Hei!
Tietäisiköhän joku mitä tää vois olla..
Nää vaivat ovat olleet jo vuosia ja pahenee vaan..
Lääkärit eivät ole saanett mitään selville :/
Olen siis 21v nainen,en tupakoi,otan alkoholia sillon tällön.syön monipuolisesti.
*Laajentuneet pupillit
*Kauhea uupumus joka ei lähde nukkumalla
*säryt nivelissä ja päänsärky
*huimaus(olo kuin olisi huumattu)
*huonontunut keskittymiskyky
*huonontunut muisti
*huonontunut tasapaino
*vatsavaivat
*kylmät kädet ja jalat
*joskus siniset huulet
On varmaan muutakin,mutta en just nyt muista..
Olen myös masentuntut kun tästä
ei saada mitään selvää..Olen niin väsynyt..
-Kiitos vastanneille :)
väsyttää,huimaa,väsyttää!
14
3633
Vastaukset
- chili-tomato
Ja tiedoksi,että EN käytä huumeita
enkä tule koskaan käyttämäänkään..
jEP ei muuta :) - laluuna
veressä kenties liian vähän happea ja veri todella sakeaa.. veikkaisin..kokeile veren luovutusta.. siitä on ollut ainakin kaverilla apua samankaltaisiin oireisiin..
- Yksi mahdollisuus
borrelioosi? Siinähän on paljon epämääräisiä oireita.
- .... .
Allergia, esim. home- tai vehnä-? Itselläni ja eräällä toisella tiedän vehnäallergian aiheuttaneen tuollaista. En siis tarkoita keliakiaa. Koita ruokavaliomuutosta, et ainakaan menetä mitään.
- Nainen61
Luulen että suolistosi ei imeytä ravinteitä seurauksena kaikkia näitä oireita. Mikä on sähköpostiosoitteesi niin voin kertoa lisää.
- ...
Onko sinulta kilpirauhasarvot mitattu?
Kuulostaa nimittäin kilpirauhasen vajaatoiminnalta melko tasan tarkkaan. Luultavasti arvot on sinulta joskus mitattukin, kun noita oireita olet mennyt lääkärille valittamaan, mutta aina ensimmäiset kokeet eivät totuutta kerro. Itsekin sairastin vuosikausia, ennenkuin lääkäreiden mielestä arvot menivät tarpeeksi huonoiksi lääkityksen saadakseni.
Kannattaa varata aika lääkärille, yhdellä verikokeella asia selviää.- chili-tomato
On ne arvot katsottu..muistaakseni.
Viimeksi kun olin oma-lääkärillä,hän
passitti mut psyk.polille! joten menin..
Ei taida lääkäri uskoa vaivoihini :(
Mutta sitten kun taas menen,niin pakkohan hänen
on jtn tehdä..hoitovelvollisuus.
vai kuinka? - chili-tomato
chili-tomato kirjoitti:
On ne arvot katsottu..muistaakseni.
Viimeksi kun olin oma-lääkärillä,hän
passitti mut psyk.polille! joten menin..
Ei taida lääkäri uskoa vaivoihini :(
Mutta sitten kun taas menen,niin pakkohan hänen
on jtn tehdä..hoitovelvollisuus.
vai kuinka?Niin arvot olivat siis
TSH 1.98 / T4V 13
Muitakin verikokeita otettu...
Ja thorax-röntgen,ylävatsan UÄ,
pään MRI,joissa normaalit löydökset - Nimetön
chili-tomato kirjoitti:
Niin arvot olivat siis
TSH 1.98 / T4V 13
Muitakin verikokeita otettu...
Ja thorax-röntgen,ylävatsan UÄ,
pään MRI,joissa normaalit löydöksetT4V kuulostaa aika alhaselta, riippuen tietysti siitä mitkä labran raja-arvot ovat... joskus 9-20, joskus 12-22.
Mä olin väsymyksestä, saamattomuudesta ja muista oireista kärsinyt jo varmaan pari vuotta kun ekan kerran kokeisiin menin, silloin TSH 3.2 ja T4V 17, diagnoosi = kaikki kunnossa, lenkkeile enemmän.
Pari vuotta myöhemmin TSH 6.8, jolloin lääkityksen sain. Silloin mitattiin myös TPO vasta-aineet, jotka olivat yli 1000 (normaalisti alle 50). TPO kuvaa nimenomaan vajaatoiminnan kroonisuutta. Jos olisin itse älynnyt tuon TPO:nkin mittauttaa jo aikaisemmin ni olisin lääkityksen varmasti aiemmin saanut...
Kannattaa ilman muuta uudestaan jossain vaiheessa kilpparikokeissa käydä, jos itsekin olisin ensimmäisiin verikokeisiin uskonut, tiedä missä jamassa nyt olisin...
- väsynyt--
Hei!
Oireesi kuulostavat aivan samoilta kuin omani. Itselläni oireet alkoivat noin vuosi sitten. Väsymys ja huimaus olivat ensioireeni. Tätä seurasi kova sairauspelko ja monella lääkärillä olen rampannut - mitään normaalista poikkeavaa ei ole löydetty. Minulta on otettu kymmeniä veri/virtsa kokeita, joissa kaikki arvot normaaleja. Kävin myös yksityisellä aivojen MRI-kuvassa vain oman mielenrauhani takia, eikä siinäkään mitään poikkevaa löytynyt.
Lääkäri pisti sitten mielenterveyspolille lähetteen, ja olen siellä käynyt pari kuukautta. Mutta olen vieläkin sitä mieltä, että oireeni ovat puhtaasti fyysisiä. Olen ollut jo hieman toivoton koko asian suhteen. Oloni on yleisesti sairaan tuntuinen. Olen kadottanut entisen energisyyteni kokonaan.Toivon kuitenkin,että vielä joskus saan vanhan oman pirteän, terveen itseni takaisin.
Olisi mukava kirjoitella vaikka sähköpostilla ja vaihdella tuntemuksia. On mukava tietää etten ole ainoa näiden oireitteni kanssa. Oma sähköpostini on [email protected] - voisi auttaa sinua
Oletko alipainoinen? Minä olen ja minulla on juuri noita oireita. Minulla on siis lievä anoreksia, ei oikea koska olen koko ajan vain siinä normaalin ja alipainoisen rajalla. Ei se siitä muutamaa kiloa alemmas laske.
Minullakin siis on:
*Kauhea uupumus joka ei lähde nukkumalla
*säryt nivelissä ja päänsärky
*huimaus(olo kuin olisi huumattu)
*huonontunut keskittymiskyky
*huonontunut muisti
*huonontunut tasapaino
*vatsavaivat
*kylmät kädet ja jalat
*joskus siniset huulet
Onko virtsasi toisinaan voimakkaan väristä/hajuista? Jos on, siitä seuraa taas diagnoosien uusi maailma, koska se on niin hyvä vihje.
VATSAVAIVOJA saa myös:
- allergioista ja keliakiasta
- nestetasapaino (kahvi, kalja ja muut nestettä poistavat) yhteydessä suolan käyttöön ylipäätänsä (sipsit?)
Alipaino heikentää kehon puolustusta, joten allergiatkin tulee voimakkaampina.
Keliakia saattaa aiheuttaa nivelsärkyjä, joita ei voi todentaa tutkimuksissa. Multa tutkittiin reumakin.
UNENPUUTE
Jatkuvat unenpuute aiheuttaa todella paljon kaikenlaisia oireita mm. päänsärky, heikotus ja kylmyys; muistin, tasapainon ja tajunnan häiriöitä.
Käy vain siellä lääkärissä uudestaan ja uudestaan. Mä tiedän, me on perseestä. Multa todellakin lopulta (itse tajusin) löytyi maito-allergia ja onneksi en kuollut siihen, kun nielu turposi. 3 (!) lääkäriä kuunteli vain mun keuhkoja ja sanoi ettei mussa ole mitään vikaa, kun valitin että mun on vaikea hengittää.
Ongelmasi voi todellakin on myös elintavoissasi kaikenkaikkiaan. Lääkärien tehtävä on kuitenkin tutkia suo ja "kiusaa" niitä, jos sinua jokin asia vaivaa.
Sorry sekava viestini. Kirjoitin tätä jo niin kauan etten enää jaksa parannella.- sama kuin edellinen kirj.
...kilpirauhanen, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Anemiaa ei ollut. Diapetesta ei ollut. Maksassa ei ollut mitään vikaa ja mitäs kaikkea multa on tutkittu. Pissa ja verikokeissa on kuitenkin tullut paljon käytyä.
Mulla on yhä heikotusta. Koitan saada tota unirytmiä parannettua ja ulkoilla enemmän... sekä syödä!! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p626067Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813606Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242731- 212219
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402175Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621853Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61679Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy85128281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201246- 281165