Omenan paino ja kalorit?

TARKASTI

Finelin mukaan kuorittu, ulkomaalainen omena sisältää 41 kcal/100g. Eli kun omena painaa 194 g ilman kuoria se sisältää 80 kcal. Mutta enhän minä omenaa kokonaan syö, eli en syö kotaa. Pitäisikö tuosta 194 g vähentää jäljelle jäävän kodan paino ja laskea kalorit sitten? Mitenköhän nuo Finelin arvot on laskettu..?

5

4384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,

Laihduttajankin pitää syödä vihanneksia ja marjoja puoli kiloa päivässä eikä niiden kaloreita tarvitse laskea.Omenaa ei esim lasketa nykyisin painonvartijoissa. Banaani pitää laskea ja jotkut muut energisemmät vaihtoehdot. Tuo omenan punnitseminen ja kalorien laskeminen on ihan höpöhommaa ja turhaa, unohda se. Siitä ei ole sulle hyötyä, eikä vaikuta laihtumiseen.

• voi..

huoletta puppasta 20 omena apäivässä :)

• ....

Käytän itse kalorilaskuri.fi sivua ja teen näin: punnitsen kuoritun omenan, syötyäni punnitsen kodan ja sitten vähennän kodan painon kokonaisen omenan painosta. Tämän grammamäärän syötän sitten kalorilaskuriin.

• aivan järjetöntä

En oo koskaan laskenut tai punninnut mitään noin tarkalleen. netistä oon kattonut suurinpiirtein paljonko kaloreita yhdessä keskikokoisessa ompussa...jos ees jaksan ompun kaloreita laskea...ihan turhaa ajanhukkaa- tippuu se paino ilman pilkunviilaustakin.

• minäpätäs vaan

mulla menis hermot noin pikkutarkassa hommassa... ite teen mielummin silleen et otan vaan sen kalorimäärän siitä mikä lukee vaikka todellisuudessa olis pienempi, näin vähän huijaan itseäni että olisin syönyt sen määrän vaikken olisikaan ja huomaamatta lähtee kevenemään... tosin omenan kalorien laskeminen aika turhaa koska kasviksia PITÄÄ syödä tietty määrä/vrk

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe