apua, ihan sairas tilanne :o

ykkönen, kakkonen??

Jätin mieheni reilu vuosi sitten pettämisen takia. Hän oli löytänyt opiskelupaikkakunnalta tyttösen jonka kanssa oli suhteessa. Tyttö tiesi minusta ja lapsestamme. Ei haitannut. Minä haistoin aika pian palaneenkäryn ja käskin miestä jättämään tytön jos haluaa pitää perheensä. Ei jättänyt, ei pystynyt, mutta halusi olla minunki kanssa. Valehteli meille molemmille, tämä toinen tyttönen vain uskoi, minä en. Läksin ja otin eron. Sitten toi heti tämän tytön kun he molemmat valmistuivat, meidän kotiimme. Tai ei se mun koti enää ollu..

Tämä tyttö on aivan siinä luulossa että exäni rakastaa häntä palavasti. Tosiasiassa asiat ovat ihan sekaisin, kulissia tämä mies on ollut aina hyvä pitämään. Minua on itkenyt takaisin lähes koko ajan. Minäkin olen uudessa suhteessa jo. Keskustelimme vakavasti yhteenpaluusta parisen viikkoa sitten, exä jättäis tämän tytön heti kun vain suostuisin hänelle mahdollisuuden antamaan. Sanoi kyllä, että tajuaa, että pitäis jättää heti, mutta ei rohkeus riitä, pelkää että leikin hänen tunteilla.

Itki puhelimessa, tavatessamme kahden..todella epätoivoinen! Mikään ei hänestä tunnu miltään kun mun kanssa oli niin hyvä olla, tämän nykyisen kanssa ei ole. No, niin se oli, meillä oli hyvä yhdessä, harmi sanoa, mutta tosi hyvä. Se oli rakkautta. Liian nuorena vain aloitettiin elämään yhdessä, paljon jäi näkemättä ja kokematta. Nyt hän sen tajuaa kaiken. Harmi, liian myöhään. Kauan me oltiinkin yhdessä, melkein 10v.

En mä sitä takaisin huoli, sen verran pahasti teki, enkä ikinä vois luottaa. Se on mennyttä osaa mun elämässä. Välillä tulee mieleen kyllä ajatus, että mitä jos..olishan se lapsen kannalta kaikki helpompaa. Mut ei tästä vain ole enää paluuta. Ja toisaalta mä tykkään tästä tunteesta, että ei se toinen ollutkaan mua parempi, vaan huonompi, kaikin puolin. Mä vien voiton joka tapauksessa lopulta. Ei mua voi korvata. Tää tyttönen saa nyt kokea, miltä tuntuu olla kakkonen, kyllä se jotain arvelee.. Mitään en oo miehen kanssa touhunnu, enkä touhua, en oo pettäny, enkä petä. Nykyiselle olen uskollinen.

Mä rakastin exää kun oltiin yhdessä, rakastan vielä, tuun varmasti aina rakastamaan. Aika tekee asiansa, mutta sitä suhdetta tuun kuitenki muistelemaan lämmöllä ja niitä hetkiä, jotka vain muistaa lopun elämänsä..samoin varmasti ex-miehenikin. Sielunkumppani.

6

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys...

Heräsi tuota lukiessa: ethän vain ole rynnännyt osaltasi ns laastarisuhteeseen uuden miehesi kanssa..? Sanot, että olet hänelle uskollinen - niin, ruumiillisesti... Mutta suuri osa sinua kaipaa vielä entistäsi! Sen todistaa sekin seikka, että ylipäätään vaivaudut kuuntelemaan hänen vinkumisensa päästä takasin. Jos aiot nykyistä suhdettasi vaalia/rakentaa, alat nyt aktiivisesti työstää exäsi pois mielestä. Sanot kylmästi, että olet valintasi tehnyt ja piste. Lapsen vuoksi olette tekemisissä - muttei sekään mitään "avautumisia" oikeuta. Aikaa se vie, että exäsi unohdat - mutta älä anna hänen täyttää päätäsi imartelevilla takaisinvonkaamispuheilla! Ei seepra raidoistaan minnekään pääse!

• totta kyllä

Kyllä tuossa totuuden jyväkin oli. Rakastuin tähän nykyiseen mieheen, kun hänet tapasin, tai ihastuin, niin etten ikinä ole tuntenut sellaista tunteen paloa. Olen potenutkin hieman huonoa omaatuntoa tuosta exän kanssa keskusteluista ja olen niistä nykyiselle kertonut. Siksi vain, että olen perinpohjin rehellinen.

Sanoinkin exälle, että tämä peli pitää viheltää poikka, se on mennyttä enkä pystyisi häntä takaisin ottamaan. Tiedän että hän tulee vihaamaan minua sen takia, katkera.. Eika seepra raidoistaan pääse, jos joku on varmaa, niin se. Yllättävää kyllä, olen tyytyväinen elämääni nyt. Tyytyväisempi kuin koskaan.

• kyllä...
        totta kyllä kirjoitti:

Kyllä tuossa totuuden jyväkin oli. Rakastuin tähän nykyiseen mieheen, kun hänet tapasin, tai ihastuin, niin etten ikinä ole tuntenut sellaista tunteen paloa. Olen potenutkin hieman huonoa omaatuntoa tuosta exän kanssa keskusteluista ja olen niistä nykyiselle kertonut. Siksi vain, että olen perinpohjin rehellinen.

Sanoinkin exälle, että tämä peli pitää viheltää poikka, se on mennyttä enkä pystyisi häntä takaisin ottamaan. Tiedän että hän tulee vihaamaan minua sen takia, katkera.. Eika seepra raidoistaan pääse, jos joku on varmaa, niin se. Yllättävää kyllä, olen tyytyväinen elämääni nyt. Tyytyväisempi kuin koskaan.

se tuosta alkaa sujumaan, keskityt vain siihen, mitä sinulla nyt on, ja tosiaan teet exällesi selväksi perinjuurin sen, että perääsi on turha porata. Hyvä juttu, että nykyinen kumppanisikin on asiasta tietoinen - ja mitä ilmeisemmin on antanut sinulle "liikkumavaraa" setviä vanhat asiat pois. Siihenkään ei kaikki nimittäin pysty, joten nyt voit sitten "palkita" hänet keskittymällä teidän suhteenne kehittämiseen.
        Aurinkoista kevättä! :-)

• ihan kaikkea

En uskoisi ihan kaikkea, mitä tuo ex-miehesi sinulle kertoo. Et tiedä todellista tilannetta tämän uuden kanssa. Älä ole sinisilmäinen äläkä anna ukon enää kusettaa sinua. Nauti elämästäsi uuden kanssa. Jos tuntuu, ettei hän ole sinulle se ainoa oikea, eroa. Mutta älä ota entistä takaisin. Ei se siitä miksikään muutu. Kohta olet samassa paskassa.

• ....................

Nimittäin se kysymys minulle tuli ensiksi mieleen, että kuinka tietoinen miehesi on noista haikailuistasi ja että rakastat toista? Jos on tietoinen, niin ok, mutta muuten toi alkaa jo lähentelemään henkistä pettämistä, joka on aika julmasti tehty miehelle, joka syytön exäsi sähläilyyn.

Enkä tiedä oikeasti miten toi sun hivuttautuminen kakkosen ja pettäjän asemaan auttaa sua pääsemään uudestaan jaloilleen. Ehkä sun ois parasta puhaltaa peli poikki heti kumppanisi kanssa ettet häntä nyt ainakaan tule satuttaneeksi pahemmin. Siinä rakastamisen ja unhoittamisen välissä on se kärsi-kohta ja sä olet siinä nyt. Voit toki valita, että palaatte kimppaan ja exäsi jättää nykyiseen ja pyrkiä luomaan edes jotenkin siedettävän ympäristön lapsellene (ilman riitoja ja draamaa). Tai sitten koitat päästä sille tasolle, että draama loppuu. Aikansa vie ja sun käsiteltävä noita tunteitas, niin exää kuin tätä entistä kakkosta kohtaan. Te joudutte kuitenkin lapsen kautta olemaan tekemisissä ja ex kumppaneineen on osa lapsen elämää eli siinä on löydettävä jokin keino, että voitte aikuisina turvata lapselle suotuisan ympäristön kasvaa.

Mutta sielunkumppaneita kuule ihan Suomen maallakin riittää enemmän kuin tarpeeksi. :) Niistä ei tartte murehtia.

• lapset siinä hyörii

Kasvakaa jokainen tahollanne aikuisiksi ja koettakaa ymmärtää, että elämää ja ihmissuhteita rakennetaan monen muunkin asian pohjalta kuin "ketä rakastaa". ja miettikää mitä yli päätään teille rakkaus merkitsee. Kirjoituksesi perusteella ei ole rakkaus vielä kovin kummoista merkinnyt. Rakkaus on oikeaa välittämistä ja toisen kunnioittamista, ei pelkästään impulsiivista käytöstä!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      164
      3583
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      53
      2040
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1098
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1034
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe