Minut on lomautettu ja tuli kirje kotiin että vuosilomat/kesälomat pidetään lomautuksien aikana.
Onko tämä sallittua?
Vuosilomat ja lomautus?
3
6080
Vastaukset
- ainakin tehtiin
Aikoinaan kun olin päättymättömällä pakkolomalla viime laman aikaan. Vuosilomat pidettiin ihan normaalisti, kesäloma 2.5.-30.9. välisenä aikana ja talviloma sitten muuna aikana. Oli tietty aika jolloin olin lomalla ja siltä ajalta ei maksettu työttömyyspäivärahaa ja sitten kun loma "loppui" niin lomautus jatkui ja työttömyyspäiväraha alkoi taas juoksemaan. Loma-ajalta sain tietenkin palkkaa ja myös lomarahaa ihan normaalisti.
- tiedä...
onko siihen pakko suostua. Kannattaa kysyä liitosta tai työkkäristä. Itse tiesin aikoinaan lomautuksesta reilua kuukautta ennen otin heti talviloman rahana, lomautus kesti huhtikuusta lokakuuhun ja töihin palattua otin kesäloman rahana, sain myöskin lomarahan koska ei ollut mahdollisuutta pitää kesälomaa kesälomakautena. Tämä jouduttiin selvittämään työsuojelupiiristä, mutta siis sain myös lomarahankin.
- Jippe
tiedä... kirjoitti:
onko siihen pakko suostua. Kannattaa kysyä liitosta tai työkkäristä. Itse tiesin aikoinaan lomautuksesta reilua kuukautta ennen otin heti talviloman rahana, lomautus kesti huhtikuusta lokakuuhun ja töihin palattua otin kesäloman rahana, sain myöskin lomarahan koska ei ollut mahdollisuutta pitää kesälomaa kesälomakautena. Tämä jouduttiin selvittämään työsuojelupiiristä, mutta siis sain myös lomarahankin.
Kesäloma mielestäni voidaan määrätä lomautusaikana kuten normaalistikin työssäollessa. Mutta ei tule sopia lomautuksesta mitään vaikka työnantaja pyytäisi tekemäänkin lomautuksen keskeytyssopimuksen. Vuosiloma kuluu lomautuksen aikanakin. Eli olet lomautettuna normaalisti ja työttömänätyönhakijana myös sinä aikana kun "vuosilomasi" on työnantajalta saat palkkatodistuksen ko. ajalta ja kassaan ilmoitat nuo palkkatodistuksen tulot sekä hakemukseen merkintä "kesäloma". OLKAA HYVÄT IHMISET TARKKOINA TYÖNANTAJAN KANSSA ko. tulkinnan on useampi lakitoimisto todennut ja työsuojelupiirien mukaan mikäli lomaa ei voi lomakautena pitää niin silloin lomapalkka ja rahat pitää maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657