Minut on lomautettu ja tuli kirje kotiin että vuosilomat/kesälomat pidetään lomautuksien aikana.
Onko tämä sallittua?
Vuosilomat ja lomautus?
3
6170
Vastaukset
- ainakin tehtiin
Aikoinaan kun olin päättymättömällä pakkolomalla viime laman aikaan. Vuosilomat pidettiin ihan normaalisti, kesäloma 2.5.-30.9. välisenä aikana ja talviloma sitten muuna aikana. Oli tietty aika jolloin olin lomalla ja siltä ajalta ei maksettu työttömyyspäivärahaa ja sitten kun loma "loppui" niin lomautus jatkui ja työttömyyspäiväraha alkoi taas juoksemaan. Loma-ajalta sain tietenkin palkkaa ja myös lomarahaa ihan normaalisti.
- tiedä...
onko siihen pakko suostua. Kannattaa kysyä liitosta tai työkkäristä. Itse tiesin aikoinaan lomautuksesta reilua kuukautta ennen otin heti talviloman rahana, lomautus kesti huhtikuusta lokakuuhun ja töihin palattua otin kesäloman rahana, sain myöskin lomarahan koska ei ollut mahdollisuutta pitää kesälomaa kesälomakautena. Tämä jouduttiin selvittämään työsuojelupiiristä, mutta siis sain myös lomarahankin.
- Jippe
tiedä... kirjoitti:
onko siihen pakko suostua. Kannattaa kysyä liitosta tai työkkäristä. Itse tiesin aikoinaan lomautuksesta reilua kuukautta ennen otin heti talviloman rahana, lomautus kesti huhtikuusta lokakuuhun ja töihin palattua otin kesäloman rahana, sain myöskin lomarahan koska ei ollut mahdollisuutta pitää kesälomaa kesälomakautena. Tämä jouduttiin selvittämään työsuojelupiiristä, mutta siis sain myös lomarahankin.
Kesäloma mielestäni voidaan määrätä lomautusaikana kuten normaalistikin työssäollessa. Mutta ei tule sopia lomautuksesta mitään vaikka työnantaja pyytäisi tekemäänkin lomautuksen keskeytyssopimuksen. Vuosiloma kuluu lomautuksen aikanakin. Eli olet lomautettuna normaalisti ja työttömänätyönhakijana myös sinä aikana kun "vuosilomasi" on työnantajalta saat palkkatodistuksen ko. ajalta ja kassaan ilmoitat nuo palkkatodistuksen tulot sekä hakemukseen merkintä "kesäloma". OLKAA HYVÄT IHMISET TARKKOINA TYÖNANTAJAN KANSSA ko. tulkinnan on useampi lakitoimisto todennut ja työsuojelupiirien mukaan mikäli lomaa ei voi lomakautena pitää niin silloin lomapalkka ja rahat pitää maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753