Vuosilomat ja lomautus?

onko oikein..?

Minut on lomautettu ja tuli kirje kotiin että vuosilomat/kesälomat pidetään lomautuksien aikana.
Onko tämä sallittua?

3

6080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin tehtiin

Aikoinaan kun olin päättymättömällä pakkolomalla viime laman aikaan. Vuosilomat pidettiin ihan normaalisti, kesäloma 2.5.-30.9. välisenä aikana ja talviloma sitten muuna aikana. Oli tietty aika jolloin olin lomalla ja siltä ajalta ei maksettu työttömyyspäivärahaa ja sitten kun loma "loppui" niin lomautus jatkui ja työttömyyspäiväraha alkoi taas juoksemaan. Loma-ajalta sain tietenkin palkkaa ja myös lomarahaa ihan normaalisti.

• tiedä...

onko siihen pakko suostua. Kannattaa kysyä liitosta tai työkkäristä. Itse tiesin aikoinaan lomautuksesta reilua kuukautta ennen otin heti talviloman rahana, lomautus kesti huhtikuusta lokakuuhun ja töihin palattua otin kesäloman rahana, sain myöskin lomarahan koska ei ollut mahdollisuutta pitää kesälomaa kesälomakautena. Tämä jouduttiin selvittämään työsuojelupiiristä, mutta siis sain myös lomarahankin.

• Jippe
        tiedä... kirjoitti:

onko siihen pakko suostua. Kannattaa kysyä liitosta tai työkkäristä. Itse tiesin aikoinaan lomautuksesta reilua kuukautta ennen otin heti talviloman rahana, lomautus kesti huhtikuusta lokakuuhun ja töihin palattua otin kesäloman rahana, sain myöskin lomarahan koska ei ollut mahdollisuutta pitää kesälomaa kesälomakautena. Tämä jouduttiin selvittämään työsuojelupiiristä, mutta siis sain myös lomarahankin.

Kesäloma mielestäni voidaan määrätä lomautusaikana kuten normaalistikin työssäollessa. Mutta ei tule sopia lomautuksesta mitään vaikka työnantaja pyytäisi tekemäänkin lomautuksen keskeytyssopimuksen. Vuosiloma kuluu lomautuksen aikanakin. Eli olet lomautettuna normaalisti ja työttömänätyönhakijana myös sinä aikana kun "vuosilomasi" on työnantajalta saat palkkatodistuksen ko. ajalta ja kassaan ilmoitat nuo palkkatodistuksen tulot sekä hakemukseen merkintä "kesäloma". OLKAA HYVÄT IHMISET TARKKOINA TYÖNANTAJAN KANSSA ko. tulkinnan on useampi lakitoimisto todennut ja työsuojelupiirien mukaan mikäli lomaa ei voi lomakautena pitää niin silloin lomapalkka ja rahat pitää maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60