Hei,
mulla on tuuheat, miltei alaselkään asti ulottuvat luonnostaan vaaleahkot hiukset. ne ovat todella hyvässä kunnossa, vaikken ikinä ole käyttänyt edes erityisiä hoitoaineita tms. (tästä saa kuulla paljon hämmästelyjä aikuisilta. o_o) hiukseni ovat käsittelemättömät, niitä en ole ikinä värjännyt tai edes ihmeellisempiä kampauksia leikkauttanut, mutta nyt olisi tarkoitus muuttaa tyyliä aika radikaalisti.
Minulla (kuten äidilläni ja mummolla), on luonnonkiharaa, joka näkyy näin pitkissä hiuksissa vain laineina. äiteeni kumminkin sanoo, että jos leikkautan lyhyemmäksi, myös kiharat tulevat selkeämmin esille. Olen pitkään jo himoinnut peruslyhyttä poikatukkaa, mutta pelkoni on että se menisi ihan käkkärään. Jos menisi, auttaisiko siihen esim. hiusgeeli? (joka on vahvempaa kuin hiuslakka?) Lyhyessä poikatukassa olisi vaikea antaa suoristusraudan laulaa. ~ olisin kyllä valmis suoran poikatukan vuoksi nyhjäämään aamuisin peilin edessä vartinkin lättäämässä geeliä pehkoon, vaikka hermoihin se saattaisi ottaakin.
Poikatukassakin jättäisin sivuotsiksen toisen silmän päälle mukavasti, ja voisi jonkinlaista minikeesiä päähän miettiä. Siis semmoista, joka kohoaa pari senttiä muita hiuksia ylemmäksi, ei mitään metrikokoa.
Toinen vaihtoehto olisi, että lyhentäisin hiukset hiukan yli olkapäiden, leikkaisin kerroksittain ja sitten sivuotsis. Semmoinen, joka menisi _reilusti_ toisen silmän päälle. ja sitten tupeeraisin takahiuksia hiukan.
Voisiko joku selventää ääliölle, että mitä nämä nk. revityt hiusmallit ovat? Siis tehäänkö ne jotenkin puukolla repimällä hiuksiin ja niiden tarkoitus on harventaa vai? Repiminen kuulostaa ihan satunnaiselta hiusten pätkimiseltä. :o
Mutta tuosta poikatukasta, osaisiko joku arvioida että oliko äitee oikeassa - meneekö se pahastikin kiharaan ja auttaako geeli. Aion kysyä kampaajalta ensi kerralla kun menen sinne, ja jos hän sanoo, että kiharrus olisi niin selkeä, että sitä ei pystyisi peittämään edes geelillä, otan tuon "vaihtoehto kakkosen". Tosin sitten kyllä hiukan nakertaisi.
Ainahan poikahiuksia voisi suoristaa raudalla, mutta kun ne olisivat vain muutaman sentin mittaisia, onnistuisin vain sohimaan itseäni kuumalla raudalla enemmän ohimoon kuin hiuksiin.
Sitten luultavasti värjään tuolla Schwarzkopf Liven sinimustalla, kun siitä olen kuullut aika paljon kehuja. Cosmic Blueta ei taideta myydä enään, itse en ainakaan ole nähnyt?
Juuhiljenen. (ja odotan tooodella kaivattuja vastauksia!)
- ääliö.
Paljon kysymyksiä +++ H E L P +++
12
486
Vastaukset
- en suosittele!
Hiuksesi kuulostavat erittäin upeilta. Tuollaiset hiukset ottaisin samantein jos vain voisin, vieläpä laineikkaat! Älä vain mene pilaamaan niin kauniita hiuksia. Jos rupeat pelleilemään suoristusraudan ja geelin kanssa, hiuksistasi tulee pelkkää ohutta hamppua. Sen olen oppinut omasta takaa. Älä tee noin radikaalia temppua että leikkaisit poikatukan, odota vielä vuosi tai pari, mielesi voi hyvinkin muuttua vaikket sitä vielä aavista. Voisit leikata esimerkiksi vain sivuotsiksen ja pitää edelleen pitkät kauniit kurtisi :)
- sinulla
tulisi kihartumaan hiukset, joten geeliä pitäisi käyttää. Ylempään viestiin liittyen, turha sinun on yrittää kääntää hänen päätään jos hän on jo päättänyt, nyt pitäisi vain neuvoa noihin kysymyksiin.
Mutta asiaan, tiedän pari tyyppiä jotka ovat onnistuneet pilaamaan lyhyet hiuksensa geelillä aivan hamppupaskaksi.
(Hampputukka = ohutta, elottoman tuntuista hiusta)
Btw, hyvä tuo kestoväri.
- .........
sulla on ihanat hiukset! leikkaa korkeintaan vaan se vino otsis ja jotenkin latvoja voisi johonkin muotoon tasoittaa.
no mutta jos oot kerta päättänyt jo... toi oli vaan mun mielipide. :-)- Tyttö-96
Kiitti kehuista, mutta lyhyet mie otann. ~ 8) Parisen vuotta kumminkin niistä jo haaveillut.
Osaisko joku suositella jotain hyvää geeliä, tämmöisen itse bongasin: http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&manufacturers_id=105&products_id=1081
hellävarainen ja erityisesti lyhyille hiuksille. huu. - kampaaja-parturi
Tyttö-96 kirjoitti:
Kiitti kehuista, mutta lyhyet mie otann. ~ 8) Parisen vuotta kumminkin niistä jo haaveillut.
Osaisko joku suositella jotain hyvää geeliä, tämmöisen itse bongasin: http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&manufacturers_id=105&products_id=1081
hellävarainen ja erityisesti lyhyille hiuksille. huu.En suosittele geeliä pitkään tukkaan, se kovettaa ja tekee tukasta todella tönkön!! pitkään kiharaan tukkaan siloittavat muotoiluvoiteet, kevyet vahat, kiharahiuksen omat tuuotteet ovat kaikista parhaimpia.
Kiharan hiuksen saa tosi nätiksi leikkaamalla sen kerroksittain, näin latvaosa ei näytä raskaalta ja hiukset laskeutuvatt kauniimmin.
Kun kiharaa hiusta leikataan lyhyemmäksi, se tosiaankin menee entistä enemmän kiharalle, koska latvaosa on painavaa ja vetää hiusta suoremmaksi. kun tuo paino leikataan pois, hius kevenee ja hius menee täten helpommin kiharalle.
- jännältä muutokselta, vau :)
Lyhyet poikahiukset on tosi ihanat! Itsekin ole leikannut ja saanut kauhisteluja kuulla, kun pitkät hiukset menevät, mutta itse kyllä tykkään. :)
Minulla on kanssa luonnonkiharat hiukset, mutta tuossa poikatukassa ei ole niinkään haitannut. Kun pesun jälkeen kampaan suoraksi ja kuivaan kuivaajalla, ne ei mene ollenkaan kiharaan. Hieman pidemmät etuhiukset olen sitten vetäissyt ihan suoraksi raudalla. Ja siihen sitten aineita päälle pitämään kampauksen haluttuna. :) Tosin jos pahasti kostumaan pääsee esim. ulkona, alkaa vetää kikkaraan, mutta tuota on helppo vältettä päähineillä.
Enemmänkin minulla on tuon kiharuuden kanssa ongelmaa nyt, kun hiukset on jo leukaan asti, mutta kun kuivaa suoraksi, ei siitäkään ole haittaa.- Tyttö-96
Ookeih. Kuten sanottu, en ole käsitellyt hiuksiani, joten en edes tiedä mitä on föönaus. juu, saa nauraa. hiusten kuivattaminen sellaisella puhallinjutulla?
pelkään vain että geelit, vahat tms. aiheuttavat jatkuvassa käytössä mulle tuon hampputukan. :( Sitten ärsyttäisi kun hyväkuntoisesta pitkästä tukasta lyhyeen ja kuolleeseen.
mutjuu. - Tyttö-96
Tyttö-96 kirjoitti:
Ookeih. Kuten sanottu, en ole käsitellyt hiuksiani, joten en edes tiedä mitä on föönaus. juu, saa nauraa. hiusten kuivattaminen sellaisella puhallinjutulla?
pelkään vain että geelit, vahat tms. aiheuttavat jatkuvassa käytössä mulle tuon hampputukan. :( Sitten ärsyttäisi kun hyväkuntoisesta pitkästä tukasta lyhyeen ja kuolleeseen.
mutjuu.Oliks sulla paljoakin kiharaa, semmosta ihan käkkärää vai enemmänkin lainehtivaa?
- se on
Tyttö-96 kirjoitti:
Oliks sulla paljoakin kiharaa, semmosta ihan käkkärää vai enemmänkin lainehtivaa?
Hiustenkuivaajalla kuivaamista.
Mulla on melko kikkaraiset, jos vapaasti annan kuivua, mutta kuivaajalla kun kuivaan suoriksi kammatut hiukset, ne suoristuu aika hyvin. Ei tietenkään piikkisuoriksi, vähän sellaisiksi "muodokkaiksi" jäävät. :D Ihan lyhyessä tukassa kyllä menee kunnolla suoraksi.
Varmaan riippuu ihan hiuslaadusta se, miten nuo muotoilutuotteet vaikuttaa. Itse olen käyttänyt vuosia, ja hyvässä kunnossa ovat hiukset. Minulla siis hiukset ovat todella paksut ja, kuten sanottu, luonnonkiharat. :D - Tyttö-96
se on kirjoitti:
Hiustenkuivaajalla kuivaamista.
Mulla on melko kikkaraiset, jos vapaasti annan kuivua, mutta kuivaajalla kun kuivaan suoriksi kammatut hiukset, ne suoristuu aika hyvin. Ei tietenkään piikkisuoriksi, vähän sellaisiksi "muodokkaiksi" jäävät. :D Ihan lyhyessä tukassa kyllä menee kunnolla suoraksi.
Varmaan riippuu ihan hiuslaadusta se, miten nuo muotoilutuotteet vaikuttaa. Itse olen käyttänyt vuosia, ja hyvässä kunnossa ovat hiukset. Minulla siis hiukset ovat todella paksut ja, kuten sanottu, luonnonkiharat. :D.. niitä muotojahan voi kai siloitella geelillä, vahalla tms. :)
poikatukka olisi monista syistä todella kätevä, ja kun olen muutenkin poikamainen niinh. ~~
Hih, kiitos kaikille vastauksista. ^^ - hoitaakkin kutreja
Tyttö-96 kirjoitti:
mutjuu.Chooz Straightening Spray Cutrinilta on hyvä suoristussuihke, jossa on lämpösuoja, joten voi käyttää hyvin suoristusraudan kanssa tai föönatessa. Ei mene niin helposti hampuksi tukka :)
- permanentti
Joka-aamuisen suoristusrauta taistelun sijaan suosittelisin suoristuspermanenttia, toki sekin on pahaksi hiuksille, mutta huomattavasti pienempi paha kuin jokapäiväinen lämpökäsittely.
Muistathan, että lakka ja geeli kannattaa laittaa vasta suoristamisen jälkeen, etteivät pala hiuksiin.. ja rautaan kiinni!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932178Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 871283
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311110Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men591071- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920