moikka!
olen työttömyyskassan jäsen ja otin vastaan vain kahden päivän sijaisuuden kun ei enempää irronnut.
miten tällainen vaikuttaa koko työttömyyteen ja mitä liittoon täytyy toimitella asian tiimoilta?
kyselee tietämätön
Miten vaikuttaa?
10
447
Vastaukset
- itsesi nopeasti
kuuseen koko liitosta ja hanki karenssia, sossusta tt ja vapaus.
- ttm-
asiallista kommenttia kiitos
- - - - - - -
ttm- kirjoitti:
asiallista kommenttia kiitos
Mutta ole orja ja kyykytettävä jos haluat, typerää se joka tapauksessa on. Nahka myyty muutamasta eurosta, ei hajuakaan ihmisarvosta. Työtön on lainsuojaton kiusattava, minä käyn mieluummin sossussa kuin työkkarin narsistien kyykytettävänä. Valinta on jokaisen oma. Ja kun laman selkä taittuu en tarvitse työllistyäkseni edelleenkään niitä työkkärin pikkuhitlereitä, vaan löydän taas ihan itse duunini. TUOTTAVAN sellaisen, en ole loinen kuten työkkärin paskat. Minun työpanokseni suuntautuu vientiin. Ja viennin hedelmistä ne työkkärin parasiitit nyt loisivat, purevat hyeenat ruokkivaa kättä. Saunan taakse ne saatanat kuuluisi.
- ttm-
- - - - - - kirjoitti:
Mutta ole orja ja kyykytettävä jos haluat, typerää se joka tapauksessa on. Nahka myyty muutamasta eurosta, ei hajuakaan ihmisarvosta. Työtön on lainsuojaton kiusattava, minä käyn mieluummin sossussa kuin työkkarin narsistien kyykytettävänä. Valinta on jokaisen oma. Ja kun laman selkä taittuu en tarvitse työllistyäkseni edelleenkään niitä työkkärin pikkuhitlereitä, vaan löydän taas ihan itse duunini. TUOTTAVAN sellaisen, en ole loinen kuten työkkärin paskat. Minun työpanokseni suuntautuu vientiin. Ja viennin hedelmistä ne työkkärin parasiitit nyt loisivat, purevat hyeenat ruokkivaa kättä. Saunan taakse ne saatanat kuuluisi.
tässä tapauksessa tulkitsin viestisi väärin,pahoitteluni.
olen itse ollut t-kassan jäsen vasta pari kuukautta ja armoton työnmetsästys käynnissä.
noh sain huikeat kaksi päivää sovittua ja olen nyt ihan ulapalla että mitenkähän tuo vaikuttaa asioihin,kai ne mutkistuvat taas tästäkin vähästä 8) - näin..
ttm- kirjoitti:
tässä tapauksessa tulkitsin viestisi väärin,pahoitteluni.
olen itse ollut t-kassan jäsen vasta pari kuukautta ja armoton työnmetsästys käynnissä.
noh sain huikeat kaksi päivää sovittua ja olen nyt ihan ulapalla että mitenkähän tuo vaikuttaa asioihin,kai ne mutkistuvat taas tästäkin vähästä 8)..saat kaksi päivää lisää ettei 500 päivää kulu niin nopeasti umpeen. Tukeen se vaikuttaa siten, että sinun on lähetettävä ko. työstä palkkakuitti tukihakemuksen mukaan ja tuki saattaa viivästyä tapauskohtaisesti muutaman päivän tai sitten kestää jopa viikkoja, kun asia käsitellään.
- on se hankalaa.
näin.. kirjoitti:
..saat kaksi päivää lisää ettei 500 päivää kulu niin nopeasti umpeen. Tukeen se vaikuttaa siten, että sinun on lähetettävä ko. työstä palkkakuitti tukihakemuksen mukaan ja tuki saattaa viivästyä tapauskohtaisesti muutaman päivän tai sitten kestää jopa viikkoja, kun asia käsitellään.
Liitto ei kanssa mielellään niitä päivärahoja pelkästään vaan antele vaikka jäsenmaksut on ihan asialliseti hoidettu, kyllä ne tekee yhteistyötä työkkärin kanssa. Aktivointia tulee ihan riittämiin, helpommalla pääsee kun ei kuulu mihinkään liittoon. Menee vaan sinne fattaan.
- ttm-
näin.. kirjoitti:
..saat kaksi päivää lisää ettei 500 päivää kulu niin nopeasti umpeen. Tukeen se vaikuttaa siten, että sinun on lähetettävä ko. työstä palkkakuitti tukihakemuksen mukaan ja tuki saattaa viivästyä tapauskohtaisesti muutaman päivän tai sitten kestää jopa viikkoja, kun asia käsitellään.
jotain tällaista mielessäni olikin.
ei ole ihme jos kestää,näissä asioissa pienikin mutka matkassa maksaa kyllä odottajalle aikaa,sen tiedän...ehkä vielä hetken hakkaan kaunista päätä seinään ja sitten joko löydän töitä tai sitten katsellaan muita vaihtoehtoja:)
pusss
- Nimimerkki
Työttömyyteen noin lyhyt työsuhde ei vaikuta mitenkään.
Päiväraha maksetaan soviteltuna, tarkoittaa, että jokainen ansaittu euro pienentää sitä tulevaa päivärahaa 0.50euroa. Lisäksi tulee enemmän byrokratiaa, kun työttömyyskassaan pitää toimittaa palkkalaskelma työsuhteen ajalta. Kannattaa kysyä mahdollisuutta saada palkkalaskelma mahdollisimman nopeasti, koska seuraavaa päivärahaa ei makseta ilman tuota palkkalaskelmaa.
Lisäksi pitää huolehtia jäsenmaksut työttömyyskassaan, ja jos on ammattiliiton jäsen niin senkin jäsenmaksut on hyvä suorittaa ajallaan.- ttm-
näin ajattelinkin,kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta:)
- qåxzr
ttm- kirjoitti:
näin ajattelinkin,kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta:)
"olen itse ollut t-kassan jäsen vasta pari kuukautta.."
Siis kuka sulle maksaa päivärahaa? Ei se tämän mukaan ainakaan t-kassalta tule..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928