Rintojen pienennyksen jälkeen

toipumisesta

Nyt on kulunut reilut pari viikkoa rintojen pienennyksestä ja ihmettelen mustelmia sekä turvotusta. Kainalon rasvaimun jäljiltä on mustelmia sekä nännien ympäristö on mustelmainen ja niissä on arkuutta. Mustelmataipumus taitaa olla yksilöllistä. Rinnoissa tuntuu vihlaisuja siellä täällä. Ehkäpä verisuonet ja hermot tekevät uusia reittejään.

Rinnat ovat muutoinkin jotenkin tosi arat. Kävin iltapäivällä postissa kävellen ja tuntui kuin turpoaisivat kävelystä/rasituksesta. Käytittekö vielä tässä vaiheessa (2-3 viikkoa leikkauksesta) tulehduskipulääkkeitä? Mitään vuotoa ei haavoista kuitenkaan ole ollut.

Kuinka kauan kestää, että voi liikuntaa alkaa harrastamaan? Kuukausi vai kaksi? Onko kenelläkään johonkin liikuntaklubiin vuosisopimusta. Oletteko saaneet hyvitystä kk-maksusta? Jos liikuntakielto on esimerkiksi 6 viikkoa ja kirurgi kirjoittaa vain 3 viikkoa sairaslomaa niin kuinka on hyvityksen laita? Rahat menee hukkaan, jos ei pääse rintojen takia klubille urheilemaan.

On tämä rintojen koko ja muoto tosi hieno. Harmittaa ainoastaan, etten aikaisemmin mennyt pienennysleikkaukseen.

17

6932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flammable08

Mulla nippaili yhä edelleen rintalihasten tienoilta salilla tänään, ja leikkauksesta on nyt noin 7 kuukautta.

Ei omat rinnat mitkään kaunokit olleet 2-3 vkoa leikkauksesta, ja taisinpa syödä satunnaisesti Panacodin. Mustelmia oli vielä. Myöskään tavaroiden nostelusta ja ovien avaamisesta tai olkapäiden pitämisestä rentoina ei ollut tuolloin vielä tietoakaan, vaikka olen perusterve & hyväkuntoinen 22-v. Normaalin rankemman liikunnan aloitin vasta hieman ennen joulua (kun leikkaus oli elokuun lopussa), joten toipuminen kysyy kyllä kärsivällisyyttä ja on kovin yksilöllistä.

• toipuminen

Käsien nostaminen pään yli sekä esineiden kurkottaminen sattuu oikein kunnolla. Huomaan myös hengittäväni pinnallisesti. Täytyy välillä muistaa vetää henkeä myös keuhkojen alaosaan. En saanut mukaani mitään jumppaohjeita, vaikka joistain vanhoista viesteistä luin, että joillekin sellaisia olisi annettu.

Luulenpa myös, että vähintään pari kuukautta tässä menee ennen kuin uskaltaa kuntosalille rehkimään. Täytynee pyytää joku erillinen todistus klubille, jotta ei tarvitse turhaa maksaa (65 eur/kk) kk-maksuja.

Olen aina tykännyt juoksemisesta ja on tosi hienoa, että niistä heiluvista, roikkuvista megahinkeistä olen päässyt.

• uuuu
        toipuminen kirjoitti:

Käsien nostaminen pään yli sekä esineiden kurkottaminen sattuu oikein kunnolla. Huomaan myös hengittäväni pinnallisesti. Täytyy välillä muistaa vetää henkeä myös keuhkojen alaosaan. En saanut mukaani mitään jumppaohjeita, vaikka joistain vanhoista viesteistä luin, että joillekin sellaisia olisi annettu.

Luulenpa myös, että vähintään pari kuukautta tässä menee ennen kuin uskaltaa kuntosalille rehkimään. Täytynee pyytää joku erillinen todistus klubille, jotta ei tarvitse turhaa maksaa (65 eur/kk) kk-maksuja.

Olen aina tykännyt juoksemisesta ja on tosi hienoa, että niistä heiluvista, roikkuvista megahinkeistä olen päässyt.

Itse olin maanantaina leikkauksessa ja laitoin blogiin kuvia ja aion laitaa jatkossakin seurantaa varten.

Pari päivää leikkauksen jälkeen ja olo on tosi hyvä. Buranalla pärjää, minulla onnistuu kyllä pienten asioiden nostelu lattialta ja ruuan laitto, kahvin keitto. Puseron voin laittaa pään yli päälle eikä ole särkyjä. Tosi yksilöllisiä siis nämä kivut.

Ihana leikkaus, suosittelen harkitsijoille :)

• uuuu
        uuuu kirjoitti:

Itse olin maanantaina leikkauksessa ja laitoin blogiin kuvia ja aion laitaa jatkossakin seurantaa varten.

Pari päivää leikkauksen jälkeen ja olo on tosi hyvä. Buranalla pärjää, minulla onnistuu kyllä pienten asioiden nostelu lattialta ja ruuan laitto, kahvin keitto. Puseron voin laittaa pään yli päälle eikä ole särkyjä. Tosi yksilöllisiä siis nämä kivut.

Ihana leikkaus, suosittelen harkitsijoille :)

unohtui laittaa:

uuuu.blogit.fi

Ehkä jollekin hyötyä?

• kuvista
        uuuu kirjoitti:

unohtui laittaa:

uuuu.blogit.fi

Ehkä jollekin hyötyä?

Leikkauksen jälkeiset kuvat ovat kuin omiani. Itsekin olin yksityisellä ja jälki on tosi hyvää. Kun on kipulääkkeet päällä, voi tulla rehkittyä liikaa. Ensimmäiset kolme päivää itselläkin meni tosi hyvin eikä haavoista vuotanut mitään. Nyt kahden/kolmen viikon kohdalla sitten kostautuu jos on liikaa nostellut tai raahannut tavaroita.

Sinullakin on kainalonaluset tosi mustelmaiset, johtuu rasvaimusta. Näin ympärysmitta on hieman suurempi kuin normaalitilassa ja turvotus muutoinkin rinnoissa isontaa kuppikokoa. Jouduin ostamaan uudet liivit toipumisajaksi.

Rintojen kuuluukin olla siellä ylhäällä ja leikkaava kirurgia sanoi, että sen parempi mitä hitaammin laskeutuvat. Muoto asettuu kauniiksi noin puolessa vuodessa.

• -M-
        uuuu kirjoitti:

unohtui laittaa:

uuuu.blogit.fi

Ehkä jollekin hyötyä?

Tässä linkki mun rintojen pienennys -blogiin, jos jotain kiinnostaa lukea juttuja toipumisesta ja nähdä kuvia. Leikkauksesta nyt 4,5kk ja edelleen on paraneminen vaiheessa...

http://rintojenpienennys.blogspot.com

• ylimitoitettu
        -M- kirjoitti:

Tässä linkki mun rintojen pienennys -blogiin, jos jotain kiinnostaa lukea juttuja toipumisesta ja nähdä kuvia. Leikkauksesta nyt 4,5kk ja edelleen on paraneminen vaiheessa...

http://rintojenpienennys.blogspot.com

Tosi ihana blogi! En tiedä kuinka vanha olet mutta nämä tiedot rohkaisivat minua todella paljon, vaikka paranemisessa oli sinullakin jotain pientä vastoinkäymistä. Huomaa mitenkä ihminen näyttää heti paljon laihemmalta kun vyötärö näkyy niitten löllöjen alta.

Itse olen 156cm kuppikoko 75-80DD/E ja painoa nyt 75kg tarkotus pudottaa vielä 5kg sitten pitäis painoindeksinkin olla ok. lisäksi minulla on lyhyt selkä ja pitkät jalat joten tissit vievät lähes koko yläosan. Kulakuoppamitasta 29cm nänniin. Nyt sitten terkkariin ja mamoihin ynm. KIITOS ROHKEUDESTASI!

• nuori21.

Itselläni nyt on tasan 2 viikkoa kulut leikkauksesta. Rinnat nännien alta edelleen sinaapin värisellä mustelmalla ja kainalot turvonneina. Muutama päivä sitten soittelin hoitajalle, sanoi että turvotus ihan normaalia vielä. Itseäni myös silloin tällöin aina kipristelee rinnoissa ja vihlasee. Itse olen elellyt tosi varovaisesti, eilen tiskasin itse ekaa kertaa ja vasta saan kunnolla kädet pään yli. Ojentamaan tai kurottamaan en kykene kun heti vihlasee.

Buranan puolikkaan otan ihan silloin tällöin, esim. öisin jos herään jomotukseen. Tosin jomotuksin taitaa tulla aina perässä päin kun olen päivällä jotain rehkinyt liikaa. Tietää sitten taas seuraavana päivänä ottavan hiukan iisimmin. Olen muutenkin yrittänyt olla rauhallisesti, jotta töihin pääsisin parin viikon päästä sitten jo takaisin. (fyysistä työtä).

Miten teillä on tikkiteipit pysynyt? Oletteko vaihtaneet kaikkia teippejä vai vain muutamia?

Itse olen vaihtanut vain muutamia rinnan alta molemmin puolin. Nännien ympäriltä en ole ottanut teippejä ollenkaan pois. Tikkien poisto olisi ensi viikolla, joten olen miettinyt pitäisikohän sinne vaihtaa kaikki teipit, jotta olisi siistimmän näköiset?

• nuori21.

Kukaan ei osaa sanoa?

• Flammable08
        nuori21. kirjoitti:

Kukaan ei osaa sanoa?

Mulle annettiin yleisohjeeksi että jos teippi ei repsota, sitä ei tarvi vaihtaa (eli esim. veri/muu aines ei haittaa, jos teippi on kuitenkin vielä nätisti paikallaan). Itse vaihtelin teippejä alkuvaiheessa ehkä turhankin hanakkaan.

• nuori21.
        Flammable08 kirjoitti:

Mulle annettiin yleisohjeeksi että jos teippi ei repsota, sitä ei tarvi vaihtaa (eli esim. veri/muu aines ei haittaa, jos teippi on kuitenkin vielä nätisti paikallaan). Itse vaihtelin teippejä alkuvaiheessa ehkä turhankin hanakkaan.

Niin ne sanovat mullekkii, että jos eivät vuoda ni turhaan ei saisi mennä önkkimään. Mutta esim. nännien ympärillä on tikkien päällä kovettuneet veret, niitä kun en ole vaihtanut ollenkaan. Niin näyttävät ihan vähän sotkuisilta vaan, niin ajattelin ennen tikkien poistoa jos olisi vaihtanut. Mutta enpä taida viitsiä turhaan näperrellä..

• ei haittaa
        nuori21. kirjoitti:

Niin ne sanovat mullekkii, että jos eivät vuoda ni turhaan ei saisi mennä önkkimään. Mutta esim. nännien ympärillä on tikkien päällä kovettuneet veret, niitä kun en ole vaihtanut ollenkaan. Niin näyttävät ihan vähän sotkuisilta vaan, niin ajattelin ennen tikkien poistoa jos olisi vaihtanut. Mutta enpä taida viitsiä turhaan näperrellä..

Olin haavakontrollissa ja minulla oli sinne mennessä kaikki alkuperäiset teippaukset paikallaan. Vaikka alla on kuivunutta verta se ei haittaa mitään. Jos on paljon vuotanut verta/kudosnetta tai teippi on muuten irtoamaisillaan niin olisin varmaan vaihtanut. Nännin ympäriltä teipit ovat hienosti kiinni mutta rintaliivin alareunan alla teipit olivat hieman vinksallaan.

Nyt on siis uudet teippauket, jotka vaihdan kirurgin ohjeen mukaan kerran viikossa. Tätä pitäisi jatkaa 2-3 kuukautta. Arvista tulee kauniimmat kun estetään näillä teippauksilla turhat venymiset.

• nuori21.
        ei haittaa kirjoitti:

Olin haavakontrollissa ja minulla oli sinne mennessä kaikki alkuperäiset teippaukset paikallaan. Vaikka alla on kuivunutta verta se ei haittaa mitään. Jos on paljon vuotanut verta/kudosnetta tai teippi on muuten irtoamaisillaan niin olisin varmaan vaihtanut. Nännin ympäriltä teipit ovat hienosti kiinni mutta rintaliivin alareunan alla teipit olivat hieman vinksallaan.

Nyt on siis uudet teippauket, jotka vaihdan kirurgin ohjeen mukaan kerran viikossa. Tätä pitäisi jatkaa 2-3 kuukautta. Arvista tulee kauniimmat kun estetään näillä teippauksilla turhat venymiset.

Olen juuri tuolta rinnan alta vaihtanut teipit ihan melkein alkupäivinä jo kun vuosi jonkun verran. Nyt vaihoin äskein suihkun yhteydessä vasemman rinnan alle kokonaan uudet teipit kun oli menny ihan rullalle ja painoi tikkeihin niin että liikkuminen teki kipeää. Ens torstaina olisi tikkien poisto, joten nyt saavat sinne asti taas rauhassa olla, jos eivät ala repsottamaan.

• Mietteliäs777

En ole lääkkeitä syönnyt pitkään aikaan kipuihin enään, muutama viikko leikkauksesta ja silloin tällöin puolikkaan buranan otan. Kuinka nopeasti uskalsitte alkoholia ottaa? Vaikuttaako paljonkin paranemiseen?

• UU uu

Ennen kuin tikit poissa niin en uskalla ottaa alkoholia. Pelkäisin että nukahtaisin kyljelleen enkä heräisi puutumiseen tms, tosin luulen että tiukkaa tekee tikkien poiston jälkeenkin: vappu olisi kuukauden päästä ja 4 päivää vasta leikkauksesta: ehkä täytyy vaan keskittyä pari kolme kuukautta ottamaan tosi maltilla ja vähän!

• olen ottanut
        UU uu kirjoitti:

Ennen kuin tikit poissa niin en uskalla ottaa alkoholia. Pelkäisin että nukahtaisin kyljelleen enkä heräisi puutumiseen tms, tosin luulen että tiukkaa tekee tikkien poiston jälkeenkin: vappu olisi kuukauden päästä ja 4 päivää vasta leikkauksesta: ehkä täytyy vaan keskittyä pari kolme kuukautta ottamaan tosi maltilla ja vähän!

Olen ainakin viiniä juonut isommallakin kädellä, tosin en niin paljoa että seuraavana päivänä hirveä krapula on. Ruuan kanssa ja niin että on tolkku pysynyt ja joku seurana ollut.

• miimaa2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe