Miehen valta

Kommentteja kaipaan

Ollaan lapsiperhe, naimisissa. Vuosia mies on pitänyt minut tiukasti otteessaan vaatimalla läheisyyttä ja seksiä ja minun on aina noudatettava hänen käskyään. Jos en tee niin, siitä seuraa hirvittävät syyttelyt ja vihanpidot. Lapsillekin on kostanut kun minä en tee hänen mielen mukaan. mies on sairaalloisen mustasukkainen enkä minä saa käydä missään. Henkistä väkivaltaa minua kohtaan, fyysistä lapsia kohtaan. Kun yritän vaatia muutosta että lapsilla ja minulla olisi parempi olla, mies hermostuu totaalisesti ja alkaa syytellä minua kaikesta. Olen mielestäni kiltti ihminen. Mies esittää muille olevansa ajattelevainen ja hyvä hermoinen mutta totuus kotona on toinen.

21

1561

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsen parhaaksi

Nyt kannat vastuusi lastesi elämästä ja turvallisuudesta ja päätät tuon avioliiton. Lapsia pahoinpitelevä ja sinua henkisesti sortava liitto ei ole lastesi parhaaksi. Olen hemmetin vihainen jos et pelasta heitä.

• annat miehen tehä

pahaa lapsellesi? Lähde heti pois!!

• mie.................

Miehesi on aivan selvä narsisti. Ajettele lapsiasi ja lähde jo tänä yönä pois, jos asiat ovat oikeasti noin huonosti... Voimia sinulle. Pelasta lapsesi ja itsesi.

• mitä haluat

kuulla. Siis väärin se on. Eihän lapsiin saa kohdistaa edes lain mukaan fyysistä tai henkistäkän väkivaltaa. Sen on nyt keinolla millä tahansa loputtava. Lapsetkin vain oppivat käyttämään samoja metodeja. Eikä sinuakaan kohtaa ole oikein käyttää minkäänlaista väkivaltaa. Voisitteko harkita jotain parisuhdeterapiaa?? Miss sitten saisitte opetella parisuhteessa elämistä, toisen kunnioittamista yms. Toinen vaihtoehto, että eroat miehestäsi. Lapset voivat sitten valvotusti nähdä isäänsä. Kun ei heitä varmaan yksin voi viikonlopuksi isänsä luokse päästää, jos vaarana on, ett isä kohtelee heitä kaltoin.

Mieti mitä haluat elämältäsi. Sinulla on vain yksi elämä. Miten sen haluat elää? Ala arvostaa itseäsi. Ansaitset parempaa kohtelua, ansaitset olla rakastettu ja kunnioitettu. Ansaitset saada olla omassa kodissa rauhallisissa, levollisissa olosuhteissa. Ansaitset tulla kuulluksi ja ymmärretyksi jne. Ja mieti minkälaiset eväät elämään haluat lapsillesi opettaa.

• ---------------------------...

Ei tuollaista miestä voi pitää perheessä. Ajattele itseäsi ja lapsiasi. Nyt sinun on pakko ottaa itseäsi niskasta kiinni ja häätää mies pois!

• ökdkjd

Alussa siis...olisit voinut lähteä, mutta et lähtenyt.
      Nyt tilanne vaikeampi.
      Ainoa järkevä ratkaisu on pelastaa lapset ja erota.
      Se taas tiedän ei enää ole niin helppoa.
      Lähtö täytyy tehdä salaa jotta ei tule väkivaltaa.
      Ehkä turvakoti olisi hyvä ratkaisu. Se herättäisi miehen hakemaan apua jos on hakeakseen ja sinä saisit apua lähtemiseen.
      Jos jäät olet osasyyllinen lasten kokemaan.

• Aloittaja

Tiedostan kyllä että tämä uhkaa pilata myös lasten elämän. Olen ollut tosi heikko ja myöntyväinen, aina antanut periksi kaikessa. En ole jaksanut vastustaa miehen monimuotoisia manipulointikeinoja joilla aina on sanut minut kuitenkin puolelleen. Erilaisia ammattiauttajia on vuosien varrella ollut useita ja lähes kaikkiin on miehen esitys hänen omasta erinomaisuudestaan mennyt täysillä. Nyt olen rohkaistunut hieman vaatimaan tasa-arvoa ja kunnollista kohtelua. Mutta pitkä tie on edessä. Mies tekee kaikkensa saadakseen taas pääni kännettyä. narsistista on kysymys.

• kuitenkin

vaikka vallan antaisit miehelle.
        pakenet jotakin kun annat vallan toiselle ihmiselle....

• tuunari_mikko
        kuitenkin kirjoitti:

vaikka vallan antaisit miehelle.
        pakenet jotakin kun annat vallan toiselle ihmiselle....

hakea kunnalta asunnon ihan muuten vain. Olet siellä, kun siltä tuntuu. Aloitat silleen ihan varovasti..

• itsesi ja lastesi takia

Ei kenenkään kuulu kestää tuollaista. Olet kiltti, liiankin kiltti. Eroa miehestä. Se varmasti vaatii paljon, mutta on sen arvoista. Ota ensin selvää, mistä saat apua tilanteeseen. Esim. turvakodit ym. Mutta tee tilanteelle heti jotain. Älä käris enempää äläkä anna lasten kärsiä.

• aloittaja

On mukava että näin monta rohkaisevaa eri kommenttia on tullut. Olen ehdottanut miehelle yhteistä terapiaa tai asiantuntijan juttusilla käymistä mutta vastaus on jyrkkä ei. Hän ei kuulemma apua tarvitse. Minä kyllä tiedän tarvitsevani apua ja käynkin itse terapiassa. Masennusta ja paniikkihäiriötä on ollut vuosien ajan välillä enemmän ja välillä vähemmän ja olen syönyt jo kauan mielialalääkkeitä, kun tämä elämä on niin raskasta. Moneen vuoteen aluksi en tajunnut mikä kaksinaamainen narsisti mies on vaan suorastaan jumaloin häntä. Miestä ajaa eteenpäin suunnaton pätemisen tarve. Oman perheen jäsenten kohtelemiseen hyvin ei hänellä tunnu olevan mitään ymmärrystä. Olin aiemmin niin heikko että näin hänet suorastaan pelastajana. Itse heikkona oli niin helppo olla kun toinen tiesi ja osasi kaiken oikein. Takana on vuosien työ siinä että olen keräännyt rohkeutta ja voimia jaksaa vaatia mieheltä asioita ja pysyä lujana. Nyt vaan toivon että jostakin saisin voimia jaksaa saattaa tämä tilanne pysyvästi paremmaksi lapsille ja itselleni. En voi noin vain lähteä mihinkään, siihen ei voimavarat riitä, tiedän sen. Yritän vain päivä kerrallaan päästä eteenpäin ja säilyttää hermoni miehen pommittaessa minua jatkuvasti erilaisilla konsteilla saadakseen jatkaa elämäänsä omalla tyylillään.

• kjsadfk
        aloittaja kirjoitti:

On mukava että näin monta rohkaisevaa eri kommenttia on tullut. Olen ehdottanut miehelle yhteistä terapiaa tai asiantuntijan juttusilla käymistä mutta vastaus on jyrkkä ei. Hän ei kuulemma apua tarvitse. Minä kyllä tiedän tarvitsevani apua ja käynkin itse terapiassa. Masennusta ja paniikkihäiriötä on ollut vuosien ajan välillä enemmän ja välillä vähemmän ja olen syönyt jo kauan mielialalääkkeitä, kun tämä elämä on niin raskasta. Moneen vuoteen aluksi en tajunnut mikä kaksinaamainen narsisti mies on vaan suorastaan jumaloin häntä. Miestä ajaa eteenpäin suunnaton pätemisen tarve. Oman perheen jäsenten kohtelemiseen hyvin ei hänellä tunnu olevan mitään ymmärrystä. Olin aiemmin niin heikko että näin hänet suorastaan pelastajana. Itse heikkona oli niin helppo olla kun toinen tiesi ja osasi kaiken oikein. Takana on vuosien työ siinä että olen keräännyt rohkeutta ja voimia jaksaa vaatia mieheltä asioita ja pysyä lujana. Nyt vaan toivon että jostakin saisin voimia jaksaa saattaa tämä tilanne pysyvästi paremmaksi lapsille ja itselleni. En voi noin vain lähteä mihinkään, siihen ei voimavarat riitä, tiedän sen. Yritän vain päivä kerrallaan päästä eteenpäin ja säilyttää hermoni miehen pommittaessa minua jatkuvasti erilaisilla konsteilla saadakseen jatkaa elämäänsä omalla tyylillään.

Asiassa on kuitenkin se puoli, että tod.näköisesti juuri miehesi kanssa "käden vääntö" väsyttää sinua.
        Noidankehä..et jaksa lähteä, mutta tilanne vie sinulta voimat.
        Toivon, että löydät itsestäsi omanarvon tunnetta ja terapiasta tukea.
        Käytännön asiat ovat vaikeita hoitaa masentuneena, se on totta.

• saman aikoinaan kokenut
        aloittaja kirjoitti:

En voi muuta sinulle sanoa kuin PALJON VOIMIA sinulle!!!
        Sinä ja lapsesi elätte vain kerran. Elä elämäsi niin kuin haluat, mutta lapsesi eivät pysty valitsemaan omaa lapsuuttaan. Sinä pystyt vaikuttamaan lapsiesi elämään. Älä lykkää päätöstäsi vaan tee jotakin ratkaisevaa jo tänään.
        Älä siirrä sitä huomiseen, koska muuten et tee koskaan asialle mitään. Pidä huolta itsestäsi ja lapsistasi!!! Iso halaus.

• hyväksyt sen

että lapsia kohtaan on fyysistä väkivaltaa?kuinkahan paljon suomessa on tällästä perhe-elämää.menee kyllä hermot kun lukee näitä kirjotuksia.minulta itseltäni otettiin lapset huostaan 4v sitten vaikka meidän perhe-elämä ei tosiaankan tällästä ollut.

• turhaaaaaa

Miksi kirjoitat ja haluat vastauksiakin, kun et kuitenkaan tee mitään... Toivon että joku läheisesi tekee asioille jotakin että lapset saavat elää ja olla lapsia!!!

Ymmärrän kyllä että se ei ole niin helppoa mutta HYVÄ IHMINEN!!!! Onhan noita vaihtoehtoja ja paljonkin!!!

• Aloittaja

Tiedän kyllä, että olen ollut heikko, sokea, nössö, tyhmä ja vaikka mitä. Mutta asiat eivät tositilanteessa ole niin yksinkertaisia. Ei voi ihan tuosta vaan lähteä tai potkaista toista pihalle. Lapset kuitenkin rakastavat isää. Itse en ehkä enää rakasta mutta välitän kuitenkin. Kovasti toivon että mies alkaisi ymmärtää hyväksyä hakea apua tilanteeseen, että elämä muuttuisi meille kaikille paremmaksi. Tällä kertaa olen jaksanut pysyä lujana ja pitänyt kiinni vaatimuksistani miehelle. Mies panee vastaan, ei näe syytä miksi asioiden täytyy muuttua, ei kykene ymmärtämään. Mies välillä raivoaa, välillä uhkailee, syyttelee minua, välillä on marttyyri, välillä elämänhalu mennyttä, välillä itkee... kaikkea yrittää että saisi minut taas manipuloitua antamaan periksi vaatimuksilleni. Tämä on kuin pahimmasta painajaisesta enkä koskaan voinut kuvitella että minun elämässäni tulee olemaan tällaista. Kiitän teitä kaikkia siitä että vastaamalla tuette minua pysymään yhtä lujana jatkossakin eikä enää hiljaa hyväksymään miehen yksinvaltaa ja hirmuvaltaa.

• käynyt tuolla
        Aloittaja kirjoitti:

Tiedän kyllä, että olen ollut heikko, sokea, nössö, tyhmä ja vaikka mitä. Mutta asiat eivät tositilanteessa ole niin yksinkertaisia. Ei voi ihan tuosta vaan lähteä tai potkaista toista pihalle. Lapset kuitenkin rakastavat isää. Itse en ehkä enää rakasta mutta välitän kuitenkin. Kovasti toivon että mies alkaisi ymmärtää hyväksyä hakea apua tilanteeseen, että elämä muuttuisi meille kaikille paremmaksi. Tällä kertaa olen jaksanut pysyä lujana ja pitänyt kiinni vaatimuksistani miehelle. Mies panee vastaan, ei näe syytä miksi asioiden täytyy muuttua, ei kykene ymmärtämään. Mies välillä raivoaa, välillä uhkailee, syyttelee minua, välillä on marttyyri, välillä elämänhalu mennyttä, välillä itkee... kaikkea yrittää että saisi minut taas manipuloitua antamaan periksi vaatimuksilleni. Tämä on kuin pahimmasta painajaisesta enkä koskaan voinut kuvitella että minun elämässäni tulee olemaan tällaista. Kiitän teitä kaikkia siitä että vastaamalla tuette minua pysymään yhtä lujana jatkossakin eikä enää hiljaa hyväksymään miehen yksinvaltaa ja hirmuvaltaa.

Mene sivustolle http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=100&valikko=1 ,jos et jo ole käynyt.

• aloittaja
        käynyt tuolla kirjoitti:

Mene sivustolle http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=100&valikko=1 ,jos et jo ole käynyt.

Kiitos kaikille tuesta, jota olen saanut täältä sekä narsistien uhrien tuki-sivulta. Nyt on avioero pantu vireille miehestä ja edessä siintää toivottavasti parempi elämä lapsille ja minulle!

• entinen uhri
        aloittaja kirjoitti:

Kiitos kaikille tuesta, jota olen saanut täältä sekä narsistien uhrien tuki-sivulta. Nyt on avioero pantu vireille miehestä ja edessä siintää toivottavasti parempi elämä lapsille ja minulle!

oli kuin olis omaa tekstiä lukenut!!! sulla tulee olemaan todella pitkä ja kivinen tie edessäsi mutta usko heikkona hetkenä että se kannattaa käydä läpi.on helppoa sanoa että lähde pois jne mutta narsistin mielivallan alta ei niin vain lähdetäkään.sitä ei kukaan voi ymmärtää ellei ole itse kokenut sitä kauhua,alistamista,pelkoa omasta ja muiden puolesta. olet tehnyt ratkaisevan liikkeen eroa hakiessasi.seuraavaksi miehesi alkaa houkuttelemaan sua kaikin keinoin takaisin ja näyttää että on rakastettava mies.kun se ei tehoa alkaa uhkailu pelottelu jne.mutta se hyvyys on vain silmänlumetta kun huomaa että uhri onkin karkaamassa.narsistin pää sekoaa sellaisesta täysin. suosittelen että etsit turvallisen piilopaikan itsellesi ja lapsille.turvakoti olisi paras ratkaisu.sinne itsekin menin lopulta.kumpa olisin ymmärtänyt sen aiemmin. olen nyt ollut kuusi vuotta erossa ja vieläkin se vaikuttaa tavallaan mun elämään.tosin olen nyt jaloillani muuten ja asiat on paremmin kuin koskaan. jouduin jättämään kaiken taakseni ja vaihtamaan tuntemattomaan kaupunkinn että sain etäisyyttä.lastaan isä ei ole sen koommin tavannut vaikka niin väitti rakastavansa.vaihdot olisi pitänyt suorittaa turvakodissa mutta se ei hänen tarkoituklseen sopinut.ei olisi saanut nähdä minua ja tehdä lisää kiusaa.mutta hyvä ja parempi niin.sellaisella isällä ei tee mitään.eikä lapsikaan ole koskaan halunnut tavata.muistaa kai sen ahdistuksen ja pelon ilmapiirin. toivon sulle voimaa.kyllä sä selviät siitä :)

• aloittaja
        entinen uhri kirjoitti:

oli kuin olis omaa tekstiä lukenut!!! sulla tulee olemaan todella pitkä ja kivinen tie edessäsi mutta usko heikkona hetkenä että se kannattaa käydä läpi.on helppoa sanoa että lähde pois jne mutta narsistin mielivallan alta ei niin vain lähdetäkään.sitä ei kukaan voi ymmärtää ellei ole itse kokenut sitä kauhua,alistamista,pelkoa omasta ja muiden puolesta. olet tehnyt ratkaisevan liikkeen eroa hakiessasi.seuraavaksi miehesi alkaa houkuttelemaan sua kaikin keinoin takaisin ja näyttää että on rakastettava mies.kun se ei tehoa alkaa uhkailu pelottelu jne.mutta se hyvyys on vain silmänlumetta kun huomaa että uhri onkin karkaamassa.narsistin pää sekoaa sellaisesta täysin. suosittelen että etsit turvallisen piilopaikan itsellesi ja lapsille.turvakoti olisi paras ratkaisu.sinne itsekin menin lopulta.kumpa olisin ymmärtänyt sen aiemmin. olen nyt ollut kuusi vuotta erossa ja vieläkin se vaikuttaa tavallaan mun elämään.tosin olen nyt jaloillani muuten ja asiat on paremmin kuin koskaan. jouduin jättämään kaiken taakseni ja vaihtamaan tuntemattomaan kaupunkinn että sain etäisyyttä.lastaan isä ei ole sen koommin tavannut vaikka niin väitti rakastavansa.vaihdot olisi pitänyt suorittaa turvakodissa mutta se ei hänen tarkoituklseen sopinut.ei olisi saanut nähdä minua ja tehdä lisää kiusaa.mutta hyvä ja parempi niin.sellaisella isällä ei tee mitään.eikä lapsikaan ole koskaan halunnut tavata.muistaa kai sen ahdistuksen ja pelon ilmapiirin. toivon sulle voimaa.kyllä sä selviät siitä :)

Kiitos! Olen saanut jostain voimia erota ja toivottavasti pysynkin voimissani. Tiedän tekeväni oikein. Kaikkea hyvää sinullekin!

• mini-miiii

Millainen äiti jää suhteeseen jossa omia LAPSIAAN pahoinpidellään?? Luulisi jo järjen sanoneen aikoja sitten, että lähde, ainakin lastesi takia! Minä ainakin suojelen perheenjäseniäni vaikka viimeiseen hengenvetoon asti, se on sitä rakkautta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      93
      5984
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe