väärennökset

potkujen syynä

Osaisiko joku neuvoa minua tässä asiassa? Työnantaja sanoi minut irti tuotannollisista ja taloudellisista syistä, mutta minun kohdallani kysessä oli laiton irtisanominen, koska minun koulutukseni omaava työntekijä piti lain mukaan olla firmassa. Minun tilalleni oli jo palkattu toinen työntekijä ennen kuin minut sanottiin irti. Työnantajan teko oli todellä härski. Olin joutunut vetämään firman tuotteita lukuisia kertoja pois markkinoilta, koska tuotteissa oli niin paljon virheitä ja väärennöksiä.
Irtisanomisen jälkeen työnantaja on jatkanut mustamaalaamistani, että olen muka käyttäytynyt huonosti. Tosiasissa toimitusjohtaja oli itse saanut vähän väliä raivokohtauksia firmssa. Entinen työnanataja levittää minusta perättömiä huhuja. Irtisanomisen jälkeen olen työskennellyt samassa talossa toisessa firmassa. Luonnollisestikaan en halua entisen firman työntekijöitä tervehtiä enkä heidän kanssaan keskustella, koska teko, jonka he minulle tekivät oli niin hirvittävä.
En tiedä miten entisten työkavereitten kanssa olisin. Nyt kun en ole heitä huomaavinaankaan he saavat vain lisää vettä myllyynsä, kun todistelevat muille ihmisille muka huonoa käytöstäni. Kun kyseessä on pieni ala, entisen firman toimitusjohtaja saa helposti muita ihmisiä puolelleen enkä kykene mitenkään puolustamaan itseäni.

2

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liittoon

yhteyttä - toivottavasti kuulut, muuten olet aika heikoilla.

Se, että et tervehdi entisiä työkavereita ei ole hyvä - he saattavat saada sen kuvan, että tosissaan olet syyllinen.

• sinun kertovan,

mitä firmassa tapahtuu (tuotevirheet, pomon häpeälliset raivokohtaukset, laiton irtisanominen ym.), kun samassa talossakin työskentelette? Siksi pitää ehtiä edelle. Mutta luultavasti jutut ovat joka tapauksessa tihkuneet jonkun omaan porukkaan kuuluvan supattelujen muodossa, joten turhaa vaivaa näkevät. Ehkä toivotaan, että irtisanoutuisit tai sinut irtisanottaisiin nykyisestäkin paikasta, koska sinua on nyt niin vaikea kohdata ja voit vaikuttaa muiden mielipiteisiin (ja niin harvoin kuin kiusatun kertomuksilla edes on käytännön vaikutusta tässä nyhveröiden maassa, korkeintaan vaietaan sen jälkeen, kun on sanottu "no, onpa kumma"). Ehkä myös pelätään, että riitauttaisit irtisanomisen, ja mustamaalaamisen toivotaan pelottavan tarpeeksi. Saakohan uusi työntekijä pienempää palkkaa kuin sinä, että siinä olisivat ne tuot. ja tal. syyt? Voisitkohan ruveta vaatimaan korvauksia, vaikket takaisin pyrikään? Olisi meinaan niille ihan oikein. Menettäisit siinä kyllä rahaa oikeudenkäyntikulujen muodossa, mutta muuta menetettäväähän sinulla ei olekaan. Kun tieto oikeudenkäynnistä leviäisi ja mahdollisesti vielä voittaisit sen, moni voisi ajatella, että ehkä asiat eivät olleetkaan ihan niin kuin väitettiin (tosin sellaiset, joilla on yleensä väliä, käyttäytyisivät joka tapauksessa asiallisesti). Ja kun sinulla on jo uusi työpaikkakin, niin ei tarvitse työnhaussakaan selitellä kiusaamista ja oikeudenkäyntiä. Olisihan se voitto makia. Tiedustele ensin ammattiliitosta, jos sellaiseen kuulut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2511
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe