jos/kun olette kokeneet työpaikkakiusaamista, ovatko teistä levitetyt huhut olleet jollain tavalla ajankohtaisia kiusaajalle? Esim. jos teitä on nimitelty juopoksi niin onko kiusaajallenne tämä ollut enemmän aiheellinen asia? Esimerkkejä voi jatkaa mutta saatte varmaan kiinni: omat teot käännetään toisen teoksi?
Kiusaamistavoista
18
1198
Vastaukset
- tosiaan*
tietää kiusaamistavoista?
No tässä tulee:
Työntekijästä hankittiin urkkimalla kaikki mahdollinen tieto arveluttavin keinoin sekä vahvuudet että heikkoudet ja iskettiin kipeimpään kohtaan.- sara
Ex Esimieheni on hirviö ja työterveys huolto pers....ä. Esimies tunkeutui henkilökohtaisiin kielsi tekemästä lapsia 2 vuoteen. Palkkasi tyttärensä töihin joka valehteli päälleni niin minusta leivottiin valehtelia. Sitten perättömien väitteiden lisäksi tuli juoppo ,ylimielinen, epäpätevä. Esimieheni poltti työautossa vaikka tiesi minulla olevan astma ainoastaan minun henkilökohtaisessa autossani sain kieltää tupakoimisesta autossani. Henkisesti raskasta.
- Hissun kissun pelistä pois
sara kirjoitti:
Ex Esimieheni on hirviö ja työterveys huolto pers....ä. Esimies tunkeutui henkilökohtaisiin kielsi tekemästä lapsia 2 vuoteen. Palkkasi tyttärensä töihin joka valehteli päälleni niin minusta leivottiin valehtelia. Sitten perättömien väitteiden lisäksi tuli juoppo ,ylimielinen, epäpätevä. Esimieheni poltti työautossa vaikka tiesi minulla olevan astma ainoastaan minun henkilökohtaisessa autossani sain kieltää tupakoimisesta autossani. Henkisesti raskasta.
Kun tämä iso ronski pomonainen ei saanut salaiselta ihastukseltaan vastakaikua lääpiskelyistään huolimatta niin hänpä keksi syyttää minua takanapäin ihastuksensa ja muiden miesten iskennästä. Tästä hänen keksinnöstään johtuen työni kuulemma kärsi. Hohhoijaa, hän kun oli päällekkäin määrännyt useampaa työtä tehtäväksi yhtäaikaa niin ei siinä kerenny edes silmää iskeä kellekään, oli se sen verran kiirettä menoa. Nyt hänellä on kenttä vapaa. Onnea vaan miehen metsästykseen!
- aloittaja
Hissun kissun pelistä pois kirjoitti:
Kun tämä iso ronski pomonainen ei saanut salaiselta ihastukseltaan vastakaikua lääpiskelyistään huolimatta niin hänpä keksi syyttää minua takanapäin ihastuksensa ja muiden miesten iskennästä. Tästä hänen keksinnöstään johtuen työni kuulemma kärsi. Hohhoijaa, hän kun oli päällekkäin määrännyt useampaa työtä tehtäväksi yhtäaikaa niin ei siinä kerenny edes silmää iskeä kellekään, oli se sen verran kiirettä menoa. Nyt hänellä on kenttä vapaa. Onnea vaan miehen metsästykseen!
Todellakaan tarkoitus ei ollut pahoittaa mieltä tai muuta, mutta joskus tuumailin omassa tapauksessani, että onko mitää rajaa mitä kiusaaja ei ylitä mutta todella ovat sitä muutkin saaneet kestää uskomattomia asioita. Kiusaamisessa ei useinkaan ole kysymys pienistä kuppikunnista tai tervehdykseen vastaamattomuudesta. Mutta tämä vahvisti omaa ajatustani, että sitä mitä itse teet syytät toista tekeväksi. Usein kohdistuu juuri moraalisiin ominaisuuksiin,joita heiltä juuri puutuu.
- arvelette
Hissun kissun pelistä pois kirjoitti:
logiikan tässä menevän? Tämä esimiesnainen varmasti arvasi, että hänenkin asioistaan (kuten ihastuminen) puhutaan, eikä hän pystynyt tulemaan sinuiksi asian kanssa. Sitten hän käytti sinua vastaan sanankäänteitä, joita ajatteli juoruajien käyttävän - helppo varmasti arvata, kun on itse samaa tyyppiä. Ihmiset ihmeen usein antavat silmänkääntötempun hämätä, siksi se kannattaakin. Jos kiusaajaa iskeekin hänen heikkoon kohtaansa huomauttamalla aiheesta, niin osuman kyllä huomaa. Mielestäni kiusaajat juuri ovat täynnä heikkoja kohtia, vereslihalla. Yksinkertaisilla ihmisillä on yksinkertaiset konstit pitää yllä horjahtelevaa tasapainoa. Heikkoutensa vuoksi kiusaajia myös pystytään vetelemään naruista mennen tullen, ja vedelläänkin.
Voihan tietysti kyse olla siitä kateudesta ja nöyryytyksestä, jos sinä olet sen tyyppinen, jota miehet harvemmin torjuvat.
- HAUKKUI
ViherpalvelutHyvösellä nuori vanhoillis-lestadiolainen tyttö juopoksi,huoraksi ja lesboksi:hän pyysi anteeksi,kun suutuin.Tosin hän ilkkui siitä,että huusin hänelle.
Hän vihasi kaikkia em.ihmisiä ja käänsi asian minuun.Kiusaamalla minua.Näin se menee.
SH-palvelussa Terttu haukkui työintoani sairaaksi,työvaatteni eivät hänestä näyttäneet työvaatteilta,sopisin lehdenmyyjäksi,saan huonoa palkkaa Tertun mielestä,olen katsonut Tertun mielestä liikaa Michael Jaksonin videoita..)
Terttu matki liikkumistani.
Tein sen virheen, että vastasin hänen ilkeilyyn,mistä tämä korppi innostui.
Riitta taas oli kova pätemään.Voi jessus.Ne hetket olisi pitänyt saada nauhalle ja julkiseen levitykseen.Riitta mm. liimasi Alepan-hintalapun minun komeaa sadetakkiin.Riitta oli 48v.Hän käytös koski minuun tosi paljon.Että joku viitsii...
Miehet vastaavasti lähentelevät ja kyttäävät.He suosivat joukkokiusaamista.Tönimistä,pilkkaamista.Laumasieluja,kun ovat.
Eivät noteeraa,tervehdi ja katsovat ylimielisesti tai sitten hyppivät porukalla silmille.Uhkaavat tappaa.
Konstit on monenlaiset,kun pässiltä päätä leikataan samalle tasolle..
Ilkeilevät kuisatakseen aikuiset ihmiset.
Ei kATSO SULUPUOLEEN EIKÄ USKONNILLISEEN VAKAAMUKSEEN,KUN OLET HIEMAN ERILAINEN,ALKAA SAKIN HIVUTUS.
Vaikeaa on pysyä rauhallisena ja noloa alkaa etsimään apua mutta kiusaajat eivät hellitä,jos et tee asialle mitään.hE NAUTTIVAT,KUN REAGOIT ARKOIHIN ASIOIHIN.
SAIRASTA MUTTA TOTTA.
Itsensä tasoista työpaikkaa on joskus vaikea löytää.- sara
Mua on nujerrettu monessa työpaikassa 3 vuoden aikana. Nyt on myönnettävä jos lähtee sutta pakoon tulee karhu vastaan. Tää viimeksi oleva esimies teki kaikkensa savustaakseen mut ulos firmasta. Mulla todettiin työuupumus, mut lekurit vaan töihin muuten tulee liianiso kynnys. Otin ritolat sa....na periks en anna vaik maha haavan alku on jo. Sen olen oppinu et kun on katseen kestävä hoikka ja osaava. niin henkisesti nujerretaan pe...le. Niin väitteitä tuli viellä että olen kirjoitustaidoton jos jossain on virhe et maine menee kun ei muuta keksitä niin puhutaan että en tahtois olla noin laiha et ennemmin tällänen ku oon. voitte arvata minkälaisesta on kyse.
- hoikka nainen
sara kirjoitti:
Mua on nujerrettu monessa työpaikassa 3 vuoden aikana. Nyt on myönnettävä jos lähtee sutta pakoon tulee karhu vastaan. Tää viimeksi oleva esimies teki kaikkensa savustaakseen mut ulos firmasta. Mulla todettiin työuupumus, mut lekurit vaan töihin muuten tulee liianiso kynnys. Otin ritolat sa....na periks en anna vaik maha haavan alku on jo. Sen olen oppinu et kun on katseen kestävä hoikka ja osaava. niin henkisesti nujerretaan pe...le. Niin väitteitä tuli viellä että olen kirjoitustaidoton jos jossain on virhe et maine menee kun ei muuta keksitä niin puhutaan että en tahtois olla noin laiha et ennemmin tällänen ku oon. voitte arvata minkälaisesta on kyse.
ja hyvännäköinen.ja vielä hyvä ammatissani.
Kyll` niin paljon kärsii saa..;)
Ei kuitenkaan anneta periksi.
Minullakin vatsahaavaa pukkaa mutta ei auta.
Pysyypä hoikkana,kun ei pysty kaikkea mättämään naamaansa!
Älä katkeroidu ja tule vihaiseksi ämmäksi vaan jatka hymyssä suin eteenpäin. - Työelämässä kaiken kokenut
hoikka nainen kirjoitti:
ja hyvännäköinen.ja vielä hyvä ammatissani.
Kyll` niin paljon kärsii saa..;)
Ei kuitenkaan anneta periksi.
Minullakin vatsahaavaa pukkaa mutta ei auta.
Pysyypä hoikkana,kun ei pysty kaikkea mättämään naamaansa!
Älä katkeroidu ja tule vihaiseksi ämmäksi vaan jatka hymyssä suin eteenpäin.Minulle tuli sakinhivutusta, kun en suostunut jatkuvaan epäoikeudenmukaisuuteen ja tahalliseen työnteon häirintään.
Lähin esimies ei tehnyt asian vuoksi mitään, koska suosi suosikkejaan ja jopa luottamusmieskin käänsi takkinsa ja oli minua vastaan miellyttääkseen oman kuppikuntansa porukkaa.
Hän ilkesi vielä kirjoittaa lehtiinkin siitä kuinka porukat minulle " naaraa. "
Häpeäisi edes hän ja muu porukka!
No onneksi sielläkin tulee tapahtumaan rajuja muutoksia. Mielenkiintoista olisi nähdä miten väärälleen sitten suut menee?
- vain lapsetko
Tässä on esimerkki, miten kiusaaminen tunnistetaan kouluissa, mutta eroaako se ns. sivistyneiden aikuisten touhuista.
Epäsuora kiusaaminen voi ilmetä esimerkiksi uhrin arvostelemisena hänen selkänsä takana tai vahingollisten juorujen levittämisenä. Tarkoituksena on manipuloida uhrin sosiaalista asemaa vertaisryhmässä vaikuttamalla siihen, mitä vertaiset hänestä ajattelevat ja miten nämä käyttäytyvät häntä kohtaan. Tämä manipulointi voi olla hyvinkin näkymätöntä. Kiusaamisen kohde ei välttämättä edes tiedä, kuka tai ketkä ovat hänen vaikutusvaltaisimmat kiusaajansa. Hän saattaa havaita vain kiusaamisen seuraukset eli sen, että häntä ei arvosteta, hänestä ei pidetä eikä hänen seurassaan haluta olla.- eristäminen
Niin, huomasin pikkuhiljaa, että yhteistyökumppanit eivät enää asioineet minun kanssani. Jotkut jopa käyttäytyivät tylysti. Ihmettelin suuresti moista, koska en ollut koskaan ketään heistä loukannut millään lailla, saatika huomannut mitään erimielisyyksiä. Asia sitten selkeni; olin leimattu yhteistyökyvyttömäksi ja hankalaksi tapaukseksi.
Vaikea siitä on suhteiden enää täysin ennalleen palata. Ikävä vain, miten kiusaajan toimet ulottuvat kauas.
- o mores
Sellaista kiusaamista on ollut, että jokaiseen sanaan tartutaan ja ymmärretään se tahallaan väärin. Joissakin tapauksessa jopa useampi ihminen on valjastettu kyttäämään sanomisiani ja sitten niistä tulee meilejä toisen perään, jossa alkuperäinen asiani on pikkuhiljaa muuttunut täysin päinvastaiseksi.
Tällaiset kiusaajat ovat hyvin epävarmoja siitä, että sinä osaat jotakin. He ovat niin pettyneitä siihen, että huomaavat toisessa avuja ja kykyjä, joita ovat itsessään mainostaneet. Osaamisen jakaminen ei sovi näiden ihmisten pirtaan. He haluavat olla ainoat asiantuntijat, vaikka päätökset ja neuvot menevät välillä komeasti metsään. Tiimityö on tällaiselle ihmiselle sula mahdottomuus, koska he ja VAIN he ovat mielestään kykeneviä asioita hoitamaan. Muiden työpanos ja kyvyt pyritään väheksymään totaalisesti. Näiden ihmisten toimiin kuuluu myös se, että kiusattu pyritään tekemään mahdollisimman laajalle yleisölle epäpäteväksi ja hankalaksi tapaukseksi. Jos sivusta seuraajat käyttävät vähänkin aivojaan, niin kuin monet kuitenkin tekevätkin, kiusaajan toimet näkyvät kyllä kauas. Puuttuminen onkin sitten toinen juttu. Kas kukapa haluaisi kiusaajan kanssa lähteä tappelemaan ja väittelemään, varsinkin kun keinot ovat sanalla sanoen kyseenalaisia. - ...
Jos olet hoikka, vaalea ja nätti, olet heti muiden (varsinkin naisten) mielestä tyhmä blondi, epäpätevä, joka ei osaa eikä tajua mitään (vaikka kuinka olisi monta tutkintoa ja kokemusta). Usein myös leimataan maksulliseksi,jos uskallat näyttää naiselta. Itsestään huolta pitävä ei siis missään nimessä voi olla pätevä tai fiksu.
Miehet taas, no, lähes joka työpaikassa olen saanut osakseni seksuaalista häirintää, vihjailuja, lähentelyä. Miehet odottavat, että jokainen (vaalea varsinkin) nainen on valmis tekemään mitä hyvänsä uransa eteen (siis sängyn kautta). Jos olet sinkku, olet tietysti epätoivoinen miestenmetsästäjä, jolle kelpaa kuka vain vastaantuleva.
Henkilöt, joilla menee itsellään huonosti, yrittävät sitten kääntää tosiaan tämän toisin päin, eli jollain muulla menee huonosti tai on jotain ongelmia. Jos henkilöllä on alkoholiongelma itsellään -> joku toinen on siis alkkis, jos henkilö on jotain homoseksuaalisia taipumuksia-> joku muu on siis homoseksuaali. Jos johtaminen ja kaikki muu mättää työpaikalla -> syyhän on tietysti jossain yksittäisessä työntekijässä (viattomassa). Näitä tilanteita on nähty.
Kaikista eniten kiusaajaa ärsyttää kun et mene mukaan ollenkaan, eli olet oma itsesi ja vahva sellainen sekä hyväntuulinen ja kohtelias, ei voi millään ainakaan syyttää epäkohteliaisuudesta. - riiot
Aloittajalle vastaan, että täsmälleen näin tapahtuu.
Kiusaaja syyttää sinua omista teoistaan. Niin kävi minunkin työpaikallani. - on###
ihan sama miten on.Kaikki käännetään itseäsi vastaan.Kohteliaisuus on p:n nuolemista,kiukuttelusta nautitaan,sanomisia "naaretaan",työnjälkeä parsitaan.
On vaikeaa pysyä omana itsenään,kun se on naurettavaa,mitä tahansa teetkin.
Mutta toivon,että meidän kaikkien kiusaajille kävisi meitä huonommin!!
Ovathan he ankaria ja kovia ihmisiä.
Kyllä se karma pitää siitä huolen.- tässä kaikessa
olla kysymys myös siitä, että kiusaajat ovat itse saaneet ainakin pieniä maistiaisia - töissä, yksityiselämässä - siitä, mitä nyt ovat kiusatulle syöttämässä (ainakin he ovat tehneet havaintoja ja pelänneet hullun lailla joutuvansa itse kohteeksi)? Vahingon kierrättäminen on otettu elämäntavaksi, jottei jouduttaisi enää kasvotusten omien avuttomuudentunteiden kanssa.
En lue kiusaajia tasapainoisten kunnon ihmisten joukkoon. Siksi heidän ajatuksensa ja sanomisensa eli ainaiset manipulointiyrityksensä eivät hetkauta minua todellisuudessa piirun vertaa.
- muutama vuosi
sitten nettikiusaamisen uhriksi - joukkokiusaamisesta oli kysymys, luultavasti jatkuu edelleen mutta ei suoranaisesti minua kohtaan vaan aiheutetaan "hämminkiä" eräällä taholla joka saadaan näyttämään minun aiheuttamaltani ja minä saan vihat niskaani syyttömänä.
Keinot kuitenkin ilmeisesti samat kuin aikaisemminkin. - Käskyjen nourattamatta jätt...
Täällä tehdään niin kuin minä käsken tehdä jallu voi koota 20 3-osaista sohvan pohjaa ja jousittaa ne verhoilijoille valmiiksi, koska niillä on kiirus ja näitä tarvitaan heti klo 11:00 mennessä ja lähtee sitten syömään!. ja jallu tulee syömästä ja kuulee kuinka käskyn antaja selostaa omalle "esimiehelle" mää oon koittanut käskee tota "jallua" tekeen niikiun oon käskenyt sen tehdä mutta se teköö vaan...niin kuin itse tahtoo (että nä'in sitä syörään toinen pois)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454980Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481089- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8897Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2832Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713