Tunteiden kieltäminen

TyttöInSorrow

Oletteko kokeneet surussanne, ettei teidän tunteitanne sallita? Jos tunnet jotain ei niin rakentavaa tunnetta, kuten viha niin heti aletaan tavallaan kieltämään sitä tunnetta. Viha kuuluu suruun ihan yhtälailla kuin itkeminen. Ja ilman vihan käsittelyä niin suru ei etene. Tietysti eri asia jäädä roikkumaan vihaan. Se puree sisältä. Kuten surunkin jos siihen jää asumaan. Joskuskin kun ystävälleni asioita kerron niin alkaa ikäänkuin "jeesustelemaan" että Jumala ottaa ja Jumala antaa. Herranen aika! Se ei paljon lohduta! Ihminen joka on menettäny paljon on oikeus olla katkera ja vihainen! Ehkä olen jo niin vihainen että sokaistun itsekkin... Voimia kaikille suruun! Muistakaa myös vihata. Sekin on osa sitä kaikkea...

11

828

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crow

Hyvä neuvo, todellakin tulee muistaa vihata.

Tosin itse en tarvi surua vihatakseni, vihaan muutenkin kaikkia ikään, sukupuoleen, ihonväriin tai kansallisuuteen katsomatta. Ihmiset eivät ole ansainneet kunnioitustani.

• sydän syrjällään

Voimia sinulle. Sie olet niin "kantava voima" tällä palstalla.
        Olen mieki ollut vihassa...aina välillä se saa vallan ja sehän kuuluu suruun, niin kuin kirjoitit.
        Sie suret hyvää nuorta ystävää ja mie nuorta omaa poikaa...vaikka katsomme eri paikasta surua,se on meillä molemmilla tosi paikka.
        Kaikkea hyvää sinulle ja "kauniita enkeliunia".
        Sie olet varmaan monelle kullan arvoinen ystävä.

• TyttöInSorrow
        sydän syrjällään kirjoitti:

Voimia sinulle. Sie olet niin "kantava voima" tällä palstalla.
        Olen mieki ollut vihassa...aina välillä se saa vallan ja sehän kuuluu suruun, niin kuin kirjoitit.
        Sie suret hyvää nuorta ystävää ja mie nuorta omaa poikaa...vaikka katsomme eri paikasta surua,se on meillä molemmilla tosi paikka.
        Kaikkea hyvää sinulle ja "kauniita enkeliunia".
        Sie olet varmaan monelle kullan arvoinen ystävä.

Jos tuo oli tarkoitettu minulle niin kiitos paljon kauniista sanoista. Koitan parhaani mukaan auttaa läheisiäni. Myös heitä, joita en tunne. Se on todella tärkeää minulle. Ystäväni kuoleman jälkeen olen alkanut enemmän miettimään läheisten tärkeyttä. Heistä kuuluu huolehtia ja välittää oli mikä tilanne tahansa! Ennenkin ystäväni kuolemaa olen kohdannut läheisteni ahdinkoa, mutta mitä enemmän näkee elämää, sen paremmin ymmärtää. Voimia sinulle suureen suruusi. Jos päivä kerrallaan on liikaa niin sitten minuutti kerralla eteenpäin. Niin hitaasti kun on tarvetta. Kyllä me selviämme, mutta se voi viedä aikaa. Mutta jonain päivänä... Hyvää kevättä sinulle ja Jumalan siunausta. Hän kantaa meitä, vaikka joskus se ei tunnu siltä.

Ps. Toivottavasti uskot Jumalaan. Ei ole tarkoitus tyrkyttää uskoa...

• Joku vaan

olla se järkähtämätön kivimuuri. Kihlattuni huonossa kunnossa ja kaippa hän kuulee mun äänestä, etten kuitenkaan ole. En vain haluaisi paljastaa, että itselläni on tosi rankkaa, ettei stressaa.

Kirjoitti lapulle kyyneleet sisällä sunnuntaina 2 aikaan yöllä ja muuta tekstiä josta en oikein saanut tolkkua. Tietää kuitenkin etten ole niin järkähtämätön kuin ulkopäin luulisi.

Jotenkin vaan saan hallittua milloin murrun vaikka välillä se onkin vaikeaa ja nyt en oikein pysty hallitsemaan tuota jään saikulle.

No kaippa tää on mun homma olla tällainen...

• TyttöInSorrow

Sinun ei tarvitse eikä pidä elää tuommoisessa tilanteessa. Eikö rakkaus voita kaiken? Eikö rakastavaisten pidä jakaa kaikki? Jos hän sinua rakastaa niin hän haluaa jakaa tuskan kanssasi. Sinusta varmasti tuntuu pahalta piilotella ja kieltää vahvoja tunteita. Sinun ei tarvitse. Älä kanna lastia, jota et jaksa kantaa. Surun suuret tunteet ovat todella raskaita ilmankin, että niitä pitää koittaa kieltää. Ole rehellinen itsellesi ja tunteillesi. Ne tarvitsevat sijaa. Toivottavasti saatte asianne kuntoon ja voimia teille molemmille. Joskus tarvitsemme kipeästi toisen olkapäätä. Suru on liian suuri lasti kantaa yksin...

• Timppa90
        TyttöInSorrow kirjoitti:

Sinun ei tarvitse eikä pidä elää tuommoisessa tilanteessa. Eikö rakkaus voita kaiken? Eikö rakastavaisten pidä jakaa kaikki? Jos hän sinua rakastaa niin hän haluaa jakaa tuskan kanssasi. Sinusta varmasti tuntuu pahalta piilotella ja kieltää vahvoja tunteita. Sinun ei tarvitse. Älä kanna lastia, jota et jaksa kantaa. Surun suuret tunteet ovat todella raskaita ilmankin, että niitä pitää koittaa kieltää. Ole rehellinen itsellesi ja tunteillesi. Ne tarvitsevat sijaa. Toivottavasti saatte asianne kuntoon ja voimia teille molemmille. Joskus tarvitsemme kipeästi toisen olkapäätä. Suru on liian suuri lasti kantaa yksin...

Mun mielestä paras on kyl hyvä suihinotto :-O

• joku vaan
        Timppa90 kirjoitti:

Mun mielestä paras on kyl hyvä suihinotto :-O

joo mut tietkös oon sellaisessa sumussa elänyt 1,5 vuotta että sumuiset juttusi ei jaksa edes ärsyttää...

Lääkärin kertoma tilani, voin romahtaa. Taidampa sitten jos romahdan niin lähteä ammuskelemaan nettipeeloja. Haaste oikeuteen kirjoittelustasi niin saan tietosi.

• joku vaan
        joku vaan kirjoitti:

joo mut tietkös oon sellaisessa sumussa elänyt 1,5 vuotta että sumuiset juttusi ei jaksa edes ärsyttää...

Lääkärin kertoma tilani, voin romahtaa. Taidampa sitten jos romahdan niin lähteä ammuskelemaan nettipeeloja. Haaste oikeuteen kirjoittelustasi niin saan tietosi.

homo?

haasta oikeuteen niin saan yhteystietosi...

• joku vaan
        joku vaan kirjoitti:

homo?

haasta oikeuteen niin saan yhteystietosi...

laiton uhkaus millä voit mut haastaa oikeuteen. Teehän niin niin voit saada rahaa tai minun kimppuusi.

• joku vaan
        joku vaan kirjoitti:

laiton uhkaus millä voit mut haastaa oikeuteen. Teehän niin niin voit saada rahaa tai minun kimppuusi.

jolloin haastan sinut oikeuteen ja saan sinun yhteystietosi.

Your call...

• joku vaan
        joku vaan kirjoitti:

jolloin haastan sinut oikeuteen ja saan sinun yhteystietosi.

Your call...

vai tuliko paskat housuun?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4309
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 141
      958
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe