Iso Tamperelainen pörssiyhtiö antoi lopputilin n.100 ihmiselle tammikuun lopussa 2009.
Mitään tukipakettia ei irtisanotuille tarjottu vain laissa määrätty minimi eli irtisanomisaika.
Inhimillisyys oli kaukana irtisanottujen kohtelussa,ei annettu aikaa hyvästellä työtovereita.Työnjohtaja oli hihassa kiinni ja seurasi pukukopillekin perässä,siitä saatto portille.Koko tapahtuma kesti 1/2tuntia ja olo kuin rikollisella!Mitään merkitystä ei ollut säännöllisellä työssäkäynnillä ja raittiudella.
Suoraselkäiset ja sanavalmiit työläiset haluttiin
pois työnantajan taholta.Toki savustamista oli jatkunut jo pitkään,yritettiin ensin väsyttämällä.
Seuraava vaihe oli valjastaa sopuli työläiset hoitamaan homma(moppausta,väheksymistä ja syyllistämistä).
Puhutaan pitkistä työsuhteista,tässä tapauksessa ne olivat vain rasite.Näin firma oyj säästi palkkakulujaan.Yhtiökokouksessa kyseinen firma päätti nostaa korvauksia yhtiön hallituksen jäsenille,eli kuukausittainen korvaus on 3400-1700eur. kokouspalkkiot a.800-600eur.Eli muhkeat korvaukset muutamasta kokouksesta/vuosi,tehdystä työstä muodostuu melkoinen tuntipalkka!
Väki oli lakossa päivän kuultuaan irtisanomisista,ja eikö yritys kruunannut pelinsä haastamalla työntekijät työtuomioistuimeen lakkosakkoja vaatien.
Tämä on tyypillistä oikeistolaista politiikkaa nykyisessä suomessa pörssiyrityksiltä!
Pörssiyhtiöllä maksukykyä
muttei halua
1
473
Vastaukset
- kehitysmaa
23.03 MOT-ohjelmassa tuotiin julki kuinka onneton
suoja työntekijöillä on verrattuna muihin Eu-maihin!
Työnantaja ei joudu maksamaan mitään,kun irtisanoo työläisiään.
Ainoastaan irtisanomisajan palkan,joka on maksimissaan puolivuotta.
Työnantajat suomessa saavat käytännössä tehdä mitä haluavat työvoimalleen,ilman seuraamuksia.
ps.Työläisen kuollessa työmaalla huonoista työolosuhteista johtuen on seuraamuksena korkeintaan sakko!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait52878- 392517
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381383- 841330
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124853- 32776
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi26632Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58596