Tässä musiikkia kuunnellessa tuli mieleen miten kaikki suuret rakkauslauluthan on aina kirjoitettu jonkun naisen takia. Joku nainen on aina sitä miestä inspiroinut sen laulun kirjoittamiseen.
Nyt kysymys teille naisille.
Jos te alkaisitte joskus seurustelemaan jonkun kuuluisan muusikon kanssa joka on kirjoittanut joskus lauluja entisille tyttöystävilleen ja nämä laulut olisivat sitten todella suosittuja hittejä joita soitettaisiin koko ajan radiossa. Millaisia mietteitä se saisi aikaan jos kuulisitte tämän miehen kirjoittamia lauluja radiosta jotka ovat tarkoitettu jollekkin toiselle naiselle?
Pystyttekö tosta vaan ohittamaan asian vai haittaisiko se jos niitä lauluja joutuu kuuntelemaan koko ajan.
Nämä suurimmat rock laulut mitä on ikinä tehty niin niitähän saa kuunnella koko ajan radiosta ja mietin kyllä miten ne naiset jotka nyt seurustelevat näiden muusikkojan kanssa reagoivat niihin lauluihin joita tehtiin toisille naisille.
Vähän saman voisi kysyä niin, että miten suhtautuisitte jos miehellä olisi tatuointi joka olisi omistettu entiselle naiselle (esim. joku sydän tms.)
Itseäni voisi ehkä vähän häiritä jos naisella olisi vaikka selässä tatuoitu punainen sydän jonka sisällä lukisi "pena".
Miten reagoisit
21
766
Vastaukset
- Nimi Erkki
Vaihda nimes Pentiksi, sittei enää häiritse.
entäs jos tatuois jo valmiiksi itelle sydämen jossa olis ex-wife?
Tai jos lukis vain nainen, vois sanoa, että se on sun takias tehty, tottahan tuo oliskin. - vänksy
varmaan ois sopeutua asian kanssa. Ei olis kivaa, kun radio soittais kokoajan miehen menneisyyttä. En usko, että miehenkään ois helppo päästä exästään yli, jos kokoajan joku muistuttaisi siitä.
Sen sijaan jos mies ois vaikka maalannut exästään muotokuvan tai olisi joku vastaava teos, niin se olis todellakin vaan kaunista ajatuksena, eikä se tuottaisi mulle huolta, kunhan se ei ois meidän olohuoneen seinällä.- menneisyys.
Jokaisella meistä on menneisyys ja sen aikakaudet ihmiset.
Minusta on luonnotonta ajatella, etteikö se exä olisi osa minun elämääni, joten mielestäni on ihan ok juttu jos mies laulaa entisestä naisestaan lauluja. Ne on tehty siinä aikakaudessa, jolloin se nainen ja se mies olivat yhdessä.
Olisi luonnotonta, että minulta kiellettäisiin menneisyys. Pitäisikö siis alkaa kertomaan yhteisiä tarinoita minä muodossa. Siis tyyliin kun minä olin USA:ssa matkalla eikä kun olimme exän kanssa USA:ssa matkalla, jos kyseinen matka tehtiin ajankohtana jolloin olin exän kanssa.
Vai eikö siitä matkasta saisi puhua kysyttäessä. Eli unohtaa että koskaan olin exän kanssa.
Ei onnistu.
- on suhde- ja
seksihistoria takanaan, joten en minä siitä mitään ihmeempiä ajattelisi. Tärkeintähän on tämä hetki.
- mutta jos...
En ole hetkeäkään kuvitellut, että seurustelisin jonkun kuuluisan muusikon kanssa, mutta yritetään. Ihan kiinnostava kysymys :)
En ole mustasukkaista sorttia, joten vaikea kuvitella, että olisin lauluista pahana. Tottuminen varmasti kestäisi hetken, mutta eiköhän siinä järki voittaisi. Lisäksi olisi kiinnostavaa saada tietää biisien taustoja ja vertailla, miten on itse ymmärtänyt tekstien sanomaa.
Muusikon kanssa seurustellessa olisi varmasti myös syytä ymmärtää, että biisit ovat biisejä ja sitä työtä, mitä muusikko tekee. Eli vaikka olisi kuinka herkästi entiselle naiselle kirjoitettu laulu, ei se levytettynä ja radiossa soitettuna enää ole sama asia kuin kirjoitushetkellä.
Mitä tatuointeihin tulee, oishan se kiva, jos miehessä ei kovin isoin kirjaimin lukis toisen naisen nimeä. Toisaalta veikkaan, että eiköhän sekin aika nopeasti huumoriksi muuttuisi - olettaen, että mies pystyy myös suhtautumaan asiaan huumorilla.- muusikko mies
"Muusikon kanssa seurustellessa olisi varmasti myös syytä ymmärtää, että biisit ovat biisejä ja sitä työtä, mitä muusikko tekee. Eli vaikka olisi kuinka herkästi entiselle naiselle kirjoitettu laulu, ei se levytettynä ja radiossa soitettuna enää ole sama asia kuin kirjoitushetkellä."
No ei ne oikeastaan ole ihan niin henkilökohtaisesti omistettuja asioita siinä kirjoitusvaiheessakaan. Se kun on vähän niin että ne biisit sovitetaan bändin kanssa ja usein siitä tarinasta täytyy pätkiä niitä tavallaan kaikkein tärkeimpiä juttuja ihan kylmästi bändikämpän lattialle, kun ei sitä saa ikinä kuulostamaan hyvältä jos sen jättäisi biisiin.
Sanoitus on tosiaan ihan eri juttu kun sovittaminen ja se sovitusvaihe siihen biisiin tulee sitten lopulta jäämään. Sovittamisessa on usein bändin jätkät mukana sanomassa mitä sanoja ja missä muodossa siihen laitetaan. Eli vaikka se idea onkin lähteny kirjoittajan kynästä niin sitä on muokannut sen jälkeen niin moni ettei se enää ole kovinkaan henkilökohtaista.
Muutenkin se olisi hyvä laittaa krediitit bändin nimellä -> sovittanut, sanoittanut, säveltänyt: bändin nimi. Koska niin se oikeasti menee. Sittenpä ei tarvitse tulevan tai nykyisen puolisonkaan miettiä asiaa. - muusikko mies
muusikko mies kirjoitti:
"Muusikon kanssa seurustellessa olisi varmasti myös syytä ymmärtää, että biisit ovat biisejä ja sitä työtä, mitä muusikko tekee. Eli vaikka olisi kuinka herkästi entiselle naiselle kirjoitettu laulu, ei se levytettynä ja radiossa soitettuna enää ole sama asia kuin kirjoitushetkellä."
No ei ne oikeastaan ole ihan niin henkilökohtaisesti omistettuja asioita siinä kirjoitusvaiheessakaan. Se kun on vähän niin että ne biisit sovitetaan bändin kanssa ja usein siitä tarinasta täytyy pätkiä niitä tavallaan kaikkein tärkeimpiä juttuja ihan kylmästi bändikämpän lattialle, kun ei sitä saa ikinä kuulostamaan hyvältä jos sen jättäisi biisiin.
Sanoitus on tosiaan ihan eri juttu kun sovittaminen ja se sovitusvaihe siihen biisiin tulee sitten lopulta jäämään. Sovittamisessa on usein bändin jätkät mukana sanomassa mitä sanoja ja missä muodossa siihen laitetaan. Eli vaikka se idea onkin lähteny kirjoittajan kynästä niin sitä on muokannut sen jälkeen niin moni ettei se enää ole kovinkaan henkilökohtaista.
Muutenkin se olisi hyvä laittaa krediitit bändin nimellä -> sovittanut, sanoittanut, säveltänyt: bändin nimi. Koska niin se oikeasti menee. Sittenpä ei tarvitse tulevan tai nykyisen puolisonkaan miettiä asiaa.että yksi populaarimusiikin parhaista sanoittajista, Chuck Berry, kertoi dokumentissaan että hän lauloi asioista kuten autoista, työstä, koulusta, koska useimmat ihmiset ovat joskus olleet näissä ja kaikkihan ovat joskus olleet ihastuneita tai rakastuneita. Siksi kaikki ihmiset kykenivät samaistumaan hänen biiseihin ja se teki hänestä niin suositun. Biisit olivat niin yksinkertaisesti kirjoitettuja ettei kenenkään tarvinut jäädä miettimään että mitähän tuokin nyt tarkoitti.
Jos kirjoittaa liian henkilökohtaisesti niin siihen voi olla tosi vaikea ihmisten samaistua ja se sitten näkyy viimeistään siinä että keikalle tulee vain kaksi pientä goottityttöä pienessä siiderihuppelissa. Mutta jos kirjoittaa biisin jonkun naisen kauniista hymystä jonka näkee vaikka linja-autossa, niin siihen voi kuka tahansa samaistua. Melko romanttista on se että tälläinen biisi voi olla juuri sinun hymystäsi tehty, vaikket sitä koskaan tule tietämäänkään.
- MichikoXX
Toisaalta olen polyamorinen enkä ole tuntenut mustasukkaisuutta yli 2-vuotiaana. Mielestäni positiiviset tunteenosoitukset muille ihmisille eivät ole minulta pois. Olen jossain määrin taiteellinen ja olen lahjoittanut piirustuksia, maalauksia tai muita tekemiäni esineitä ihmisille, joista pidän.
Tiedän yhden ex-pariskunnan, joilla oli yhteiset tatuoinnit, ei kuitenkaan mitään niin simppeliä kuin toisen nimi, vaan tyylikkäitä kuvia. Avioliiton purkauduttua molemmat olivat edelleen tatuointiin tyytyväisiä ja pitivät sitä merkkinä eletystä elämästä. Huom. heidän eronsa tapahtui yhteisymmärryksessä.- Nimi Erkki
"Huom. heidän eronsa tapahtui yhteisymmärryksessä"
Siis kummallakin oli tunne, ettei tuollaisen kusipään kanssa voi kertakaikkiaan elää?
Kasvoimme erillemme
Erosimme ystävinä - MichikoXX
Nimi Erkki kirjoitti:
"Huom. heidän eronsa tapahtui yhteisymmärryksessä"
Siis kummallakin oli tunne, ettei tuollaisen kusipään kanssa voi kertakaikkiaan elää?
Kasvoimme erillemme
Erosimme ystävinäJopas sinä olet kusipäihin törmännyt? Kyse oli kahdesta aikuisesta ihmisestä, jotka tulivat siihen tulokseen, että he voivat olla ystäviä, mutta romantiikka puuttuu. Ei ole edes ainoa pariskunta, jonka tiedän eronneen tuosta syystä.
- Nimi Erkki
MichikoXX kirjoitti:
Jopas sinä olet kusipäihin törmännyt? Kyse oli kahdesta aikuisesta ihmisestä, jotka tulivat siihen tulokseen, että he voivat olla ystäviä, mutta romantiikka puuttuu. Ei ole edes ainoa pariskunta, jonka tiedän eronneen tuosta syystä.
Romantiikka?
Mikä romantiikka?
Eipä ole vielä yhtään miestä tullut vastaan, joka on huolestunut, kun romantiikka puuttuu.
Romantiikka on mielikuvituksen tuote, ei sellaista ole olemassa.Surkeeta jos pitää erota olemattoman asian johdosta, jota ei edes ole olemassa.
Romantiikkaa ei ole eikä tule. - MichikoXX
Nimi Erkki kirjoitti:
Romantiikka?
Mikä romantiikka?
Eipä ole vielä yhtään miestä tullut vastaan, joka on huolestunut, kun romantiikka puuttuu.
Romantiikka on mielikuvituksen tuote, ei sellaista ole olemassa.Surkeeta jos pitää erota olemattoman asian johdosta, jota ei edes ole olemassa.
Romantiikkaa ei ole eikä tule.seksi selvempi sana tuon romantiikan tilalle? Yritin käyttää kaunista kiertoilmaisua, mutta et sitten tajunnutkaan sitä. Suoraan sanominen on helpompaa. Muuten: entä jos joku paremmalla mielikuvituksella varustettu ihminen osaa luoda romantiikkaa (lue vaikka: otolliset olosuhteet seksille) ?
- no voi lol
"Tässä musiikkia kuunnellessa tuli mieleen miten kaikki suuret rakkauslauluthan on aina kirjoitettu jonkun naisen takia. Joku nainen on aina sitä miestä inspiroinut sen laulun kirjoittamiseen."
Tässä musiikkia koko elämäni kuunnelleena tuli huomattua miten kaikki naiset ei muuta kirjoitakkaan kun rakkauslauluja. Joku mies on aina sitä naista inspiroinut sen laulun kirjoittamiseen.
Että varmaan samalla tavalla reagoi nainen, kuin reagoisit sinä kuullessasi vaikkapa Tina Turneria, Celine Dionia, Anastaciaa, Alanis Morrissettea kun kuhertelet jonkun näiden kanssa ja kuulet *sen* biisin. - Tisca
on ihan turha katua! Kaikki tapahtunut on muokannut sua sellaiseksi kuin olet - myös kauniit muistot ja ikävöimiset. Eletään vaan tätä päivää ja tulevaa eikä märehditä entisiä.
- tatuoinnista.
Mulla lopahtaisi kiinnostus samantien, kun selviäis, että mies on ollut niin hölmö, että on tatuoinut jonkun naisen nimen ihoonsa.
- MichikoXX
oli aikanaan tatuoituna "Winona forever", kun hän seurusteli Winona Ryderin kanssa. Nykyisin siinä lukee "Wino forever", 2 kirjainta siis poistettu.
- emme ole teinejä
Siis minkä ikäinen oikein olet?! Esität kysymyksiä kuin teini-ikäinen.
Kai kaikilla ihmisillä on suhdetaustansa. Jos joku on kirjoittanut lauluja jollekin joskus jossakin, niin mitä väliä sillä on?
Kysytkö uudelta kumppaniltasi: Oletko rakastanut jotakuta ennnen minua? Ja jos hän vastaa myöntävästi, koetko olosi hyvin epämukavaksi ja loukatuksi?- Kysymykset ovat
vähän liian lapsellisia,mut ainahan kysyä saa...
- joku tatska?
Sähän kannatat bordelleja. Kuinka sua voi joku tatska häiritä, kun todellisuudessa sua ei pitäis häiritä edes se, että nainen on ex-huora? Vai kaksinaismoralistiko sä sittenkin olet?
kannattaa jotain ei tarkoita että sitä itse haluaisi myös tehdä. Ei mulla ole tarvetta käyttää bordelleja, mutta on olemassa ihmisiä joille se on ainoa vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h503395- 343045
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv422503Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511955Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151599- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731080