En tiedä

kykenenkö enää

normaaliin elämään.
On nimittäin käynyt niin että jäin loppuvuodesta työttömäksi ja rakastunut tähän olotilaan.
Olen 28 vuotias nainen ja nautin kun saan olla kotona verkkareissa tukka hassalaan kaiket päivää, olen erakoitumassa ja se tuntuu hyvältä; ei tarvitse enää sosialisoida ja olla pätevä työelämässä, tykkään olla aivan hisun kissun rauhassa, lenkkeilen metsäpolkuja päivittäin ja jopa kaupungilla käynti ällöttää, kaikki se pinnallisuus...
Kyllä se mies olis mukava mutta kuka haluaa olla "mökkiytyneen" kanssa.

15

1100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nii in

Miksi pitää olla voimakkaasti jokotai, eikö voi hyväksyä rauhaa kaipaavan luonto -minän. Itse olen tiedostanut lapsesta lähtien että ihminen tarvitsee omaa aikaa välillä.

• Tiedän että on vaikea löytää ihmistä jolle ei olisi tärkeää työ, raha ja sosiaaliset hömpötykset.
      Itse taas tykkään myös olla todella rauhassa itsekseen kotona ja kuunnella musiikkia. Töissä nyt tulee käytyä kerta sellasta mulle tarjottiin.

Jos mulla olisi paljon rahaa (eli ei tarvitsisi tehdä töitä) niin eläisin aivan kuten sä nyt. Yksin kotona verkkarit jalassa lukien tai tv:tä katsoen ja välillä kävisin jotain harrastamassa.
      Toisaalta en kyllä ehkä suomessa toteuttas tota unelmaa, mutta silti. :)

• kuulosta

juuri siltä 'normaalilta elämältä'.

Elämästä pitää osata nauttia just tuolla tavalla. Saavuttaa -pysähtymällä- kiireettömän hyvän olon, joka on parasta itselle.

• weide

olen ollut vajaa kuukauden lomautettuna ja täytyy sanoa, että on tässä puolensa, koska isoja elatusmaksuja maksavana ei ole rahallisesti kovin suurta merkitystä onko kotona vai töissä! oikeastaan juuri päinvastoin, on henkisesti helpompaa saada rahaa muualta, kuin maksaa kovalla työllä ansaittuja muille. lisäksi saa herätä ja mennä oman mielensä mukaan eikä muiden aikataulujen mukaan, eikä tarvitse esittää jotain ohjekirjan mukaista tyypiä kaikenmaailman yksioikoisille typeryksille vaan olla just niinkuin kuin tykkää!

• MMies

Omakin päiväohjelmani on hyvin samankaltainen.

• AT-mies.

Minä maksan paljon veroja enkä saa edes p*llua...

• Aloittaja

tämä ihan omasta pussista mee, olenhan maksanut vuosikausia kovia veroja ja nytkin meni vielä loppuvuodesta mätkyjä että ajattelen nyt näin että sen minkä olen veroja maksanut niin nyt saan tavallaan takaisin.
        Onhan tämä toisaalta siinä mielessä tylsää että tuo ruokapuoli on mennyt tylsäksi kun ei ole varaa herkutella.
        Mutta muuten en kyllä enää jaksa innostua shoppailusta,matkustelusta yms... sika kallista huveista.
        Olenkin ajatellut että jahka saan tulevaisuudessa töitä niin alan säästämään että saisin pikkuruisen mökin jostain lammen rannalta.
        Nyt täytyy tyytyä toistaiseksi kerrostaloasumiseen mutta onneksi on pururata ja luonto lähellä.

• kokeillut olen

Mukavaahan se on, mutta siihenkin kyllästyy aikanaan, jotkut nopeammin ja jotkut hitaammin. Itse jaksoin työttömyyttä muutaman vuodenkin jopa. Ota sinäkin vaan rauhassa, nauti työttömänä olosta niin kauan kun se tuntuu hyvältä ja ota sitten vaikka "pehmeä lasku" työelämään jos siltä tuntuu... Tai ehkä sinä olet poikkeus etkä edes kyllästy työttömänä oloon!

• Aloittaja

just tuota että tähänkin tulee varmasti stoppi, olenhan nuori silti vielä, jos vaikka innostuu opiskelemaan uuden ammatin mutta entiseen elämään en halua takaisin...tajusin sen kun olin muutaman kuukauden nukkunu kellon ympäri kuinka uupunut olen.

• M C

Kaikkea aikansa ja voin itse vain näyttää peukkua, että joku edes hetkeksi pääsee kaikesta tästä kiireestä ja pinnallisuudesta irti, onnea!
      Ehkä vielä itsekin siihen joskus kykenen...

Mutta kuten monen muunkin asian kanssa, kaikkea aikansa, en loppu elämääni tuossa olotilassa kykenisi viettämään, kun vain edes hetken. :)

• ..............................

Ei kuulosta ollenkaan pahalta :) Voitais olla toisillemme kun ehditään itsellemme olemiselta :)

• samanlainen elämäntilanne.

• mökille ja retkille

Hei! Tulisitko kanssani pilkille, retkille, saunanlämmitykseen ja arjen puuhailuun ison järven rannalle? Kesäkissaksi.. ehkä loppuelämäksi. Olen kiva, fiksu vapaa m, elämä ja asiat kunnossa.

• Aloittaja

kuulostaapas houkuttelevalta ;)
        Voishan tuota vaikka tullakkin... :)

• hyvältä

jos oot usein verkkareissa! sellaisen naisen jos sais itselleni niin olisin onnellinen!!!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5585
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2966
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2624
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1986
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1449
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe