Vävy pahoinpitelee

henkisesti

Miten suhtautua? Olen tyttären ns. avomiehen nähnyt vuosi sitten kerran, koska on ulkomaalainen. Tytär muutti rakkautensa luokse, ja entinen vaimo potkittiin pihalle. Mies kuitenkin edelleen naimissa sen entisen kanssa. Nyt tytä odottaa vauvaa.

Tämä vävykokelas on alusta asti ollut outo. 40-kymppinen, kulkee vahvat meikit naamalla silinterihattu päässä ja liekinkuvat isoissa kengissä. Tukka värjätty punaiseksi ja osoittain kalju. Kynnet lakassa ja tekee kuolemaa ihannoivaa "taidetta".

Tämä kuvatus soittelee öisin ja haukkuu minua huonoksi äidiksi. Nyt on alkanut laittaa sähköposteja, joissa kieltää ikinä tapaamasta lapsen lasta. On nostamssa oikeusjuttuja ihan perättömistä asioista. Informoi minua siitä, kuinka olen ollut lapsen hakkaaja, baareissa riekkuja jne. Olen hylännyt oman lapseni ja kaikin puolin siis epäkelpo ihminen. Tämä on siis häne oman mielikuvituksen tuotetta, mutta kauheasti sattuu. En pidä miestä normaalina, ja säälin niin kovasti tytärtäni, joka ei enää uskalla pitää mitään yhteyksiä.

Parasta varmasti pysyäkin erillään, mutta kun on samaan aikaan huoli, että jotain kamalaa tapahtuu.

Siis se kysymys..onko vävy mielestänne minua kohtaan väkivaltainen? Ja jos on sitä minua kohotaan, niin eikä silloin ole noin yleensäkin väkivaltainen jopa vainohullu ihminen? Sairasta ihmistä en uskalla ärsyttää, mutta kammottaa vaan, kun pieni lapsi syntyy olosuhteisiin, jossa ihmiset ihannoivat kuolemaa ja palvovat saatanaa.

12

1741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hae tukihenkilöitä

Onpa arvaamaton mies.Kaikki puhuu kyllä erikoisesta
      persoonasta.Tarvitset kyllä hyvän ystävän jonka
      kanssa jakaa taakkaa.Asuvatko he ulkomailla?Ajatte-
      lin neuvolakäyntejä,lapsilisää yms.Miksi tyttäresi
      haluaa tuollaiseen suhteeseen?Ja millä he elävät?
      Huolesi ymmärrän.Tuo Sinun kohtelusi tuntuu pahalle.
      Pidä kuitenkin hyvää huolta itsestäsi,älä murehdi.
      hehän elävät vapaaehtoisesti yhdessä.Kaikkeen saa
      tässä maailmassa tottua,muttei syytöksiin jotka ovat
      tuota luokkaa.Kieltäydy puheluista,osaisimpa nyt sa-
      noa viisaasti.Uhkailut kertoo jostain pelosta?

• Neuvoton222

Kiitos viestistäsi. Annoit hyviä neuvoja, mutta tietenkin sitä on vaikea pitää itsensä kasassa, kun tuollaista saa silmilleen.

Olen ajatellut kaikki mahdolliset ja mahdottomat syyt miehen käyttäytymiseen, enkä muuta keksi kun jonkun alemmuuden tunteen tai sitten ihan vaan puhdas halu kiusata toista ihmistä. Kaiken huipuksi miehen oma äiti asuu poikansa kanssa..siis asuvat yhdessä tyttäreni, mies ja tämän äiti. Miehen äiti ei ole koskaan työssä ollut, mutta ilmeisesti se sitten on hyvän äidin mitta. Minusta kuitenkin yli 40-vuotiaan miehen pitäisi jo asua omillaan. Ehkä silloin ei käyttäytyisi kuin uhmaikäinen lapsi.

No..minäkään en ole tietysti enää kovin säyseä, koska osaanhan minäkin sulkea puhelimen ja blokata mailit. Vaikeaa on antaa anteeksi!

Harmittaa vaan niin vietävästi.

• lsjdj

Ovatko vävyn syytökset täysin keksittyjä?
      Itse laittaisin ylös kaikki uhkaukset. Säilyttäisin todisteena mahdollista tulevaa varten.
      Hurja ulkonäkö sinänsä ei paha ole vaan tuo tyyli, että ei eronnut entisestä naisesta.
      Oma tyttäresi saattaa kapinoida sinua vastaan eikä myönnä tehneensä virhettä siksi?
      Onko ketään toista sukulaista jonka kanssa tytär tulisi toimeen, hän voisi yritää puhua tyttäresi kanssa. Ainakin olisi hyvä saada selville missä kunnossa tyttäresi on.
      Tuo saatanan palvonta kuullostaa inhottavalta. Satanismi eri asia, kyse oli siis ihan saatananpalvonnasta? Jos niin olisin oikeasti todella huolissani.
      Kannattaa ottaa lastensuojeluun yhteyttä ja kertoa huolensa. Kuuluuko päihteitä kuvioon mukaan?

• edellinen

Kannattaa milestäni olla yhteydessä lastensuojeluun jos aidosti huolissaan lapsesta. Ilmoitusta ei kannata tehdä kuitenkaan omalla nimellä tai saat vielä pahempaa kohtelua osaksesi.
        Koita pysyä tyyneenä, äläkä missään nimessä lähde kosto/ nimittely linjalle itse.
        Ajattele, että se mies on sairas ja, että yrität turvata pienen vauvan elämän.

• huolestuttavaa...

Oletko puhunut kahden tyttäresi kanssa? Haluaako hän olla suhteessa tuon miehen kanssa? Jos ei uskalla lähteä pois? Minä kyllä keräisin semmosen poppoon ja lähtisin porukalla katsomaan mistä on kyse ja miehen ajaisin helvettiin ja juttelisin tytön kanssa, että jos ei halua olla niin veisin pois.

• keinoja

Vaikeaa on puuttua, kun on kaksi täysi-ikäistä ihmistä kyseessä. Konsulaatit etc. eivät voi tehdä mitään ennenkuin tytär itse tajuaa apua pyytää. En uskalla soittaa tai olla yhteydessä tyttäreen, koska silloinhan tämä mies vasta riehaantuukin, ja varmuudella myös tytär joutuu kärsimään.

Mitään oikeutta meillä sukulaisilla ei ole mennä tytärtä katsomaan, koska luultavvimmin ei edes avaisi ovea, ja saataisiin vaan syyte kotirauhan rikkomisesta. Noita syytteitä kun nimittäin tämä mies on tekemässä milloin mistäkin. Joskus olen laittanut 3 sähköpostiviestiä peräkkäin tyttärelle, ja siitäkin mies kuulemma tulee tekemään häirintäilmoituksen sekä uhkaa toimittaa minut psykiatriseen hoitoon.

Eli mitään asiaa ei siihen taloon ole, ja luultavasti tyttärellekin on tullut yllätyksenä miehen aggressiivisuus. Onhan nyt tytär ns. kiikissä, ja narsistinen mies voi alkaa täydellä tehollaan nujertamisensa ja alistamisen.

Edes lahjoja en voi lähettää tyttärelleni, koska mies on ne kaikki hajottanut, eikä edes suomenkielisiä lehtiäkään saa lukea. Tuleva lapsi sitten ei saa oppia suomen kieltä, koska kaikki suomalaisuus täytyy kitkeä. Mehän muodostamme miehen elämässä vakavan uhan.

• kjdks
        keinoja kirjoitti:

Vaikeaa on puuttua, kun on kaksi täysi-ikäistä ihmistä kyseessä. Konsulaatit etc. eivät voi tehdä mitään ennenkuin tytär itse tajuaa apua pyytää. En uskalla soittaa tai olla yhteydessä tyttäreen, koska silloinhan tämä mies vasta riehaantuukin, ja varmuudella myös tytär joutuu kärsimään.

Mitään oikeutta meillä sukulaisilla ei ole mennä tytärtä katsomaan, koska luultavvimmin ei edes avaisi ovea, ja saataisiin vaan syyte kotirauhan rikkomisesta. Noita syytteitä kun nimittäin tämä mies on tekemässä milloin mistäkin. Joskus olen laittanut 3 sähköpostiviestiä peräkkäin tyttärelle, ja siitäkin mies kuulemma tulee tekemään häirintäilmoituksen sekä uhkaa toimittaa minut psykiatriseen hoitoon.

Eli mitään asiaa ei siihen taloon ole, ja luultavasti tyttärellekin on tullut yllätyksenä miehen aggressiivisuus. Onhan nyt tytär ns. kiikissä, ja narsistinen mies voi alkaa täydellä tehollaan nujertamisensa ja alistamisen.

Edes lahjoja en voi lähettää tyttärelleni, koska mies on ne kaikki hajottanut, eikä edes suomenkielisiä lehtiäkään saa lukea. Tuleva lapsi sitten ei saa oppia suomen kieltä, koska kaikki suomalaisuus täytyy kitkeä. Mehän muodostamme miehen elämässä vakavan uhan.

Kun pieni vauva on kuvioissa täytyy kyllä sitten voida puuttua vaikka viranomaisten taholta.

• snapsilasi

talteen ja poliisin puheille. Eikö se tytär voi vaan lähteä kävelemään jos kerran itsekin tietää tilanteen vakavuuden eikä saa yhteyttä edes äitiin pitää?

• random_N

Ymmärsinkö oikein: tyttäresi on suomalainen, raskaana ja oleskelee nyt ulkomailla ja asuu lapsensa isän kanssa, joka on toisen naisen vihitty puoliso?

Jos tulkitsen oikein, niin tyttäresi ei saa siellä vieraassa mitään statusta miehen kautta, siis koska mies on naimisissa niin tyttäresi ei voi olla kirjoilla minkäänlaisena puolisona. Siinä on hyvää se, ettei miehelle tule mitään oikeuksia lapseen mutta huonoa se, ettei tyttärelläsi ehkä ole mitään virallista asemaakaan siellä yhteiskunnassa.

Tyttäresi kannattaa varmistaa ihan ensin nämä asiat: siis saako sieltä äitiysturvan vai kannattaisiko tulla Suomeen (muistaakseni raja 4 kk raskautta, eli viim silloin ilmoittauduttava äitiysneuvolaan, jotta on oikeutettu tukiin). Ja myös saako ilmaiseksi synnyttää jne. Toivon melkein ettei homma olisi siellä kunnossa, se antaisi luontevan syyn tulla Suomeen...

Mutta sitten tuo mies. Moni asia on aika "raskauttava". Viesti tyttärellesi, että olet aina tavoitettavissa ja että luoksesi voi tulla. Mies ei vaikuta tasapainoiselle.

• ylpeyttä?

Luulen kyllä tyttäreni vähitellen ymmärtäneen mistä on kyse. Minäkin toivon ettei tytär menisi naimisiin häiriintyneen miehen kanssa. Uskoisin, että jos vaan miehen avioero nykyisestä puolisosta pitenee, niin se aika antaa ns. lisäaikaa tyttärelle tulla järkiinsä ja palata lopulta Suomeen. Lapsi lienee alun pitäen tehtykin ns. kiinnipitämisen-periaatteella (ainakin minun mielestä!.

Toisekseen..siellä ulkomailla raskautta kuulemma seurataan hyvin, ja tokihan ammattilaiset näkevät miehen hulluuden jo ihan ulkonäköä myöten. Tässä varmaan myös ns. puuttumiskynnys on aika matala.

Mieli kyllä tekisi mennä tytärtä katsomaan silloin kun se mies on poissa, mutta samassa taloudessa asuvan miehen äiti raportoisi heti miehelle. Oli kuulemma kyttäämisellään tämän entisenkin vaimon ajanut aivan näännyksiin. Eli minu näkemys on se, että poika ja äiti ovat molemmat sairaaloisen riippuvia toisistaa, ja miehen todellisuudentaju on jo aikaa sitten kadonnut. Vastaavia ongelmia miehellä oli sen edellisen vaimon sukulaisten kanssa. Mies muuten kertoi siitä itse minulle ensimmäisessä puhelussaan, jossa yli tunnin kertoi, kunka hulluja hänen vaimonsa vanhemmat ovat. Nyt vasta ymmärrän, kuinka mies toistaa aina samaa kaavaa, kun ei pysty rehellisesti kohtaamaan omia ongelmiaan vaan projisoi ne muihin.

• öskfkdjf
        ylpeyttä? kirjoitti:

Luulen kyllä tyttäreni vähitellen ymmärtäneen mistä on kyse. Minäkin toivon ettei tytär menisi naimisiin häiriintyneen miehen kanssa. Uskoisin, että jos vaan miehen avioero nykyisestä puolisosta pitenee, niin se aika antaa ns. lisäaikaa tyttärelle tulla järkiinsä ja palata lopulta Suomeen. Lapsi lienee alun pitäen tehtykin ns. kiinnipitämisen-periaatteella (ainakin minun mielestä!.

Toisekseen..siellä ulkomailla raskautta kuulemma seurataan hyvin, ja tokihan ammattilaiset näkevät miehen hulluuden jo ihan ulkonäköä myöten. Tässä varmaan myös ns. puuttumiskynnys on aika matala.

Mieli kyllä tekisi mennä tytärtä katsomaan silloin kun se mies on poissa, mutta samassa taloudessa asuvan miehen äiti raportoisi heti miehelle. Oli kuulemma kyttäämisellään tämän entisenkin vaimon ajanut aivan näännyksiin. Eli minu näkemys on se, että poika ja äiti ovat molemmat sairaaloisen riippuvia toisistaa, ja miehen todellisuudentaju on jo aikaa sitten kadonnut. Vastaavia ongelmia miehellä oli sen edellisen vaimon sukulaisten kanssa. Mies muuten kertoi siitä itse minulle ensimmäisessä puhelussaan, jossa yli tunnin kertoi, kunka hulluja hänen vaimonsa vanhemmat ovat. Nyt vasta ymmärrän, kuinka mies toistaa aina samaa kaavaa, kun ei pysty rehellisesti kohtaamaan omia ongelmiaan vaan projisoi ne muihin.

Tyttäresi suhteen meinaa ettei hän uhmassa jää sinne huonoon suhteeseen.
        Älä missään nimessä sano mitään tyliin.."minähän varoitin.." Se on elämän laki että lapset kapinoivat vanhempiaan vastaan tietyn ajan. Toivon, että tämä kapina päättyy onnellisesti.
        Minä yrittäisin saada tyttären pois sieltä jotenkin niin, että hänen itsekunnioituksensa säilyy.

• LUKEA

Minusta sinun pitäisi tehdä ilmoitus lastensuojeluun kun lapsi syntyy.Tiedän että se on varmasti vaikeaa,koska rakastas oma tytärtäsi.mutta sinun pitää valita että halautko et tuleva aikuinen sa kasvaa turvallisessa elin ympäristössä vai haluatko pelätä lopun elämääsi..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      167
      12501
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4680
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      145
      3670
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2768
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      108
      1671
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      364
      1617
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      103
      1524
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe