Miksei kahvia?

26veee

Miksi niin moni sanoo ettei saa kahvia juoda laihduttaessa? Jos juo pari kuppia päivässä ja laittaa tilkan rasvatonta maitoa, ei sokeria, niin mitä haittaa siitä voi olla?
Kahvi vie mulla karkin ym himot pois moneksi tunniksi, enkä siksi ymmärrä mitä pahaa siinä olisi.

11

968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvinkittaaja

ja itellä ainakin tunnin sisällä kahvin nauttimisesta suolisto alkaa toimii siihen malliin että tulee pakottava tarve käydä tyhjentäytymässä.. eli toisin sanoen se vissiin melkeen kuluttaa itse itsensä...:P emt mutta ainakin se täyttää vatsaa ettei ainakaan syö samalla niin paljon..
      ja kahvissa itsessään on vain pari klca ja maidostakin tulee vähän kun sitä ei laita kuin tipan... sanon että pahempiakin kaloripommeja on

• sitä juoda..

Totta ihmeessä kahvia saa juoda, kun et kermaa ja sokeria siihen läträä. Kahvi on sitä paitsi nykyisen tietämyksen mukaan terveydelle hyväksi. Se ehkäisee mm. diabetesta ja dementiaa.

• varmaan
      • kaikenlaisia sääntöjä!

Ja sitten pitäisi kieltää ne makeat kahvipullat, EI sitä kahvia itsessään! On ihan järjetöntä uskotella että kahvi jotenkin estäisi laihdutusta jos ongelma ei ole oikeasti lainkaan kahvissa vaan itseasiassa siinä mitä sen kanssa syö.

Yhtä hyvin voitaisiin väittää, että salaatteja ei kannata syödä, koska niiden kanssa tulee kuitenkin syötyä hirveät määrät salaatinkastiketta.

Kyllä jotkut meistä osaavat juoda kahvin kahvina ja syödä salaatin salaattina, ja unohtaa ne höysteet. Ja kun minä esim. kotona keittelen kupin kahvia itselleni, niin ei mulla täällä edes ole mitään viinereitä jemmattuna sinne tänne - niin mistä ihmeestä se makea herkku oikein ilmestyisi? Ei ainakaan sieltä kahvinkeittimestä!

Ärsyttää kun usein tuntuu että laihdutusohjeiden antajat pitävät ihmisiä ihan tyhminä, ja yrittävät jopa "huijata" ihmisiä tyyliin "psst, sanotaan niille että kahvi ei sovi laihduttajalle, niin sit ne ei syö viinereitä niin paljon". Typerää!

• Vanha Jojo
        kaikenlaisia sääntöjä! kirjoitti:

Ja sitten pitäisi kieltää ne makeat kahvipullat, EI sitä kahvia itsessään! On ihan järjetöntä uskotella että kahvi jotenkin estäisi laihdutusta jos ongelma ei ole oikeasti lainkaan kahvissa vaan itseasiassa siinä mitä sen kanssa syö.

Yhtä hyvin voitaisiin väittää, että salaatteja ei kannata syödä, koska niiden kanssa tulee kuitenkin syötyä hirveät määrät salaatinkastiketta.

Kyllä jotkut meistä osaavat juoda kahvin kahvina ja syödä salaatin salaattina, ja unohtaa ne höysteet. Ja kun minä esim. kotona keittelen kupin kahvia itselleni, niin ei mulla täällä edes ole mitään viinereitä jemmattuna sinne tänne - niin mistä ihmeestä se makea herkku oikein ilmestyisi? Ei ainakaan sieltä kahvinkeittimestä!

Ärsyttää kun usein tuntuu että laihdutusohjeiden antajat pitävät ihmisiä ihan tyhminä, ja yrittävät jopa "huijata" ihmisiä tyyliin "psst, sanotaan niille että kahvi ei sovi laihduttajalle, niin sit ne ei syö viinereitä niin paljon". Typerää!

Kahvi ei lihota, se on totta. Vaikka siihen laittaisi tilkan kermaa ja pari sokeripalaa, se ei vaikuta juurikaan painoon, ellei niitä kupillisia tule päivän mittaan juoduksi todella monta.

Kuitenkin monien on vaikea olla syömättä kahvileipää varsinkin iltapäiväkahvin kanssa, ja siksi on hyvä jättää ainakin se iltapäiväkahvi väliin. Minulle kävi juuri näin, olin tottunut syömään pullaa (paitsi aamukahvilla, silloinhan syödään muutenkin mitä nyt kenelläkin aamupalaan kuuluu) ja pääsin kahvipullasta eroon vain luopumalla iltapäiväkahvista.

Mielikuva kahvin "vaarallisuudesta" voikin johtua siitä, että ihmisille jää mieleen annetuista ohjeista vain tietty osa, niin kuin tässä tuo kahvin osuus, ilman muistikuvaa siitä, että se oli se kahviLEIPÄ, joka piti jättää pois.

• yksinkertaista!!
        Vanha Jojo kirjoitti:

Kahvi ei lihota, se on totta. Vaikka siihen laittaisi tilkan kermaa ja pari sokeripalaa, se ei vaikuta juurikaan painoon, ellei niitä kupillisia tule päivän mittaan juoduksi todella monta.

Kuitenkin monien on vaikea olla syömättä kahvileipää varsinkin iltapäiväkahvin kanssa, ja siksi on hyvä jättää ainakin se iltapäiväkahvi väliin. Minulle kävi juuri näin, olin tottunut syömään pullaa (paitsi aamukahvilla, silloinhan syödään muutenkin mitä nyt kenelläkin aamupalaan kuuluu) ja pääsin kahvipullasta eroon vain luopumalla iltapäiväkahvista.

Mielikuva kahvin "vaarallisuudesta" voikin johtua siitä, että ihmisille jää mieleen annetuista ohjeista vain tietty osa, niin kuin tässä tuo kahvin osuus, ilman muistikuvaa siitä, että se oli se kahviLEIPÄ, joka piti jättää pois.

Tottakai minäkin tykkään kahvipullasta, mutta kun sitä ei osta kotiin niin eipähän tule syötyä. Ei ole mitä syödä! Ja jos juo ne iltapäiväkahvit työpaikalla, niin ei meidän työpaikalla ainakaan ole mitään pullaa tarjolla kaikille.

Et siis jos on kahvinkeitin, kahvia ja suodatinpusseja niistä saa kahvia mutta mistä se pulla ilmestyy? Aivan. Se pitää käydä ostamassa, ja samalla voi joutua ostamaan suklaalevyn ja kebabin ja ranskalaisia.

Eiköhän se ongelma ole siinä että ihmiset ei osaa jättää niitä kahvileipiä sinne kaupan hyllyyn. Pitäisikö sääntö siis ollakin että kahvin sijaan kaupassa käynti pitäisi olla kiellettyä herkkusuilta?

• ..........

en myös ymmärrä mistä toi sanonta että ei kannattaisi juoda kahvia jos haluaa laihtua,johtuu.itsellänikin sama juttu siinä, että se auttaa makean himoon ja tuo minulle muutenkin pirteemmän olon jonka seurauksena en syö väsymyksenikään takia herkkuja.

• ...........

Ilmeisesti lähinnä vanhemman väen ongelma, pullaa ja kaikkea oltava kahvin kanssa. itse en ole sitä koskaan tajunnut ja suurinpiirtein kaikki samanikäiset juovat kahvin kahvina. Itse juon kaiken lisäksi mustana, niin se maistuu kahvilta, eikä maito/sokerilitkulta. Mutta en halua olla ilkeä, itsellä on makkara se ongelma...ja muu köyhän opiskelijan ravinto (makaroni, riisti,ym. hiilarit)

mutta kun seuraan esim. äitäni, joka syö ruuat aina tosi pieninä annoksina, ja muutenkin normaalisti, ei laihduta, mutta kun katson, kun joka kahvilla on kuivaa pullaa mutustettava vaikka se varmasti ei kovin hyvää enään ole ym. ja kotimehua, mikä on täynnä sokeria, eikä edes hyvää. Ja kaiken maailman kiisselit mitkä ovat sokeria täynnä, vaikka ei tarvitsisi olla. Äitini on lihava, ja se syy on varmasti niissä pullissa/mehuissa ja ym. koska muuten syö täysin normaalisti ja jopa liian pieniä annoksi.

Itse olen hieman pullea sen jatkuvan B-luokan lenkin syömisen ja muuten epäsäännöllisen ravinnon johdosta, mutta en minkään sokerin. Sokeri olisi kyllä helpompi ehkä sulattaa, mutta kysymys kuuluu, että onko se pullan mussutus tapa, vai onko se joka keksi ja kuiva piirakka sen kalorimäärän arvoista?

• kahvia/teetä?

hmm.. mäkään en ihan ymmärrä tuota kahvin jättämistä pois muta aloin itse tehdä niin että join kahvia vain aamulla. päivällä juon vihreää teetä pari kuppia ja iltapäivästä pari kuppia. teen kans mähän ehkä yhden cracotte keksin jos jotain tekee mieli 1 keksi/25 kcal. ilman sokeria tai mitään tee. ilman sokeria maidon kans kahvi.

en ikinä syö pullaa tai keksiä. ei mulla oo ees varaa ostella sellasii ylimääräsii juttuja ku raha menee kyl muuhun. o_O

• Önni

En oo kuullut että ei sais juoda kahvia (tosin itse en oikeen koskaan ees juokahvia..) Mutta sen minun personaltreinerini kertoi että kahvi ja muut kofeiini pitoiset juomat kuivattavat. eli jos juot kahvia niin pitäis juoda saman verran vettä päälle että kehon nestetasapaino säilyy. Itse juon aivan liian vähän vettä... sitä tässä opetellaan...

• homma ...

Kun aloin juomaan kahvia kuusi vuotta sitten, tein jo ensimmäisen kupin kanssa sen tietoisen päätöksen että juon sen rasvattoman maidon kanssa. Kun sitä on tottunut juomaan sokerilla ja kermalla niin tulee niitä kaloreita viikossa jo melko paljon, ja sokerin määrä voi olla aika yllättäväkin.

En itsekään ymmärrä mikä siinä on että aina pitää olla kahvipullaa kun kahvia juo. Meillä sitä on vain kun on vieraita käymässä, muuten kahvia keitellään silloin tällöin ja se nautitaan sellaisenaan. Anoppi suorastaan suuttuu jos tulee yllätyskäynnille ja tarjotaan kahvia mutta ei ole jotain makeaa mupellettavaa sen kanssa. Itse en tykkää syödä kahvin kanssa, esimerkiksi juon aamulla kahvin sellaisenaan ja vasta myöhemmin syön aamiaista. Tietty jokin makea sen kanssa menee mutta tuntuu niin turhalta.

Kahvi kunniaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2581
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2297
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe