Tälläkin palstalla väitetään että Suomi muka oli rähmällään Neuvostoliiton edessä. Kun katsoo maiden voimasuhteita niin se oli järkevää reaalipolitiikkaa vai olisiko kylmän sodan aikana pitänyt iskeä Kremlissä nyrkkiä pöytään ja vaatia Karjalaa takaisin, sotakorvauksia korkojen kera ja siinä sivussa Viron miehityksen lopettamista?!
Eipä tuo Amerikan ihmemaakaan uskaltanut nyrkkiä lyödä pöytään. Unkarin kansannousun aikaan jenkkien radiopropaganda yllytti kansaa aseelliseen vastarintaan. Luvattiin USA:n olevan "hengessä mukana". Kun neuvostopanssarit tulivat oli jenkkipoika kuin kusi sukassa, suutaan soittivat YK:ssa eikä muuta.
Siihen aikaan jenkeillä oli suunnaton ylivoima ydinaseistuksessa. Olisivat lähettäneet 500 pommikonetta ilmaan ja esittäneet uhkavaatimuksen: Jos puna-armeija ei peräänny Unkarista, samantien koko itä-Euroopasta ja Baltian maista, niin alkaa paukkua. Diktatuurit, erityisesti kommunisti, kun kuulema ovat pelkureita. Kun vain laittaa kovan kovaa vastaan niin he kyllä luovuttavat. Miksi mitään ei tehty, miksi olivat rähmällään, menikö pupu pöksyyn?!
USA oli rähmällään N-Liiton edessä
6
339
Vastaukset
- diplomatiaa??
Kyllä molemmilla oli kovat piipuissa, NL:lla hyökkäystukikohta Kuubassa soutumatkan päässä Floridasta. USA:lla esim. Etelä-Koreassa.
Kansainvälinen diplomatia on nääs muuta kuin aseilla uhkaamista, hienovaraisetkin toimet tehoavat, ei tarvitse nyrkkiä lyödä kuten jotkut moukat kuvittelevat. Ja aika pian kaikille selvisi mikä globaali uhka liittyy joukkotuhoaseisiin, siinä kuolee sekä viholliset että omat ja liittolaiset.
Näistä syistä herroja valmennetaan ulkomaan tehtäviin. - Kyä näin on
Kiina se vasta rähmällään onkin ollut N-liiton ja Venäjän edessä. Kiina voisi esittää venäläisille vaikka minkälaisia uhkavaatimuksia, mutta hiljaa vain ovat. Suomettuneita ollaan sielläkin...
- pressasta kiinni
Yksi sotahullu pressa saa kyllä sotia aikaiseksi oli se USA tai Neukku pomo esimerkkinä Afganistan ja Irak.
- älä jätä
Et kai sinä tupajumi nyt vertaa joitain pikkukahinoita Afgoissa tai Irakissa globaaliin supervaltojen väliseen ydinsotaan?
Hohhoijaa näitä palstan teinejä... - tupajumi
älä jätä kirjoitti:
Et kai sinä tupajumi nyt vertaa joitain pikkukahinoita Afgoissa tai Irakissa globaaliin supervaltojen väliseen ydinsotaan?
Hohhoijaa näitä palstan teinejä...Vai globaali supervaltojen ydinsota?
No siinä riittääkin tämän palstan teineille pohtimista!
- lyömällä
olisimme toimineet, kuten Viro tänään toimii.
Ja mikä olisi ollut seuraus? Seurauksena olisi ollut Viron tämänpäiväinen kohtalo. Poliittinen boikotti, kauppaboikotti, elintason lasku ja pian koko valtakunnan konkurssi.
Onneksi meillä ymmärrettiin ja edelleen ymmärretään, ettei Neuvostoliitto/Venäjä mihinkään häviä, vaikka me kuinka uhoaisimme. Virossa sitä ei vieläkään ymmärretä, vaikka valtakunta on käynyt huomattavasti kovemman koulun kuin Suomi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181