Ylpeä ihminen.

tavallinen tallaaja

Kannattaako olla? Monikin ylpeä ihminen mielestäni kärsii ihmissuhde ongelmista siten, ettei kelpuuta ketään ystäväkseen ja jää yksin.

Millainen on mielestäsi ylpeä ihminen?

30

3414

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      onko ylpeys mielestäsi tyhmyyttä, vai viisautta, tai tietynlaista omanarvon tuntoa johon harvat ja valitut pääsee sisälle?

      • Kjsjsjwjwjjj

        Musta jää, ylpeä on musta itsekästä, itsetärkeä kusipää, musta ei ainaka saa ylpeät kaveria, päinvastoin ku reilu, oma arvo korkealla, muut vähäisiä, ite en tykkää, musta yks vastenmielisistä ihmis tyypeistä.


    • ihmisellä on arvo

      Ylpeä on sellainen joka ei suostu ottamaan paskaa keneltäkään. Eikä pidäkään. Jokaisella ihmisellä on arvo, joka muuta väittää suksikoon vittuun. Ennemmin olen ylpeä kuin mikään lammas joka tekee sen mitä muut käskee. Eikä ylpeän ihmisen tarvi jäädä yksin, koska nämä lampaat haluavat vahvan ihmisen, paimenen lähelleen. Täytyy vaan pitää huoli siitä että kohtelee lampaitaan oikein, koska ei lampaatkaan ihan kaikkea purematta niele.

      • ap.

        siis vahvaksi?. Voiko ihminen olla mielestäsi vahva, jos ei ole ylpeyttä, eli pitää muita tasavertaisina?


      • henkisesti tasapainoinen
        ap. kirjoitti:

        siis vahvaksi?. Voiko ihminen olla mielestäsi vahva, jos ei ole ylpeyttä, eli pitää muita tasavertaisina?

        "Voiko ihminen olla mielestäsi vahva, jos ei ole ylpeyttä, eli pitää muita tasavertaisina?"

        Sellainen ihminen joka esimerkiksi haukkuu toisia selän takana muun porukan mukana vaikkei oikeasti olekaan sitä mieltä, ei ole vahva. Vahva ihminen ei pelkää tuoda esille omia näkemyksiään ja pitää niistä kiinni.

        Siis oikeastaan asian voisi sanoa lyhyesti niin että vahva ihminen ei pelkää yksin jäämistä. Ei siinä ole mitään pelättävääkään koska vahvat ihmiset perustavat keskenään, vahvan perheen. Vahvan puolison löytäminen on vaikeaa, mutta hyvää kannattaa odottaa.

        Hehe.. millainen olisi sellainen perhe jossa molemmat vanhemmat on ihan lampaita? Lapset varmaan määräisi tahdin.. ei hyvä.. sekin on ihan hyvä jos edes toinen vanhemmista on vahva, mutta jos on paha luonne niin sitä henkistä väkivaltaa sitten riittää. Jos on hyvä luonne niin sitten toimii kyllä.


      • rährähräh

        No nyt ymmärrän miksei kukaan huoli sinua minkäänlaiseen työhön.


      • Otapahuviksesselvää

        No, kirjoitukestasi päätellen et anna arvoa lampaiksi kuvailemillesi ihmisille; päin vastoin itsehyväisen ja tyhmän ylpeän ihmisen tavoin kuvittelet olevasi vahva ja omaavasi oikeuden ylen katsoa niitä, jotka uskaltavat olla ystävällisiä ja empaattisia. Olevinaan oleminen ja junttimainen käyttäytyminen ei ole vahvuutta. Vahva ihminen on fiksu, huomioi toiset, ymmärtää puutteensa ja ikohtelee kaikkia ystävällisesti.


    • Ylpeä ihminen.

      Minulla esimerkiksi on varaa olla ylpeä saavutuksistani.

      Miksi "kelpuuttaisin" jonkun naisen ystäväkseni? Tai fuckbuddykseni, tai mitään?

      Ei kuulkaas, jotkut vaan on niin hyviä että oksat pois. Kyse ei ole kannattavuudesta. Kyse on siitä että jos on tasokas mies, niin ei ole mitään paineita liehitellä naisia, ja tämäkös heitä vituttaa.

      • tinuripete

        Ähhähhähhähh aina vaan paranee. Hihi 'tasokas mies' ähhähhähhähhää.
        Palaahan jo taas harmaaseen arkeen ja lähde sinne TE:n kursseille niin voit alkaa kohta tienaamaan itse ansaittua rahnaa pitkästä, pitkästä aikaa.


    • StippaS

      Se että joku ihminen vaikuttaa ylpeältä ei tarkoita, että hän sitä todellisuudessa välttämättä on.

      Jos saa liian monta kertaa liian isoja kolhuja, ei ehkä uskalla lähestyä ihmistä tai päästää ketään lähelleen. Näin ollen saattaa tahtomattansa antaa itsestään "ylpeän" kuvan. Katsokaamme siis pinnan alle eikä anneta ulkoisen olemuksen liikaa hämätä tai johtaa harhaan.

      • minäkin!

        mietin juuri, että onko oikeasti ylpeitä ihmisiä edes olemassa?
        siis sellaisia, jotka pitävät itseään muita parempana. Ehkä harvoja, mutta eikö kyseessä ole jo jokin persoonallisuushäiriö???

        Tosi moni sen sijaan saattaa näyttää ylpeältä, juuri noiden kolhujen takia, on vaikeus päästää ketään lähelleen.
        Tai ujouden, ujoja lähes järjestään pidetään ylpeinä.

        Eli herran tähden ihmiset, ettekö osaa yhtään katsoa pinnan alle?!


      • laput pois silmiltä!
        minäkin! kirjoitti:

        mietin juuri, että onko oikeasti ylpeitä ihmisiä edes olemassa?
        siis sellaisia, jotka pitävät itseään muita parempana. Ehkä harvoja, mutta eikö kyseessä ole jo jokin persoonallisuushäiriö???

        Tosi moni sen sijaan saattaa näyttää ylpeältä, juuri noiden kolhujen takia, on vaikeus päästää ketään lähelleen.
        Tai ujouden, ujoja lähes järjestään pidetään ylpeinä.

        Eli herran tähden ihmiset, ettekö osaa yhtään katsoa pinnan alle?!

        Siis hyvänen aika, onko oikeasti MUUNLAISIA olemassa kuin ihmisiä jotka pitävät itseään parempana, ainakin aina johonkin toiseen verrattuna?


    • joo.......

      Voi olla ylpeä kahdella tavalla. .a) Ihminen kuvittelee olevansa parempi kuin on, eikä vaivaudu olemaan tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joista ei ole jollain lailla hyötyä hänelle.b) Toisenlaista ylpeyttä voi esiintyä esim ihastuksen yhteydessä. Jos huomaa, ettei toinen ole yhtä täysillä tunteiden kanssa mukana, niin ihmisen ylpeys nostaa päätään silloin. Omia tunteita ei halua kertoa toiselle.

    • boou

      vanha aihe joo mutta pakko sanoa että kuulostaa hyvinkin tutulta tuo ylpeäksi nimittäminen... Oon jonkin verran ujo enkä päästä ihmisiä lähelle joihin en luota. Sain kauan kuulla tallilla siitä että kuinka ylpeä olen. kun en uskaltanut luottaa ihmisiin ja pelkäsin että kaikesta tulee sanomista joten seisoin vaan ja silitin hevosta käytävällä kun muut tekivät töitä...olisin kyllä tehnyt niitä mutta ei sanottu mitään ja olin hiljaa... ja mulla on "taipumusta" esittää kovempaa mitä oon kiitos hei teidän jotka mut pilasitta ♥ ehkä joku päivä oon taas normaali... tai sitten en harmi vaan et ihmiset ei nää pintaa syvemmälle.

    • VoxPopuli29479826246

      Aloitukseen 'ylpeä ihminen' vastineeseen, etteivät 'lampaat purematta niele kaikkea'. Näyttäisivät tietyissä piireissä nielevän ihan kaiken. Jos on yksin EI OLE IHMISSUHDEONGELMIA. Koska ihmissuhdeongelmat vaativat kaksi tai useamman henkilön. Jos ihminen eläisi elämänsä puhumatta kenellekään ajatuksistaan, hän ei koskaan joutuisi ongelmiin, eikä mentaalisten puoskareiden seksiorjaksikaan. Hölmöjen ylisosiaalisten akkojen luomien järjestelmien ajat ovat lopullisesti ohi.

      • Kjsjsjwjwjjj

        Ihmissuhde ongelmia tuo vain jos ei jotenki hyväksy itseänsä, se varjostaa suhteeseen, ihmisellä on ongelmia eniten itsensä kans, ei mitään sillä oo suhteen kans.


    • Cloetta...

      Minä olen ylpeä lapsistani eli mielelläni kerron heistä ja koen siis sitä ylpeyttä äitinä. Samoin olen ylpeä siitä, että avioliittoni on kestänyt tuulet ja tuiskut yli 30 vuotta. Olen ylpeä työstäni, josta tykkään ja jota ihan yleisestikin arvostetaan. Näistä asioista mielestäni kannattaa olla ylpeä. Samoin saa ja pitääkin olla ylpeä omista saavutuksistaan.

      Ylpeys ei ole kopeutta ja olevinaan olemista, joihin se monesti sotketaan. Turhan ylpeä ihminen ei arvosta toisia ihmisiä ja perusteettomasti korottaa itsensä toisten yläpuolelle.

      • kirjoittajanpoikanen

        Eli on siis hyvää ylpeyttä ja pahaa ylpeyttä? Miten ne erotetaa :o miksi pitää olla ylpeä.. en ymmärrä.ulkoa päin ei hirveesti voi määritellä ku jotku voi vaikuttaa mutta ei oleja toisin päin.. eikö paha ylpeys ole vähän enemmän kiinni henkilössä.. itellä on se suojamuurina ku pelkään että tulen loukatuksi taas.. snif mutta ei tulekkaan mitään hyvää. Maailman viisain mies sanoi että ylpeä on sellainen että jumala on laittanut ketjutkaulaan että henkilö ei saa päätä alas ja että ylpeyttä ei ole se että iloitsee saadessaan hienot kengät ja niillä talssii.


    • Mitäsiihensanot

      Minä en kuulu ylpeitten joukkoon lainkaan enkä ollenkaan. Silti mulle on sanottu, että olen "leuhka". Ihmisten luulot eivät kerro mistään mitään tai jos, niin vain luulijasta.

    • nti_

      Sana ylpeys on jokaisen korvien välissä.
      Yleensä ylpeys häiritsee niitä, jotka ovat kateellisia jostain tämän nk. ylpeän ominaisuudesta.
      Jokaisella on täällä opittavaa. Antaa kaikkien kulkea omaa reittiä.

      • kmnh

        hyvin sanottu!


    • Kaksipiippuinenjuttu

      Ihmisen kannattaa olla ylpeä kaikesta siitä mitä hän osaa ja hallitsee. Pitää myös osata näyttää että on ylpeä itsestään ja taidoistaan. Itsensä aliarvioiminen on pahasta.

      Ylpeydestä tulee kuitenkin rumaa, jos siihen ei osaa suhtautua nöyrästi vaan pitää itseään parempana kuin muita ja näyttää sen epäkohteliaalla käytöksellä tai muunlaisella inhottavalla asenteella. Tämä lienee sitä ylpeyttä, jota ihmiset eivät kestä ja se tuntuu toisista pahalta katsella ja kuunnella.

      • Kjsjsjwjwjjj

        Ylpeys voi tulla väkisinkin jos tuntee ylittävänsä itsensä, tällöin terve järki on valttia, musta ei kannata ottaa ylpeyttä vastaan, reiluisuus maan perii, kohdellaan kaikkia tasavertaisesti, eikä kuvitella olevamme toisiamme parempia.


      • Leuhkaksi-kin-kutsuttu

        "Ylittävänsä itsensä" ? Meitsistä on hienoa jos itse tai joku muu pystyy tekemään jotain ohi normi- ja arkipäiväisten rajojensa. Siitä tulee iloiseksi ja onnelliseksi, mutta tuskin ylpeäksi joka melko yleisesti onkin vain sivullisten luulo, kenties kateus.


    • munMielestä

      Itse pidän ylpeänän sellaista, jolla on selkärankaa, uskoo omin arvoihin, seisoo mielipiteensä takana ja pitää tahdostaan kiinni. Ei asetu toisten kynnysmatoksi vaikka saattais jäädä yksinäiseksi.

    • Ykköseltäkakkoselle

      Jaaha suhde ongelmaa ja vielä ylpeä ketä ottaa ystäväkseen. No sen kun ymmärrät mitä ystävyys on ja varsinkin mitä puhtaasti on ei siihen kuulu suhde ongelmia. Kai ymmärrät kakkonen etten hyväksy sinua mieheni ystäväksi vaikka kuinka ylpeäksi haukut. Annoin sulle mahdollisuuden myös minun ystävyyteen. Et halunnut. Joten lopeta tuo esittäminen ja varsinkin jos et pyydä minua et ole oikeutettu ystävänä sitten ollenkaan. Ylpeä voi olla monestakin asiasta. Mutta teidän kahden typerän esityksen edessä en ole ylpeä kummastakaan.

    • sdpivjsdijgisjg

      Ylpeyshän ei ole kannatuskysymys, jos on sen luonteinen niin aika vaikea sitä on muuttaakaan. Jotkut saattavat tuomita toisen ylpeäksi myös väärin perustein, esim. kun jokainen vedättää muita aina vain omaa etuaan ajaakseen niin jos joku ei halua toimia itselleen epäedullisesti toisen edun vuoksi niin sitten haukutaan ylpeäksi.

    • järkeväylpeä

      Siis mielestäni jokainen ihminen saa olla ylpeä itsestään ylpeä kunhan on silleen että tajuu omat virheensä ja ottaa muilta järkeviä mielipiteitä. Sit tietenkään tyhmänylpeä ihminen ei kannata olla, eli pitää sentään kuunnella muita välillä. Kuulin kerran jonkun suusta että "ihminen ei saisi olla ylpeä" Kristinuskossa sanotaan että yksi kuolemansynti olisi juuri ylpeys. Mut millainen elämä olisi jos ei olisi mistään ylpeä? kysyn siis että olisiko elämä elämisen arvoista jos ei olisi minkäänlaista ylpeyttä?? Itse olisin ainakin viiltänyt jo ranteeni auki jos olisin se "kiltti lammas" joka ei sano mistään vastaan ja pitäisi sulatella kaikki negatiivinen. Jokainen ihminen on ylpeä, jopa kristityt ja se käy siinä ilmi että ei hengaa sellaisten kavereiden kanssa jotka on veemäisiä.

      Tietenkin sanotaan että tyhmänylpeä ei saa olla, mutta mikä lasketaan tyhmänylpeäksi? Sellaisia ihmisiä on maailmassa paljon jotka sanoo että "älä ole tyhmänylpee" Onko sis tyhmänylpeyttä pitää kiinni jostain mielipiteestään jos oikeesti kokee asiat niin kun kokee ja jos joku asia kolkuttaa moraalia ja ei koe sitä itselleen sopivaksi?! Eli kyllä ihminen saa olla ylpeä. Tietenkin jos näkee asian eritavalla kun valtavirta niin se lasketaan pahaksi ylpeydeksi, mutta ainahan meillä ihmisillä on erilaisia näkemyksiä maailmasta ja sitä jo sanotaan harhaopiksi tms. Mutta voiko kenties joku ihminen tietää mitä muut ei tiedä? Ja mun mielestä voi.

      Ihminen sanoo toista "ylpeäksi" koska pelkää että ylpeä ihminen tosiaan saattaa tietää mitä se toinen ei satu tietämään. Ja kuka haluaa jäädä kakkoseksi? No ite en ylpeyttäni jätä ja aion olla tuki kavereilleni juuri ylpeyden takia ja antaa neuvoja avoimille kavereilleni. Ja itse ainakin siis arvostan ylpeyttä enkä myöskään pelkää ylpeyttä muilta koska jokainen tietää aina jonkin verran enemmän kuin toinen. Itse sen verran nuoreen ikääni nähden kokenut että aion elää viisaana ja vahvana eikä mua edes kolauta jos joku tietää mua enemmän kunhan ei rupee vetoamaan siihen että tyhmä ja vajaa oon, joka siis on jo aika tyhmyyttä.

    • j.oo

      ylpeä ja koppava on eri asia. ylpeä saa olla, koppavalle nauraa harakatkin.

    • Anonyymi

      Yleensä ylpeä ihminen pönkittää itseään, yleensä heillä on taipumus peittää ylpeydellä oma heikko itsensä eli tarve antaa parempi kuva itsestä ku mitä muut on, ylpeet ihmiset voivat jäädä ilman kavereita ja voivat jäädä myös yksin, mm eihän ylpeä tarvitse ketään, tai niin ainaki kuvittelee, loppujen lopuks ei kannata langeta moiseen paskaan asenteeseen ku ylpeä on, tasa-arvo ennenkaikkee!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe