Silikonit pääsiäisenä. Mitä selitän lapsille 4 ja 7 v.

Roikkutissi

Menen Suomalaiselle klinikalle otattamaan silikonit 440cc. En välitä muiden mielipiteistä, mutta mitä ihmettä sanon lapsille?? Lapset niin pieniä, että selityksen pitäisi olla simppeli ja sellainen, että kun kuitenkin kertovat tarhassa, niin asia ei kuullosta kovin oudolta.

12

1363

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoja tännekin!

Mä en sanonut mitään, ja sitten saunassa 7-v tyttö sanoi että "äitin tissit on tulleet palloiksi". Kun ennen oli malli kärpäslätkä, nykyisin mun mielstä aika hyvä, pyöreä. Ei ne miltään palloilta näytä mutta toki jos aiempaan vertaa. Vastasin jotain ympäripyöreää. Nyt tyttö 8 v ja mäkin toivoisin neuvoja. Kun luulisin että hän sen joskus tajuaa kuitenkin. Olisiko maailma jo niin moderni että voisi kertoa totuuden?

• paras!

Tuon ikäiselle lapselle voi jo kertoa aivan totuuden. Mitään lääketieteellistä selostusta ei tietenkään, mutta voi kertoa että kun rinnat olivat menneet huonon näköisiksi, ne korjattiin leikkauksella. Aivan pienille lapsille voi selittää hyvinkin yksinkertaisesti, mutta valehdella ei pidä.

• eri mieltä!
        paras! kirjoitti:

Tuon ikäiselle lapselle voi jo kertoa aivan totuuden. Mitään lääketieteellistä selostusta ei tietenkään, mutta voi kertoa että kun rinnat olivat menneet huonon näköisiksi, ne korjattiin leikkauksella. Aivan pienille lapsille voi selittää hyvinkin yksinkertaisesti, mutta valehdella ei pidä.

En todellakaan alkanut selitellä lapsille, et mutsilla on nyt silarit! Kerroin et äidillä on nyt vähän "rintakehä" kipeänä, ei saa halata kovin rajusti ym. En tosiaan halua, että tarhassa eukot tuijottaa ekana mun uusia tissejä! Mitä se sitä paitsi kenellekään hoitajalle kuuluu. Lapset tietysti kertovat äidin olevan vähän pipi, mutta sen tarkemmin ei tartte tuon ikäiselle kertoa. Eri asia jos on jo koululaisia, sitten voi kertoa täyden totuuden. K

• puolesta ja vastaan
        eri mieltä! kirjoitti:

En todellakaan alkanut selitellä lapsille, et mutsilla on nyt silarit! Kerroin et äidillä on nyt vähän "rintakehä" kipeänä, ei saa halata kovin rajusti ym. En tosiaan halua, että tarhassa eukot tuijottaa ekana mun uusia tissejä! Mitä se sitä paitsi kenellekään hoitajalle kuuluu. Lapset tietysti kertovat äidin olevan vähän pipi, mutta sen tarkemmin ei tartte tuon ikäiselle kertoa. Eri asia jos on jo koululaisia, sitten voi kertoa täyden totuuden. K

Kyllä siinä kuitenkin on se riski, että lapsi sen jossain vaiheessa tajuaa, näkee arvet saunassa tms. Ja jossain vaiheessa törmää tietoon silikoneista muualla. En tiedä, onko parempi silloin tajuta että äipällä on silarit vai että kertoo itse. Ja jos sanoo että tätä ei saa kertoa kellekään niin lapselle tulee tunne että on joku salailtava juttu. Vaikea aihe. En tiedä, mikä oikea tapa.

• ylimitoitettu

Sano että äidin rinnat olivat menettäneet muotonsa ja ne paranneltiin entistä ehommiksi. mitä enemmän selittelee niin sitä enemmän se kiinnostaa. Jos jostain asiasta tekee tabun niin kyllä siitä sitten puhutaan. Lapset puhuvat päiväkodissa kyllä ihan kaiken, että salaisuudeksi se ei jää. Tuskin siellä kukaan täti tulee kyselemään ja jos tulee niin toteaa vaan että, ne kun tossa imettäessä katosi niin nyt ne on laitettu takasin.

• jaa..

Mielestäni se on sinun henkilökohtainen asia, että olet hankkinut silikonit. En usko että pienet lapsesi vielä ymmärtävät koko asiaa. Eivät he ymmärrä plastiikkakirurgiasta muuta kuin sitten kun tulevat itse siihen ikään että tietävät ulkonäköasioista enemmän. Miksi siitä pitäisi lapsillesi kertoa? Mitä hyötyä siitä heille on?

• ei.

Miksi pitäisi kertoa? Se on enemmänkin miehesi asia kuin lastesi asia. Ei lasten tarvitse tisseistäsi tietää. Eikä varmaan kenenkään muunkaan.

• Riippatissi

Olen nyt vähän miettinyt ja päätynyt siihen, että asia on yksityinen, eikä kuulu kersoille. Kun niitä kysymyksiä kuitenkin tulee; sanon vaan jotain ympäripyöreää esim. äiti on lihonut tms. Samalla voin opettaa lapsille, että muiden asioihin ei saa puuttua , ellei henkilö itse halua. Sanon , ettei kuulu teille, kerron sitten kun olette isompia. Vähän niinkuin seksistäkin puhutaan pikkulapsille.
        Voin myös olla tiukkis jos alkavat ärsyttää ja sanoa, että kaikkia asioita ei sovi udella, varsinkaan ulkonäköön liittyviä.

• oma asia
        Riippatissi kirjoitti:

Olen nyt vähän miettinyt ja päätynyt siihen, että asia on yksityinen, eikä kuulu kersoille. Kun niitä kysymyksiä kuitenkin tulee; sanon vaan jotain ympäripyöreää esim. äiti on lihonut tms. Samalla voin opettaa lapsille, että muiden asioihin ei saa puuttua , ellei henkilö itse halua. Sanon , ettei kuulu teille, kerron sitten kun olette isompia. Vähän niinkuin seksistäkin puhutaan pikkulapsille.
        Voin myös olla tiukkis jos alkavat ärsyttää ja sanoa, että kaikkia asioita ei sovi udella, varsinkaan ulkonäköön liittyviä.

Ihan hyvään lopputulokseen olet tullut tuon kertomisen suhteen. Esim. tuo selitys lihomisesta voi olla riitävä tuon ikäisille lapsille. Ja alkuun kun olet kipeänä voi selitellä just jotain rintakehän kipua tai selkä/käsikipua.

Ja sitä paitsi mä luulen, että lapset ei edes paljoa sun uutta ulkomuotoa kommentoi.
        Enempi on varmaan selittelyä siinä, kun olet operaation vuoksi pois kotoa ja sitten siinä, kun olet kipeänä, etkä pysty alkuun ihan kaikkia tavallisia juttuja tekeen (esim leikkiin rajummin, nosteleen, käymään saunassa...).

• mie vaan
        oma asia kirjoitti:

Ihan hyvään lopputulokseen olet tullut tuon kertomisen suhteen. Esim. tuo selitys lihomisesta voi olla riitävä tuon ikäisille lapsille. Ja alkuun kun olet kipeänä voi selitellä just jotain rintakehän kipua tai selkä/käsikipua.

Ja sitä paitsi mä luulen, että lapset ei edes paljoa sun uutta ulkomuotoa kommentoi.
        Enempi on varmaan selittelyä siinä, kun olet operaation vuoksi pois kotoa ja sitten siinä, kun olet kipeänä, etkä pysty alkuun ihan kaikkia tavallisia juttuja tekeen (esim leikkiin rajummin, nosteleen, käymään saunassa...).

En mä haluaisi että lapset minultakaan mitään salaisi... Miksi olet tehnyt tosta tollaisen ongelman itsellesi? Ainakin jos olet ajatellut sen lapsiltasi salata, kyselevät kahta kauheammin kun luulevat että jotain outoa on tekeillä. Itse ainakin kerroin että äiti laittoin itsensä kuntoon, enkä tehnyt siitä ongelmaa. Ei kai ne sokeita ole, kyllä ne ne huomaa, usko pois :) Kyllä sä siitä selviät, ei kannata stressata.

• tilanne päällä
        mie vaan kirjoitti:

En mä haluaisi että lapset minultakaan mitään salaisi... Miksi olet tehnyt tosta tollaisen ongelman itsellesi? Ainakin jos olet ajatellut sen lapsiltasi salata, kyselevät kahta kauheammin kun luulevat että jotain outoa on tekeillä. Itse ainakin kerroin että äiti laittoin itsensä kuntoon, enkä tehnyt siitä ongelmaa. Ei kai ne sokeita ole, kyllä ne ne huomaa, usko pois :) Kyllä sä siitä selviät, ei kannata stressata.

Itse ajattelin kuten ketjun aloittaja, että en kerro ja jos kysyvät (5- ja 8-vuotiaat) niin vastaan jotain epämääräistä. Saunassa kuitenkin vanhempi huomasi arvet ja kun kysyi mitä ne on niin meni ihan jauhot suuhun enkä keksinyt mitään. Nyt lapsi selvästi ihmettelee ja en tiedä mitä pitäisi tehdä! Vaikka nyt keksisinkin jonkun sopivan selityksen niin entä sitten kun ne kuulee silikoneista myöhemmin ja tajuaa mistä on kyse? Kokeeko tulleensa huijatuiksi tai jotain? Ja jos kerron totuuden niin mitä sitten?

• roikkutissi
        tilanne päällä kirjoitti:

Itse ajattelin kuten ketjun aloittaja, että en kerro ja jos kysyvät (5- ja 8-vuotiaat) niin vastaan jotain epämääräistä. Saunassa kuitenkin vanhempi huomasi arvet ja kun kysyi mitä ne on niin meni ihan jauhot suuhun enkä keksinyt mitään. Nyt lapsi selvästi ihmettelee ja en tiedä mitä pitäisi tehdä! Vaikka nyt keksisinkin jonkun sopivan selityksen niin entä sitten kun ne kuulee silikoneista myöhemmin ja tajuaa mistä on kyse? Kokeeko tulleensa huijatuiksi tai jotain? Ja jos kerron totuuden niin mitä sitten?

Lapsillehan valehdellaan aina muutenkin, esim joulupukki , pääsiäispupu jne. Miksi juuri sinun rintojesi kohdalla ehdoton rehellisyys olisi perusteltua. Sano vaan , että äitille tuli pipi tisuun ja lääkäri hoiti sen kuntoon. Se siitä. Kerrot sitten kun kersat on täysikäisiä, jos yleensä äidin rinnat enää silloin kiinnostaa.
        Eihän seksistäkään lapsille kerrota juuri mitään oikeesti totta, mehiläiset ja kukat on aika kaukaa haettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      4002
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1471
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe