Mun äiti on maailman negatiivisimpia ihmisiä. Kaikki mitä se sanoo, on negatiivista, ja kaikki neutraalit asiat se myös ilmaisee negatiivisesti. Se voivottelee kaikesta mahdollisesta ja suhtautuu kaikkeen niin kuin kateellinen myrkkykäärme. Mun äiti on kitkerää mustuutta tihkuva, katkeroitunut läheisriippuvainen marttyyri. Mä en jaksa enää mitään. Äitin negatiivisuus vie multa koko ajan kaiken energian. Mä oon sanonu ja raivonnutkin näistä asioista äitille, ollaan riidelty ja sovittu, ja sitten kuitenkin parin päivän päästä kaikki jatkuu taas samalla tavalla. Oon pakotettu asumaan vanhempien luona, koska oon työtön. Täällä asuessa multa on koko ajan vähentyny kyky jaksaa yrittää, ja nyt ei ole enää mitään. Mä en pääse täältä pois. Mä kuristun, mä en jaksa ja mä en pääse pois. Mun äiti tappaa mut, mä vihaan mun äitiä. Mä en pääse pois, mun äiti pitää siitä huolen myrkyttämällä mua. Mä en pysty enää muuhun kuin tappamaan itteni.
Mun äiti tappaa mut
19
1382
Vastaukset
- -------
Aika rankkaa tekstiä, tosi rankkaa. Äidit osaa kyllä joskus olla hankalii ja joskus vähän enemmänkin hankalia. Kuinkas vanha sä olet? Oletko poika vai tyttö?
Ei tollasessa tilanteessa voi muutakun yrittää potkia eteenpäin, eikä antaa pahan voittaa. Tahdonvoima on meinaa kova sana. - koita jaksaa
Onneksi tiedostat asian ja voit olla itse erilainen, kenties positiivinenkin. Ole mahdollisimman vähän tekemisissä äidin kanssa jos on tuollaisia ongelmia hänellä päässään. Voisitko hakea töitä aktiivisesti mutta ei liikaa rasittaen itseäsi niin voi paikka löytyä, entä opiskelupaikka. Kysy vanhemmiltasi voisivatko he auttaa sinua saamaan oman pienen asunnon, koska olet sen ikäinen että niin on parasta. Isäsi voisi tähän lähteä ainakin. Jos on jokin luotettava henkilö/tuttu, voisit hänenkin kanssaan pohtia miten voisit päästä omaan kotiin sukkelammin.
Kuka vaan masentuu/ahdistuu jos vanhempi on tuollainen. Laita hänen sanansa toisesta korvasta ulos, älä usko ikäviä sanoja yhtään.
Et ole ainoa jonka vanhemmalla on ongelmia tai negatiivisuutta. Jopa narsismia. Lue narsismista, esim googlaa sanat "narsisti vanhempi".
Älä viitsi tuollaisen ihmisen vuoksi tehdä mitään itselles. Varmasti löytyy sulle oma koti, älä hätäile ole hieman kärsivällinen. Aina on keinoja ja väyliä että pääsee omaan rauhaan, omaan kotiin. Niitä voi pohtia yhdessä muiden kanssa.
Hanki hyvä itsetunto jotenkin nyt myöhemmin, koska tuollainen ihminen syö sitä. Usko itseesi ja positiivisiin ajatuksiisi. Älä jää yksin tosiaan vaan keskustele palstalla tai auttavassa puhelimessa, netissäki on keskustelupaikkoja.
Sä voit onnistua elämässä ihan hyvin, vaikka onkin ikävä äiti. Usein vanhempaa ei voi auttaa, mutta sä voit saada paremman elämän toki!- koita jaksaa
Ja jos oot nuorempi niin voisit opiskella kauempana äidistä vielä jotain suht rahakasta sinulle Oikeaa alaa, isommalla paikkakunnalla on muita mukavia ihmisiä enemmän saatavilla ehkä kuin jossain peräkylässä. Isäsi varmaan tukisi sinua tai joku. Ikääsi en kysynytkään? Jos olet ihan peruskouluikäinen niin sitten muita niksejä asiaan...
- on ihan kun mä
olisin sen kirjottanu...Samassa jamassa olen ollut ku sä ja liian monta kertaa, elämä heitelly sen verran että jouduin monta kertaa palaamaan takas kotiin asumaan joten tiedän just kuinka rankkaa sulla on.
Olen ollut niin kusisissa tilanteissa täysin rahattomana ja työttömänä kun on ollut pakko muutttaa takas himaan, mutta olen aina saanut siivojan työtä ja tuskastellut muutaman kuukauden säästäen joka ikisen pennin.Nyt olen onnistunut vuokraamaan halvimman mahdollisen vuokra yksiön kaupungilta, monta aiempaa kertaa kotoa lähtemisiä epäonnistui uskomatonta epäonnee täynnä ja takas himaan rahattomana lähtöpisteeseen.
Olin aivan hermoromahduksen partaalla lopulta kun isäni on lisäksi juoppo ja jaksaa kännipäissään ilkeillä sekä häiriköidä, äitikin vaan vinoili että nyt sä vaan joudut kestämään meitä,mun äiti vaikuttaa samanlaiselta kun sun äiti voisin kirjottaa uskomattomia juttuja mut en jaksa, voin vaan sanoo et oon ollu tosi "myrkytetty" ja miettiny itsaria aivan uupuneena ja ahdistuneena.
Yritä jaksaa etti jotain hanttiduunii, mee siivomaan tai jotain sit vaan joku oma luukku niin saat olla rauhassa ja miettiä tulevaisuuttas.
Terveisin: kohtalotoveri.- Käy kysymässä
saisitko sosiaalihuollosta apua, oman asunnon ja rahaa.
- ---------------------------
Kiitos sulle. Tsemppiä! Oot päässy irti. Kato aina eteen päin.
- ,,,
"Hanttiduuneilla" elämä jatkuu samanlaisena. Kunnon ala ja opiskelu vois auttaa.
- ,,,
,,, kirjoitti:
"Hanttiduuneilla" elämä jatkuu samanlaisena. Kunnon ala ja opiskelu vois auttaa.
Jos et jaksa päivällä... Iltaopiskelua on isoissa kaupungeissa aikuisille!!! Tutki ja pengo tietoa se on avain.
- -------------------------
Kiitos vastauksista. Tahdonvoima on se mikä on loppu. Oon aikuinen. Jaksamiset on jaksettu vuosien varrella. Ei, en saa mistään mitään rahallista avustusta. Vanhemmat on duunareita, ei niillä ole mahdollisuutta maksaa mun elämistä. Byrokratia toteaa mut tällä hetkellä joka puolelta semmoseen asemaan että en voi saada mistään mitään apua. Oon ns. väliinputoaja. Jos saisin nyt töitä, en jaksaisi hoitaa sitä. Mä hukun tänne. Mulla ei ole enää kavereita, ne on aikoinaan kadonneet parisuhteisiin ja maailman tuuliin. Oikeestaan mä kirjotin ton viestin siksi että jos muille ei tarttis käydä samalla tavalla.
- Nyt on
semmonen tilanne sulla että jaljellä on 2 vaihtoehtoa; joko saat sossusta apua kun selität rehellisesti tilantees tai sitten keräät viimeset voimas ja raahaudut ettimään hanttihommia.
Tiedän miltä tuntuu kun on niin väsynyt että on kuin zombi, jonkinlaisen burn outin oon käynny läpi ja se oli kaameeta.
Mun vanhemmat on kans duunareita ja aina ollu rahasta pulaa, lisäks isän alkoholismi ja työttömyys on vihonviimestä.
Mulla sama tilanne kavereitten suhteen että täysin yksin on pitäny vaan jaksaa.
Yks mitä voisit kokeilla niin lähe au-pairiksi niin saat irtioton, perhe maksaa matkat saat asua niitten luona ruan ja taskurahan joka kuukausi, ite tein kerran niin mutta valitettavasti mulla oli huonoa tuuria perheen suhteen...
-kohtalotoveri- - klsdkldssd
Pakko sun JOSTAIN on saada apua - viime kädessä sosiaalitoimistolta...mut siis...
"Väliinputoaja"...?
Mites on sun opiskelujen laita...?
Jos lähdet opiskelemaan, saat opintotukea ja asumislisää. (ja saat AMMATIN:)
Sitten kun on ammattitaitoa, on rahkeita lähteä hakemaan (kunnon) töitä tai edes jotain töitä.
Ja ainakin sit pääset/"joudut" työttömyyskortistoon, jos/kun sulla on AMMATTITUTKINTO suoritettuna.
Että NOIN.
Pistäpäs nyt se oma elämäsi vain vauhtiin!:) - ,,,
Asumislisä, opintoraha, opintolaina... ja vanhemmat VOI avustaa silti vaikka olis "duunareita" !!!
- monta hyvää syytä..
(jos oot 18v muuta pois kotoo.Eli täysikänen hanki oma vuokrakämppä.Saat asumistukeakin kait??!mutta ota eka selvää..mee juttelee sossulle.)>lääkärille aikaa......huomaat jälkeen päin miten helppoa ja ihanaa kun hait apua!siis onnekas..ilman mitään että elämä päättys jotenki..kurjasti kellään.
Puhu tilanteestakin ja käy vaikka ammattiavulla ENSIN,lääkärisi osaa auttaa eteen päin minne.
Mulla itsellä on pari tyttöä ja voi kauheaa sitä suhdesotkua mitä tää elämä on ollut.En ole ihan tommoinen kait ollut kuin äitisi, mulla on oma elämä mutta siinnä huolehdi 2:desta tenavasta jotka päättää tehdä kaiken toisin kuin muut..
Siis oikeesti.pistää kaiken 1-0!!!!!!!!!!
Mutta ongelmat on aina niin erilaiset.Suhde tyttöihin on kohdallani aika huono sillä on kyse myös omasta jaksamisesta ja olen hakenut apua saAmatta sitä!jostain syystä ei ymmärretä.Mennään päivä kerrallaan mitään ei voi suunnitella, toiveeni on että pääsis edes joskus elämään omaa elämää semmosta kuin tahtos, työ on nyt mulle tärkeää.Koti..siellä ollaan se ei tunnu kodilta edes minusta..mitään ei voi laittaa ei tehdä..Kaikki menee oikeesti päivä kerrallaan.Joku päivä punnitsen kaiken missä mentiin metsään..mutta sen aika ei ole vielä!nyt saattas sataa puukkoa ja puntaria..sillä mua uhataankin henkeä.Läheiset ihmiset ovat raadollisimpia.(poliisi piti hyvän saarnan tytölle sanoi*niin kauna kun vanhempien taloutta asut..muista menet heidän ehdoillaan*ja olet alle 18veekin vielä).Tiedän että sun maailmaasi ei paljoa mahdu kun kotona olet, ei työtä, ei mitään mutta mene ja hanki vaikka kavereita joku työharjoittelupaikka vaikka siitä se elämä lähtee.- monta hyvää syytä.. .........
jäi sun äidistäsi kirjoittamatta..että äidillä saattaa olla omat syynsä?? pelkonsa ties mitä??
jokin ongelma???ota huomioon ne ja myös äitiäsi pitäsi auttaa vaikka kavereita saamaan jotain muuta ajateltavaa jos mahdollista..vaikee tässä sanoa mutta kuulostaa sille että äidillä saattaa olla jotain ongelmaa..ja siihenkin saa ammattiapua pyytää ja se on ihanaakin voin kokemuksesta kertoa vaikka kynnys mennä aluksi on kauhea..mutta kannattaa.Niin ihanaa tukea ja kannustusta mitä saa,siis mitä muuta ihminen voi enää toivoakkaan..tSemppiiiiiiiiii teille..ja kirjoita kuinka asiat selvisivät jos vaan voit, sillä tavalla auttaa myös muita
- tai itseasiassa kolme
Mahdollisuus 1
Äitisi on masentunut ja tarvitsee apua
Mahdollisuus 2
Sinä olet masentunut ja tarvitset apua
Mahdollisuus 3
Te molemmat olette masentuneita ja tarvitsette apua - <3 <3
suosittelen Jack Frostin dvd:tä äitiongelma, sen voi tilata netistä tv7 kaupasta.
- joopajoo o
Oletko miettinyt että sun äidilläsikin on se elämä. Jostain syystä silläkin on paha olla. Mitä sinä tiedät äitisi elämästä tai vaikeuksistasi, miksi se on negatiivinen.
- psykolooki
Tyttö hyvä, mene kipin kapin turvakotiin. Tässä sulle linkki, josta löydät lähimmän turvakodin - ja ei muuta kuin menoksi!
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/turvakodit/ - Pienten lasten äiti
Nykyään ei onneksi ole pakko asua enää kenenkään kanssa, vaikka olisi työtönkin. Se riittää, että sinusta tuntuu pahalta ja sinulla on paha olo. Muiden mielipiteellä esim. äitisi, isäsi jne. ei mielestäni ole väliä. Meillä ihmisillä on tapana elää enemmän tunteillamme kuin järjellämme eli jos tuntuu nuin pahalta kuin viestisi antaa ymmärtää, niin mitään ei jaksa, mikään ei kiinnosta ja elämästä on hohto pois. Neuvoisin sinua menemään sosiaalitoimistoon ja kertomaan miltä sinusta tuntuu. Saat sieltä ns. toimeentulotukea, kelalta asumistukea jne. ja he myös tukevat sinua asunnon haussa, neuvoen ja opastaen. Vihaa seuraa yleensä katkeruus, ja katkeruus johtaa taas masennukseen ja itsetuhoisuuteen. Sinulla on mielestäni oikeus itsenäistyä ja elää omaa eläämääsi omassa kodissasi, ilman lapsuuskodin negatiivista ilmapiiriä. Joten tartu toimeen ja hae apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774