Amican paikat ovat varmoja joissa käytetään harjoittelijoita sijaisina. Fazer on oikein riisto työpaikka harjoittelijoille. Niistä firmoista oikein kysellään sähköpostitse harjoittelijoita kouluilta niiden kesälomittajiksi, sairaslomittajiksi ym lomittajikjsi.Itsekkin olin selvästi sijaisena amicalla kuin harjoittelijana. Minua kohdeltiin kuin koiraa ja hoputettiin koko ajan. Työilmapiiri oli aivan karmea. Minulle luettiin palkkatyölaisten sääntöjä vaikka olin opiskelija.
Kaikki paskatyöt siellä teetätettiin harjoittelijoilla. Joissain paikoissa oli edes jotain inhimillisyyttä ilmaistyöntekijöitä kohtaan muttei täällä amican paikassa.
Fazer amican perustaja tai mikä lie herra on määrännyt ilmeisesti että harjoittelijoilla teetätetään kaikki sairaslomat, vuosilomat ym. vakituisten lorvilomat. Esimies istui koko kolme viikkoa kopissaan paperihommia tekemässä eikä auttanut koskaan muuta kuín kävi rääkymässä jostain pikku asioista. Tuli varmaan paineita istumisesta aikalailla. Pukamathathan tulee niin paljon istumisesta aika äkkiä.
Monet ovat nyt tajunneet että käytetään
10
483
Vastaukset
- tuommoisiin paikkoihin
pyrkimään: itse en lähde minkäänlaisiin ns. "loispummiyrittäjien" harjoittelupaikkoihin:
tämä kai johtuu siitä, että oikeinkirjoitustaitoni on kohdallan...- tuosta puuttui
yksi aa..
- tietäisin?
koulusta suositellaan
- oikein tietäää
Kun kukaan ei puhu mitään vaan nielee kaikki paskat!
- vaan nouse pystyyn
oikein tietäää kirjoitti:
Kun kukaan ei puhu mitään vaan nielee kaikki paskat!
Puhumattomuus osoittaa täyttä paskaa, siitä tiedät sen
- Valppaana'
Sensori on näköjään valppaana, kun on tehnyt aloitusviestistä ilmoituksen.
- sillä hyväksikäyttö pahaa
monista paikoista soitellaan harjoittelijoita niihin ruokaloihin kesälomittajiksi ym. sairaspoissaoloihin. siellä on "herrat" antanut määräykset että harjoittelijat tekevät lomitukset ym sairaslomat että firma pysyy pystyssä.
Riistoo mitä pahimmillaan voi olla, johtajat istuu kopissaan ja kuristaa työntekijöitä minkä ehtii!- *******************
Siis työttömienkö pitää pitää ilmaistyötä tekemällä firmat pystyssä? Jo on aikoihin eletty.
Olisiko työssäolevien syytä alentaa palkkojaan tai päästää firma konkurssiin? - mutta ostan lähileipomo
Naantalin Aurinkoinen -nimisen firman makoisia tuotteita silloin kun itse en viitsi leipoa.
- Myyjä(kö)
ruotsalaisyhtiö Hemtexissä on myös surkea työilmapiiri. Siellä hallitaan tilannetta ns. pelon ja epävarmuuden ilmapiirillä.
Ei wc-tiloja. Käydään naapuriyrityksen wc:ssä, liike on eri aikaan auki. Eli sinne ei aina pääse. Oman hygienian hoito pelottavan huonoa.
Ei pukuhuonetta. Vaatteet ja jalkineet vaihdetaan samassa tilassa kun toinen työntekijä on tauolla ja mahdollisesti syö tai juo. Ahdasta ja sotkuista meininkiä.
Määräaikaisia sopimuksia tehdään 4h/pvä, kuitenkin työtä teetetään 7.30h/pvä.
Harjoittelijat tekevät tietenkin roskatyöt. Harjoittelija saatetaan sanoa irti ilmoittamalla työkkäriin, että on luvattomia poissaoloja. Työvoimatoimisto uskoo asian. Ainakin niin että harjoittelijalle tulee sanktioita. Harjoittelijalla on kuitenkin todistukset käynneistään sosiaalitoimistossa ja lääkärissä. Niillä ei ole mitään merkitystä, kummallista mielestäni.
Näitä epätyydyttäviä työpaikkoja on pilvin pimein.
Hämeen työsuojelupiiri ei ainakaan ole välittänyt asiasta mitään kun olen tiedustellut mitä asioitten hyväksi voidaan tehdä.
Kivaa kevättä kuitenkin kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial171749Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401722Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3081365Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221108Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091092- 1341015
- 285975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10925
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898