Olen seurustellut avomieheni kanssa kolme vuotta, kohta 1,5 v ollaan asuttu yhdessä. Viimeiset puolivuotta olen miettinyt, että onko tässä enää mitään tolkkua. Nykyään tuntuu, että ollaan yhdessä, mutta silti jotenkin erikseen. Illat menee suunnilleen aina samaa rataa, mies tekee omia asioitaan (tuijottaa telkkaria, surffaa netissä), ja minä puuhailen jotain. Joskus käymme yhdessä syömässä, mutta siihen se yhteinen tekeminen nykyään loppuukin.
Kotityöt jää minun vastuulle, ja olen tullut siihen tulokseen, ettei minusta ei ole kenellekään piiaksi. En jaksa aina siivota toisen sotkuja. Olen miehelle tästä puhunut, mutta ilman mitään tuloksia. Myös läheisyys on suhteestamme pikkuhiljaa hiipunut. Seksiä on, mutta muunlainen läheisyys puuttuu, ja näin ollen koko seksikin on minua alkanut kyllästyttää ja ahdistaa. Tästäkin olen yrittänyt puhua, mutta taas ilman mitään tuloksia.
Olen alkanut ajattelemaan, että enkö voisi yhtä hyvin muuttaa takaisin yksin asumaan? Mitään rilluttelua en enää kaipaa, enkä muiden perään haikaile, tuntuu vaan että olen saanut tarpeekseni. Avoliiton myötä kaikki vain kuivui kasaan ja tunnen olevani miehelleni itsestäänselvyys. Rakastan kyllä miestäni, ja tiedän että hän rakastaa minua, mutta en tiedä miten tästä voisi enää eteenpäin yhdessäkään jatkaa...
Muilla vastaavanlaisia kokemuksia? En ole asiasta kenellekään puhunut, kun en jaksaisi kuunnella kenenkään vähättelyä :(
Yhdessä asuminen ajaa erilleen?
6
1073
Vastaukset
- lisää puhetta...
Kannattaisiko puhua miehelle vakavasti asiasta, ihan mitään kaunistelematta ja kaikki omat tuntemuksesi kertoen? Jos kerran rakastatte toisianne eikö tärkein asia ole silloin kunnossa?
Aika moni olisi valmis tekemään isojakin uhrauksia asioiden korjaamisen eteen kuvaamasi kaltaisessa tilanteessa, mutta jos tilanne ja tuntemuksesi eivät ole miehesi tiedossa, eipä ole miehelläsikään mahdollisuuksia toimia toisin. Ei kannata rakentaa elämää valheelle tai salailulle, vaan totuudelle ja mikä ikinä onkaan lopullinen ratkaisusi, voit vain voittaa puhumalla.
Pitkässä suhteessa asiat urautuu helposti tiettyyn kaavaan, mutta suhdetta voi aina parantaa, jos molemmilla on halua. - kävi sitte näin
asumusero,sen takia,että avioliitossa päivät sitä että toinen istuu toisen koneen ääressä ja toinen toisen koneen ääressä.Siinäpä ne illat menee.Nyt hakemassa omaa asuntoa.Olemme puhuneet mieheni kans ja hyvissä väleissä kuiteskin olemme.Avioliittoa 7 vuotta
- ei jaksa
Edellisen kirjoittajan viesti kuulostaa niin tutulta. Tavallaan "mukava" kuulla että jollain toisellakin on samanlaisia kokemuksia, vaikka toki suhteen päättyminen on aina (tai ainakin useimmiten) ikävää. Kyllä itsekin alan sille kannalle tulla, että poismuutto voisi olla paras ratkaisu. Jatkakoon mies sitten sitä surffailuaan rauhassa täällä yksinään, niin minä teen omia asioita toisaalla... Jotenkin tuntuu, että olisi parasta lähteä nyt, kun suhdetta ei vielä ole tämän pidempää takana... Mutta uskallanko? Tavallaan olen aina mieltänyt itseni vahvaksi ihmiseksi, mutta toisaalta olen nynny :(
- suhteessa
ei jaksa kirjoitti:
Edellisen kirjoittajan viesti kuulostaa niin tutulta. Tavallaan "mukava" kuulla että jollain toisellakin on samanlaisia kokemuksia, vaikka toki suhteen päättyminen on aina (tai ainakin useimmiten) ikävää. Kyllä itsekin alan sille kannalle tulla, että poismuutto voisi olla paras ratkaisu. Jatkakoon mies sitten sitä surffailuaan rauhassa täällä yksinään, niin minä teen omia asioita toisaalla... Jotenkin tuntuu, että olisi parasta lähteä nyt, kun suhdetta ei vielä ole tämän pidempää takana... Mutta uskallanko? Tavallaan olen aina mieltänyt itseni vahvaksi ihmiseksi, mutta toisaalta olen nynny :(
vaan pitemmän päälle paha olo jos ette saa selviteltyä ongelmia, käykää vaikka ammattiauttajalla puhumassa, jos ette yhdessä pysty ratkomaan.
- Kotkotus
Kyllä tuo erilleen ajautuminen tapahtuu hyvin helposti suhteessa kuin suhteessa. Kun suurin kipinä alun jälkeen hiipuu, on aivan liiankin helppoa alkaa jälleen suuntautua omiin kinnostuksen kohteisiin ja pitää suhdetta vain itsestäänselvyytenä. Meilläkin on ajoittain taisteltu tuota asiaa vastaan. Meillä paras lääke on ollut se että tietoisesti luomme sellaisia yhteisiä "tapoja ja rutiineja" jotka lähentävät meitä. Pidämme esimerkiksi joka perjantai illalla yhteisen hetken viinilasin ääressä jolloin puhutaan viikon asiat ja muutenkin jutustellaan rennosti kaikesta mahdollisesta. Ja tuosta hetkestä tingitään vain ihan pakollisten menojen takia, siis muutama kerta vuodessa. Jo tuo yksi hetki viikossa lähentää kummasti kun rauhoitutaan kaikista viikon töistä ja keskitytään hetkeksi vain toiseen ja toisen kuulumisiin. Samoin pidämme kiinni siitä että teemme kaksi kertaa vuodessa kahdenkeskisen matkan (meillä siis jo lapsia) jonnekin hotelliin ja olemme viikonlopun ihan vain kahdestaan.
Kaikki tämä vaatii tietysti molemmilta sitoutumista ja halua mutta aika pienillä asioilla toinen pysyy läheisenä eikä unohdu kokonaan arjen asioden alle. Mutta työtä se vaatii ihan kaikissa suhteissa, ei mikään suhde ole hyvä ihan itsestään. - Silja19-
kun tutuks käydään. Ei se muuttos kojaa asioita, mekin asutaan kummatkin omillaan,mutta suhde on silti arkistunu,niin vaan käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37910Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8807J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756