Toin meidät tänne päivänvaloon,tuolta toiselta sivulta.
Juha,luulen, että parin päivän tauko tekee sulle vain hyvää ja lihakset kiittää :))
Juhasta aion ottaa mallia ja laittaa jonkun tavoitteen jota kohti pyrkiä , vaikka onhan mulla ollutkin se 55kg tai ehkä paremminkin n.72cm vyötärö,nuo mitat taitavat kyllä kulkea käsikädessä.
Ja ilmoittelen kans lauantain painot ja jos viitsin niin myös viikon liikunnat,voi kyllä olla, että toi jälkimmäinen jää tekemättä.
Lauantaina taitaa kyllä olla kuukauden huonoin hetki punnita,taas ne päivät, mutta lähteepä sitten alaspäin helpommin.
Aamulla oli pakkasta tommoset 20 ja vieläkin 18.
Kokeilin innostua juoksumatosta ja kävelin semmoset 30min ja muutaman juoksuaskeleenkin otin eikä nilkkaan sattunut yhtään.
Hirveesti en aio juoksennella , kun noi polvet ei siitä tykkää.
Päivällä aattelin kyllä käydä hiihtämässä, kun pitää muutenkin käydä asioilla,otan sukset mukaan ja käväsen välillä kunnon laduillakin.
Kohti viikonloppua mennään...liikkukaa ystäväiseni :))
TOSISSAAN
38
1251
Vastaukset
- Tiina A
Heippa!
Ihan kiva Siska, että nostit meidät ekalle sivulle jälleen. Olen samaa mieltä sinun kanssasi tuosta Juhan parin päivän tauosta. Tauko tekee tosiaan vain välillä hyvää. Sitten jaksaa taas uudella innolla jumpata jälleen.
Meillä oli pakkasta aamulla 16, kun lähdin töihin tällä kertaa vähemmän pirteänä. Minulla on ollut koko päivän armoton päänsärky. En tiedä mistä tämä johtuu. Silmälääkärini on sanonut minulle, että näyttepäätetyöskentely rasittaa silmiäni, ja pitäisi usein pitää taukoja päivän aikana. Tuntuu vain nyt siltä, että liian harvoin tauot pidän. Yleensä minulla ei ole koskaan pää kipeänä. Kai tämä pääni jomutus viimeistään huomiseksi menee.
Ajattelin käydä minä myös ennen saunaa 4 kilometrin lenkillä. Lenkin jälkeen on sitten kiva istua lämpimässä saunassa.
Tosiaan viikonloppu tulee jälleen tuossa tuokiossa. Päivän jatkoja kaikille, ja muistakaa tosiaan ulkoilla.
T: Tiina - Tiina A
Heippati!
Ajattelin, että kirjoitan viikkotulokseni ennenkuin rupean pitämään ruokatuntiani. Paino jälleen tänä aamuna tuo tuttu 65 kg. Menkat ovat ohi tällä erää. Lenkkeilykilometrejä tulee tällä viikolla noin 32 km. Elikkä lenkkeilen maanantaista - perjantaista 4 kilometriä iltaisin, ja viikonloppuisin lenkkeilen tuollaiset 6 kilometriä kumpanakin päivänä.
Aivan ihana ilma tällä hetkellä aurinko paistaa, ja muutama aste pakkasta. Tiet ovat komeasti sulaneet lumesta.
Ulkoilurikasta viikonloppua kaikille, ja onnittelut jo etukäteen viikkotuloksista.
T: Tiina - JuhaO
Hei ystäväni!
Otsikko kertoo sen, että tällä viikolla olen saanut käyttää jumpissani sekä punaista t-paitaa kun paino on ollut alle 100 kiloa että mustaa kun se ei ole ollut.
Tänään mies taas punnittiin ja tässä tulokset ja fiilikset.
ikä edelleen: 54 v
pituus: 187 cm
aloituspaino.......: 129,0 kg (la 10.11.2007 aamulla)
paras mittaus....: 100,8 kg (la 21.03.2009 aamulla)
edellinen mittaus: 100,8 kg (la 21.03.2009 aamulla)
viimeisin mittaus.: 101,0 kg (la 28.03.2009 aamulla) = 0,2 kg/vko (-28,0 kg/koko projekti)
BMI on nyt 28,88 kun se viikko sitten oli 28,83.
Viime viikon aamupainoni olivat:
100,8 kg LA aamu 21.03.
100,4 kg SU aamu
99,9 kg MA aamu - LäskRva
Hei,
ja vain -5,2 kg yhteensä pudotusta ja -200g viikossa. Olen pettynyt - en vain millään haluaisi sanoa, että itseeni, mutta pakko.
Ulkoilin paljon; hiihdin yli 20 km, kävelin lumisohjossa 8 km lenkin, arkiliikuin kauppaan ja asioilla sekä siivosin (tamppasin matot yms.), crosstraidiniä x 3 krt n. 15 min, kuntosali- sekä pilatestunnit viikolla. Mutta nyt on varmasti tuon ruokarytmin lisäksi tehtävä muutokset ruokaan, mitä syön. Söin liikaa sittenkin. Tuli syötyä pullaa ja kotileivonnaisia. Tähän asti olen vain pienentänyt annoksia ja syönyt usein.
Sattuma; kävelin tuon lumisohjolenkin mieheni kanssa ja hänellä oli "kepsi" käytössä, joten hän kertoi lenkin jälkeen; matka oli 8.3 km ja korkeusero max 40 m ja keskinopeus 5.3 km/h ja kaloreita paloi 530 kcal. (tietty tuo kcal-määrä oli keskimääräisen kulutus) Minä sanoin, että kaloreita paloi saman verran, kuin tuossa sadassa grammassa suklaata on kaloreita. Mieheni vei suklaan takaisin kaappiin, sanomatta sanaakaan!!!
Jatkettava on, vaikka hitaammin! Mietin, pitäisikö ostaa sellainen Body Control-vaaka Hulluilta päiviltä. Olisiko siitä apua? Onko kellään kokemuksia siitä vaaasta? - Siska
Kirjuuttelin taas pitkästi ja sit painoin jotain ja viuh sinne meni eikä takaisin tuu :))
Itse en voi ilmoitella mitään miinus merkkisiä, kun viikonlopun paino surffaili 58-59 välillä,aamulla se onneksi oli 58 , mut pahoin pelkään se vielä kipuaa tonne 59, kun mulla on just 'se viikko'kuukaudesta, mutta en pane sen piikkiin kaikkea,on tullut syöpöteltyä reilusti ja tiesin et se näkyy painossa,syykin siihen on , mutta taitas tulla pitkä tarina joten armahdan teidät ja jätän kertomatta.
Juhan juttuja lukiessa tulee hyvälle tuulelle :))
Taidan kanssa tehdä itselle jonkimoisen liikkumis suunnitelman ja pitäytyä siinä.
Heti , kun noi sohjot sulaa ,aloitan pikkuhiljaa fillaroinnin ja maltilla :))
Tarkoitus olis kesällä ajaa taas vähän pitempi reissu kuin viime kesänä(170km) ehkä tommonen 200km ois hyvä tavoite.
Hyvää viikon jatkoja kaikille...ei anneta periksi.
just nyt sataa lunta. - JuhaO
Hei ystäväni!
Viikko sitten pääsin painossani ekaa kertaa alle sadan kilon (en ole siellä nyt). Silloin tarjosin jumppakavereilleni sen kunniaksi suklaanamusia. Tänään tajusin, että tänään tulee kohdallani 6 vuotta täyteen tipatonta. Olisiko nyt siis pitänyt tarjota jumppakavereille kuoharia tai bisseä tai jotain muuta humalluttavaa?
No mutta oikea asiani on se, että tänään menin erääseen koulutustilaisuuteen Pasilaan. En mennyt omalla autollani vaan junalla ja kävellen. Ja tuo kävely oli se joka toi ajatuksia mieleeni. Huomasin, että viime aikoina olen siirtynyt paikasta toiseen ja jumpasta toiseen aina autolla ja kävely on kokonaan jäänyt unholaan. Mutta tänään huomasin nauttivani kävelystä. Se ei ollut enää sellaista henkeä ahdistavaa ja hikeä tirisyttävään puuhaa vaan kaikin puolin mukavaa liikkumista. Uuden elämäni myötä hoikistunut olemukseni ja kehittyneet ja notkistuneet lihakseni suorastaan nauttivat tästä ennen niin väkinäisestä liikkumismuodosta. Onneksi Pääsiäisenä on kaksi päivää jolloin ei ole jumppia. Täytyy vain toivoa, että silloin olisi hyvät kävelykelit. Pääsiäisen jälkeen saatan valittaa sitä, että kävely kuitenkin on minulle varsin yksinäistä puuhaa.
Mutta dementiakepit kätösiin ja kävelemään,
Juha- Siska
Itsellä on kohta seitsemän savutonta vuotta,yhtään en ole polttanut,mutta aika ajoin koukutan itseni vieläkin nikotiinipurkkaan :((
Välillä olen montakin kuukautta ilman ja sit vain ostan,ei ole oikeestaan edes pakko ostaa,mutta jostain kumman syystä päädyn ostamaan ja teen sen tietoisena et olen 'nikotinisti' ja koukkuunnun helposti.
Toisaalta tiedän, että myös pääsen irti.
Viimeviikko oli sit tämmönen irrottautumisviikko ja tuli naposteltua , kun piti korvata sitä pureskelua(paino nousi).
En luvannut itselleni etten koskaan enää sorru,mutta luulenpa et ostan vaikka suklaata, kun sellainen fiilis tulee.
Toisaalta on helpotus , kun ei ole tehnyt mieli tupakkaa.
Masentava ilma ulkona...sohjoa..sohjoa..
Juha,sauvakävely on ihan jees ja jos pääsee tekee maastoon jossa on mäkiä, niin vau!
Pururadalla tullu harrastettua ja ihan kuntoilusta käy.Kivasti muotoilee käsivarsia, kun painelee mäkiä ylös ja alas :))
Hienoa toi sun tipaton aika,itse ostan joskus viiniä,mutta huono olen siitäkin nauttimaan, mutta tuskin tuo haittaa. - Tiina A
Siska kirjoitti:
Itsellä on kohta seitsemän savutonta vuotta,yhtään en ole polttanut,mutta aika ajoin koukutan itseni vieläkin nikotiinipurkkaan :((
Välillä olen montakin kuukautta ilman ja sit vain ostan,ei ole oikeestaan edes pakko ostaa,mutta jostain kumman syystä päädyn ostamaan ja teen sen tietoisena et olen 'nikotinisti' ja koukkuunnun helposti.
Toisaalta tiedän, että myös pääsen irti.
Viimeviikko oli sit tämmönen irrottautumisviikko ja tuli naposteltua , kun piti korvata sitä pureskelua(paino nousi).
En luvannut itselleni etten koskaan enää sorru,mutta luulenpa et ostan vaikka suklaata, kun sellainen fiilis tulee.
Toisaalta on helpotus , kun ei ole tehnyt mieli tupakkaa.
Masentava ilma ulkona...sohjoa..sohjoa..
Juha,sauvakävely on ihan jees ja jos pääsee tekee maastoon jossa on mäkiä, niin vau!
Pururadalla tullu harrastettua ja ihan kuntoilusta käy.Kivasti muotoilee käsivarsia, kun painelee mäkiä ylös ja alas :))
Hienoa toi sun tipaton aika,itse ostan joskus viiniä,mutta huono olen siitäkin nauttimaan, mutta tuskin tuo haittaa.Heippati!
Minäkin ajattelin ilmoitella kuulumisiani näin heti alkuviikosta. Painoni edelleen samassa kuin perjantaina. Tänä aamuna sain itsestäni niin paljon irti, että kävelin työmaalleni. Matkaa tulee noin 4 kilometriä. Vähän oli sohjosta kävellä, mutta sisulla vain eteenpäin. Kotiin menen linja-autolla. Illalla täytyy sitten vielä katsoa lähdenkö tekemään pienen lenkin.
Minä en ole koskaan tupakoinut. Lonkeroa olen viimeksi juonut uudenvuodenaattona. Eli en minäkään niin hirveästi alkoholia kuluta.
Minun ei tee herkkuja mieleni ollenkaan. Ihmettelen kyllä tätä. Toisaalta ihan hyvä näin.
Olen samaa mietä kuin sinä, että sauvakävely on ihan kivaa. Itse en kyllä tykkää sauvojen kanssa kävellä. Lenkkeilen kyllä paljon muuten.
Juhalle voi kyllä sanoa, että todella hienoa tuo sinun tipaton aikasi. Itse saatan seuraavan kerran ottaa pari lonkeroa pääsiäisenä.
Aurinkoista tiistaista teille kaikille, ja projektimme senkun vain jatkuu ja jatkuu....
Tiina A kirjoitti:
Heippati!
Minäkin ajattelin ilmoitella kuulumisiani näin heti alkuviikosta. Painoni edelleen samassa kuin perjantaina. Tänä aamuna sain itsestäni niin paljon irti, että kävelin työmaalleni. Matkaa tulee noin 4 kilometriä. Vähän oli sohjosta kävellä, mutta sisulla vain eteenpäin. Kotiin menen linja-autolla. Illalla täytyy sitten vielä katsoa lähdenkö tekemään pienen lenkin.
Minä en ole koskaan tupakoinut. Lonkeroa olen viimeksi juonut uudenvuodenaattona. Eli en minäkään niin hirveästi alkoholia kuluta.
Minun ei tee herkkuja mieleni ollenkaan. Ihmettelen kyllä tätä. Toisaalta ihan hyvä näin.
Olen samaa mietä kuin sinä, että sauvakävely on ihan kivaa. Itse en kyllä tykkää sauvojen kanssa kävellä. Lenkkeilen kyllä paljon muuten.
Juhalle voi kyllä sanoa, että todella hienoa tuo sinun tipaton aikasi. Itse saatan seuraavan kerran ottaa pari lonkeroa pääsiäisenä.
Aurinkoista tiistaista teille kaikille, ja projektimme senkun vain jatkuu ja jatkuu....
T: TiinaHei ystäväni!
Kun tuo savuttomuuskin tuli puheeksi, en malta olla kertomatta, että minulla tuli maanantaina 129 viikkoa täyteen savuttomuutta. Tuota lukemaa on helppo seurata koska joka maanantai pistän säästötililleni 40 euroa. Sen verran rahaa olisi kulunut tupakoinnin takia. Ja nyt tuon tilin saldo on 5160 euroa.
Tänään minulla on taas jumpaton päivä sillä lähden nyt leffaan katsomaan Slummien miljonääriä.
Hauskaa savutonta viikonjatkoa,
tonnikeiju-Juha
Ps. Painoni vaan sitkeästi sinnittelee 100,3 kilossa :-(. - Siska
JuhaO kirjoitti:
Hei ystäväni!
Kun tuo savuttomuuskin tuli puheeksi, en malta olla kertomatta, että minulla tuli maanantaina 129 viikkoa täyteen savuttomuutta. Tuota lukemaa on helppo seurata koska joka maanantai pistän säästötililleni 40 euroa. Sen verran rahaa olisi kulunut tupakoinnin takia. Ja nyt tuon tilin saldo on 5160 euroa.
Tänään minulla on taas jumpaton päivä sillä lähden nyt leffaan katsomaan Slummien miljonääriä.
Hauskaa savutonta viikonjatkoa,
tonnikeiju-Juha
Ps. Painoni vaan sitkeästi sinnittelee 100,3 kilossa :-(.Minä kun lopetin ,niin korvaustuotteet tuli kalliimmiksi kuin tupakointi.
En kovin paljoa poltellut (mutta tosi riippuvainen olin)ja monta vuotta opettelin lopettamaan ja olin pitkiäkin aikoja polttamatta, mutta niin vain aina aloitin.
Enää en aloita, se on varma ja kohta 7vuotta takana.
Vaikken rahaa ole säästöön laittanutkaan olen muistanut palkita itseäni uusilla urheiluvälineillä :))
Parasta oli kuitenkin se,kun mieheni lopetti ja siitäkin on jo viisi vuotta.
Siis Wau! aika konkreettiset näytöt miten paljon rahaa häipyy savuna tuuleen tai kanssa ihmisen keuhkoihin.
Mitäs aiot sitten joskus noilla....? :))
Sä oot aika sinnikkäs kaikessa mihin ryhdyt :))
'nostaa hattua'
Aurinko paistaa aivan upeesti,kävin just hiihtämässä ja tarkoitus ois huoltaa vanhempi pyörä iskukuntoon..
Hyviä jatkoja kaikille :)) - JuhaO
Siska kirjoitti:
Minä kun lopetin ,niin korvaustuotteet tuli kalliimmiksi kuin tupakointi.
En kovin paljoa poltellut (mutta tosi riippuvainen olin)ja monta vuotta opettelin lopettamaan ja olin pitkiäkin aikoja polttamatta, mutta niin vain aina aloitin.
Enää en aloita, se on varma ja kohta 7vuotta takana.
Vaikken rahaa ole säästöön laittanutkaan olen muistanut palkita itseäni uusilla urheiluvälineillä :))
Parasta oli kuitenkin se,kun mieheni lopetti ja siitäkin on jo viisi vuotta.
Siis Wau! aika konkreettiset näytöt miten paljon rahaa häipyy savuna tuuleen tai kanssa ihmisen keuhkoihin.
Mitäs aiot sitten joskus noilla....? :))
Sä oot aika sinnikkäs kaikessa mihin ryhdyt :))
'nostaa hattua'
Aurinko paistaa aivan upeesti,kävin just hiihtämässä ja tarkoitus ois huoltaa vanhempi pyörä iskukuntoon..
Hyviä jatkoja kaikille :))Hei Siska!
En ole miettinyt vielä mitään erityistä käyttöä noille säästyneille tupakkirahoille. Edellisen kerran tein saman tyyppistä säästöä yli kymmenen vuotta sitten. Siihen asti olimme joka kuukausi lyhentäneet asuntolainaamme (huom. silloin siis monikossa) tietyllä summalla ja kun laina loppui laitoimme saman summan joka kuukausi säästöön. Jonkun aikaa rahaa säästyi ihan mukavasti mutta sitten auton vaihdelaatikko hajosi. Ja sen korjaamiseen meni kaikki säästöt. Ja siihen myös loppui se säästäminen.
Ja sitten toinen juttu: en mä ole sinnikäs kaikessa mihin ryhdyn. Nyt vaan on meneillään nämä muutamat uuden elämäni jutut jotka tuntuvat onnistuvan ja joista on kiva kertoa muille.
Taannoin erottuani päätin, etten kauaa sinkuttele. Mutta nyt tulevana syksynä sitäkin tulee tehtyä kymmenen vuotta. Että se siitä sinnikkyydestä :-).
Mutta jokainenhan meistä onnistuu ja on hyvä jossain asiassa. Ja jossain toisessa jutussa ei ehkä mene ihan niin tuubaan.
Nautiskellaan niistä onnistumisista,
Juha
- Tiina A
Heippati!
Taas on viikko kulunut siitä, kun viimeksi ilmoittelin tuloksiani. Vaaka näytti samaa kuin ennenkin eli 65 kg. Ei se miksikään ole muuttunut.
Kovin on sohjoset ja kuraset kelit täälläpäin. Laitoin eilen sellaisen pölkyn pihaamme, ettei pysty autolla ajamaan pihaan asti, koska pihamme painuu aika tavalla. Joka kevät sama virsi. Raskailla autoilla jos pihaan asti ajaa niin pihaan jää kyllä vähemmän kivat jäljet.
Kyllä viikot menevät nopsasti tätä nykyään. Tuntuu, että aina on perjantai. Ensi viikolla täytyisi iltaisin ruveta tekemään pääsiäissiivoa. Silloin lenkkeily jää kyllä vähemmälle. Mutta eikö tuo siivouskin ihan kivasti kaloreita kuluta.
Aurinkoista viikonloppua teille kaikille, ja onnittelut jo etukäteen viikkotuloksista. On hienoa jännätä saammeko huomenna jo Juhalta alle 100 tulosta. Uskon ja ja toivon, että kyllä.
T: Tiina- JuhaO
Hei Tiina!
Täällä etelässä oli tänään varsin keväinen ilma. Juuri sellainen keli, että talvipalttoo tuntui hiostavalta, autossa lämppäri piti panna puhaltamaan kylmää ilmaa ja ulkoilma oli täynnä hiekoituspölyä.
Ja kun nyt muistutit, niin minunkin pitäisi ryhtyä pääsiäissiivoukseen. Viime joulu- ja edellinen kevätsiivous ja sitä edellinen ... jne kun jäivät hieman heikolle teolle.
Ja toinen ahdistava juttu on huominen punnitukseni. Jotenkin minusta nyt tuntuu, ettei uskosi toivosi oikein riitä tällä kertaa.
Mutta katsotaan sitten aamulla,
Juha
- JuhaO
Hei ystäväni!
Kävin tänään pitkästä aikaa Lidlissä ostoksilla. Taisi olla vasta kolmas kertani. Sinne minua houkutteli heidän mainoksensa jossa mainostettiin kaikenlaisia suklaisia pääsiäismakeisia: munia, pupuja yms. Ostin niitä annettavaksi ystävilleni ja lapsilleni. Omaan suukkooni minua ei himoita semmoisia laittaa.
Mutta siitä kiusauksesta. Namihyllyssä näin pusseja englantilaista lakua. Sellaisella herkuttelin viime kesänä. Mussuttelin sitä puoli kiloa matkalla mökilleni ja perilläkin sitä piti saada pussi, pari varsin monena päivänä. Aivan, nyt tajuankin miksi viime kesänä lihoin niin paljon. Kyse ei ollutkaan pelkästään kauppareissuilla ostetuista jäätelöistä. No joka tapauksessa nyt mielessäni alkoi liikkua samanlaiset ajatukset kuin viime kesänä: jos nyt pussillisen syön, eihän se missään tunnu ja se olisi sitten ollut lupa syödä se toinen pussi ja kolmas ... ja sitten ei enää olisi laskettu. Onneksi sain vetäistyä kätöseni takaisin ennenkuin paholainen ehti takertua pikkurilliini :-).
Toivotan meille kaikille voimia kestää kiusaukset,
Juha - Siska
Pidin aamulla terveystarkastuksen
Paino oli 58,5 (nyyh) verenpaine 97/57 ja syke 47 ja verensokeri 5,1 nämä siis aamulla ennen ekaa kahvikuppia klo.n. 5.30
Mies joutuu noita seurailee niin siinä samassa joskus tarkistan itseltänikin.
Muuten tyytyväinen tuloksiin, mutta kuvittelin et mun paino ois lähempänä 58 nyt kun nekin päivät on jo takana.
En kyllä hirveesti masentunut :)ompahan jotain mitä kohti pyrkiä,se pitää kummasti virkeenä.
Aamulla pieni pakkaskeli joten käväsin suksilla,kun tuntuu nuo säätiedotukset lupailevan semmosii ilmoja et noi mun lumet katoaa.
Pyöräkin on testattu ja skiket odottaa lähtövalmiina, antaa kesän tulla :))
Aurinkoisia lenkkikelejä kaikille.- Tiina A
Heippa!
Minä myös silloin tällöin mittailen verensokeriani, kun diabetes sukurasitteena kerran on. Minulla pyörii 4,5 - 5 välillä nuo verensokerit. Ihan hyvät arvot meillä kummallakin on.
Tänään olen jo lenkkeillyt 4 kilometirä sateisessa säässä. Lämmintä kyllä piisaa, mutta satoi koko lenkkeilymatkanai vettä, joten olin kuin uitettu koira, kun pääsen takaisin kotiin. Kyllä tätä menoa ennen pääsiäistä täältäpäin lumet sulavat. Illemmalla käyn vielä 2 kilometrin lenkin ennen saunaa.
Älä sure Siska sen painosi takia kyllä se siitä laskee lähemmäs 58. Tuosta siivouksesta sen verran, että en taida saada mattoja ulos tuulettumaan siivotessani, koska on luvattu vettä myös ensiviikolle. No täytyy tyytyä vain imuroimaan, ja ottamaan pölyt. En aio ottaa stressiä siivouksesta.
Sateista lauantain jatkoa kaikille. Muistakaa liikkua vaikka ilma ei hirveän hieno olekkaan. Hieman Juhan tulos jännittää.
T: Tiina
- JuhaO
Hei ystäväni!
Nyt kun kaikki ovat jo menneet nukkumaan, uskalla kirjoittaa tämän viikkoraporttini. Niin synkkää luettavaa se on.
Eli tänään (siis: eilen) mies taas punnittiin ja tässä ovat tulokset ja fiilikset.
ikä edelleen: 54 v
pituus: 187 cm
aloituspaino.......: 129,0 kg (la 10.11.2007 aamulla)
paras mittaus....: 100,8 kg (la 21.03.2009 aamulla)
edellinen mittaus: 101,0 kg (la 28.03.2009 aamulla)
viimeisin mittaus.: 101,2 kg (la 04.04.2009 aamulla) = 0,2 kg/vko (-27,8 kg/koko projekti)
BMI on nyt 28,94 kun se viikko sitten oli 28,88.
Viime viikon aamupainoni olivat:
101,0 kg LA aamu 28.03.
100,3 kg SU aamu
100,3 kg MA aamu
100,3 kg TI aamu
101,3 kg KE aamu
101,3 kg TO aamu
101,7 kg PE aamu- Tiina A
Heippati jälleen!
Just tulin taas 4 kilsan lenkiltä, ja päätin istahtaa hetkekesi koneeni ääreen. Harmittaa Juha sinun puolestasi tosi paljon, mutta sinulla on kyllä paljon lähtenyt painoa yhteensä, ja kyllä sinun painosi vielä alle sadankin laskee varmasti aika piankin.
Tiedän kokemuksesta, että, kun ravintolassa on syömässä niin paino seuraavana aamuna kilon tai kaksikin enemmän. Äitini täytyy vuosia ensi torstaina. Menen hänen kanssaan syömään perjantaina, ja hieman myös paikalliseen viihteelle kuuntelemaan, kun porukka laulaa karaokea. Tiedän varmasti, että vaaka näyttää enemmän painokseni lauantai-aamuna kuin perjantaina. On se hyvä, että ilmoittelen tuloksiani jo perjantaina. No vitsi, vitsi.
Ei sinun kannata tosiaan masentua. Me muut kannustamme sinua haluamaasi lukemaan. Voit luottaa meihin. Mikä kiire tässä on tämän projektin kanssa muuten valmiissa maailmassa.
Huomenna ajattelin taas kävellä työpaikalleni. Tuleepa samantien reippaultua heti aamusta. Saan sitten ruveta siivoamaan työpäivän jälkeen.
Virpojia odotellessa hyvää palmusunnuntaita kaikille.
T: Tiina - Siska
Juha,täällä pitää tunnustaa KAIKKI synnit ,annetaan sitten yhdessä sulle ne anteeksi :)) 'vitsillä'
Hyvä mies,et sinä yön aikana liho kiloa, vaikka olisit ravintolassa käynytkin syömässä.
Pieni muistutus meille kaikille kilo on 7000kcl,ton verran pitää vetää ylimääräistä jotta lihoo kilon.
Onks sulla muuten kuinka tarkka ruokavalio?
Sun pitää alkaa harjoittaa jotain pitkäkestoista liikuntaa ja pitää välipäiviä jumpista,tää on vain mun mielipide,mutta minusta sinä jumppaat liikaa,varsinkin jos ne on raskaita jumppia!?
Paino tahtoo nesteiden ja syödyn ruuankin takia heitellä jonkun verran,kyllä se siitä tasottuu.
Itsellä vaaka näytti eilen ja tänään tasan 58kg joten siitä jatketaan.
Kaikille tsemppiä alkavalle viikolle...reippaillaan paljon, kun sitten pääsiäisenä pitää herkutellakin :)) - JuhaO
Siska kirjoitti:
Juha,täällä pitää tunnustaa KAIKKI synnit ,annetaan sitten yhdessä sulle ne anteeksi :)) 'vitsillä'
Hyvä mies,et sinä yön aikana liho kiloa, vaikka olisit ravintolassa käynytkin syömässä.
Pieni muistutus meille kaikille kilo on 7000kcl,ton verran pitää vetää ylimääräistä jotta lihoo kilon.
Onks sulla muuten kuinka tarkka ruokavalio?
Sun pitää alkaa harjoittaa jotain pitkäkestoista liikuntaa ja pitää välipäiviä jumpista,tää on vain mun mielipide,mutta minusta sinä jumppaat liikaa,varsinkin jos ne on raskaita jumppia!?
Paino tahtoo nesteiden ja syödyn ruuankin takia heitellä jonkun verran,kyllä se siitä tasottuu.
Itsellä vaaka näytti eilen ja tänään tasan 58kg joten siitä jatketaan.
Kaikille tsemppiä alkavalle viikolle...reippaillaan paljon, kun sitten pääsiäisenä pitää herkutellakin :))Hyvä on, tunnustan syntini.
Lauantaina kävin kaupassa ostamassa muovikassillisen suklaamunia, suklaapupuja ja kaikenlaisia pääsiäisnamusia. Kotimatkalla hain postilaatikoltani myös aamun lehden. Kotona laskin muovikassin eteisen lattialle ja notkeana poikana minun piti harpata kevyesti muovikassin yli viemään postit keittiön pöydälle. Vaan kuinkas kävikään. Harpatessani jalkani osui muovikassin kantolenkkiin ja kassi kaatui ja suklaamunat levisivät ympäri eteisen lattiaa. Ja samassa hötäkässä astui yhden suklaamunan päälle. Ja sehän meni aivan tuusan nuusaksi. No eihän sellaista rikkinäistä munaa kenellekään voi antaa eikä toisaalta raaski heittää roskiinkaan.
Joten ... tässä tulee se syntini - antakaa anteeksi ... minun piti syödä se :-(.
Tässä muuten juuri katselen kauppakuittejani ja ... hmmm, aika paljon on laihiksella olevalta äijältä mennyt pääsiäismakeisiin: perstaina 3.4. Lidliin 22,71 e, Sokkariin 8,28 e, lauantaina 4.4. Sokkariin 43,83 e ja tänään 6.4. Sokkariin 45,27 e. Eiköhän noilla kolmen lapseni ja muutaman kaverini suu saada makeaksi :-).
Tiedän, että jumppaan liikaa. Koitan hieman vähentää ja toivon innostuvani sauvakävelystä.
Mutta aika näyttää ...
- Juha - - Siska
JuhaO kirjoitti:
Hyvä on, tunnustan syntini.
Lauantaina kävin kaupassa ostamassa muovikassillisen suklaamunia, suklaapupuja ja kaikenlaisia pääsiäisnamusia. Kotimatkalla hain postilaatikoltani myös aamun lehden. Kotona laskin muovikassin eteisen lattialle ja notkeana poikana minun piti harpata kevyesti muovikassin yli viemään postit keittiön pöydälle. Vaan kuinkas kävikään. Harpatessani jalkani osui muovikassin kantolenkkiin ja kassi kaatui ja suklaamunat levisivät ympäri eteisen lattiaa. Ja samassa hötäkässä astui yhden suklaamunan päälle. Ja sehän meni aivan tuusan nuusaksi. No eihän sellaista rikkinäistä munaa kenellekään voi antaa eikä toisaalta raaski heittää roskiinkaan.
Joten ... tässä tulee se syntini - antakaa anteeksi ... minun piti syödä se :-(.
Tässä muuten juuri katselen kauppakuittejani ja ... hmmm, aika paljon on laihiksella olevalta äijältä mennyt pääsiäismakeisiin: perstaina 3.4. Lidliin 22,71 e, Sokkariin 8,28 e, lauantaina 4.4. Sokkariin 43,83 e ja tänään 6.4. Sokkariin 45,27 e. Eiköhän noilla kolmen lapseni ja muutaman kaverini suu saada makeaksi :-).
Tiedän, että jumppaan liikaa. Koitan hieman vähentää ja toivon innostuvani sauvakävelystä.
Mutta aika näyttää ...
- Juha -Söit sitten oikeen suklaamunan,voi sua 'nauraa'
hyvä niin,ei hyvää suklaata kannata tuhlata.
Hirveesti euroja pääsiäismakeisiin...:)) huh-huh
- LäskRva
Heips,
Viime viikkoinen oli vaakaharha tai "kroppa ei toiminut"!
Tänä aamuna -1,8 kg viime viikkoisesta, yht. 7 kg!
Vähän voisi vaikka jo hidastua pudotus, kun näkyy ihon roikkumisena.
Täst on hyvä jatkaa...palaan paremmalla ajalla.
terv. Onnellinen, mutta ei liian onnellinen nainen- Siska
Varmaan meillä kaikilla on kokemuksia tuosta,kun vaaka säikäyttää. :))
Kantsii vain jatkaa ,yleensä paino kyllä palautuu kuosiin ja pudotus voi olla yllättävänkin suuri.
Nesteet ja kaikki ylimääräinen liikkuminenkin voi vaikuttaa painoa nostavasti, vaikka pitäisi laskea.
Elimistö reagoi vähän kaikkeen.
Jos punnitsee itsensä joka päivä, niin huomaa ,että paino voi viikon aikana heitellä paljonkin.
Sulla on kyllä mennyt hienosti :))
Voimia jatkoon ja pääsiäisen kohtaamiseen :)) - Tiina A
Heippa vain!
Onneksi olkoon taas komeista lukemista. Itselläni paino edelleen 65 kg. Kävelin tosiaan tänään töihin, ja kotiin tulin linja-autolla. Nyt täytyisi sitten ruveta siivoamaan. Ei kyllä hirveästi inspiroi. Mutta onhan se sitten kivaa, kun on siistiä ainakin vähän aikaa.
Kai täytyy nyt sitten ruvetä syömään, ja sitten aloittaa siivous. Lenkille en nyt enää tänään ehdi.
Hauskaa alkuviikkoa kaikille, ja muistakaa liikkua.
T: Tiina - LäskRva
Nyt tuntui viikko menevän vallan putkeen ja heti edellisen huonon viikkopunnituksen jälkeen tunsin, että liikuntarasitus vielä palkitaan ja kroppa toimii, suorastaan vauhdikkaasti. Ja vielä koko viikon.
Liikunta; liikuin kolmena normaaliohjelma päivänä: kuntosali, pilates, uinti. Lisäki kävin tanssiharjoituksissa (hiki tuli)ja tantsuissa (kova hiki, en syönyt sen jälkeen!!! monta hurraata itselleni, kun en yöllä syönyt!) sekä sauvakävelyllä. Istumatyön vastapainoksi pyrin liikkumaan, ainakin viitenä päivänä viikossa.
Ruoka; hyvää ja vähän. Söin jopa suklaamunia ja berliininmunkin, jotka otin huomioon niiden päivien kokonaisruokailuissa. Ostan kaupasta vain ennalta suunnitellut ruoka-aineet ja ruokalistan teen viikoksi. Muutoksia siihen tulee, mutta päälista pitää. Mietin jo kotona, ostanko jotain ´hyvää´itselleni, jos päätän etten osta, niin en myöskään ostanut. Nuo `hyvät`olin päättänyt jo ennakolta, että saan syödä, mitään en kiellä täysin itseltäni. Tein siedätysharjoituksia karkkiosastolla, otin suklaalevyn käteen, luin tuoteselostetta (niinkuin jotain näkisin;)) ja laitoin takaisin hyllyyn. Jatkan tätä harjoitusta lisää, kun käyn kaupassa.
JuhaO, kannattaa miettiä ravintopuoli uusiksi; minäkin kävin aiemmin viikottain ravintolassa ja luulin, että siellä pitää syödä koko menu! Mieti, jo ennakolta; ravintolassa tilaan keiton/salaatin ja leipää/pihvi salaatilla, ei kastiketta tms. sekä kahvi/tee tms. ja tietty soodavettä tai vichyä. Ja kun olet alkoholiton, tilaa reilusti pari pulloa vichyä, se täyttää kivasti alkuun.
Liikuntaa sulla on niin paljon, että nyt on aika kääntää katse lautaseen, vai kuinka? Pari niksiä aluksi: 1. ota pienempi lautanen, josta syöt. 2. älä ota lisää, kaiken syöt ruokapöydän ääressä, mitä olet lautaselle laittanut. 3. ei radiota ei TV päällä, nauti syömisestä!
Ja kaikille muillekin tsemppiä ja oikein kivaa pääsiäisen aikaa!
- ...ullapulla...
Innostuin eilen lukemaan koko ketju läpi. Hyvä tiimi teillä. Kauanko olette porukalla laihtuttaneet ? Minulla menossa viikko 15 ja tänä aikana paino olen laihtunut hieman yli 7 kg.
Matkaa normaalipainon ylärajaan on 5,5 kg ja tavoitteeseen 11.5 kg. BMI on 27.8 tekstillä 'lievä lihavuus'. Kun aloitin se oli hieman päälle 30 'merkittävä lihavuus'. Paino on pudonnut ruokavaliolla ja liikunnan lisäyksellä; hiihtoa, uintia, kuntosalia ja jumppaa.
Viime viikot olen yrittänyt pienentää hiilareiden määrää.- Siska
Tiimi on hyvä :)) ja aina mahtuu mukaan.
Itse olen tullut mukaan muistaakseni josku 2008 loppukesällä.
Itselläni ei hirveesti laihduttamista ole ollut,mut semmoset 3kg on kutakuinkin pysyvästi hävinnyt.
Paino alkoi uhkaavasti olla yli 60kg ja oivalsin et on helpompi heti tarttua kuin sitten kun painoa on reilusti enempi.
OLen vain 159 pitkä ja ihannepainoni ois varmaan 55kg tai no,olenhan joskus ollut sen painoinenkin.
Ikää kun tulee,niin paino nousee tosi herkästi,kai se aineenvaihdunta sit hidastuu.
Olet kyllä hienosti saanut painoasi putoamaan,onnittelut siitä.
Itse olen kans tarkkaillut noita hiilareita ja enempi just noita huonoja.
Liikkuva ihminen , kun kuitenkin tarvitsee hiilareita.
Hiihto ja pyöräily on niitä mun juttuja, mutta kaikenmoinen liikkuminen on mielekkäämpää kuin paikoilla olo.
Tuu vain mukaan kirjoittelee jos siltä tuntuu :))
Tiina ja Juha on varmaan tän ketjun aloittajat ja hengissäpitäjät.
Lähden paistamaan nyt ruisleipiä.. - LäskRva
Hei,
uutta piiriin, kiva juttu! Vanhat tuntuvat niin osaavilta ja sutjakoilta jo.
Menen jatkamaan viikko vuodatusta.
Tervetuloa TOSISSAAN;) - Tiina A
Kiva, kun tykkään kirjoituksiamme lukea. Juha on ainut alkuperäisjäsen täsaä ryhmässä. Muistelisin, että Juha on kirjoittellut tuntemuksiaan jo pitkälti yli vuoden. Voin olla väärässä tässä asiassa. Itse liityin tähän ryhmään muistaakseni viime vuoden puolella.
Onneksi olkoon sinulle menetetyistä kiloista, ja tervetuloa ryhmäämme kirjoittelemaan minunkin puolestani, jos vain haluat. Aina porukkaan mukaan mahtuu aktiivisia kirjoittajia lisää.
Itse tiputtelen painoani liikunnalla ja syömällä terveellisesti. Kyllä sitä joskus herkutellaankin, mutta ei kyllä hirveän usein.
Hei!
Omasta 'laihis'päiväkirjastani löysin maininnan, että keskiviikkona 20.2.2008 liityin TOSISSAAN-laihdutusryhmään. Seuraavana lauantaina painoin 115,2 kg. Että aika hintsusti on pudotusta ollut yli vuoden aikana. Tai onhan pudotusta ollut paljonkin mutta kun kesällä tuli nousua aivan liikaa.
- Juha - - ....ullapulla...
JuhaO kirjoitti:
Hei!
Omasta 'laihis'päiväkirjastani löysin maininnan, että keskiviikkona 20.2.2008 liityin TOSISSAAN-laihdutusryhmään. Seuraavana lauantaina painoin 115,2 kg. Että aika hintsusti on pudotusta ollut yli vuoden aikana. Tai onhan pudotusta ollut paljonkin mutta kun kesällä tuli nousua aivan liikaa.
- Juha -Hei ,
Kiitos vastauksista.
Olen saanut painoa putoamaan 6 kiloa kolmessa kuudaudessa. Laskin , että samalla tahdilla tavoitteessa ollaan syyskuun lopulla.
Viime yritin viime kuussa olla 2 viikkoa hiilarittomalla tai vähähiilarisella ruokavaliolla. Siitä tuli useaan otteeseen sumea olo. Käsiini oli tarttunut kirjakaupasta ko. ruokavalion opas. Tässä kuussa olen lisännyt hieman hiilareita ruokavalioon. Välillä käyn ihmettelemässä tämän palstan alapuolella olevaa palstaa, jossa vääntöä riittää.
Hiihtokausi on päättynyt viikko sitten. Ihmettelin, että mitä nyt. Sitten onnistuin vuokraamaan huhtikuuksi jäsenyyden Ladyline -kuntosalille, jota yritän käyttää koko rahan edestä. Tänään kävin siellä steppi-tunnilla. Suunnistuskausi on kohta alkamassa. Tarkoitus on hankkia kausikortti iltarasteille ja yrittää käydä siellä aina kun on töiden puolesta mahdollista.
Rasvaa poltellen...
t: ullapulla - Siska
....ullapulla... kirjoitti:
Hei ,
Kiitos vastauksista.
Olen saanut painoa putoamaan 6 kiloa kolmessa kuudaudessa. Laskin , että samalla tahdilla tavoitteessa ollaan syyskuun lopulla.
Viime yritin viime kuussa olla 2 viikkoa hiilarittomalla tai vähähiilarisella ruokavaliolla. Siitä tuli useaan otteeseen sumea olo. Käsiini oli tarttunut kirjakaupasta ko. ruokavalion opas. Tässä kuussa olen lisännyt hieman hiilareita ruokavalioon. Välillä käyn ihmettelemässä tämän palstan alapuolella olevaa palstaa, jossa vääntöä riittää.
Hiihtokausi on päättynyt viikko sitten. Ihmettelin, että mitä nyt. Sitten onnistuin vuokraamaan huhtikuuksi jäsenyyden Ladyline -kuntosalille, jota yritän käyttää koko rahan edestä. Tänään kävin siellä steppi-tunnilla. Suunnistuskausi on kohta alkamassa. Tarkoitus on hankkia kausikortti iltarasteille ja yrittää käydä siellä aina kun on töiden puolesta mahdollista.
Rasvaa poltellen...
t: ullapullahiihdellään.
Yöllä oli pakkasta joten kävi aamulla 10km ,kun aikaa ei ollut enempi.
Itselläni on skiket oottamassa sitä hetkeä, kun suksilla ei pääse.
Tarkotus olis niillä sen verran,että pysyy toi yläkroppakin kunnossa,kun muuten huristelen pyörällä,joka minusta on kyllä mahdottoman hyvä rasvanpolttovehje jos vain muistaa pitää syömiset kunnossa :))
Joskus laskenut paljonko olen kesän aikana kuluttanut ja sen peruusteella mun pitäs olla timmissä kunnossa, mutta kun on tieten tullut syötyä liikaa,niin paino ei ole pudonnut,mutta ei kyllä noussutkaan.
Syksy taitaa olla mulle se pahin aika,kun sataa ja on pimeetä ,niin on helppo 'hoitaa' itseään herkuilla.
Liikkuva ihminen tarvitsee hiilareita ja kun valikoi mistä ne ottaa , niin jaksaa elää,liikkua ja hymyillä. :))
Oikealla tavalla noudatettu vhh kyllä toimii.
Mutta ei tarvitse ruveta niin radikaaliin elämän muutokseen kuin atkins,laihtuakseen.
JOO, toi vhh-palsta on aika pelottava paikka.
Myönnän,että olen itsekin kokeillut tota atkinsia ja ihan mielenkiinnosta, että millanen se on.
Nälkä kyllä pysyi pois ja ekaviikolla paino tippui varmaan 3kg,sitten se pysähty,varmaan kaikki ylimääräinen neste lähti veks .
Olo oli voimaton ja vaikka join hirveesti niin kokoajan oli jano.
Palasin normaaliin ruokaan ja paino tuli melkein kaikki takaisin.
Tietysti proteiini ja rasva pitää kylläisenä ja siksi niitä ei kannata unohtaa painonpudotuksen aikanakaan.
Nää on vain mun mielipiteitä :))
ja mun kokemuksia :))
Kuullostaa hienolta toi suunnistus,minä kyllä varmaan eksyisin :))
Upeeta, että tää meidän ryhmä on näin virkeä,saa kummasti voimaa, kun käy täällä.
Pääsiäistä odotellen...
Tunnustan...söin eilen 10 palaa suklaata ,mun isä tarjos...ei harmita,oli se sen verran hyvää. - Tiina A
Siska kirjoitti:
hiihdellään.
Tarkotus olis niillä sen verran,että pysyy toi yläkroppakin kunnossa,kun muuten huristelen pyörällä,joka minusta on kyllä mahdottoman hyvä rasvanpolttovehje jos vain muistaa pitää syömiset kunnossa :))
Joskus laskenut paljonko olen kesän aikana kuluttanut ja sen peruusteella mun pitäs olla timmissä kunnossa, mutta kun on tieten tullut syötyä liikaa,niin paino ei ole pudonnut,mutta ei kyllä noussutkaan.
Syksy taitaa olla mulle se pahin aika,kun sataa ja on pimeetä ,niin on helppo 'hoitaa' itseään herkuilla.
Liikkuva ihminen tarvitsee hiilareita ja kun valikoi mistä ne ottaa , niin jaksaa elää,liikkua ja hymyillä. :))
Mutta ei tarvitse ruveta niin radikaaliin elämän muutokseen kuin atkins,laihtuakseen.
Myönnän,että olen itsekin kokeillut tota atkinsia ja ihan mielenkiinnosta, että millanen se on.
Nälkä kyllä pysyi pois ja ekaviikolla paino tippui varmaan 3kg,sitten se pysähty,varmaan kaikki ylimääräinen neste lähti veks .
Tietysti proteiini ja rasva pitää kylläisenä ja siksi niitä ei kannata unohtaa painonpudotuksen aikanakaan.
Upeeta, että tää meidän ryhmä on näin virkeä,saa kummasti voimaa, kun käy täällä.
Pääsiäistä odotellen...
Tunnustan...söin eilen 10 palaa suklaata ,mun isä tarjos...ei harmita,oli se sen verran hyvää.Moi!
Työkaverit rupesivat pitämään kahvipaussia niin minä ajattelin hiukan kertoilla tällekkin päivälle kuulumisiani. Tällä hetkellä minulla on oikeassa ranteessani jännetuppitulehdus. Välillä tuota rannetta särkee aivan älyttömästi, mutta mobilaati ja idealiside vie kipua pois.
Täytyy muistaa pitää aikaajoin taukoa hieman koneelta.
Täälläpäin kurakelit jatkuvat. Hieman suhjutti myös vettä tämän päivän aikana. Tänäänkin kävelin työmaalleni, ja siivoukset saan loppuun tänään. Saunakerroksen siivosin jo viime viikonloppuna.
Olen samaa mieltä kuin sinä, että VHH-palsta on kyllä aika pelottava paikka. Minä en kyllä haluaisi sen palstan ihmisten kanssa olla tekemisissä. Tällä puolella tämä meininki on paljon leppoisampaa. Sitten, kun löytää vielä tälläisen ryhmän kuin meidän porukka on niin ei mitään muuta voi toivoa. Oletteko muuten panneet merkille kuinka paljon meidän keskustelullamme on lukijoita. Aika kiva määrä.
Tiistain jatkoja kaikille, ja pysykää irti herkuista vielä ainakin muutama päivä.
T: Tiina
Ps: Kyllä sitä Siska itse kukin joskus suklaata tykkää syödä. Se on tosiaan niin hyvää ettei sitä voi vastustaa. - JuhaO
....ullapulla... kirjoitti:
Hei ,
Kiitos vastauksista.
Rasvaa poltellen...
t: ullapullaHei ullapulla!
Minäkin harrastin joskus nuorena ja hoikkana jonkin verran Iltarasteilla käyntiä. Mutta se sitten jäi. Nyt taas hieman hoikentuneena (joskaan en nuorentuneena) voisin ottaa sen uudestaan ohjelmistooni.
Sain isältäni 50v-lahjaksi hänen sodanaikaisen marssikompassinsa. Se on 1940-luvulla kierrellyt ristiin rastiin (hyökätessä, koukatessa ja perääntyessä) Karjalan korpia ja lopuksi käynyt Lapin jänkhilläkin. Mutta älä kerro siitä kenellekään, sillä oikeestihan se on valtion omaisuutta. Mutta eiköhän se vielä osaa neuvoa tien rastille.
Illan jumppia odotellen,
Juha - edelleenyli100kiloinen :-( - JuhaO
Siska kirjoitti:
hiihdellään.
Pääsiäistä odotellen...
Tunnustan...söin eilen 10 palaa suklaata ,mun isä tarjos...ei harmita,oli se sen verran hyvää.Hei Siska!
"... on skiket oottamassa ..."? Oli pakko googlettaa toi 'skiket'. Sinäkö siis suhaat tommoisilla rullasuksien ja rullaluistimien risteytyksillä sulan maan aikaan? Eivätkös ne ole aika kamikaze-vehkeet? Eli ne vaativat paljon taitoa ja vielä enemmän tuuria ettei tule itselle eikä muille tielläliikkujille mustelmia/murtumia/hengenlähtöjä?
Kysyy,
Juha - Siska
JuhaO kirjoitti:
Hei Siska!
"... on skiket oottamassa ..."? Oli pakko googlettaa toi 'skiket'. Sinäkö siis suhaat tommoisilla rullasuksien ja rullaluistimien risteytyksillä sulan maan aikaan? Eivätkös ne ole aika kamikaze-vehkeet? Eli ne vaativat paljon taitoa ja vielä enemmän tuuria ettei tule itselle eikä muille tielläliikkujille mustelmia/murtumia/hengenlähtöjä?
Kysyy,
JuhaEi nuo nyt noin vaaralliset ole :))
Moni varmaan rullaluistimilla loukkaa varmemmin itsensä.
Viime keväänä ostin,mutta ei tullut paljon käytettyä ,kun jalat oli talven jäljiltä huonossa voimissa ja sairastin keväällä polvea joka sitten operoitiin.
Pyöräilyn puolelle se sitten menikin.
Nyt olen hiihdellyt ja uskon , että ne kulkevat vähän paremmin ja tarkoitus olisikin pitää yläkroppaa noilla kunnossa eli paljon tasatyöntöä.
Itse olen liikenteessä niin varovainen,ettei minusta muille ole vaaraa ja pyrin tienpäälle semmoiseen aikaan ettei siellä paljoa muita ole.
Aikaisin aamulla(4.30) tai myöhemmin illalla,yleensä käyn aamuisin.
Rullaluistimetkin on,mutta huonoilla teillä ne ovat vaaralliset.
Kesällä tietöitä on luvassa lähes kaikilla lähistön teillä ja vaikka onkin kiva saada sileetä tietä,niin vähän ottaa päähän,kiva sitten ajella maantiefillarilla sepelikössä.
Pitänee opetella paikkaamaan rengas jos huolto-auto ei olekaan hakemassa :))
Skikeistä vielä sen verran , että sanonta 'vähemmällä enempi'pitää paikkansa,aika raskasta puuhaa,mutta aion aloittaa heti,kun sukset laitetaan pois.
Huomenna ainaskin vielä hiihtämään,mutta pääsiäisenä aattelin pyöräillä,kun on luvannut lämpimiä ilmoja :))
Nyt saunaan.. - ...ullapulla...
JuhaO kirjoitti:
Hei ullapulla!
Minäkin harrastin joskus nuorena ja hoikkana jonkin verran Iltarasteilla käyntiä. Mutta se sitten jäi. Nyt taas hieman hoikentuneena (joskaan en nuorentuneena) voisin ottaa sen uudestaan ohjelmistooni.
Sain isältäni 50v-lahjaksi hänen sodanaikaisen marssikompassinsa. Se on 1940-luvulla kierrellyt ristiin rastiin (hyökätessä, koukatessa ja perääntyessä) Karjalan korpia ja lopuksi käynyt Lapin jänkhilläkin. Mutta älä kerro siitä kenellekään, sillä oikeestihan se on valtion omaisuutta. Mutta eiköhän se vielä osaa neuvoa tien rastille.
Illan jumppia odotellen,
Juha - edelleenyli100kiloinen :-(Hei kaikille,
Suunnistuskausi on avattu. Lampsin kumisaappaissa noin vajaan 4 km radan aikaan 48 minuuttia. Rata oli etupäässä korttelisuunnistusta. Saappaat oli jalassa siksi että maastossa on vielä reilustikin lunta. Rasteja on kuitenkin viety myös lumisille alueille vähän teistä syrjään. Kuvittelin, että kykenisin juoksemaankin koko alkuvuoden kuntoilun ja painonpudotuksen jälkeen, mutta eipä lähtenyt kulkemaan tällä kertaa.
Juhalle suosittelen tiukkaa kartanlukua iltarasteilla. Pelkkään marssikompanssiin en luottaisi. Taka vuosina niitä kompasseja näki joskus rasteilla. Nyt en enää muista pitkään aikaan nähneeni.
Ihmettelinkin kanssa kovasti mitä skiket ovat ja naisen logiikalla päättelin, että ne ovat rullasukset, mutta eivät näköjään olleet.
Meillä kävi viime vuonna niin paljon virpojia, että varatut suklaamunat loppuivat jossain vaiheessa kesken. Viime sunnuntaiksi varasin reilun määrän munia. Vaan kuinkas kävikään. Tänä vuonna virpojia oli vain kaksi. Kolme päivää munakasa sai olla minun puolestani rauhassa. Mutta sitten repesi ; suunnistukseen jälkeen söin yhden kinder-munan ja heti sen perään oli pakko saada lisää. Siinä meni sitten samaan syssyyn 2 pienenpää.
Tämä käyttäyminen pienimuotoisesti kuvaa sitä miksi olen täällä. Herkkuja etenkin makeaa tulee syötyä yli sen mitä kuluttaa. Yksi ei koskaan riitä , jos tarjolla on enemmän.
Sitten vähän vakavampaa, mutta ajankohtaista asiaa. Olen töissä yrityksessä, joka on YT-neuvotellut parina viime vuotena. Nyt on tämän vuoden YT:t päällä ja se on tosi rassaavaa; toivotaan parasta mutta samalla valmistaudutaan pahimpaan, kun arvotaan lähtijöitä.
Hyvää ja aurinkoista pääsiäistä !!
t: Ullapulla - JuhaO
...ullapulla... kirjoitti:
Hei kaikille,
Suunnistuskausi on avattu. Lampsin kumisaappaissa noin vajaan 4 km radan aikaan 48 minuuttia. Rata oli etupäässä korttelisuunnistusta. Saappaat oli jalassa siksi että maastossa on vielä reilustikin lunta. Rasteja on kuitenkin viety myös lumisille alueille vähän teistä syrjään. Kuvittelin, että kykenisin juoksemaankin koko alkuvuoden kuntoilun ja painonpudotuksen jälkeen, mutta eipä lähtenyt kulkemaan tällä kertaa.
Juhalle suosittelen tiukkaa kartanlukua iltarasteilla. Pelkkään marssikompanssiin en luottaisi. Taka vuosina niitä kompasseja näki joskus rasteilla. Nyt en enää muista pitkään aikaan nähneeni.
Ihmettelinkin kanssa kovasti mitä skiket ovat ja naisen logiikalla päättelin, että ne ovat rullasukset, mutta eivät näköjään olleet.
Meillä kävi viime vuonna niin paljon virpojia, että varatut suklaamunat loppuivat jossain vaiheessa kesken. Viime sunnuntaiksi varasin reilun määrän munia. Vaan kuinkas kävikään. Tänä vuonna virpojia oli vain kaksi. Kolme päivää munakasa sai olla minun puolestani rauhassa. Mutta sitten repesi ; suunnistukseen jälkeen söin yhden kinder-munan ja heti sen perään oli pakko saada lisää. Siinä meni sitten samaan syssyyn 2 pienenpää.
Tämä käyttäyminen pienimuotoisesti kuvaa sitä miksi olen täällä. Herkkuja etenkin makeaa tulee syötyä yli sen mitä kuluttaa. Yksi ei koskaan riitä , jos tarjolla on enemmän.
Sitten vähän vakavampaa, mutta ajankohtaista asiaa. Olen töissä yrityksessä, joka on YT-neuvotellut parina viime vuotena. Nyt on tämän vuoden YT:t päällä ja se on tosi rassaavaa; toivotaan parasta mutta samalla valmistaudutaan pahimpaan, kun arvotaan lähtijöitä.
Hyvää ja aurinkoista pääsiäistä !!
t: UllapullaHei Ullapulla!
Vastaan Sinulle tähän vaikka Siska onkin jo siirtänyt keskustelumme tuonne sivun alkuun.
Minunkin työnantajani aloitti YT-neuvottelut muutama päivä sitten. Ja onhan meilläkin näitä neuvotteluja käyty ennenkin mutta silloin oma toimenkuvani on ollut sellainen, ettei minun ole tarvinnut olla huolissani omalta kohdaltani. Nyt ensi kertaa tilanne on toinen - tunnen olevani suoraan tähtäimessä. Mutta odotellaan, aika näyttää: sitä on jäljellä vielä ainakin reilut viisi viikkoa.
Ja toinen kauhuskenaario: tänään on jumpaton päivä :-(. On siis turvauduttava kävelysauvoihin.
Pitkää perjantaita kaikille,
Juha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603639- 433546
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062811Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462546Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211469Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251