Hyvä vai...

huono suhde?

Löysin tälläisen:

"On aika havahtua, jos...

1....tietty sykli toistuu suhteessa aina uudestaan, ja kaava muuttuu hurjemmaksi. Katso suhdetta tarinana ja kaarena - mieti mitä kohti olette menossa.

2....kaikki energia menee suhteeseen, ja ajatuksista 90 % pyörii suhteen kyttäämisen ja mahdollisen eron miettimisen ympärillä.

3....koko ajan on turvaton olo.

4....oma elintila alkaa kaveta ja tuntuu, ettei voi tavata ystäviä saatikka elää omaa elämää.

5....omaa käytöstä pitää muuttaa sen takia, että voi olla toisen kanssa. Muuttuminen on eri asia kuin joustaminen.

6....pitää varoa sanojaan tai suunnitella jatkuvasti, miten saisi toiselle näytettyä."

Lähde: Hannele Törrönen, Hullu rakkaus. Selviytymisopas (WSOY)

Eli mulla nyt suhteen myötä ystävät kaikkos, mutta nyt olen saamassa heidät jo takaisin kylläkin. Miehellänikään ei ole kovin montaa kaveria ja viihtyy kotona.

Olen aina melkeen kotona niin kuin olen aina viihtynytkin, mutta mieheni vaikuttamana kylläkin siivoan paljon. Eli olen muuttuunut siistimmäksi kun mieheni on siivoushullu. Mieheni on todella varovainen kaikissa asioissa ja tarkastaa joka paikan monta kertaa, joskus vaikka minä olen sen jo tehnyt. Joskus kun olen lähdössä jonnekin hän huolehtii niin paljon että tuntuu että parempi jäädä kotiin aivan kun siinä lähtemisessä olisi jotain pahaa.

Ja vielä kun mun tuttuja käy kylässä niin mieheni saa tuntumaan en tiä miten mutta jotenkin siltä että ne ei ois oikein tervetulleita. Siivotaan heti jälet pois ku lähtee ja jotenki tarkkailee jokaista liikettä. Anoppi kai sen on tehny tollaseks.

Eikö mulla siis ole omaa elintilaa ja yrittääkö se kontrolloida mua tai muuttaa? Pitäskö siis harkita eroa?

3

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spere

Miehes on anaalinen persoonallisuus ja siivoushullu. Tällaisen ihmisen asiat on aina ja kaikkialla ja kokoajan oltava järjestyksessä, olivatpa ne mitä tahansa. Vieraat voivat tehdä jotain kamalan arvaamatonta ja heillä on ihan eri tavat. He eivät istu kaavoihin. Anaalikompleksinen ihminen ahdistuu tästä, sillä hänen psyykensä on turvassa vain kontrolloidussa ympäristössä, jossa ei ole yllätyksiä.

• peränen

No mitä mä sille teen?

• olihan tossa teoriaa,

ihan aiheesta...Mutta kait sä nyt itse tiedät, pitäiskö sun harkita eroa.

Älä nimittäin ainakaan mun mieliks elä, enkä mä tiedä mitään susta...Joten en osaa sanoa, että pitäiskö.

Pitäiskö sun ja jos pitäis, ni miksi. Mitä sulle merkitsee parisuhde ja rakkaus? Rakastatko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5352
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4714
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3017
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      87
      2948
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2514
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1966
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe