7 HENHGEN AUTOA ETSISKELEMÄSSÄ????

Nimetön

Olen ajatellut vaihtaa 7 hengen autoon. Mitähän autoja suosittelette ja mitä ei missään nimessä kannata ostaa? Osaako joku vielä sanoa että miksi??? Olen katsellut Opel zafiraa, Peugeot 406 ja Renault Grand Sceniciä

18

1439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaitoeh-

doista ei minulle kävis yksikään,minun ainut vaihtoehto olis voja,katso itse tai oikeestaan vertaile

• JAHTIPOIKA63

KAIKISSA MITÄTÖN TAVARATILA KUN KAIKKI PENKIT KÄYTÖSSÄ. TUTUSTU CHEVROLET SUBURBANIIN. TAKAVETO 7 PAIKKAA, RUHTINAALLISET TILAT. KULUTTAA DIESELIÄ ALLE 13 L/100 KM MUTTA TARVITSET KUORMA-AUTOKORTIN. HINNAT 10-15 TE ALLE 200 TKM AJETUILLA

• Tähdet hukassa

Voyager on valittu turvattomimmaksi autoksi jossain testeissä. Muistaakseni Saksassa ja Yhdysvalloissa. Ja EURONCAP testissäkään auto ei saanut kuin 3 tähteä. Joten en todellakaan ostaisi.

Se mitä 7-h autoa suosittelisin, riippuu paljon siitä paljonko käytät rahaa. Mulla, myös suurperheellisellä on ajossa tällä hetkellä MB 320R neliveto. Messevä peli.
        Kun ostin auton kattelin myös 30t€ vähemmän maksavaa Fordin S-Maxia. Sekin olis ollut ihan kiva, tosi paljon pienempi, mutta myös paljon halvempi.

• Ranskalainen on rapea

Vanha totuushan on ettei ranskalaisia autoja ja sähköjä olisi pitänyt koskaan yhdistää.
      Ei omaa rahaa ranskalaiseen.

Mulle tulee ekana mieleen mitsun Grandis, se on iso, tai cryslerin voyager.

Mitsu ihan kiva ajaa, ja niiden diisselit on volsun tekniikkaa. (okei,pumppusuutin diesel on kovaääninen, mutta varmatoiminen)
      Ja isoksi autoksi se on jopa hyvän näköinen.
      Mielipidejuttuja tietty.

• ...saa pään hajoamaan, etenkin jos sattuu olemaan jalankulkijana liikennevaloissa - todella sietämätön meteli! Ja tehon puute, naurattaa, kun jonkun VW:n peräluukussa on on oikein punaisella TDI superpowerdiesel ja hevosvoimia on vain 105/110 hv. Voi vaan sanoa, että kyllä ranskalaiset ovat tehneet sivistyneitä dieselmoottoreita jo pitkään, kun VW on eksynyt harhapoluille.

Entäpä "rapeat ranskalaiset". Tässä sulle linkki, ole hyvä:
        http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=137&modelID=226
        Onko se rapea, ruostuuko häh?

• Previa

olis noista varmaan paras vaan löytyykö suomesta?

• menopeliiii

Osta kuule mersu Valikoimaa löytyy ja tilaa.
        Käytetyjäkin on tarjolla jonkun verran.

• Need i say more?

Kaksi kaveria perheineen ostivat tuollaisen.

Toyota on edelleen luotettava, sanokoot muut mitä tahansa.

Toyotalla (ainakin kaivoksela) taitaa vieläkin olla hyvä korkotarjous osareihin.

• enää..

7 ihmistä kun lastaa niin ne kaksi menee kai jo sinne takakontin puolelle?

• jo niin paljolta että

Mihinkään normihenkilöautoon moista poppoota enää tunkemaan, kantaako se kuormaakaan niin paljoa? Pitää kai sinne joskus mahtua tavaraakin mukaan vai riittääkö tosiaan että 7h ja ei mitään kasseja? Ne kaksi menee sinne takakonttiin ja vie matkatavaratilat silloin.

Jokin pienipaku missä on penkit 7:lle loppupää takakontista jää tavaroille, ihan vaan ilmaan heitettynä mersun vito, viano että mahtuisko niihin paremmin. Mersun sprinterii mahtuu ainakin tosin tarvitaan paksu lompakko jo sitten.

Jos tuossa rellussa minkä mainitsit on samallalailla käsijarrukahva siellä kuskinpenkin ja oven välissä niin unohda se kulkuneuvo. Sellainen on jo turvallisuusriski koska on ihan käytännössä kokeiltu että takareisi voi hyvinkin painaa käsijarrukahvan nuppia ja avaa käsijarrun. Mulla käsi näin mutta onneksi mäki oli pieni ja tajusin heti, olisin voinut jäädä vielä oven alle yms. Ei italiaanoja eikä ranskalaisia, vaihtoehtoja on.

• joku provo

nimittäin huonoimmat vaihtoehdot tuli siinä. Itse ostaisin diesel suburbanin jos omistaisin C kortin. Ei diesel veroa ja tilaa riittää.

• 6 vuoden kokemus

Hyndai Trajet on oiva peli. Ruma kun mikä, mutta toimii. Itsellä 6 vuotta ollut; matka-ajossa 8,5L, kylillä 10-11L (2,0 koneella ja manuaali). Varaosat kohtuuhintaisia verrattuna vojakkereihin tai ranskanpulleihin.

Jos nyt ostaisin, niin käytetty Trajet Ruotsista Hyndain Tukholman tai lähialueiden liikkeistä. Suomen Trajettien nettiautohinnat vielä vähän korkeat, koskapa myyjillä ei nähtävästi ole tietoa svenssoneiden hinnoista.

• H-1 ON TILAVA

Tämän H-I:en saa tilautona tai pakuna:
      http://images.google.fi/images?hl=fi&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:fi:official&q=hyundai h-1&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

• minäkin oon

meillä on ollut 7 hengen pontiac trans sport. muuten kiva mutta polttoaina on kallista nykyään. kun katselen tila-autoja niin ne ovat näöltään todella kuin tuo ranskanpulla, taitavat olla muotoilultaan epämiellyttävällä tavalla vanhenemassa. kaupunkimaastureissa on jopa 1,6l moottorilla 7 hengen autoja, uusien hinnat vaan ovat kovia....vaikea sanoa - aina on Suomessa auton osto ostajalle huono kauppa, myyjälle ja valtiolle hyviä. valitettva totuus että olemme syntyneet väärään maahan....kadehdin kunnon oikeita perheautoja toisissa maissa, kyllä kelpais...

• Eino vaan

Osta mikä muu hyvänsä,mutta unohda nuo japsit.

• riittää

kun hommaat VW Transportterin 8 1 ja se pitkä malli, mahtuu tavaraakin, sen täytyy olla hyvä, koska paljon näkyy takseina.

• Saksankävijä

Sopivat hakukriteerit mobile.de:n sivulle, siellä tarjonta ja hintataso aivan eri luokkaa kuin täällä. Suomessa monilapsiset perheet joutuvat järjettömän verotuksen takia usein turvautumaan ylihintaisiin entisiin tilatakseihin. Myy ensin nykyautosi pois eniten tarjoavalle. Tee kotiläksyt huolellisesti, valinnan voi yleensä varmistaa jo ennen lähtöä kotona. Sitten EI KUN MENOKSI. Onnistuneita reisuja on takana jo kymmeniä. Yhteydenotoissa auttaa sähköposti juusto-la at suomi24.fi. Puhun sujuvasti useita kieliä ja kokemusta ja tyytyväisiä asiakkaita on.Minulla on toiminimi.

• ...Oletko kuullutkaan Renaultin Espacesta? Se on Euroopan eniten myyty iso tila-auto ja niitä on käytettynä runsaasti Saksassa, Belgiassa jne..

VERTAILUJA:
      Verrataanpa Corolla Versoon:
      Verson pituus: 4,36 metriä Grand Espacen 4,86 metriä. Voi miettiä, että kumpaan mahtuu oikeasti 7-henkilöä tai 5 henkilöä ja sen lisäksi 1,7 kuutiota tavaraa!

Tai verrataan amerikan möhkäleeseen; Grand Voyageriin:

Tähdet törmäystestissä: Espace 5 kpl (samalla maailman turvallisimpia "henkilöautoja"), Voyager 2-tähteä!

Ruostumistestin tulos: Espace 5-tähteä, Voyager tai Corollat yleensäkin 2-tähteä! Espace ei ruostu käytännössä lainkaan, mm. ovet ovat alumiinia..

Suorituskyky: Espacessa, jolla ajelen on 2.2 dCi ja 150 hv ja painoa "vain 1900 kg", kun saman tehoisen Voyagerin omapaino on n. 2200-2300 kg, joten toinen kiihtyy ja toinen ei:-)
      Espacen konevalikoimissa on myös 3.0 V6 dCi, josta lastuamalla lähtee n. 215 hv ja löytyy (Nissanin) 3.5 V6 bensa, josta on löysästi irrotettu 245 hv ja jolla tämä tila-auto kulkee n. 240 km/h.
      Esimerkkinä, että oma 2.2 dCi (150 hv) kuluttaa 6,3-7,5 litraa/100 km:llä.

Melutaso Espacessa on BMW 500-sarjan luokkaa...

Lopuksi vielä varusteista: Espace/Grand Espace IV-sukupolvessa (10/2002 alkaen) on alunperinkin mm. ESP ja vähintään 6-turvatyynyä ja esim. Isofix-kiinnitykset 5-istuimessa. Kuinkahan on, löytyykö monesta käytetystä tila-autosta Bi-Xenon valoja, lasikattoa, jne.. varusteluetteloa on tyrmäävä, kun tietoja hakee Privilege tai Initiale varusteilla olevista malleista.

Sitten... joku varmaan keksii, että Espace on vikatilastoissa jossain...
      - minä olen ajanut nyt 50.000 km ja korjaukseen on mennyt vain normaalisti kuluvia osia; parit pallonivelet ja raidetangonpää.

KUSTANNUKSET:
      Vakuutusmaksut vuodessa? n. 560 euroa.
      Käyttömaksu: 800 euroa (josta dieselveron osuus 660).
      Iso huolto (90 tkm välein), eli joka sisältää jakohihnan vaihdon n. 700 euroa. Tätä kannattaa vertailla, sillä joissakin kulkuneuvoissa se voi maksaa 2000 euroakin!!
      Huom! Huoltoväli on muuten 30.000 km, eiks amerikkalaisilla ole vielä pääsääntöisesti 15.000km?
      Renkaat: 450-900 euroa/kierros.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe