Miksi sanotaan, ettei laiduttajat saisi syödä muuta lihaa kuin kanaa?? Itse olen laihduttanut 5 viikkoa ja laihtunutkin melkein 4kg. Olen syönyt jopa kebabia, sen kanssa riisiä ja paljon kasviksia. Enkä tuosta lihonut."Oikeita" pihvejäkin syönyt, eikä ole tullut niistä lisää kiloja.Tosissani tässä olen kuitenkin painoa pudottamassa!!
Lihan
8
465
Vastaukset
- vähän heikko ohje
>
Kanassa on (yleensä) vähän rasvaa ja paljon proteiinia, joten se on kohtalaisen hyvää laihdutussapuskaa oikeastaan aina kun sellaista kaupasta ostaa. Muunlaisen lihan ostamisessa tarvitsee hivenen tsekata myös ravinnejakaumaa, mutta niistäkin löytyy hyvin vähärasvaisia (ja korkeaproteiinisia) vaihtoehtoja, mutta tosiaan, jos sokkona ostaa, esim. sian lihassa saattaa olla melkoisesti rasvaa mukana. Esim. keittokinkku on hyvää ruokaa laihduttajalle: maku on hyvä ja vähärasvaisimmat tuotteet sisältää rasvaa vain pari prosenttia - siis melkein pelkkää proteiinia koko safka.
Todellisuushan kuitenkin on se, että määrät ratkaisee: ei yhden pekonisiivun tai kepun syöminen ole pahasta, jos kuitenkin keskimääräinen energiansaanti on pakkasen puolella - mikä ilmeisesti Sinunkin tilanteesi on hyvistä tuloksista päätellen.- myös elävänä keitetty
Kaikille eläinrakkaille mukavaa luettavaa:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ruotsalaisteurastamo keitti sikoja elävältä/1135244364351 - että elävän sian
myös elävänä keitetty kirjoitti:
Kaikille eläinrakkaille mukavaa luettavaa:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ruotsalaisteurastamo keitti sikoja elävältä/1135244364351keittäjä oli saanut lähtöpassit.
Jatkan siis possunkin syömistä. - pitäisi vaikuttaa
että elävän sian kirjoitti:
keittäjä oli saanut lähtöpassit.
Jatkan siis possunkin syömistä.En tiedä muista, mutta minä ainakin pystyn tunnustamaan ja myös ottamaan vastuun siitä, että tapan eläimen syödäkseni - teen sen siis myös itse ulkoistamatta hommaa teurastajalle (riista on muuten erinomaista ruokaa: paljon proteiinia, vähän rasvaa ja maku on suorastaan herkullinen). Tietenkään ei ole mitään tolkkua aiheuttaa ylimääräistä kärsimystä eläimellekään. Johan siinä nyt stressihormonien vuoksi lihan laatukin heikkenee - eikä kivun tarkoituksellisesta tuottamisesta sinänsä nauttiminen oikein terveeltä kuulosta. Kivun vähentämistä sanon kuitenkin kunnioittamiseksi vaikka se vähän karskilta kuulostaakin tilanteessa, jossa eläimen henki riistetään.
Ehkä pitäisi miettiä ajaako uskonnolliset tavat tuon kunnioittavan kuoleman edelle: sehita tai halal-lihan valmistus ei ehkä kuulu enää moderniin yhteiskuntaan.
Oletteko muuten miettineet, ettei kanojen tai edes kalojen kohtelu kovin ystävällistä ole, joten ainakin kanaruuan suosiminen eettisistä syistä on vähän falskia. - vapaana elänyt ruoka
pitäisi vaikuttaa kirjoitti:
En tiedä muista, mutta minä ainakin pystyn tunnustamaan ja myös ottamaan vastuun siitä, että tapan eläimen syödäkseni - teen sen siis myös itse ulkoistamatta hommaa teurastajalle (riista on muuten erinomaista ruokaa: paljon proteiinia, vähän rasvaa ja maku on suorastaan herkullinen). Tietenkään ei ole mitään tolkkua aiheuttaa ylimääräistä kärsimystä eläimellekään. Johan siinä nyt stressihormonien vuoksi lihan laatukin heikkenee - eikä kivun tarkoituksellisesta tuottamisesta sinänsä nauttiminen oikein terveeltä kuulosta. Kivun vähentämistä sanon kuitenkin kunnioittamiseksi vaikka se vähän karskilta kuulostaakin tilanteessa, jossa eläimen henki riistetään.
Ehkä pitäisi miettiä ajaako uskonnolliset tavat tuon kunnioittavan kuoleman edelle: sehita tai halal-lihan valmistus ei ehkä kuulu enää moderniin yhteiskuntaan.
Oletteko muuten miettineet, ettei kanojen tai edes kalojen kohtelu kovin ystävällistä ole, joten ainakin kanaruuan suosiminen eettisistä syistä on vähän falskia.Riista on ehdottomasti eettisin liharuoan muoto.
Se on myöskin aivan järjetöntä miksi jotkut luopuvat "eettisistä" syistä punaisesta lihasta mutta mussuttavat onnessaan edelleen broileria, joka eläimenä ehkä eniten kärsii tehotuotanto-olosuhteista ja joka on brutaaleimmin jalostettu kasvamaan epäluonnollisiin mittoihin, jopa niin ettei aina niiden omat jalat kestä niiden painoa. Broileri (ja sika älykkyytensä takia) kärsivät ehdottomasti eniten joten ne pitäisi ensimmäisenä poistua eettisistä syistä lihan luopuvan menusta.
Itse en syö mitään lihaa missään muodossa, ja maitotuotteistakin suosin mieluummin kasvipohjaisia tuotteita. Mutta koirilleni mielelläni ostan riista-nautajauhelihaa, koska se on kaikista koiranruokavaihtoehdoista käsittääkseni eettisin. Luomukanaruoka on toinen hieman parempi vaihtoehto.
- toki syödä
Syö pois mitä vain - saat myös samalla syövän punaisesta lihasta:
http://www.iltalehti.fi/terveys/200903249292712_tr.shtml - pohjoiskalotti
...harhaluuloa koko suositus. En oikein ymmärrä mistä moinen pähänpinttymä olet edes kuullut. Laihduttajan pitäisi nimenomaan syödä punaista lihaa ettei lihakset kuihdu oikeiden proteiinien puutteesta ja rasva palaa. Sitäpaitsi ei jossain kunnon pihvissä edes ole rasvaa nimeksikään vaikka rasva sinänsä pahasta olekaan. Syyttävä sormi kannattaa osoittaa perunoiden, pastan, riisin ja leivän suuntaan. Nuo hiilaripommit juuri lihottavat.
- sulle..
Kiitti tiedoista! Olenkin välttänyt sokeria, pastaa,
vaaleeta leipää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948