Onko tämä

väkivaltaa?

Eli ollaan oltu 3v yhdessä, mies on kerran kännissä käynyt päälle(potki,repi,painoi päätä maahan ja löi avarilla korvaan) tällaista ei siis ole sitä ennen tai sen jälkeen sattunut.

Mutta, mies ei tykkää halailemisesta, vierekkäin nukkumisesta tms "hömpötyksestä" vaan sanoo että ärsytän häntä tahallani tällöin ja silloin tönii minua tai puristaa esim kädestä niin kovaa että muhun sattuu. Välillä jos on riitaa ja minä "nalkutan" hänelle hän voi lyödä avarilla minua takaraivoon varoittamatta...Miehen mielestä tämä ei ole väkivaltaa vaan johtuu siitä että minä ärsytän häntä? Tässä alkaa jo itsekkin uskoa että tuollainen töniminen, kädestä kovin puristaminen ym on ihan normaalia suhteessa, eihän se ole?

9

791

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttörukka???????????

anna tehdä itsellesi tuollaista. Usko että se vaan pahenee.
      Outoa, etti hellyyttä voi näyttää?
      Jätä mies ennekuin hän hakkaa sinut sairaalaan tai mullan alle. Et olisi ensimmäinen etkä valitettavasti viimeinen. Kuulostaa pahalta narsistilta kaverisi. ÄLÄ IHAN OIKEESTI USKO ETTÄ SINÄ VAAN ÄRSYTÄT:

Pelastaudu vielä kun kykenet

• aloittaja.....................

Joo oma kämppä on haussa:)

• tiedoksi
        aloittaja..................... kirjoitti:

Joo oma kämppä on haussa:)

On aina lyöjän syy, jos hän päättää lyödä.
        Se että hän sanoo sinun ärsyttäväsi ei oikeuta lyömään.
        Hienoa, että olet herännyt ja jätät miehen =)

• väkivaltaa!!

älä nyt ihmeessä jää tollaisen jalkoihin.

Ei tollasta voi antaa toisen tehdä sinulle.

sano vaan suorat sanat miehelle ja hanki kunnollinen ja onnellinen elämä

Voimia

• lopun

On väkivaltaa. Siitä ei ole epäilystäkään.

Ota vastuu omasta elämästäsi - ellet sitten jollakin tasolla haluakin välttää vastuuta ja ryhtyä uhriksi. Päätä itse.

Vaihtoehtoja esim.
      Lue asiasta "Lyömätön linja" nettisivulta ja vaadi miestäsi lukemaan.

Älä suostu vaikenemaan asiasta. Puhu ystävän kanssa, ja mieluiten mene puhumaan perheasioihin perehtyneen ihmisen kanssa (pienelläkin paikkakunnalla löytyy ainakin srk:sta). Tai mene tukinet.net ja mieluiten ota yhteys tukihenkilöön niin voit puhua yksityiskohtaisemmin kuin keskustelupalstalla.
      Voit myös soittaa auttavaan puhelimeen ja kysyä, mistä voisit saada apua ja mitä tehdä.

ÄLÄ jää suhteeseen jos väkivalta ei lopu. Joskus kierre menee väkivalta-anteeksipyyntö-väkivalta-anteeksipyyntö... Älä silti jää. Älä alistu. Siihenhän mies pyrkii. Väkivallan on loputtava. Piste.

Mies voi olla oikeassa, että nalkutat. Mieti sitä sitten erikseen. Se ei oikeuta väkivaltaan. Poistu vaikka paikalta jos tilanne on menossa siihen suuntaan. Ellet oikeastaan nautikin ylemmyydentunteesta, kun saat hänet käyttäytymään sikamaisesti. "Minä hyvä, sinä paha."

• Tuollainen käytös ei todellakaan ole normaalia. Jätä se mies.

• Juliett09

mukaan pahinta mitä mies voi tuossa vaiheessa sanoa, on juuri se, että moiset temput olisi naisen syytä, koska
      - nainen on ärsyttävä
      - nainen on tiellä
      - nainen on epäluotettava
      - nainen ei ymmärrä mistään mitään

ja oikeasti syy väkivaltaan (jota tuo kyllä on) on miehessä ihan itsessään. Edes kunnon huuto-paiskon tavaroita-riitely ei oikeuta miestä väkivaltaisuuteen eikä minkäänlainen naisen käytös!

Minä olen saanut edellisessä suhteessa ihan kunnolla selkään juuri sen perusteen kera että mitäs olet tollainen epäluotettava lehmä, sinua pitää vähän kouluttaa niin opit käyttäytymään. Onneksi on moinen kurjuus takana ja kaukana.

Ja, minun mielestä, mies joka oikeasti rakastaa naista, ei koske naista muuten kuin hellittelymielessä JA! Haluaa helliä naistaan. Kuinka paljon, se on yksilöllistä. Mutta edes joskus pitää olla sitä hellää kosketusta, pusuja tms.

Olet ihan oikeassa, tuo ei ole normaalia. Jos olisin sinun tilanteessasi, laittaisin tavarani kassiin kun tuota ilmeisesti on jatkunut kauemman aikaa ja mies ei ilmeisestikään osoita katumusta vaan sen sijaan pistää tekonsa sinun syyksi.

Olet ansainnut kohtelua, jossa läheisesi käsi koskettaa sinua vain pitääkseen sinusta huolta.

Aurinkoista kevättalvea sinulle ja voimia ratkaisuihisi.

• Helsinki 11

Kaikki viestissä kuvaamasi asiat, myös avokämmenellä lyöminen ja töniminen, on väkivaltaa. Väkivalta ei ole koskaan oikeutettua, ei vaikka sinä miehen mukaan ärsyttäisitkin häntä.

Ottamalla yhteyttä johonkin auttajatahoon voit keskustella tilanteesta ja saada tukea asian käsittelyyn ja mahdollisen rikosilmoituksen tekemiseen. Väkivallasta on aina hyvä ilmoittaa poliisille, rikosilmoituksen tekeminen on ainoa tapa yrittää vastuuttaa tekijää ja saada väkivalta loppumaan.

Rikoksen uhrina sinun on mahdollista saada apua mm. Rikosuhripäivystyksestä. Lisätietoja ja lähimmän palvelupisteesi löydät osoitteesta www.riku.fi.

• muutat...

pyydä jotain miespuolista/naispuolista tuttua olemaan läsnä, kun pakkaat ja muutat pois. Tarvittaessa pyydä viranomaisilta apua. Eli hanki turvaksesi muutama luotettava henkilö muuttaessasi omaan asuntoosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6053
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe