Testaileva mies

Mollamaija.

Tapasin kiinnostavan miehen. Meillä synkkasi, kivaa oli. Tapasimme muutaman kerran ja kolmansilla treffeillä mies kysyi minua "yökylään". En lähtenyt.

Ajattelin, että mies menetti mielenkiintonsa kun ei saanut seksiä. Myönnän, että petyin mieheen, mutta tuo hylätyksi tuleminen, kun en suostu seksiin on niin tavallista, etten jaksanut asiaa miettiä sen kummemmin.

Meni viikko. Mies otti yhteyttä ja sanoi, että oli oikeasti kiinnostunut ja oli testaillut minua. 1. olenko helppo nainen
2.suutunko ja raivoanko jos mies ei ota heti seuraavana päivänä yhteyttä.

Hän sanoi olevansa entistä kiinnostuneempi minusta kun en jaa itseäni pitkin kaupunkia enkä suutu "jättämisestä".

En koskaan enää halunnut tavata ko. henkilöä.

Tuossa vasta pelimies olikin.

37

2333

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suorat Sävelet

Nyt olen vahvasti sitä mieltä, että olet tehnyt emämokan!
      Entäs, jos se mies puhui totta?
      Tietty on mahdollista, että olet oikeassa ja kyseessä oli todellakin erittäin taitava pelimies, mutta olisit sentään varmistanut.

Itse olisin tuossa kohtaa katsonut mihin asiat johtaa jo pelkästä uteliaisuudesta.

Nyt ripi ripi soittamaan sille miehelle:DDD

ps. ai niin, minähän olen se naivi:D

• muna vai kana

Höh...vai pelimies eikä vielä kolmannellakaan kerralla...älkää tytöt höpöttäkö :).

• Mollamaija.
        muna vai kana kirjoitti:

Höh...vai pelimies eikä vielä kolmannellakaan kerralla...älkää tytöt höpöttäkö :).

Menetin mielenkiinnon mieheen, koska hän testaili minua.

• miehelle

ja kerrot puolestasi testanneesi häntä, ja koska hän nyt ei suuttunutkaan niin voit ehkä tavata hänet vaikka taidenäyttelyssä :)

Toinen naiivi

• pipertaja

Teit mielestäni hyvän ratkaisun. Mieshän oli mauton ja täysin moukka testeineen. Olisi pitänyt edes omana tietonaan moisen testailun.

• sinä

Teit mielestäni myös aivan oikein. Eihän mies edes ollut pelimies, vaan pelaaja, ihmisillä pelaaja. Niitähän täällä netissä riittää.

• nuppikuppiinÄö

ootpa ollut kunnon nainen!älä itke ees tommosen äijän perään.Tää kirjotteli, soitteli erään ukon kaa aikoja ja sit tavattiin..se johti just tohon ja mää sain taudinkin.Ja ukko levittää tautijaan taas muihin.Mut arvaa huoliko se mua sit ei..sen kiinnostus loppu ei puhunut enää suhteesta tai muusta..koska sata muuta naarasta ootti sen sataa kertaa lempee, taisi joku soittaakin kun olin kylässä autotallissa puheli.Tietämättä kuinka kivulias kondu hoito heitäkin ootti varmaan.Kehenkään tääl ei voi luottaa jos ei itseensä ja yksin on hyvä olla.Tunnen ainakin erään naisen jolla sulho ulkomailla mitä siitä jos tavataan harvoin mutta tykätään pitäskö hankkia semmonen matkarakastaja itsekkin komee ja upee.

• "testi"

No, olipa törkeä. Ihan oikein sinulta toimittu. Mies luuli saavansa joltain muulta treffikaverilta eikä saanutkaan ja palasi sinuun, höpöttämään jotain "testaus" -juttuja.
      Paskat se mitään testannut. Luuli, että tuolla puheella nyt irtoaa, hyvä ettet sortunut.

Jos mies oikeasti olisi välittänyt ei olisi häipynyt kuvioista.

Mulla oli vähän sama juttu. En suostunut ekoille treffeille miehen kotiin. Mies ei sitten halunnut tavata ollenkaan. No, sehän sopi minulle. Parin kuukauden päästä tuli tekstari että oletko vielä vapaa. Vastasin että olen. Seuraava tekstari "tavataanko". Vastasin että ei.

Se siitä.

• hyvin toimittu

Lapsellinen ukko testauksineen. Vaikka vähän epäilen ettei se oikeasti mitään testannut vaan sillä oli toinen nainen ensin mielessä ja katsoi johtaako se johonkin. Kun ei johtanut, niin päätti yrittää sinua uudestaan. Niin tai näin, typerä mies joka tapauksessa. Ihan oikein toimit.

• toimintaa

mieheltä myös. Jos olisit suostunut, olisiko hän kieltäytynyt sitten?

• tietenkään.

Hän olisi pannut, jos olisi irronnut ja jättänyt sitten kertapanona, koska hetivalmiita naisia hän ei arvosta muuna kuin yhden yön juttuna. Ei voi kuvitella seurustelua, koska antoi heti... näitä miehiä on todella paljon sitten että pitäkää mielessä!

• mies ja profiili

..pelimiesten pelimies, kylläpä te naiset jaksatte aina yllättää logiikallanne. Jos nainen ei anna kuulua itsestään viikkoon tai kuukauteenkaan niin sehän on normaalia teidän mielestä mutta jos mies ei ota viikkoon yhteyttä niin on selvä pelimies.

Tuommoinen testailuhan on hölmöä mutta jos sitä tekee nainen ihan normaalia, sitten jos joku mies erehtyy vähän vastaavaan niin leimaantuu pelimieheksi näköjään. Minäkin varmaan olen pelimies kun en minäkään mitään jakorasiaa halua löytää mutta silti saattaisin jo ekatreffeillä pyytää yökylään jos pidän ihmisestä, enpä tiedä arvostaisinko yhtään enemmän tai vähemmän jos ei lähde, tuskinpa.

Tunsit itsesi hylätyksi kun ei viikkoon soittanut? Miltäs luulet kaverista tuntuneen kun ei yöseuraksi kelvannut?

Taidankin seuraavalle tapailukumppanille jo ekatreffeillä antaa lomakkeen täytettäväksi jossa mm. täytyy ottaa selkeästi kantaa monennetko treffit ovat ne joiden jälkeen voi toivoa saavansa? milloin tulee vimeistään treffien jälkeen soittaa jotta hyvä olisi? miten tulee menetellä jotta nainen tuntee itsensä haluttavaksi mutta itse vielä keikut siinä ohuella kaiteella pelimiehen ja nössön välimaastossa?

• Mollamaija.

En minä ole sanonut tunteneeni itseäni hylätyksi kun mies ei viikkoon ottanut yhteyttä, siinä oli meillä molemmilla opiskelukiireitäkin välissä.
        Muutenkaan emme olleet koko ajan yhteyksissä.

Vaan, se mies käytti termiä "jättäminen/hylkääminen" siis halusi testata olenko roikkuvaa sorttia vaiko en..

Kun mies ehdottaa yökylää enkä itse ole kiinnostunut, en koskaan tapaile sellaisia miehiä enää. Useimmat eivät itse edes halua tavata, koska heitä ei kiinnosta kuin seksi.

Minusta tuo testaileminen oli mautonta, lapsellista ja typerää. Lisäksi tyyppi siis lähtee joka naisen matkaan, kertoo se siitäkin. Yäk.

Viimeisimmässä viestissä hän haluaa olla edes ystävä, jos en muuten ole kiinnostunut. Ystäväni eivät testaile minua, siinäpä se.

• mies ja profiili
        Mollamaija. kirjoitti:

En minä ole sanonut tunteneeni itseäni hylätyksi kun mies ei viikkoon ottanut yhteyttä, siinä oli meillä molemmilla opiskelukiireitäkin välissä.
        Muutenkaan emme olleet koko ajan yhteyksissä.

Vaan, se mies käytti termiä "jättäminen/hylkääminen" siis halusi testata olenko roikkuvaa sorttia vaiko en..

Kun mies ehdottaa yökylää enkä itse ole kiinnostunut, en koskaan tapaile sellaisia miehiä enää. Useimmat eivät itse edes halua tavata, koska heitä ei kiinnosta kuin seksi.

Minusta tuo testaileminen oli mautonta, lapsellista ja typerää. Lisäksi tyyppi siis lähtee joka naisen matkaan, kertoo se siitäkin. Yäk.

Viimeisimmässä viestissä hän haluaa olla edes ystävä, jos en muuten ole kiinnostunut. Ystäväni eivät testaile minua, siinäpä se.

..mautonta, lapsellista ja typerää testailu mutta naiset sitä näkyy harrastavan jatkuvasti ja heidä mielestä ihan normaalia.

Ei se tyyppisi välttämättä ihan joka naisen matkaan lähde, eikös se vongannut vasta kolmansien treffien jälkeen. Itse kyllä vonkaisin jo eka treffeillä jos on sellainen joka kiinnostaa eli ehkä promille naisista.

Jos heppu haluaa olla viimeisimmässä viestissä ystävä niin eikö se tarkoita että voisi jatkossa lähteä treffeille ja olla vonkaamatta, antipelimies siis. Ei kelpaa sulle mutta ei pelimiehenäkään kelvannut, mahdoton tilanne tyypin kannalta.

• Mollamaija.
        mies ja profiili kirjoitti:

..mautonta, lapsellista ja typerää testailu mutta naiset sitä näkyy harrastavan jatkuvasti ja heidä mielestä ihan normaalia.

Ei se tyyppisi välttämättä ihan joka naisen matkaan lähde, eikös se vongannut vasta kolmansien treffien jälkeen. Itse kyllä vonkaisin jo eka treffeillä jos on sellainen joka kiinnostaa eli ehkä promille naisista.

Jos heppu haluaa olla viimeisimmässä viestissä ystävä niin eikö se tarkoita että voisi jatkossa lähteä treffeille ja olla vonkaamatta, antipelimies siis. Ei kelpaa sulle mutta ei pelimiehenäkään kelvannut, mahdoton tilanne tyypin kannalta.

No mut jos miettii tuota tyyppiä, että hän olisi lähdössä jokaisen tapaamansa naisen matkaan viimeistään kolmansien treffien jälkeen, niin siitä voidaan päätellä kuinka monta seksipartneria kaverilla on vuodessa, 5 vuodessa jne. Minusta tuo on liikaa.

Minusta tuo mies kuulosti siltä, että hänelle on ok lähteä jokaisen naisen matkaan mutta naiselle ei. Sellaisia ystäviä en taatusti halua itselleni.

• nyt tökkii...

Sinulla on mennyt joku ohi tai logiikka vähän tökkii...

Homman nimihän on juuri se, että sinun kuvailemasi miehet ovat niitä katalimpia. Esiinnytään niin fiksuina, kunnollisina jne. ja kun saadaan nainen kiinnostumaan ja asiat tiettyyn pisteeseen, niin sitten kaikki lopahtaa. Tämä miesluokka on se kaikkein petollisin. Selkeät pelimiehetkin ovat parempia, koska ovat avoimesti sitä mitä ovat!

• Mollamaija.
        nyt tökkii... kirjoitti:

Sinulla on mennyt joku ohi tai logiikka vähän tökkii...

Homman nimihän on juuri se, että sinun kuvailemasi miehet ovat niitä katalimpia. Esiinnytään niin fiksuina, kunnollisina jne. ja kun saadaan nainen kiinnostumaan ja asiat tiettyyn pisteeseen, niin sitten kaikki lopahtaa. Tämä miesluokka on se kaikkein petollisin. Selkeät pelimiehetkin ovat parempia, koska ovat avoimesti sitä mitä ovat!

On olemassa pelimiehiä, jotka esittävät ystävää/kaveria ja saavat naiset luottamaan itseensä ystävyyden voimalla. Nainenhan kuitenkin aina ensisijaisesti etsii miehessä henkistä yhteyttä.

Eivät kaikki pelimiehet ole avoimesti pelailijoita, vaan taktiikka määrätyy kulloisenkin naisen mukaan.

Erityisenä haasteena heille ovat älykkäät, kauniit, tai muuten vaan heidät "torjuneet" naiset. Joillekin myös varatut naiset..

Itse en siis ole erityisen kaunis tai älykäs.

• Mies ja profiili
        Mollamaija. kirjoitti:

No mut jos miettii tuota tyyppiä, että hän olisi lähdössä jokaisen tapaamansa naisen matkaan viimeistään kolmansien treffien jälkeen, niin siitä voidaan päätellä kuinka monta seksipartneria kaverilla on vuodessa, 5 vuodessa jne. Minusta tuo on liikaa.

Minusta tuo mies kuulosti siltä, että hänelle on ok lähteä jokaisen naisen matkaan mutta naiselle ei. Sellaisia ystäviä en taatusti halua itselleni.

jos ei sitten onnistakaan niiden kolmansien treffien jälkeen. Mistä hatusta muuten tuon 5 partneria vetäisit? Voi niitä olla enempi tai sitten vähempi ja jos pakkeja tulee usein niin saattaa olla 0 partneria/v.

Tuo kyllä on totta että turha lähteä toisia moralisoimaan asioista joissa itse on valmis joustamaan omalla kohdallaan. Vaikeaa kieltämättä mutta minun vieno mielipide on sellainen ettei kovin paljon kannata toista tuomita menneisyydestä, tulevaisuus ja se yhteinen aika merkitsevät, silloin yksikin ylimääräinen partneri on liikaa.

• Mollamaija.
        Mies ja profiili kirjoitti:

jos ei sitten onnistakaan niiden kolmansien treffien jälkeen. Mistä hatusta muuten tuon 5 partneria vetäisit? Voi niitä olla enempi tai sitten vähempi ja jos pakkeja tulee usein niin saattaa olla 0 partneria/v.

Tuo kyllä on totta että turha lähteä toisia moralisoimaan asioista joissa itse on valmis joustamaan omalla kohdallaan. Vaikeaa kieltämättä mutta minun vieno mielipide on sellainen ettei kovin paljon kannata toista tuomita menneisyydestä, tulevaisuus ja se yhteinen aika merkitsevät, silloin yksikin ylimääräinen partneri on liikaa.

Tarkoitin, että esim. viidessä vuodessa voi kertyä aika monta seksipartneria jos joka kolmansien treffien jälkeen menee sänkyyn.

Veikkaan, että tuo kaveri onnistuu aika usein, on puhdas, raikas, urheilullinen ja sellainen naisten mieleen oleva.

Meidän tulee ymmärtä historia voidaksemme ymmärtää nykypäivää. Seksipartnereiden lukumäärä kertoo aika paljon miehen luonteesta.
        Joillakin niitä on vain liikaa, ei voi mitään.

• väärin
        Mollamaija. kirjoitti:

On olemassa pelimiehiä, jotka esittävät ystävää/kaveria ja saavat naiset luottamaan itseensä ystävyyden voimalla. Nainenhan kuitenkin aina ensisijaisesti etsii miehessä henkistä yhteyttä.

Eivät kaikki pelimiehet ole avoimesti pelailijoita, vaan taktiikka määrätyy kulloisenkin naisen mukaan.

Erityisenä haasteena heille ovat älykkäät, kauniit, tai muuten vaan heidät "torjuneet" naiset. Joillekin myös varatut naiset..

Tuo tökkii kommentti oli tarkoitettu Mies ja profiili nimimerkille ei sinulle mollamaija. Tajuan ihan 100% mitä ajat takaa...

• väärin...
        Mollamaija. kirjoitti:

Tuo tökkii-kommentti oli tarkoitettu Mies ja profiili -nimimerkille, ei sinulle mollamaija. Tajuan ihan 100% mitä ajat takaa...

• en tiedä, mutta

Mikä sua tuossa testaamisessa häiritsee? Minäkin testaan, jos tarpeeksi kiinnostava mies ilmaantuu. Saatan käyttäytyä mahdollisimman hankalasti häntä kohtaan ja katson, miten hän siihen reagoi. Mutta hyvänen aika, tekeekö se minusta pelinaisen!? Ei kait nyt sentään. Ymmärrän tuota sun miestäsi ja hänen käyttäytymistään.

• Mollamaija.

Tuossa nimenomaisessa testaamisessa häiritsee se, että miehen mielestä olisi ok, jos hän hyppää sänkyyn jokaisen tapaamansa naisen kanssa kolmansien treffien jälkeen, mutta vastaavaa hän ei siis salli naiselle.

Eli nainen on huono ihminen, jos harrastaa irtisuhteita, mutta mies ei. Ei kuulosta kovin tasa-arvoiselta.

Testailua varmaan tekevät kaikki, mutta ei siitä puhuta ääneen.

Ehkäpä minun testini sitten miehelle on se, missä vaiheessa hän ehdottaa seksiä ja tuo ei sitten läpäissyt testiäni. Oikeasti en arvosta miestä, joka harrastaa irtosuhteita.

• osa tyypeistä

katoaa kun on hankala :)

Ei monellakaan riitä kanttia hankalan naisen kanssa olemiseen

• Mollamaija.
        osa tyypeistä kirjoitti:

katoaa kun on hankala :)

Ei monellakaan riitä kanttia hankalan naisen kanssa olemiseen

Varmasti moni mies on sitä mieltä, että naisen pitää aina suostua seksiin.

Yritin tässä jutussani sanoa sitä, kun täällä netissä on ollut paljon puhetta siitä, kun miehet katoavat niin tuo on yksi syy.
        Tuo minun tapaamani tyyppihän siis hylkää naisen jos nainen suostuu seksiin. Eli silloin on hänen mielestään huono nainen.

• ja kuten
        Mollamaija. kirjoitti:

Varmasti moni mies on sitä mieltä, että naisen pitää aina suostua seksiin.

Yritin tässä jutussani sanoa sitä, kun täällä netissä on ollut paljon puhetta siitä, kun miehet katoavat niin tuo on yksi syy.
        Tuo minun tapaamani tyyppihän siis hylkää naisen jos nainen suostuu seksiin. Eli silloin on hänen mielestään huono nainen.

äidilläni on tapana sanoa, hulluksi niiden (= miesten) kanssa tulee. Hän oli harvinaisen oikeassa. Teit niin tai näin, niin aina väärinpäin.

• Mollamaija.
        ja kuten kirjoitti:

äidilläni on tapana sanoa, hulluksi niiden (= miesten) kanssa tulee. Hän oli harvinaisen oikeassa. Teit niin tai näin, niin aina väärinpäin.

Eräs toinen mies oli kanssa kummallinen. Hän oli sitä mieltä ettei tarvitse niin kovin usein pitää yhteyttä. Hän oikeastaan sanoi että soittaminen ja tekstaaminen häiritsee työntekoa.

En soittanut tai tekstaillut hänelle, koska halusin antaa hänelle työrauhan.

Hän valitti siitä, että soittelen ja tekstailen niin harvoin.

Eli aivan sama mitä tekee, ei hyvä.

• mollamaija,,,
        Mollamaija. kirjoitti:

Eräs toinen mies oli kanssa kummallinen. Hän oli sitä mieltä ettei tarvitse niin kovin usein pitää yhteyttä. Hän oikeastaan sanoi että soittaminen ja tekstaaminen häiritsee työntekoa.

Olemme kyllä ihan samoilla aallonpituuksilla! Ihan sama mitä tekee, mikään ei ole hyvä. Vuosia ajattelinkin, että ei miesten kanssa varmaankaan tule mistään mitään, on sen verran erikoista. Sitten ajattelin, että no jospa olisin avoimin mielin ja katsastaisin ja antaisin heille tilaisuuden. Kokemukseni ovat aika karmaisevia. Ja juuri nimenomaan noiden ns. fiksujen ja kunnollisten miesten osalta. Siis todella erikoista touhua. Kannattaa itse tosiaan pitää kiinni siitä kuka on ja mitä on. Ja mitä haluaa.

• hmm...
        Mollamaija. kirjoitti:

Tuossa nimenomaisessa testaamisessa häiritsee se, että miehen mielestä olisi ok, jos hän hyppää sänkyyn jokaisen tapaamansa naisen kanssa kolmansien treffien jälkeen, mutta vastaavaa hän ei siis salli naiselle.

Eli nainen on huono ihminen, jos harrastaa irtisuhteita, mutta mies ei. Ei kuulosta kovin tasa-arvoiselta.

Testailua varmaan tekevät kaikki, mutta ei siitä puhuta ääneen.

Ehkäpä minun testini sitten miehelle on se, missä vaiheessa hän ehdottaa seksiä ja tuo ei sitten läpäissyt testiäni. Oikeasti en arvosta miestä, joka harrastaa irtosuhteita.

Mollamaijalle.

"jos hän hyppää sänkyyn jokaisen tapaamansa naisen kanssa... ...vastaavaa hän ei siis salli naiselle."

Minulle jäi epäselväksi onko tämä ns. tieto vai luulo. Tuntuu haljulta.

Sitten, ei Mollamaijalle suunnattua, vaan yhteisesti.

"Eli nainen on huono ihminen, jos harrastaa irtisuhteita, mutta mies ei.

Tämä on sitä vuosisatoja vanhaa perinnekulttuuria. Sitä vanhanaikaisuutta. Sitä samaa ovat ne monet 'huomaavaisuus'säännöt, mitä monet naiset mieheltä vaativat ja pitävät itsestäänselvyytenä.

"Ei kuulosta kovin tasa-arvoiselta."

Ei tosiaankaan. Käytännössä tilanne on sekasotku. Jotain uutta ja jotain vanhaa. Eipä toimi. Makunsa mukaan tehdyt koktailit eivät sitten maita toisille. Helpottaisi jos useampi valitsisi selvästi kumpaa haluaa.

"Testailua varmaan tekevät kaikki,"

Leikitään ja nimitetään sitä rikokseksi ja oltaisiin kaikki vähän syyllisiä.

"mutta ei siitä puhuta ääneen."

Jos tunnustaa rikoksensa, saadaan näyttö (todiste). Voidaan oikeutetusti tuomita.
        Tunnustus on kuitenkin lieventävä asianhaara (tuomiota vähentävä).

On omantunnonasia kuinka rankaisee samasta rikoksesta, minkä itsekin tehnyt (jäämättä vain kiinni).

Kelmiverinen voi tietysti tunnustaa vähäpätöisemmän rikoksen saadakseen huomion pois isommasta kuprusta. Niinpäin, jos ei aina väärinpäin.

• hmm...
        Mollamaija. kirjoitti:

"Eräs toinen mies oli kanssa kummallinen. Hän oli sitä mieltä ettei tarvitse niin kovin usein pitää yhteyttä. Hän oikeastaan sanoi että soittaminen ja tekstaaminen häiritsee työntekoa."

Tulkintani:

Ehkä: Mies ei pidä yhteydenotoista työaikana, jos ne keskeyttävät työn (ehkä olettaa työaikojen olevan tiedossa). Vapaa-aikana olisi ihanaa silloin tällöin saada yhteydenottoja ettei tuntuisi yksipuoliselta.

"En soittanut tai tekstaillut hänelle, koska halusin antaa hänelle työrauhan."

Ehkä: Halusit olla hienotunteinen ja olla aiheuttamatta häiriötä (aivan oikein). Minimoit yhteydenotot, jottei perusteita moitteille syntyisi.

"Hän valitti siitä, että soittelen ja tekstailen niin harvoin."

Mies tunsi yksinäisyyttä, yksipuolisuutta tms.
        Vältit yhteydenottoja (hänen mielestään) tarvetta enemmän.

"Eli aivan sama mitä tekee, ei hyvä."

1. Ongelma = kumpikaan ei tiedä paljonko on paljon.

Vaikeaa tehdä oikein jos ei tiedä mikä on oikein.
        Oletus on oikotie erehdykseen.

2. Ratkaisu = puhuminen, puhuminen, puhuminen, puhuminen... jne.

3. Ei ole häpeä kysyä mitä toinen tarkoittaa, jos ei kerran tiedä sitä.
        Selityksen jälkeen on hyvä kertoa omin sanoin miten on asian ymmärtänyt. Jos toinen myöntää, eikä täsmennä, pitäisi molempien ajatella jo riittävän samalla tavalla ja juttu alkaa toimia.

Jos ei toimi palataan kohtiin 2 ja 3.

• Suorat Sävelet

Se mitä nopeasti luin kirjoituksesi, en voinut päätyä kuin yhteen päätelmään: sinulla ei tunnu olevan oletuksesi tueksi mitään todellisia faktoja ja ehkä olet liiankin varovainen.
      En väitä omaavani totuutta vaan minunkin päätelmäni perustuu olettamuksiin.
      Jotenkin tulee tunne, että sinua saattaa jopa kaduttaa hätiköintisi, miksi muuten tästä kirjoittelisit?
      Ja tunnut nostaneen testailumiehen testailun yliarvoiksesi tekijäksi ja muut asiaan liittyvät tekijät jäävät toissijaiseksi.

Kun kerran testailu on teemana, keskustellaan sitten siitä.
      Itse en pidä tuota sinun kertomaasi testailumiehen testailua huonona asiana,
      ehkä ylipäätäänkään hienovaraisesti tehtyä testailua puolin ja toisin varsinkaan,
      kun täällä netissä liehutaan.
      Kun ollaan vain kirjoitusten varassa, on hyvä saada edes jotain keinoja millä pääsee
      selville millaisilla motiiveilla, elämänasenteella ja odotuksilla vastapuoli on liikkeellä.
      Testailu (käytetään nyt tätä terminä) on yksi keino.

Sinulle vastannut ”mies ja profiili” nimimerkki on mielestäni asian ytimessä tietyissä näkemyksissään. Tulkitsen hänen kannanottojaan pyrkimykseksi saada sinua näkemään asioita miehen näkökulmasta, joita lämpimästi suositan sinun ihan ajatuksella lukemaan. En tarkoita kirjaimellisesti kuin piru raamattua vaan poimien sieltä oleelliset asiat.

Ne vastaajat, ketkä selkääsi taputtelevat: hyvin tehty! Oikein teit!
      En sinuna antaisi kovinkaan suurta painoarvoa heidän kirjoituksilleen, heistä kun viestittyy turhan vahvasti katkeruuspohjainen negatiivisuus. Harkitse kriittisesti myös minun kirjoituksiani (sillä saatan ohjata sinua aivan väärille urille, koska minulla ei ole faktatietoja) ja pyri olemaan itsenäinen ajattelija kokonaisuuden huomioon ottaen ja hieman voisit lisätä laaja-alaisuutta asenteeseesi tämä testailumiehen suhteen.

Toivon, etten pahoita mieltäsi suorilla sanoillani. Tarkoitukseni ei ole aliarvioida sinua tai ilkeillä. Olen nippanappa 40:nen ja minusta tuntuu, että olet paljon minua nuorempi. (esille tuli jossain, että opiskelet, siksi näin päättelin) Ehkä se saa minut ottamaan tällaisen ns. tätimäisen roolin, vaikken täti olekaan :D

Omassa avauksessani yksi pipertaja antoi oivallisia neuvoja miten toimia.
      Kopioin hänen kirjoituksensa sinulle tähän, siksi hyvänä sitä pidän:

>>Psykologiaa kehiin
      Kirjoittanut: pipertaja 25.3.2009 klo 11.18

Hei naiset!
      Jos haluat päästä perille mikä mies on miehiään, niin mahdollisimman pian tutustumisvaiheessa ehdotat, että hän kutsuu sinut KOTIINSA. Näin ollen pääset perille asuuko hän todellakin yksin.
      Käytä psykologiaa ovelasti, pyri pääsemään perille hänen suhteesta omiin vanhempiinsa, ex:ään, lapsuudenkodin parisuhdemalliin. Näitä ei pidä kysyä tietenkään suoraan vaan niin, että ne tulevat esille heti alkuvaiheessa kuitenkin. Mikäli sinä et pelkkää seksisuhdetta halua, niin tehkää muita asioita ensin yhdessä, jutelkaa paljon eritoten henkilökohtaisella tasolla, menneisyydestä, nykyisyydestä, tavoitteista. Valloita mies olemalla aito oma itsesi niin, että mies hoksaa vau mikä nainen! tähän kannattaa panostaa. Mikäli mies on hätähousu yllämainittujen asioiden suhteen, kyseessä on todennäköisesti saalistaja,
      joten sinä nainen voit arvokkaasti kadota omille poluillesi.

• Mollamaija.

Se mies oli mukava sen vuoksi, että puhuimme opiskeluista, työnteosta ja harrastuksista,joten siinä mielessä synkkasi ihan hyvin.
        Itse taisin olla enempi kaveripohjalla. Varmaan tuo opiskelu oli syy miksi ylipäätään netin kautta tavattiin.

Ei se testailu sinänsä ollut se mikä häiritsi vaan se, että hänellä on naisille ja itselleen eri säännöt. Kaikki kai testailevat, mutta fiksu ihminen ei kyllä sellaista kerro tai osoita..

Siis hänen mielestään on ok, jos hän miehenä harrastaa seksiä vapaasti mutta naiselle hän ei moista salli.

Kuten aiemmin tuossa totesin, seksistä kieltäytyminen on yleensä aiheuttanut sellaisen tilanteen, että mies menettää mielenkiinnon minua kohtaan. Eli siihen olen kyllä tottunut.

Kirjoitin tänne sen vuoksi kun oli noita tarinoita naisten tunteilla leikkijöistä, pelimiehistä yms. tyypeistä eli tuo on yksi tapa pyöritellä naisia.

• kiitti vinkistä ;)
        Mollamaija. kirjoitti:

Se mies oli mukava sen vuoksi, että puhuimme opiskeluista, työnteosta ja harrastuksista,joten siinä mielessä synkkasi ihan hyvin.
        Itse taisin olla enempi kaveripohjalla. Varmaan tuo opiskelu oli syy miksi ylipäätään netin kautta tavattiin.

Ei se testailu sinänsä ollut se mikä häiritsi vaan se, että hänellä on naisille ja itselleen eri säännöt. Kaikki kai testailevat, mutta fiksu ihminen ei kyllä sellaista kerro tai osoita..

Siis hänen mielestään on ok, jos hän miehenä harrastaa seksiä vapaasti mutta naiselle hän ei moista salli.

Kuten aiemmin tuossa totesin, seksistä kieltäytyminen on yleensä aiheuttanut sellaisen tilanteen, että mies menettää mielenkiinnon minua kohtaan. Eli siihen olen kyllä tottunut.

Kirjoitin tänne sen vuoksi kun oli noita tarinoita naisten tunteilla leikkijöistä, pelimiehistä yms. tyypeistä eli tuo on yksi tapa pyöritellä naisia.

Mulla miehen kanssa tokat treffit tulossa, ekat meni hienosti pubissa rupatellessa.

Piti mennä sen luokse viikonloppuna yökylään toiselle paikkakunnalle mutta päätinkin tämän kirjoituksen johdosta tulla yöksi kotiin. Bussit kulkee onneksi paikkakuntien välillä myöhään yöhön. Vähän keskustelttiin yhteisestä pääsiäislomastakin mutta taidanpa sanoa että on liian aikaista viettää monta vuorokautta kimpassa.

Taidan testata miestä...

• testailet!
        kiitti vinkistä ;) kirjoitti:

Mulla miehen kanssa tokat treffit tulossa, ekat meni hienosti pubissa rupatellessa.

Piti mennä sen luokse viikonloppuna yökylään toiselle paikkakunnalle mutta päätinkin tämän kirjoituksen johdosta tulla yöksi kotiin. Bussit kulkee onneksi paikkakuntien välillä myöhään yöhön. Vähän keskustelttiin yhteisestä pääsiäislomastakin mutta taidanpa sanoa että on liian aikaista viettää monta vuorokautta kimpassa.

Taidan testata miestä...

Tulehan tänne sitten kertomaan, mihin testailut johti :) Itse tiedän jo valmiiksi lopputuloksen, mutta sinä saatkin ihan itse kokea sen kantapään kautta ja oppia ettei suhdetta viritellä palstojen ohjeilla, vaan siten miltä sinusta tuntuu ja mitä sinä haluat :) Ei tule mitään, kun alat muiden mielipiteillä suhdetta rakentamaan ja treffailutyykiäsi muuttelemaan.

No lycka till ja muista tulla tänne sitten kertomaan... tai vaikka särkyneisiin sydämiin... sinnehän se taitaa silloin kuuluakin!

• hmm...

Tämä oli hyvä kommentti.

Puolueettomuutta ja asiallisuutta ilman kiihkoa.

Kiitos!

(tämä oma kommenttini 'tavallaan turha', mutta kaipaan toimivaa keskustelua ja haluan siihen kannustaa, mieluummin niin että kehun hyvää, kuin moitin huonoa)

• hmm...
        Mollamaija. kirjoitti:

"Itse taisin olla enempi kaveripohjalla."

Jospa miehellä sama pohja ja siksi testaili, saadakseen selville Sinun pohjasi?

"...mikä häiritsi vaan se, että hänellä on naisille ja itselleen eri säännöt."

Aivan. Se että on eri säännöt eri sukupuolille häiritsee tasa-arvoisia.
        Vanhanaikaisia taas häiritsee kun on samat säännöt.

Kaltaisensa kanssa toimii parhaiten.

Erityistä hankaluutta aiheuttaa juuri tämä. Puhdasoppista vanhoillisuutta ei oikein löydy (vrt. amish, amissilaiset). Tasa-arvoisia ei ehkä niitäkään, mutta ehkä vähän paremmin, tai sitten ei.

Ei ole kysymys aina 'hyvien tapojen' (mitä nekin kulloinkin ovat?) osaamattomuudesta. Yritetään vain sekoittaa aineksia mitkä eivät kunnolla liukene toisiinsa.

"Senverran vanhanaikainen olen...", voi joku sanoa itsestään. Tämä siten etsii kumppania jolla osittainen tasa-arvo, tietyin poikkeuksin. Yllätyksiä tulee niistä poikkeuksista, jos ne eivät osu samoihin asioihin (niin tai näin, aina väärinpäin).

Kliseinen esimerkki: "Etsin huomaavaista miestä, jolla hyvät käytöstavat". Tapaa ns. herrasmiehen. Saa mitä tilaa. Kaikki hyvin, molemmat noissa asioissa vanhanaikaisia, kunnes...

Mies haluaakin että nainen jäisi ns. hellan ja nyrkin väliin. Onkin siis 'liian' vanhanaikainen. Saa sitäkin mitä ei tilaa. Herrasmies muuttuu sekunnissa idiootiksi. Nainen haluaakin yllättäen olla tasa-arvoinen. Tämä on kuitenkin valikoitua (rusinat pullasta). 'Liian' tasa-arvoinen mies on yhtä idiotti.

Yhtälössä on siis turhan monta muuttujaa ja ratkaisu ei tahdo onnistua. Kun eriarvoisuutta ilmenee on kyse suvaitsevuudesta. Mietittävä toimiiko ja voiko sen kanssa elää (yhdessä tai edes samassa maassa).

Älkää nyt hyvät ihmiset kuitenkaan sättikö toisianne arvojen erilaisuuden vuoksi. En halua tyrkyttää tapojani, ainoastaan kehoittaa miettimään, onko sanoissani perää.

Jos tämä auttaa selventämään tilannetta, hyvä niin, ollkoon arvot sitten mitä hyvänsä.

"Kirjoitin tänne sen vuoksi kun oli noita tarinoita naisten tunteilla leikkijöistä, pelimiehistä yms. tyypeistä eli tuo on yksi tapa pyöritellä naisia."

Juuri näin. Pelimies on erikoistunut havainnoimaan näitä arvoja ja 'syöttää niitä takaisin' päästäkseen tavoitteeseensa, riippumatta mitenkään hänen omista arvoistaan. Tarkoitus 'pyhittää' hänen keinonsa.

Oli hyvä kommentti lähestyessään asian ydintä.

• kiitti vinkistä ;)
        testailet! kirjoitti:

Tulehan tänne sitten kertomaan, mihin testailut johti :) Itse tiedän jo valmiiksi lopputuloksen, mutta sinä saatkin ihan itse kokea sen kantapään kautta ja oppia ettei suhdetta viritellä palstojen ohjeilla, vaan siten miltä sinusta tuntuu ja mitä sinä haluat :) Ei tule mitään, kun alat muiden mielipiteillä suhdetta rakentamaan ja treffailutyykiäsi muuttelemaan.

No lycka till ja muista tulla tänne sitten kertomaan... tai vaikka särkyneisiin sydämiin... sinnehän se taitaa silloin kuuluakin!

No, se riskihän on otettava. Jos on suhde siitä kiinni niin antaa miehen mennä. Ei tässä kenenkään sydämet rikki mene kun kerran vasta on tavattu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6053
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe