Miten suhtaudun?

paska valuu alaspäin

Olen ollut vuoden hyvin pienessä ja spesiaalialan yrityksessä. Meitä on tässä kaikenkaikkiaan neljä henkilöä. Aluksi kaikki meni hyvin ja tein vain sen mikä käskettiin. Olen pyrkinyt olemaan ystävällinen, tasapuolinen ja ahkera ja hoitaa oman pestini mahdollisimman hyvin. Ystävästyin työpaikalla pitkään ja kunniakkaan uran tehneeseen naiseen joka on itseäni vanhempi. Joskus olemme käyneet jopa olusilla ja kertoneet omista elämistämme, jotka molemmilla ovat hyvin 'kovat', sillä erotuksella ettei minulla ole lapsia. Jostakin syystä minulle alkoi pikkuhiljaa muodostua tunne, että tämä naisystäväni pilkkaa minua selkäni takana, utelee minusta muualta, kyttää minua ja ylipäätään halveksii minua. Välillemme on lasketunut 'verho', enkä minäkään jotenkin enää luontevasti osaa suhtautua häneen. Puhuminen on minimissä ja vain yleismaailmallisista aiheista. Hän on hyvin pidättyväinen kohtaani ja tuntuu että hän juoruilee uudelle tj:lle selkäni takana ja lisäksi mitätöi työpanostani työpaikalla. Vaikka monet hänelle kuuluvat työhommat olen jollakin tavalla joutunut itsekkin hoitamaan ja paljon joustamaan. Olenhan ollut vasta vuoden, kukaan ei juuri ole perehdyttänyt tehtäviin ja olen ihan ruohonjuuritasolta joutunut kaiken opettelemaan pala kerrallaan, spesiaalialasta kun on kyse. Tässä viime aikoina olen muutaman kerran sanonut tiukasti vastaan jos joku asia ei ole minua mielyttänyt ja lisäksi olen ilmaissut muutaman kerran myös oman mielipiteeni, joka voi olla hyvin erilainen kuin toisilla henkilöillä.
Ei tämä laiva uppoa, vaikka lähtisin toisaalle, mutta koen että olen hyvin paljon 'pitänyt pystyssä' kyseistä yritysta, torjunut 'ikävät puhelut' ja tehnyt hommaa ihan lattian imuroinnista lähtien vaativiiin tehtäviin. Olen jollakin tapaa myös idearikas ihminen, niin nyt ideoitani varastellaan ja niitä esittää useampi ihminen ominaan. Uuden tj:n myötä olen huomannut, että tähän vanhempaan työntekijään hän suhtautuu lempeästi ystävällisesti ja myötätuntoisesti ja minuun taas kytäten, tiukasti ja nakittaa jo omia tehtäviään minulle.
Mistä tässä kaikessa on kyse?? Olen lähtenyt itsekin 'peliin mukaan', jollei minulle puhuta, en itsekkään puhu juuri muille.
Olenko itse kusipää? Ja mitä ohjeita osaisitte antaa että voisin jatkaa täällä töissä, josta muuten pidän. Mutten pidä siitä että minua aliarvostestaan ja minulle työnnetään ne hommat mitä ei itse osasta tai viitsitä tehdä. Muistutan etten itsekkään ole todellakaan mikään täyden kympin ihminen, vaikka olen mukava ja ahkera työntekijä ja hyvä asiakaspalvelija, niin en ole koskaan mennyt valtavirran mukana, ja minullakin on elämässäni omat ongelmani ja itsessäni omat vikani!
Antakaa joku ystävällisenä vinkkiä miten selvitä tässä tilanteessa!! Olisin hyvin kiitollinen!!

4

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulen niin....

Tuli mieleen että oletko vahingossa astunut työtoverisi varpaille, kuule vanhemmat naiset ovat herkkiä.
      Heillä on hyvä muisti, sinunkin työtoverillasi on niin hyvä muisti ja se toimii joka päivä.
      Kyllästyisikin tuommoiseen, mutta tietynlaiset ihmiset eivät anna koskaan anteeksi kammottavaa kardinaalivirhettä jonka sinä olet tietämättäsi tehnyt.
      Et ole kusipää, vaan taitaa olla niin että olet paljon innovatiivisempi kuin hän, sekös siinä vielä hiertää.
      Tuntuu kuin hän koko ajan petraa selustaansa uudelle tj:lle. Olet hänelle selvästi uhka.
      Kerron tässä välissä että minä aikoinaan nauroin väärässä kohtaa töissä ja vanhempi ihminen ei unohtanut sitä koskaan, vaikka en edes nauranut hänelle vaan asialle joka ei koskenut häntä.
      Nää on näitä mystisiä henkimaailman juttuja, kyllä epävarma ihminen on herkkä.
      Odottelen muiden vastauksia, koska sinuna vain lähtisin pois jos saisin hyvän duunin ja jättäisin taakseni tuon ihmisen.
      Helppo sanoa ehkä näinä aikoina.

• naisella

on kova elämä,niin se ehkä selittää hänen käytöstää.tehnyt hänestä vainoharhaisen.
      Jos kysyisit häneltä kahden kesken,mistä moinen johtuu.
      Hän voi olla kateellinen, koska sinulla ei ole lapsia ja hän kompensoi tätä puutettaan kiusauksella.
      Nämä ovat vaikeita asioita.Jotenkin sinun pitää saada tilanne laukeamaan.
      Sinä kärsit ja se EI ole hyvä asia.Asia painaa mieltäsi.
      Yritä jutella.Älä välitä,vaikka hän juoruaa.Keskitä kaikki tarmoisi työn tekemiseen.Että hän ei saa haukkumisen aihetta.
      Ole kohtelias!
      Toivon, että keksit keinon,että yeidän molempien olo paranee ja ystävyytenne elpyisi taas.
      Muista kuitenkin, että hän on vain työkaveri ei sydänystävä.

• vanhempi työntekijä

lähdössä piakkoin eläkkeelle tai edes osa-aika-sellaiselle? Se voisi helpottaa tilannetta. Aliarvostaminen ja töiden epäoikeudenmukainen jako pitää vain ottaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa esille vaikka palaverissa. Olet vain jämäkkä ja looginen ja esität selkeän ratkaisuehdotuksen. Jos tj:kin on "huonoa sorttia", hänen arvostuksistaan ei sinänsä tarvitse piitata vähääkään. Ajattele ennemmin, ketä sinä arvostat ja miksi.

• p.v.a

Sellainen vielä ihmetyttää, että miksi minua kytätään jatkuvasti? En ole koskaan myöhästynyt töistä, en lähtenyt luvatta aikaisemmin. Olen oikeastaan ainut joka vastaa puhelimeen jne. Nyt minulla on 'vahtikoira' kokoajan toimistolla, jonne soitellaan tarkistuspuheluita. Itse lorvitaan, itse en lorvi ja kytätään ja kyylätään. Tänäänkin hoidin hommani tehokkaasti ja oli muita syitä kun eräs homma seisoi. Sekin pistettiin minun syykseni, eikä minua edes puolusteltu kun haukkuja tuli syyttä suotta kohtaani!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5585
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2966
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2624
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1986
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1449
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe