Kysynpä tätä täälläkin..
Tyttäreni on kihloissa mielestäni ihan mukavan pojan kanssa, mutta minua häiritsee pojan mustasukkaisuus ja olen kuullut miten tämä haukkuu tytärtäni lutkaksi vaikka poika on ensimmäinen kenen kanssa tämä seurustelee. Lisäksi hän kertoo olevansa uskovainen, mutta kiroilee ja räyhää V-sanoilla. Tämänkin kuulin vahingossa koska minun läsnäollessani EI kiroilla.
Lisäksi hän haukkuu ruokiamme, auto on paska, ihmeellisiä sääntöjä, koska meillä tietokone sammuu yhdeksältä, silloin myös käydään nukkumaan ja aamulla herätään varhain.
Kylään tullessaan hän ilmoittaa heti mitä ohjelmia telkusta pitäisi katsoa ja jos ei näin tapahdu hän menee tyttären huoneeseen mököttämään ja räyhää tälle. Jos ruoka ei ole mieluista tämä menee läheisestä roskaruokapaikasta hakemaan itselleen ruokaa.
Jos hänelle ilmoitetaan joku aikataulu mitä kaikki noudattaa, niin tämä järjestää niin, että varmasti aikataulut kusee...Viimeksi myöhästyi bussista ja odottelimme puolipäivää..eikä nyt kauheasti näyttänyt pahoittelevan.
Saa siis hirveitä mökötyskohtauksia ja raivareita jos jokin ei mene hänen haluamallaan tavalla.
Luin juttuja narsismista ja jotkin kohdat täsmäsivät hyvin. Vähän pelottaa, että jos he muuttavat yhteen niin nyrkki heiluu.
Katselenko siis sivusta mihin tämä johtaa?
koska tyttärelläni on nyt vaaleanpunaiset lasit silmillään niin ehkäpä vaan saan hänet takajaloilleen jos sanon jotakin.
Jollakin tapaa kuitenkin itsekkin pidän tästä kaverista, mutta nuo jutut, eikä siinä ollut edes vielä kaikki:(
No vielä tämä: hän haukkuu tyttäreni kaikki kaverit ja on kieltänyt olemasta heidän kanssaan, Jos tämä puhuu puhelimessa jonkun toisen kanssa kun HÄN soittaa, niin hirveä ristikuulustelu alkaa. Haukkuu tytärtäni myös läskiksi vaikka tämä on laiha kuin tomaattikeppi ja kielsi suklaansyömisen..
No siinähän sitä.
Antakaa nyt hyviä neuvoja.
Miten saisin tyttäreni silmät avautumaan nykyisen kihlattunsa kohdalla?
Tytär asuu siis vielä kotona ja näkevät vain viikonloppuisin..
lutkitteleva vävykokelas..
39
6139
Vastaukset
- täysi
kusipää.Jos nyt ei hommaa eroa tälläisestä tyypistä niin turha kitisti jälkeenpäin.
- asialle
Minä kyllä vääntäisin tuollaisen vävykokelaan mutkalle.
Isän tärkein tehtävä on estää tytärtään seurustelemasta idiottien ja ääliöiden kanssa.- mieltä kanssasi mutta
tulipahan vaan mieleeni että kun isän tärkein tehtävä on estää tytärtään seurustelemasta idioottien ja ääliöiden kanssa, mikähän äläkkä täällä nousisi jos joku sanoisi samaa äideistä ja pojista:).
- "anoppi"
mieltä kanssasi mutta kirjoitti:
tulipahan vaan mieleeni että kun isän tärkein tehtävä on estää tytärtään seurustelemasta idioottien ja ääliöiden kanssa, mikähän äläkkä täällä nousisi jos joku sanoisi samaa äideistä ja pojista:).
Jos kysymyksessä olisi alle kahdeksantoista vuotias poika.
Liian aikaisin nämä nuoret mielestäni menivät kihloihin, mutta milläs senkään estät. Olen kyllä aivan varma, että ongelmia tulee jos yhteen muuttavat, mutta kaipa se on itse koettava..Joku tuolla neuvoikin että täytyy sanoa tytölle tämän olevan tervetullut kotiin jos niin käy.
Minusta on kyllä ristiriitaista, että poika on uskovainen, mutta kiroilee, lutkittelee ja riehuu..Sitten illalla luetaan raamattua ja rukoillaan. - ankeatäti
"anoppi" kirjoitti:
Jos kysymyksessä olisi alle kahdeksantoista vuotias poika.
Liian aikaisin nämä nuoret mielestäni menivät kihloihin, mutta milläs senkään estät. Olen kyllä aivan varma, että ongelmia tulee jos yhteen muuttavat, mutta kaipa se on itse koettava..Joku tuolla neuvoikin että täytyy sanoa tytölle tämän olevan tervetullut kotiin jos niin käy.
Minusta on kyllä ristiriitaista, että poika on uskovainen, mutta kiroilee, lutkittelee ja riehuu..Sitten illalla luetaan raamattua ja rukoillaan.Kerronpa tähän väliin meidän kokemuksesta. Tytär seurusteli 16-17 vuotiaana sellaisen pojan kanssa, että sydän oli syrjällään meillä vanhemmilla. Poika kävi erityiskoulua, oli näpistelyjä, sukset täysin ristissä vanhempien kanssa ja lopulta sijoitettiin perhekotiin. Pähkäilimme usein, että mitä pitäisi tehdä vai eikö pitäisi mitään. Antaako seurustella vai estääkö jotenkin.
Poika kävi usein meillä ja käyttäytyi aina moitteettomasti ja viksusti. Mietimmekin, että jos hän olisi meillä ollut typerästi tai näpistellyt ym, niin taatusti olisimme vetäneet rajan siihen : meillä saa käydä, mutta meillä toimitaan näin ja näin. Mutta siis ei mitään tällaista, poika oli mukava ja käyttäytyi aina hyvin.
Annoimme siis seurustelun jatkua ja edetä, vaikka mielessä pyöri uhkakuvia ja murheita. Mutta ajattelimme näin, että jos yritämme päsmäröidä tytön valintoja, niin se vaan yllyttäisi heitä etenemään nopeammin ja vaikka muuttamaan yhteen ihan lapsosina.
Eli pidimme viisaampana seurailla tilannetta ja pitää yllä hyvää yhteyttä ja kontaktia tyttöön. Ja antaa heidän seukata ja etsiä tietään ja itseään.
Seurustelu jatkui pari vuotta kunnes tuli tiensä päähän. Ei tapahtunut mitään erityisen dramaattista, he vaan erosivat aikanaan. Nyt jälkikäteen olemme ehdottomasti sitä mieltä, että toimimme oikein, kun emme yrittäneet vaikuttaa tyttären valintaan, vaikka välillä teki kovasti mieli sanoa yhtä ja toista.
Tämä kaikki kasvatti ja vahvisti tyttöä. Ja antoi hänelle hyvää elämänkokemusta ja viisauttakin. Jos olisimme puuttuneet, niin se taas olisi heikentänyt tytön uskoa itseensä ja elämänhallintaansa.
Nyt tyttö on parikymppinen ja seurustelee ja asuu yhdessä luotettavan kaverin kanssa. Ja välimme tyttöön ovat edelleen hyvät ja luottamukselliset. - "anoppi"
Kiristelee jo välillä hampaitaan:D
Niin että ajan kysymys milloin jätkä saa vähän uutta muotoilua..No vitsi vitsinä..
Totta on se että mieheni kummeksuu myös moista käytöstä.
- vävylle suoraan
Kertokaa, että teidän talossa on teidän laatimat säännöt. Sanot, että vävy on tervetullut, kun on opetellut minimaaliset käytössäännöt.
Jos nyt katsotte sikailua sormien läpi ihan vain tyttärenne vuoksi, niin tilanne vaan pahenee.- ankeatäti
Ette voi puuttua tyttären valintaan. Mutta teillä on oikeus ja suorastaan velvollisuus sanella oman kotinne säännöt. Rauhallisesti ja varmana asiastanne sanotte, mikälainen käytös ei käy teillä.
Jotko voi olla millainen vain : poika ottaa opikseen ja viisastuu tai tytön silmät aukeaa ja hän oivaltaa jotakin tai nuoret tuntevat olevansa sorron kohteena ja päättävät karata vihille. Tai jotakin muuta.
Anyway teidän on tehtävä jotakin ja tämän voitte tehdä: ilmaista mikä teidän kodissa on sopimatonta. - "anoppi"
ankeatäti kirjoitti:
Ette voi puuttua tyttären valintaan. Mutta teillä on oikeus ja suorastaan velvollisuus sanella oman kotinne säännöt. Rauhallisesti ja varmana asiastanne sanotte, mikälainen käytös ei käy teillä.
Jotko voi olla millainen vain : poika ottaa opikseen ja viisastuu tai tytön silmät aukeaa ja hän oivaltaa jotakin tai nuoret tuntevat olevansa sorron kohteena ja päättävät karata vihille. Tai jotakin muuta.
Anyway teidän on tehtävä jotakin ja tämän voitte tehdä: ilmaista mikä teidän kodissa on sopimatonta.Kiitos hyvistä neuvoista.
Olen myös pyytänyt poikaa tuomaan jotakin syötävää tullessaan koska meillä on muutenkin suurperhe ruokittavana, vaan tämäpä ilmoitti heti ettei varmana tuo mitään koska ei ole rahaa eikä töitä. Meinasin ensin olla tarjoamatta ruokaa, mutta en sitten raaskinut..no ehkäpä tältä olisi sitten rahaa löytynyt mennä sinne roskaruoka paikkaan syömään..Piruuttani kyllä kysyin pojalta mitä tämä ajatteli syödä:D
No, seuraavan kerran kun tulee tänne kiukuttelemaan ja mököttämään, niin saa lähteä saman tien. - tuontyypinen
"anoppi" kirjoitti:
Kiitos hyvistä neuvoista.
Olen myös pyytänyt poikaa tuomaan jotakin syötävää tullessaan koska meillä on muutenkin suurperhe ruokittavana, vaan tämäpä ilmoitti heti ettei varmana tuo mitään koska ei ole rahaa eikä töitä. Meinasin ensin olla tarjoamatta ruokaa, mutta en sitten raaskinut..no ehkäpä tältä olisi sitten rahaa löytynyt mennä sinne roskaruoka paikkaan syömään..Piruuttani kyllä kysyin pojalta mitä tämä ajatteli syödä:D
No, seuraavan kerran kun tulee tänne kiukuttelemaan ja mököttämään, niin saa lähteä saman tien.vävykokelas ymmärtää mitään vihjeen päälle. Sääliksi käy nuorta ja kokematonta tyttöä. Tuntuisi,että vanhempien velvollisuus on varoittaa tyttöä, menee ohje sitten perille tai ei. Voi kun joku olisi aikoinaan minulle kertonut elämän tosiasioista, mutta meillä äitikin oli mielissään mahtavasta vävystä.
- aviomies
tuontyypinen kirjoitti:
vävykokelas ymmärtää mitään vihjeen päälle. Sääliksi käy nuorta ja kokematonta tyttöä. Tuntuisi,että vanhempien velvollisuus on varoittaa tyttöä, menee ohje sitten perille tai ei. Voi kun joku olisi aikoinaan minulle kertonut elämän tosiasioista, mutta meillä äitikin oli mielissään mahtavasta vävystä.
Vävy tuskin edes haluaa ymmärtää vihjeiden päälle ja tulkitsee vihjeet juuri sellaisiksi miten ne hänelle sopivat. Sen vuoksi suora ja jämäkkä linja on hyvä, ei jää mitään tulkinnan varaa.
Tytärtä käy tietenkin sääliksi, mutta en suosittele, että ulkopuoliset puuttuvat heidän suhteeseen. Voi olla ihan hyvin niinkin, että tytär ja vävy ovat molemmat omalla tavalla lapsellisia. Anoppi ei tiedä mitä kaikkea heidän välillään tapahtuu.
Paras on tehdä vävylle selväksi mikä hyvää käytöstä ja mikä ei. Siis puututaan vain niihin ongelmiin jotka kuuluvat anopille (kuten miten hänen kodissaan käyttäydytään).
- uskovaisia?
Kysynpä vaan, kun joillain uskonnolisilla liikkeillä tuntuu olevan aika erikoisia käytäntöjä.
- mitä mieltä olet
Auta hyvä äiti lastasi.Ensimmäinen poikakaveri tun-
tuu aina mahtavalle,mutta siihen ei kuulu lutkittelu
Älä anna pojalle valtaa teidän kodissa.Tyttörukka,
maailma on täynnä hyvinkasvatettuja,opiskelevia tai
työssä käyviä poikia.Mistä lie poika oppinsa saanut.
Käytöksensä on epävarmaa ja lapsellista.minulla on
2 tytärtä.Olen kyllä nähnyt turhautuneita,ahdistunei
ta ja elämäänsä pettyneitä nuoria.Tyttärille olen
kyllä sievästi sanonut,mitä mieltä mistäkin olen.
Paikallasi sanoisin kyllä tyttärelle mielipiteeni.
Nykuiset kaverit ovat gentlemanneja naiselle. - "anoppi"
Ihan perustaviksia vaan..Kirkossa käydään kun on vaikka rippijuhlat.
Mitä tarkoitat erikoisilla käytännöillä?
Tietokone rajoituksia vai?..No minusta kaksi tuntia per nenä riittää pelailuun ja mesettämiseen..Jotkuthan istuvat koneella läpi yön ja minusta se on aika erikoinen käytäntö, myös tämä poika tekee kotonaan niin.. - "anoppi"
mitä mieltä olet kirjoitti:
Nykuiset kaverit ovat gentlemanneja naiselle.Yritykset puhua menevät kuuroille korville:(
- Sitä saa mitä tilaa
"anoppi" kirjoitti:
Ihan perustaviksia vaan..Kirkossa käydään kun on vaikka rippijuhlat.
Mitä tarkoitat erikoisilla käytännöillä?
Tietokone rajoituksia vai?..No minusta kaksi tuntia per nenä riittää pelailuun ja mesettämiseen..Jotkuthan istuvat koneella läpi yön ja minusta se on aika erikoinen käytäntö, myös tämä poika tekee kotonaan niin..Jos teillä mennään nukkumaan klo 21 ja se koskee myös nuorisoa niin ette te aivan keskivertoperhe ole.
Tarkoitus ei ole moittia, mutta mielestäni tässä asiassa korjaat sitä mitä olet säännöillä kylvänyt. Kasvava tytär on kokenut säännöt ahdistaviksi, joutunut tulemaan kotiin kesken illan - jos on edes saanut lupaa mennä, ei ole nähnyt klo 21 alkavia nuorison suosikkisarjoja joista kaikki puhuvat jne. Mutta ottamalla poikaystäväksi tyypin joka ei miellytä vanhempia voi kapinoida edes vähän. - "anoppi"
Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:
Jos teillä mennään nukkumaan klo 21 ja se koskee myös nuorisoa niin ette te aivan keskivertoperhe ole.
Tarkoitus ei ole moittia, mutta mielestäni tässä asiassa korjaat sitä mitä olet säännöillä kylvänyt. Kasvava tytär on kokenut säännöt ahdistaviksi, joutunut tulemaan kotiin kesken illan - jos on edes saanut lupaa mennä, ei ole nähnyt klo 21 alkavia nuorison suosikkisarjoja joista kaikki puhuvat jne. Mutta ottamalla poikaystäväksi tyypin joka ei miellytä vanhempia voi kapinoida edes vähän.Hyvä kommentti, kiitos. Arkiiltoina mennään yhdeksältä nukkumaan tai ainakin nuoriso menee koska kuudelta on herätys. Ei tarvitse edes sanoa mitään, vaan menevät aivan oma-aloitteisesti..Kaipa se on mihin tottuu..
Sanoin että tietokone sammuu yhdeksältä, ei tv, jos joku vaan jaksaisi katsoa. Viikonloppuisin ei rajoituksia ole paitsi tuo kaksi tuntia per nenä. Muuten tulee riitaa eikä vuorokauden tunnit enää riittäisi suurperheen nuorisolle:D
"vävykokelas" tästä valitti koska itse on viikollakin koneella pikkutunteihin saakka.
Ei kai ainoana lapsena ole koskaan joutunut jakamaan mitään.
Ja mitä tulee siihen että joutuu palaamaan kesken illan tai pääseekö mihinkään kaveririentoihin niin tyttö ei voi syyttää ketään muuta kuin kontrolloivaa ja mustasukkaista kultaansa.
Pelkäänkin myös sitä että tyttäreni menettää nuoruutensa poikaystävänsä kahleissa:(
Eipä tässä auta kuin katsoa sivusta ja toivoa parasta. Ei eroa vaan sitä että nämä kakarat aikuistuisivat. - "anoppi"
mitä mieltä olet kirjoitti:
Nykuiset kaverit ovat gentlemanneja naiselle.Kun saa kirjoittamalla purkaa ajatuksiaan ja hyviä neuvoja olen saanut, vähän risujakin, kiitos:)
Olen siis tytölle sanonut, että jos mies lutkittelee ja haukkuu naisia niin tällainen kaveri ei arvosta naista pätkän vertaa.
Mutta, mutta. En tiedä miten poika sen tekee, aivopesulla vai millä, että aivan kuin tyttäreni uskoisi olevansa lihava ja kaipa sitten lutkakin kun nöyrästi vaan kuuntelee "kultaansa" eikä puolustaudu, laihtuu vaan ja uskovainenkin kuulemma on. Joskus kyllä sanoo että toivoo ettei olisi ikinä törmännyt tähän, niin että kaipa se järki siellä jossakin on. - ankeatäti
"anoppi" kirjoitti:
Kun saa kirjoittamalla purkaa ajatuksiaan ja hyviä neuvoja olen saanut, vähän risujakin, kiitos:)
Olen siis tytölle sanonut, että jos mies lutkittelee ja haukkuu naisia niin tällainen kaveri ei arvosta naista pätkän vertaa.
Mutta, mutta. En tiedä miten poika sen tekee, aivopesulla vai millä, että aivan kuin tyttäreni uskoisi olevansa lihava ja kaipa sitten lutkakin kun nöyrästi vaan kuuntelee "kultaansa" eikä puolustaudu, laihtuu vaan ja uskovainenkin kuulemma on. Joskus kyllä sanoo että toivoo ettei olisi ikinä törmännyt tähän, niin että kaipa se järki siellä jossakin on.Tuolla ylempänä kerroin meidän tytön tapauksesta. Ehkä hänellä kävi juurikin niin, että kun oli kovin ihastunut ja rakastunut, niin hän ei nähnyt vaaran merkkejä. Tai jos näki, niin ajatteli pystyvänsä auttamaan ja yhdessä selviämään kaikesta.
Näinhän se rakastuessa usein menee - aikuisillakin. Mutta kun tyttären tunteen suurin palo hiipui, niin hän alkoi nähdä kaverin selvemmin. Ja ero tuli.
Mutta kun nuorenkin rakastumisen tunne on aito. Sitä ei sovi mennä lyttäämään ja vähättelemään. Siinä tuhoaa paljon asioita, jos menet sanomaan, että lopeta tuollainen seurustelu.
Nuorta pitäisi vahvistaa ja kaataa häneen viisautta. Ei väkisin vaan hyödyntämällä ne tuhannen taalan paikat, joita joskus avautuu. Itse käytin myös hyvien kirjojen ja lehtien antamista ja järjestämistä huusholliin ikäänkuin helposti saataville. Es Demi lehti oli ainakin joitakin vuosia sitten hyvä tyttöjen lehti. Siellä opetettiin seurusteluasioita ja ihmissuhdejuttuja nuorille nuorten kielellä. Menee paljon paremmin perille kuin äidin mäkättämänä. - "anoppi"
ankeatäti kirjoitti:
Tuolla ylempänä kerroin meidän tytön tapauksesta. Ehkä hänellä kävi juurikin niin, että kun oli kovin ihastunut ja rakastunut, niin hän ei nähnyt vaaran merkkejä. Tai jos näki, niin ajatteli pystyvänsä auttamaan ja yhdessä selviämään kaikesta.
Näinhän se rakastuessa usein menee - aikuisillakin. Mutta kun tyttären tunteen suurin palo hiipui, niin hän alkoi nähdä kaverin selvemmin. Ja ero tuli.
Mutta kun nuorenkin rakastumisen tunne on aito. Sitä ei sovi mennä lyttäämään ja vähättelemään. Siinä tuhoaa paljon asioita, jos menet sanomaan, että lopeta tuollainen seurustelu.
Nuorta pitäisi vahvistaa ja kaataa häneen viisautta. Ei väkisin vaan hyödyntämällä ne tuhannen taalan paikat, joita joskus avautuu. Itse käytin myös hyvien kirjojen ja lehtien antamista ja järjestämistä huusholliin ikäänkuin helposti saataville. Es Demi lehti oli ainakin joitakin vuosia sitten hyvä tyttöjen lehti. Siellä opetettiin seurusteluasioita ja ihmissuhdejuttuja nuorille nuorten kielellä. Menee paljon paremmin perille kuin äidin mäkättämänä.Tätä tyttäresi poikaystävää kohtaan missään vaiheessa, tai vihaa?
Minulla on vielä sekin kun tunnen juuri niin, siis säälin poikaa. Ei se sairaalloinen mustasukkaisuus varmaan helppoa ole ja saattaahan olla niinkin, että tällä on vähän myöhästynyt murrosikä:D
Itselläni ei ole kokemusta tuollaisista miehenaluista joten en tiedä jatkuuko tuo lutkittelu vai loppuuko se vai paheneeko ajan myötä ja nyrkki heiluu...Huoh.
Luin tekstisi useaan otteeseen ja juuri noinhan se on.
En kyllä uskaltaisikaan mennä suoralta kädeltä sanomaan että lopeta seurustelu, sillä siinä voisi käydä juuri niin, että se seurustelu loppuu äidin kanssa ja nuoret karkaavat vihille..
Yhteenvetona voisin tehdä niin, että seuraan sivusta ja olen tukena tarvittaessa.
Pojalle täytyy tehdä selväksi, että meillä eletään näin ja jos ei miellytä niin nostakoot kytkintä..täytyypä vielä ottaa tuo haukkuminen puheeksi kun ei nähtävästi tämän vanhemmat ole opettaneet tälle miten naisille puhutaan, tai sitten ovat. Minulla vaan on asiasta eri näkemys.
Olen iloinen että sinun tyttäresi silmät aukenivat ajoissa..Kunpa tässäkin kävisi yhtä hyvin. - ankeatäti
"anoppi" kirjoitti:
Tätä tyttäresi poikaystävää kohtaan missään vaiheessa, tai vihaa?
Minulla on vielä sekin kun tunnen juuri niin, siis säälin poikaa. Ei se sairaalloinen mustasukkaisuus varmaan helppoa ole ja saattaahan olla niinkin, että tällä on vähän myöhästynyt murrosikä:D
Itselläni ei ole kokemusta tuollaisista miehenaluista joten en tiedä jatkuuko tuo lutkittelu vai loppuuko se vai paheneeko ajan myötä ja nyrkki heiluu...Huoh.
Luin tekstisi useaan otteeseen ja juuri noinhan se on.
En kyllä uskaltaisikaan mennä suoralta kädeltä sanomaan että lopeta seurustelu, sillä siinä voisi käydä juuri niin, että se seurustelu loppuu äidin kanssa ja nuoret karkaavat vihille..
Yhteenvetona voisin tehdä niin, että seuraan sivusta ja olen tukena tarvittaessa.
Pojalle täytyy tehdä selväksi, että meillä eletään näin ja jos ei miellytä niin nostakoot kytkintä..täytyypä vielä ottaa tuo haukkuminen puheeksi kun ei nähtävästi tämän vanhemmat ole opettaneet tälle miten naisille puhutaan, tai sitten ovat. Minulla vaan on asiasta eri näkemys.
Olen iloinen että sinun tyttäresi silmät aukenivat ajoissa..Kunpa tässäkin kävisi yhtä hyvin.Kyllä varmaan tunsin sääliä ja sellaista tuskaa, että miten tässä käy ja kunpa nuorten elämä järjestyisi.
Toivoin, että poika löytäisi oikean suunnan ja jättäisi pikkurikollisen elkeet. Hän oli tosiaan mukava poika ja monella tapaa kehityskelpoinen, vaikka tausta oli risa ja asiat menneet osittain väärään suuntaan. Ja tytär sääli ja tykkäsi mahdottomasti. Ja halusi auttaa ja uskoi pelastavansa.
Uskoin, että asiat järjestyvät. Luotin tyttäreen ja viisaisiin valintoihin. Toivoin, että poika löytää hyvän suunnan elämälleen joka tapauksessa - pysyvät sitten yhdessä tai ei. No eivät pysyneet yhdessä, mutta nyt näkisin, että suhde oli tytölle tosi hyvä seurustelukoulu.
Pojan nykymeiningistä en tiedä mitään. Toivotaan, että on asialliset kuviot, eikä enää poliisin tuttu.
Toivotan sinulle ja väellesi kaikkea hyvää. Ja pidä kiinni siitä, että teidän kodissa ei käyttäydytä huonosti. Ymmärsin, että teillä on iso perhe - eihän se homma voi toimia, jos siellä vieras mestaroi ja öykkäröi. Keskenkasvuiseltahan tuo kaveri vaikuttaa. Toivotaan että viisastuu. - aviomies
ankeatäti kirjoitti:
Tuolla ylempänä kerroin meidän tytön tapauksesta. Ehkä hänellä kävi juurikin niin, että kun oli kovin ihastunut ja rakastunut, niin hän ei nähnyt vaaran merkkejä. Tai jos näki, niin ajatteli pystyvänsä auttamaan ja yhdessä selviämään kaikesta.
Nuorta pitäisi vahvistaa ja kaataa häneen viisautta. Ei väkisin vaan hyödyntämällä ne tuhannen taalan paikat, joita joskus avautuu. Itse käytin myös hyvien kirjojen ja lehtien antamista ja järjestämistä huusholliin ikäänkuin helposti saataville. Es Demi lehti oli ainakin joitakin vuosia sitten hyvä tyttöjen lehti. Siellä opetettiin seurusteluasioita ja ihmissuhdejuttuja nuorille nuorten kielellä. Menee paljon paremmin perille kuin äidin mäkättämänä.Nuorilta puuttuu itseluottamusta. Tytär saa pojalta hyväksyntää, kunhan vain tottelee tätä. Tytär pitäisi saada kunnioittamaan itseään, hänen tulisi oppia, että hänen tarpeensa, mielipiteensä jne. Ovat tärkeitä. Nyt taitaa olla niin, että tärkeintä hänelle on saada hyväksyntää rakkaaltaan.
- .............
Minusta poika ei kuulosta yhtään mukavalta...
Vaikea tuolle on mitään tehdä, kuitenkaan, jos tytär tosiaan katselee asioita vaaleanpunaisten lasien läpi. Jos laitatte täyden stopin vävykokelaalle, voi olla, että samalla menevät välit tyttäreen.
Minusta kannattaa varmistaa ainakin pari asiaa. Ensinnäkin tehdä selväksi tyttärelle, että hän on aina tervetullut kotiinsa, oli tilanne mikä hyvänsä. Silloin hänellä on paikka, johon palata, jos pojan kanssa tulee isoja ongelmia.
Toiseksi tyttären kanssa voisi jutella siitä, millaista kohtelua hänen ei tule hyväksyä. Normaaliin parisuhteeseen ei kuulu lutkittelu eikä kaverisuhteiden rajoittaminen, saati että läskiksi haukkuminen.
Nämä eivät ole lainkaan helppoja asioita, ja osa niistä tytön pitää ehkä vain oppia itse kantapään kautta. Siinä vaiheessa häntä auttaa suunnattomasti se, jos hän tietää, että kotona häntä rakastetaan, arvostetaan ja halutaan auttaa sitten, kun hänellä itsellään on se järjen kipinä herännyt. - Parempiakin on
"Tyttäreni on kihloissa mielestäni ihan mukavan pojan kanssa, mutta minua häiritsee pojan mustasukkaisuus ja olen kuullut miten tämä haukkuu tytärtäni lutkaksi..."
Miellyttävä poika?
Salli minun ihmetellä. Jos ei ole tuon parempia köytöstapoja, niin olisi viisainta osoittaa kundille ovea.
Tuosta liitosta ei hyvä seuraa. - sanoin,että
Tytölläni oli samanlainen nuori mies 25v,joka
uhitteli tytölleni.Tyttö puhui minulle ja vaimolleni,että hällä on tarkoitus ottaa omaan
asuntoon asumaan tämä Mika.Me ostimme tytölle
asunnon,kun hän alkoi opiskelemaan.
Minä kerroin
tytölle,ettei raahaa asuntoon tuollaista mielipuolta,vaan yrittää päästä eroon tyypistä.
Me emme hyväksy,että tälläinen tyyppi käyttää
tyttöämme hyväksi.Hän on ihan narsistinen,osittain
mielipuolinen.Tyttö lupasi hakeutua tästä eroon.
Viikko sitten oli Mikalle ilmoittanut meidän
päätöksen,olimme viikolla käymässä tytön luona
ja kävimme syömässä ravintolassa,johon tämä Mika
tuli,kerroin hälle ,että pysy erossa tytön asunnolta ja palauta avain minulle,koska omistan asunnon.
Hän palautti ja motkotti onpa v........n
mies.Vaihdatin varmuuden vuoksi lukot oviin.
Tunnen sen tytön naapurin,ja kerroin hälle että
jouduin uudet lukot,ettei se tyyppi häiritse
tyttöä. - random_N
ovat minusta nämä:
- tyttö asuu teillä
- pari tapaa vain viikonloppuisin
Muuta hyvää en kyllä sitten keksikään.
Ota nyt ensialkuun siltä jantterilta luulot pois sääntöjen suhteen: paalutat kertaalleen käytännöt aikautaulujen, ruokailujen, televison ym. suhteen ja jos ei sälli niitä noudata niin kenkää jalkaan ja ovelle.
Kakarahan se kai on, mutta lutkittelu ym kertonee ettei kodin malli ole ihan sanotaanko a-luokkaista. Korosta tytöllesi ettei normaalissa suhteessa ja normaali ihminen lutkittele.
Toivotaan että lempi viilenee ennen kuin tyttö muuttaa pois kotoa ja ettei pamahda pullaa uuniin. Tuon pojan kanssa kun alkaa kotileikki ilman vanhempien valvovaa silmää, niin oksat pois. Siellä saattaa viuhua ilkeyksien lisäksi nyrkkikin ja veikkaan että pojan rahat (jos niitä on) ovat hänen ja tyttäresi rahat heidän yhteisiä.
Hyh mikä junttipulla on tytön riesaksi sattunutkin.- "anoppi"
että näkevät vain viikonloppuisin..Hmm
Itse tuossa ajattelin, että jos näkisivät päivittäin niin tytölle selviäisi nopeammin millaisen junttipullan kanssa on tekemisissä.
Toivon itsekkin todella ettei pamahda pulla uuniin.
- sammakkomuori
Ja anoppi ei lotkauta korvaansa poikansa puheille. Paska anoppi ja vielä paskempi poika.
- ihmettelijä..
ylipäätänsä pitää mennä yhteen lutkittelevan miehen kanssa?
Pitääkö anopin siivota aikuisen poikansa suuta? Tuskinpa, joten älä nyt hauku sitä anoppia.
- tässä...
pojassa oli kivaa? Täysi kakara minusta, en kestäisi yhtään vaan näyttäisin kaapin paikan anoppilassa.
- USKOvaisista
Niinpä. Tätä ne uskovaiset on. Tarvitsee ilmeisesti uskoa juuri oman heikon ja ilkeän mielen takia. Samaa lajia edustaa muut tuntemani "uskovaiset". Hyvä markkinointikanava: kiroileva, haistetteleva hyvässä hengessä kylpevä ihmisraunio.. ja jeesus pelastaa...
Jotain ironiaako?- "anoppi"
Koska omassa kodissa on tiukka uskonnollinen kuri, niin sitten sitä uskalletaan pullikoida muualla tai osoitetaan mieltä. Onko se usko edes oma valinta vai onko siihen pakotettu..
- Kohtalosta viisastuneena
"anoppi" kirjoitti:
Koska omassa kodissa on tiukka uskonnollinen kuri, niin sitten sitä uskalletaan pullikoida muualla tai osoitetaan mieltä. Onko se usko edes oma valinta vai onko siihen pakotettu..
hyvä tavaton mikä sika vävynne on. Itse henk koht olisin voinutkin toivoa,että omat vanhempani olisi puuttuneet nuorena (16v) seurustelu kumppanini valintaan. Siinä meni 7v hukkaan toisen tossun alla ja vaaleanpunaiset lasit silmillä.
Joten toivoisin sinun ymmärtävän puuttua ennen kuin tyttö muuttaa kotoa.Tuollaisesta alistavasta parisuhteesta on vaikea päästä irti. Kun itsetunto ja oma arvostus on järjestelmällisesti lytätty pikkuhiljaa. Sitten tyttäresi saattaa salata. Esim...väkivallan,henkisen/fyysisen,rahallisen kusetuksen yms...Mikä on todennäköistä kun vävysi ei todellakaan arvosta tytärtäsi,sääntöjä,ja ei käyttäydy toisen kotona kunnioitettavasti.
Tyttärellesi voisit tehdä selväksi ettei toista kunnioitettavaan parisuhteeseen kuulu lutkittelu tai mukaan haukkuminen.
Sillä se nakertaa itseluottamusta,musertaa mieltä(masennus)lamaannuttaa, ja vie parisuhteelta ilon.Taasen itsekkäät vaatimukset esim.(tietokoneen käytön jakamattomuus),nakertaa teidän luottamusta toisiinne.vävy kokelas ei ole oppinut jakamaan,tekemään kompromisseja,huomioimaan toisia ihmisiä.
Sitten kun rahaa on roskaruokiin...voitte vihjaista että jos talon normaali arkiruoka ei kelpaa.Hän saa vapaasti kiikuttaa eväät tullessaan.Mutta tee selväksi ettei teidän ruasta sovi valittaa.(kuuluu muutenkin hyviin tapoihin).Kiukutelkoon kotonaan jos uskaltaa.
Saattoin tässä nyt ottaa liiankin jyrkästi kantaa,mutta parempi auttaa, kun katua tai pahemminkin olla sokea..Jutelkaa vaikka nuorison kanssa yhdessä, miten teillä käyttäydytään.
Tyttäresi isä voisi myös vihjaista ettei hyväksy tuollaista kielen käyttöä keneltäkään mieheltä tytöllensä.(olisin ainakin ollut,helpottunut omalta osaltani ja aika otettu).Jos olisin saanut osaltani suojelua.Vaan toisin oli...
Tämä vaan sen takia ettei tyttäresi katkeroidu niin kun minä tein ...mutta nyt onnellinen 2v tyttären äiti ja ihan rakastettava mieskin on.:) - vuokratäti
Äidilläni on ollut useampiakin uskovaisia poikia vuokralaisena ja täytyy sanoa että huh huh mitä sikoja olivat! Hyvin epänormaalia käytöstä oli monenlaista!
- Perusluterilainen
Eivät ne asiat ihan noin yksioikoisia ole. Itse esimerkiksi olen syvästi uskonnollinen nuori mies, eikä mieleeni kyllä juolahtaisikaan lutkitella tai huoritella ketään naista, saati omaa tyttöystävää. Sellainen ei yksinkertaisesti ole mitään muuta kuin paljasta sikamaisuutta. Mies joka moista harrastaa ei edes ansaitse naista itselleen. En tiedä millaisia uskovaisia sinä tunnet, mutta ainakin minä ja ne uskovat jotka kuuluvat tuttavapiiriini (jossa siis ateistista ortodoksiin porukkaa) ovat ihan tavallisia ihmisiä. Ja osaavat ne ei-uskovatkin puhua törkeyksiä, usko pois. Yksi kaveri jonka tiedän huutelee kirjaimellisesti aina huoritteluja naisille kun on kännissä. Niin että otetaan ihmiset yksilöinä, eikö niin? Loppujen lopuksi, ei se "uskovaisen" tai minkä vaan leima otsassa tarkoita että kaikki ko. ryhmän jäsenet olisivat samanlaisia.
- äidin tehtävä
opettaa tyttärelleen itsekunnioituksen merkitys.
Omalta äidiltäni en sitä oppia saanut ja elämäni on ollut sen mukaista parinkin eri miehen ovimattona. Lutkitelleet eivät kuitenkaan ole, siitä olen ollut tarkka.
Omalle tyttärelleni tein selväksi mielipiteeni, kun kuulin hänen poikaystävänsä sanoneen häntä huoraksi (molemmat silloin alle 20). Muistutin vain ystävällisesti, että naisella pitää olla itsekunnioitusta ja arvostaa itseään niin korkealle, ettei moista kielenkäyttöä suvaitse rakkaaltaan, JOS ei ole aihetta. Että molemminpuolinen kunnioitus suhteessa on a ja o. No, heidän suhteensa ei sitten kestänyt, ruusunpunaiset lasit kai tippuivat.
Sama varmaan tulee tapahtumaan tyttärellesi . Mitä pikemmin sitä parempi, etteivät ne sielulliset haavat, mitä tuommoisesta halveeraamisesta tulee, olisi kovin pahoja.
Näytä niille, että SINÄ olet aikuinen! Että SINUN ylitsesi ei kävellä omassa kodissasi. Siinä on kylliksi naisenmallia tyttärellesi. Hän tulee siitä sitten järkiinsä omassa tahdissaan. - mieleen
että minkähän ikäisestä parista mahtaa olla kyse.....
- "anoppi"
Tyttäreni on seitsemäntoista ja vävykokelas samaa ikäluokkaa..
On se kumma mikä kiire nuorilla on vakinaiseen parisuhteeseen. Ei muuten mutta jää se villi nuoruus kokematta:(
- mmm
Tyttärelläni oli samanlainen suhde ruotsalaiseen poikaan. Poika oli todella mukava kun halusi, mutta... tytärtäni kohteli törkeästi, hirveä kiukun puuska jos jokin asia ei mennyt kuten hän halusi. Töihin hän ei halunnut, koska periaate oli että minun olisi pitänyt heidät ruokkia, koska olen aikanani lapsen tehnyt tähän maailmaan. Aloin pikkuhiljaa puhumaan tyttärelleni narsismista ja toin hänelle asiaa koskevaa kirjallisuutta. Totesin usein, että jos nyt on tälläistä niin tilanne ei parane vuosien saatossa, vaan pahenee. Joka kerta tein selväksi, että päätös on hänen ja jos tulee paha paikka eteen, niin aina saa pyytää minulta ja mieheltäni tai ex-mieheltäni (isältään) ja hänen vaimoltaan apua. Kaikki keskustelut käytiin sulassa sovussa, ei tapellen ja syytellen. He asuivat minun omistamassani asunnossa lähellä meitä. Tytär ei olisi saanut olla meihin yhteydessä, mutta olimme kuitenkin koko ajan. En uskaltnut laittaa suhdetta poikki, vaikka olisin voinut ajaa pojan pois asunnostani. Tyttäreni katseli häntä ruusunpunaisten lasien läpi. Pelkäsin että tyttäreni lähtee pojan perään ja sitten olisikin jo vaikeampi juttu saada häneen yhteyttä. Mutta ajatukset muuttuivat ja vihdoin tuli puhelu tyttäreltäni jossa hän itse sanoi ettei jaksa enää. No siinä vaiheessa oli helppo toimia ja olla tyttären tukena. Poika autoon ja Turkuun. Satamassa laivalippu kouraan yhteensuuntaan. Ei paluuta. Narsistin kanssa on kyllä vaikeaa, mutta nyt tyttäreni alkaa jo osoittaa kiinnostusta muihin miehiin. Vuoden vei asian käsittelyyn. Onneksi hän on nuori ja ajattelee jo järjellä.
Toivon sydämestäni, että oma tyttäresi pääsee eroon tästä narsistista, koska hänestä se on lähdettävä halu irtaantua tästä miehestä.
Tiedän kuinka vaikea on katsella vierestä tätä tilannetta. Tsemppiä Teille!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996134
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983065Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p292873Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3361081Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861049Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774