Olen mitannut verenpaineen selinmakuulla ollessani, ja mittari näytti vain 80/49. Onkohan mittari epäkunnossa vai vaikuttaako selällään makaaminen verenpaineeseen? Onkohan se normaalia vai vaarallisen matala? Verenpainemittari tuntuisi toimivan ihan hyvin.
Onko näin matala verenpaine vaarallinen?
5
3038
Vastaukset
- mittari on
viimeksi kalibroitu? Kyllä, kyllä on liian alhaiset paineet JOS nuo ovat tod.arvot
- mutta ei
vaaralliset,ja sitä paitti makuuasennossa on yleensäkin alhaisemmat paineet kuin istuallaan tai seisten,mittaappas istuallaan.Ja sit jos satut olemaan vielä erityisen hyväkuntoinen,sekin madaltaa paineita,mut jos huimausta on,sillon kannattaa käydä tutkituttamassa
- Sirrak
Mites mulla mahtaa asiat olla ,sillä olen 65 vuotis ja minulta on viimeksi mitattu verenpaine 40 vuotiaana jolloinka sanoivat minun verenpaineeni vastaavan 18 vuotiaan verenpainetta.Tänään sitten kävin terveyskeskuskeksessa mittaamassa verenpaineeni kun siellä on se koppi missä voi sillä digitaalisella mittarilla käydä itse mittaamassa. Mittasin kaksi kertaa sen ja ensimmäisellä mittauksella se näytti tällaisen tuloksen: Sys 116
Dia 81
Pulse 77
Ja sitten odotin pari minuuttia ennenkuin mittasin taas uudestaan ja tulos näytti sillä kertaa luvut olivat tällaiset:. Sys 114
Dia 80
Pulse 80
Joten onko verenpaineeni liian alhainen ja onko syytä huolee ja pitäisikö kenties käydä lekurissa tarkistuttamassa?
Minulta ei ole ainakaan kolmeenkymmeneen vuoteen otettu myöskään kolesteroli eikä verensokeri arvojakaan myös,joten en tiedä yhtään,että mitkä nekään ovat myöskään. - alhaiesna
eihän se aina haittaa jos huimaa.. ittellä matalat ja joka päivä huimaa vaikka kuinka paljon lääkärit ym sanonu et normaalia ja hyvä homma
- ...
Itsellä verenpaineet todella alhaiset, lähes aina seisomaan noustessa tai asentoa vaihtaessa huimaa ja silmissä sumenee. En ole käynyt ikinä missään tutkimuksissa, mutta pitäisikö kun mitään muita vaivojakaan ei ole?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882