Jotta vastaisi myös hän, ken ei pitkästyttävää tekstiä jaksa lukea:
Mistä saa vahvoja, itsenäisiä naisia? Onko olemassa jotain tuntomerkkejä joista tälläisen tunnistaa?
Seuraavaksi se pitkästyttävä teksti.
Useimmat ovat varmaan samaa mieltä siitä että miehet ja naiset katsovat toisiaan perhettä silmällä pitäen. Sitä toivoo joko tietoisesti tai tietämättään toisella olevan ominaisuuksia jotka olisivat eduksi jälkikasvulle. Tietysti kaikki toivovat hyvää ulkonäköä. Vartalon soisi olevan mallia synnyttäjä/siittäjä. Jos osaa ajatella vain alapäällään niin toivelistan kärjessä on kotiäiti/elättäjä. Olen huomannut että minunkin pilini kovettuu tavallista helpommin jos lähellä kiehnää hyvännäköinen ja isorintainen, naisen muotoinen kotiäiti. Mutta minä ajattelen asiat pidemmälle (en siis kikkelilläni) koska haluan että perheestäni tulee vahva, eikä siitä voi sellaista tulla jos ajattelisin kikkelilläni. Tämä onkin ollut varsin haasteellista aikaa, toivottavasti kannattavaa.
Sensuellin kotiäidin sijaan kiikarissa on vahva ja itsenäinen, hieman miehinenkin nainen. Muusikkona joutuu olemaan välillä pitkiäkin jaksoja pois kotoa, eikä se ole lapselle hyväksi että kotona käy useampi kuin yksi isä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Kyllä ne äidin vaistot löytyvät itsenäisistäkin naisista, alapääni ei tiedä kaikkea.
Sekin on varmasti lapsen kannalta parempi ettei perheen arki ole sitä harmaata. Arki on vähemmän tylsää jos vanhemmilla on muutakin yhteistä kuin kotielämä, eli varmaankin tarvitsen naisen jota musiikki kiinnostaa normaalia enemmän. Mutta se on nyt tullut selväksi ettei muusikkonaisia liiemmin ole olemassa, Tik Takin tytötkään eivät ole vastanneet treffikutsuihin.
Vaikka muusikkobeibejä ei olekaan, niin itsenäisiä ja vahvoja naisia olen kuullut olevan olemassa ja jopa huomattavia määriä. Kysymys kuulukin, mistä niitä saa ja mistä ne tunnistaa? Jos kohdalle osuu ja vähääkään lapsia haluaa niin pökkään kyllä saman tien paksuksi. Loogisesti ajatellen sellaisia saattaisi löytää ainakin korkeakoulutetuista ammateista, olisiko muita ideoita?
LUKEKAA TÄMÄ
62
2128
Vastaukset
- rock kissa,
määrätietonen,taiteilijatyyppi,ja vielpä lapsrakas,kaunis,hoikka mut nyt tulee miinus:pienet keksit,saisit kustantaa mulle silikoonit.
- rock kissa-
oon hirvee tuurijuoppo, ja laitetaan nyt viel yks:välillä hyvinkin vittumainen ja laiska ja ilkeä ja hiellehaiseva..ja no siinä ne kai oli.
- muusikko mies
rock kissa- kirjoitti:
oon hirvee tuurijuoppo, ja laitetaan nyt viel yks:välillä hyvinkin vittumainen ja laiska ja ilkeä ja hiellehaiseva..ja no siinä ne kai oli.
Kyllä se juopottelu jää kun raskaaksi tulee. Ne on ne äidin vaistot katsos. Vittumaisuus tuossa tuottaa sen isomman ongelman, riippuu millaista se on. Oikeanlainen vittumaisuus on jopa varsin seksikästä, selkäänpuukottaminen ei. Laiskuus ei ehkä kuvasta ihan täysin sellaista itsenäisyyttä jota tarkoitan. Riippuu mitä tarkoitat laiskalla. Jos se tarkoittaa siivellä elämistä niin no thanks.
- rock kissa-
muusikko mies kirjoitti:
Kyllä se juopottelu jää kun raskaaksi tulee. Ne on ne äidin vaistot katsos. Vittumaisuus tuossa tuottaa sen isomman ongelman, riippuu millaista se on. Oikeanlainen vittumaisuus on jopa varsin seksikästä, selkäänpuukottaminen ei. Laiskuus ei ehkä kuvasta ihan täysin sellaista itsenäisyyttä jota tarkoitan. Riippuu mitä tarkoitat laiskalla. Jos se tarkoittaa siivellä elämistä niin no thanks.
....harmi.
- muusikko mies
rock kissa- kirjoitti:
....harmi.
olen kerran nauranut yhdelle vitsille jonka kuulin muutama vuosi sitten
- nuori nainem
Mikä hanuristi tahansa, suutas soittelet, mut´ osääksä soittaa? Jos sä vain kuvittelet olevas muusikko, todellisuudessa vain steppaat kilometritehtaalla, ehkä sä vain kuvittelet olevas jotain erikoista muihin miehiin nähden?
Onx sul ohuet reidet? sithän sä olet jo melkein rokkitähti, pitkät jalat, niin ollaan jo muusikkoja.
Vaatekomerosta löytyy psykedeeliskuvioinen paita ja oot joskus käynyt Tampereen tillikassa ja aseman ravintolassa, farkut polvista rikki ja täytyy jatkuvasti rummuttaa käsiänsä reisiin, kaula liikkuu edestakaisin kuin hönöllä, Masi sarjakuvasta. niinjoo, aiheellinen kysymys, kukahan suostuix niinku vaimox, Tupakkia täytyy vetää että reidet pysyis ohuina, enhän muuten näyttäis muusikolta, on mulla kirpparilta ostettu musta pitkä puvuntakki,,,jeejee,,,kuka rakastaa mua,,,kuka rumaan runkkariin vois rakastua,,,- muusikko mies
Ei muusikot ole tuollaisia stereotypiasta huolimatta ok? Ei minusta päälle päin näe muusikkoa, ei kovin monesta muustakaan oikeasta ammattimuusikosta. Painellaan menemään tuolla melko hyvin soluttautuneena. Sitä paitsi teen ihan tavallista päivätyötä silloin kun soittaminen ei kiinnosta/ole muuten mahdollista.
- nuori nainem
muusikko mies kirjoitti:
Ei muusikot ole tuollaisia stereotypiasta huolimatta ok? Ei minusta päälle päin näe muusikkoa, ei kovin monesta muustakaan oikeasta ammattimuusikosta. Painellaan menemään tuolla melko hyvin soluttautuneena. Sitä paitsi teen ihan tavallista päivätyötä silloin kun soittaminen ei kiinnosta/ole muuten mahdollista.
Et siis ansaitse elantoasi musiikilla, mutta haluat että sinua pidetään muusikkona,,,olet niinsanottu elämäntapa muusikko. Suomeen muutti noin 30 vuotta sitten intiaaneja, jotka halusivat elää metsässä luonnonmukaisesti, he opettivat suomalaisille monia viisauksiaan, kunnes kävi viimein ilmi, ettei heistä kukaan ollut intiaaneille edes sukua, suurin osa oli tullut etelä ranskasta suomeen ja yrittivät huijaamalla saada ruokansa, ns. suunsoitolla.
Siitä nimitys elämäntapa-intiaani.
Oletko sinä parempi kuin he? Käytätkö hapsutakkia? - muusikko mies
nuori nainem kirjoitti:
Et siis ansaitse elantoasi musiikilla, mutta haluat että sinua pidetään muusikkona,,,olet niinsanottu elämäntapa muusikko. Suomeen muutti noin 30 vuotta sitten intiaaneja, jotka halusivat elää metsässä luonnonmukaisesti, he opettivat suomalaisille monia viisauksiaan, kunnes kävi viimein ilmi, ettei heistä kukaan ollut intiaaneille edes sukua, suurin osa oli tullut etelä ranskasta suomeen ja yrittivät huijaamalla saada ruokansa, ns. suunsoitolla.
Siitä nimitys elämäntapa-intiaani.
Oletko sinä parempi kuin he? Käytätkö hapsutakkia?Ansaitsen elantoani silloin tällöin musiikilla. Helpompi kuvailla itsensä muusikkona kuin duunarina kuitenkin. Intiaaneista puheenollen, sulla ei taida olla ihan kaikki inkkarit kanootissa?
- nuori nainem
muusikko mies kirjoitti:
Ansaitsen elantoani silloin tällöin musiikilla. Helpompi kuvailla itsensä muusikkona kuin duunarina kuitenkin. Intiaaneista puheenollen, sulla ei taida olla ihan kaikki inkkarit kanootissa?
mutta kun et edes ole muusikko, elät haavemaailmassa. Toivot olevasi muusikko, se on eri asia kun olla muusikko.
Veljeni käy joskus talvisin pilkillä ja saa muutaman ahvenen. Kukaan ei kutsu häntä kalastajaksi,eikä hän itsekään sitä tee.
Yritä nyt ymmärtää, ettet ole mikään muusikko, korkeintaan basisti tai hanuristi.
Kerroit omaavasi kikkelin, vai mikä se oli?
Pojilla on kikkeli.
Miehessä täytyy olla munaa!
Sullakin saattaa olla ajoittain, riippuen toisten bändisi miesten mielenkiinnosta. - MichikoXX
nuori nainem kirjoitti:
mutta kun et edes ole muusikko, elät haavemaailmassa. Toivot olevasi muusikko, se on eri asia kun olla muusikko.
Veljeni käy joskus talvisin pilkillä ja saa muutaman ahvenen. Kukaan ei kutsu häntä kalastajaksi,eikä hän itsekään sitä tee.
Yritä nyt ymmärtää, ettet ole mikään muusikko, korkeintaan basisti tai hanuristi.
Pojilla on kikkeli.
Sullakin saattaa olla ajoittain, riippuen toisten bändisi miesten mielenkiinnosta.Minä lasken musiikin harrastajat, jotka laulavat/soittavat ja esiintyvät joskus, muusikoiksi ja käytänpä kyseistä käsitettä itsestänikin. Tietysti "keikkapianisti" olisi tarkempi ilmaus. Kerros nyt, kuka on sinun mielestäsi muusikko ja oletko itse sellainen?
- muusikko mies
nuori nainem kirjoitti:
Pojilla on kikkeli.
Sullakin saattaa olla ajoittain, riippuen toisten bändisi miesten mielenkiinnosta."mutta kun et edes ole muusikko, elät haavemaailmassa. Toivot olevasi muusikko, se on eri asia kun olla muusikko."
Jäin kiinni. Olen wannabe muusikko. - nuori nainem
muusikko mies kirjoitti:
"mutta kun et edes ole muusikko, elät haavemaailmassa. Toivot olevasi muusikko, se on eri asia kun olla muusikko."
Jäin kiinni. Olen wannabe muusikko.nyt kun sain sut ojennukseen, saatan harkita kosintaasi
- lähemminkin ?
nuori nainem kirjoitti:
nyt kun sain sut ojennukseen, saatan harkita kosintaasi
Koska eihän tuossa aloituksessa puhuttu edes kosinnasta, vaan: "Jos kohdalle osuu ja vähääkään lapsia haluaa niin pökkään kyllä saman tien paksuksi."
- nuori nainem
lähemminkin ? kirjoitti:
Koska eihän tuossa aloituksessa puhuttu edes kosinnasta, vaan: "Jos kohdalle osuu ja vähääkään lapsia haluaa niin pökkään kyllä saman tien paksuksi."
Voi ei, voi ei! Tota en enään muistanutkaan!
Jätkä siis meinaa pökätä samantein paksus.
Aikalisä!
Joo, oon nyt miettinyt tarkemmin, ei kai kikkelillä voi tulla raskaax? eihän se yllä edes huulille!
Varsinaista turvasexiä!
Ei kai se miehestäkään tunnu hyvältä, jos suuseksissä kikkeli menee hampaankoloon ja täytyy lähtee poliklinikalle eli päivystävään terveyskeskukseen/sairaalaan,,,
niin noh! ei kukaan tietäis, mistä sais oikeen kokoista? ei mitään neulamuikkua, jota löytyy savosta.
- Nainen21-
..ei voi rajata aloja missä näitä vahvoja ja itsenäisiä naisia on. Varmasti korkeasti koulutetuilla aloilla, mutta voi niitä siellä "alemmallakin" olla. Joku voi vasta opiskella ja tekee siinä samalla vaikka siivojan hommaa. (Tietysti on niitä hienohelmoja, jotka tähän hommaan ei ikinä suostuisi. Ne on niitä, joita sitten tarvii elättää! Itsenäinen nainen repii rahansa mistä vain.)
Riippuu miten kukin määrittää itsenäisen ja vahvan naisen. Koen itseni kohtuu vahvaksi ja itsenäiseksi naiseksi. Rikkaita miehiä olisi tarjolla, mutta minä en tarvitse elättäjää vaan miehen joka miellyttää minua sisäisesti ja ulkoisesti. En ole työssäni vaikutusvaltainen, mutta johtajan työt kiinnostavat ja haluan nousta korkealle.
Silti vaikka minussa on tuota itsenäisen naisen piirteitä, itken miehen perään jota en saa. Hän siittäisi ne kaikinpuolin terveet lapset. Rakastan häntä.. sekä hän on tarpeeksi varakas, mikä turvaisi perhettä. Enemmän olen kuitenkin se tunteikas nainen, vaikka koitan olla vahvempi mitä todellisuudessa olen. Tapaamani mies todella muutti minua :D
Eiköhän näitä naisia tapaa missä vain, kunhan ei anna ennakkoluulojen olla esteenä. Niin ja onko sinusta isot tissit hyvän äidin merkki? Sanon heti tähän, että minulla on pienet (miesten mielestä sit ainakin, minun mielestä normaalit). Pienistä tisseistä huolimatta hoitaisin lapseni leijonaemon tapaan.- muusikko mies
Koulutus ei kerro vielä mitään. Silti, hyvin usein sellaiset jotka ovat jättäneet koulunsa kesken, keskittyvät etsimään elättäjää töiden sijaan. Niille nyt kelpaa melkein kuka vaan ja varmaan juuri siitä syystä on joskus meinannut omakin kikkeli lipsahtaa väärään koloon. Hammasta purren selvisin kiusauksesta, läheltä piti tilanne kuitenkin.
Itsenäisellä ja vahvalla tarkoitan sellaista joka jo vaikka ensi tapaamisesta lähtien esim. baarissa tai leffassa, vaatii että saa maksaa oman osuutensa. On tietyllä tapaa ylpeä siitä että pärjää omillaan. Kestää yksin olemisen silloin jos yhteinen aika jää joskus vähäiseksi molempien kiireiden vuoksi, eli että osaa olla yksinkin eikä tarvitse aina miestä kainaloon.
Alapää huutaa kyllä isoille tisseille, yläpää sanoo ettei niiden koolla ole merkitystä. Ei tissien koolla tietääkseni äitiyden kannaltakaan ole? Mutta kuten sanoin, jos kuuntelisin alapäätä niin olisin jo elättämässä kaunista muodokasta naista, jos en useampaakin. - Nainen21-
muusikko mies kirjoitti:
Koulutus ei kerro vielä mitään. Silti, hyvin usein sellaiset jotka ovat jättäneet koulunsa kesken, keskittyvät etsimään elättäjää töiden sijaan. Niille nyt kelpaa melkein kuka vaan ja varmaan juuri siitä syystä on joskus meinannut omakin kikkeli lipsahtaa väärään koloon. Hammasta purren selvisin kiusauksesta, läheltä piti tilanne kuitenkin.
Itsenäisellä ja vahvalla tarkoitan sellaista joka jo vaikka ensi tapaamisesta lähtien esim. baarissa tai leffassa, vaatii että saa maksaa oman osuutensa. On tietyllä tapaa ylpeä siitä että pärjää omillaan. Kestää yksin olemisen silloin jos yhteinen aika jää joskus vähäiseksi molempien kiireiden vuoksi, eli että osaa olla yksinkin eikä tarvitse aina miestä kainaloon.
Alapää huutaa kyllä isoille tisseille, yläpää sanoo ettei niiden koolla ole merkitystä. Ei tissien koolla tietääkseni äitiyden kannaltakaan ole? Mutta kuten sanoin, jos kuuntelisin alapäätä niin olisin jo elättämässä kaunista muodokasta naista, jos en useampaakin.kaunis (ja muodokas) nainen voi olla itsenäinen ja fiksu mielestäsi? Tarkoitan, että minulle tuli käsitys, että pidät kaikkia kauniita naisia sellasina aivottomina jotka on lopettanut koulunsa yläasteen jälkeen? Lupaan, että on paljon kauniita naisia, jotka on erittäin fiksuja, pitää uskaltaa ottaa selvää. Yksi vinkki ja tunnusmerkki tunnistamaan tämmöinen nainen on: Tissit ei ole säälittävästi tyrkyllä! Ja vaatteet ei ole yhtä kokoa liian pienet.
- muusikko mies
Nainen21- kirjoitti:
kaunis (ja muodokas) nainen voi olla itsenäinen ja fiksu mielestäsi? Tarkoitan, että minulle tuli käsitys, että pidät kaikkia kauniita naisia sellasina aivottomina jotka on lopettanut koulunsa yläasteen jälkeen? Lupaan, että on paljon kauniita naisia, jotka on erittäin fiksuja, pitää uskaltaa ottaa selvää. Yksi vinkki ja tunnusmerkki tunnistamaan tämmöinen nainen on: Tissit ei ole säälittävästi tyrkyllä! Ja vaatteet ei ole yhtä kokoa liian pienet.
En tosiaan tiedä mistä tuo ulkonäkö juttu tuli mukaan. Joku alitajunnan syövereistä tullut tiedostamaton huomio? Voisiko olla niin että nämä ns. kävelevät blondivitsit ovat pakotettuja hyödyntämään ulkonäköään pärjätäkseen elämässä? Älykkäämpien ja siten itsenäisempien ei tarvitse sitä ulkonäköään hyödyntää vaikka sellaista löytyisikin? Mutta jäävät juuri ulkonäkönsä takia paitsioon.
Itsekin olen ajatellut olenko ulkonäköni uhri, ajatteleeko naiset automaattisesti että koska tuo on hyvännäköinen niin se on taatusti täysi mulkku tai vähintään teeskentelijä? Kun se ei ole mikään harvinaisuus että jos alan juttelemaan jonkun naisen kanssa ja siihen päälle sanon vielä että olen muusikko, niin siinä vaiheessa yleensä hiukset heilahtaa ja kuuluu heippa.
..ja vahvuus eivät sulje toisiaan pois. Ellet nyt puhu nimenomaan rasvattomista bodarinaisista. En ihan ymmärrä mitä konkreettisesti tarkoitat kun asetat vastakkain vahvan naiset ja kotiäidit. Vahva nainen voi olla loistava äiti ja kotiäiti voi olla vahva.
Tarkoitatko että sinua kiihottavat "miehen armoilla" olevat naiset, kuten kotiäidit, jotka yleensä ovat vähintään taloudellisesti riippuvaisia miehistään? Että itsenäinen, itsensä elättävä nainen ei sytytä sinua samalla tavalla mutta olisi järjellä ajatellen fiksumpi valinta?
Toki samantyyliset kiinnostuksen kohteet ovat parisuhteessa hyvä juttu, mutta olen huomannut omassa elämässäni etteivät ne ole niitä tärkeimpiä asioita. Seksuaalinen yhteensopivuus, toisen kunnioittaminen ja toimiva arki ovat oman kokemukseni mukaan paljon tärkeämpiä juttuja.
Jos haluat naisen joka tuo leivän pöytään, sinun on vastavuoroisesti oltava valmis ottamaan aidosti vastuu kodin ja lasten arjesta. Tarkoittaa sitä että joudut varmasti ellet nyt luopumaan, ainakin reilusti vähentämään reissuhommiasi. Elämään perheen ehdoilla. Jos haluat tulla ja mennä kuten ennenkin, sinun on "tyydyttävä" kotiäitiin ja elätettävä paitsi itsesi ja lapsesi, myös vaimosi.- muusikko mies
Itsenäinen vahva nainen saa olla muodokas, alakerran mukaan tämä on jopa toivottavaa.
En kyllä tiedä mistä tuo ulkonäkö juttu tuli tuohon mukaan? Olisiko alitajunta kertonut jotain mitä en ole tietoisesti huomioinut. Voisiko olla niin että useimmat tapaamani "elätettävät" ovat olleet muodokkaita ja "itsenäiset" sitten muodottomia?
"Tarkoitatko että sinua kiihottavat "miehen armoilla" olevat naiset, kuten kotiäidit, jotka yleensä ovat vähintään taloudellisesti riippuvaisia miehistään? Että itsenäinen, itsensä elättävä nainen ei sytytä sinua samalla tavalla mutta olisi järjellä ajatellen fiksumpi valinta?"
Kyllä.
Tuo toimiva arki on varmasti se tärkein juttu, seksinkin saa toimimaan jos vaan haluaa. Minusta taas pitää olla muutakin yhteistä kuin koti. Se on todella turhauttava tunne kun suhtaudut johonkin asiaan todella intohimoisesti ja se henkilö jolle siitä yleensä ensimmäisenä puhut ei ymmärrä sitä yhtään.
Tietysti otan vastuun ja miksen vaikka lopettaisikin siksi aikaa kun lapset ovat pieniä. Ongelmana on elämä sen vaiheen jälkeen, jos valitsee naisen joka ei pärjää ilman miestä niin siellä kotona alkaa käymään useampia isiä, tulee ehkä jopa ero. Sellainen on vanhemmallekin lapselle haitaksi. muusikko mies kirjoitti:
Itsenäinen vahva nainen saa olla muodokas, alakerran mukaan tämä on jopa toivottavaa.
En kyllä tiedä mistä tuo ulkonäkö juttu tuli tuohon mukaan? Olisiko alitajunta kertonut jotain mitä en ole tietoisesti huomioinut. Voisiko olla niin että useimmat tapaamani "elätettävät" ovat olleet muodokkaita ja "itsenäiset" sitten muodottomia?
"Tarkoitatko että sinua kiihottavat "miehen armoilla" olevat naiset, kuten kotiäidit, jotka yleensä ovat vähintään taloudellisesti riippuvaisia miehistään? Että itsenäinen, itsensä elättävä nainen ei sytytä sinua samalla tavalla mutta olisi järjellä ajatellen fiksumpi valinta?"
Kyllä.
Tuo toimiva arki on varmasti se tärkein juttu, seksinkin saa toimimaan jos vaan haluaa. Minusta taas pitää olla muutakin yhteistä kuin koti. Se on todella turhauttava tunne kun suhtaudut johonkin asiaan todella intohimoisesti ja se henkilö jolle siitä yleensä ensimmäisenä puhut ei ymmärrä sitä yhtään.
Tietysti otan vastuun ja miksen vaikka lopettaisikin siksi aikaa kun lapset ovat pieniä. Ongelmana on elämä sen vaiheen jälkeen, jos valitsee naisen joka ei pärjää ilman miestä niin siellä kotona alkaa käymään useampia isiä, tulee ehkä jopa ero. Sellainen on vanhemmallekin lapselle haitaksi.Hatunnosto rehellisyydestä. Haluat rusinat pullasta ja myönnät sen avoimesti.
"Voisiko olla niin että useimmat tapaamani "elätettävät" ovat olleet muodokkaita ja "itsenäiset" sitten muodottomia? " Tai sitten sinä liität mielessäsi ihmisiin joitakin luonteenpiirteitä ja ominaisuuksia ihan vain ulkonäön perusteella? Se on inhimillistä, mutta voi viedä joskus pahasti harhaan.
Olet jo valmiiksi mustasukkainen kun ajattelet rouvaasi; olet varma että muodokas kotiäiti roudaa kämpille vieraita miehiä aina kun olet poissa. Mutta ihan samalla tavalla se vahva uranainen voi sinua pettää. Sinun keikkamatkojesi aikaan tai omilla Euroopan työreissuillaan sen charmantin ranskalaisen kollegan kanssa, samaan aikaan kun sinä olet kotona lapsia vahtimassa.
Ymmärrän pointtisi kun toivot naisen olevan kiinnostunut samoista asioista (vaikken ihan samaa mieltä olekaan). Tähänkin taas kokemuksen pohjalta sanoisin etteivät yhteiset mielenkiinon kohteet tarkoita välttämättä kiinnostavia ja hedelmällisiä keskusteluja. Vaikka molemmat olisivat kiinnostuneita samantyylisistä asioista, kiinnostuksen kohteeseen liittyvät asenteet ja mielipiteet voivat olla hyvinkin toisistaan poikkeavia > keskustelu on enemmänkin sapeleiden kalistelua.
Itse arvostan kovasti sitä että puoliso hyväksyy harrasteeni ja mielenkiinnon kohteeni ja suostuu toisinan kuuntelemaan ja joskus kommentoimaankin kun paasaan näistä jutuista. Se että hän tietää "minun jutuistani" vähemän kuin minä, ei haittaa. Hänellä on omat erikoisalansa. :)- muusikko mies
katarzyna kirjoitti:
Hatunnosto rehellisyydestä. Haluat rusinat pullasta ja myönnät sen avoimesti.
"Voisiko olla niin että useimmat tapaamani "elätettävät" ovat olleet muodokkaita ja "itsenäiset" sitten muodottomia? " Tai sitten sinä liität mielessäsi ihmisiin joitakin luonteenpiirteitä ja ominaisuuksia ihan vain ulkonäön perusteella? Se on inhimillistä, mutta voi viedä joskus pahasti harhaan.
Olet jo valmiiksi mustasukkainen kun ajattelet rouvaasi; olet varma että muodokas kotiäiti roudaa kämpille vieraita miehiä aina kun olet poissa. Mutta ihan samalla tavalla se vahva uranainen voi sinua pettää. Sinun keikkamatkojesi aikaan tai omilla Euroopan työreissuillaan sen charmantin ranskalaisen kollegan kanssa, samaan aikaan kun sinä olet kotona lapsia vahtimassa.
Ymmärrän pointtisi kun toivot naisen olevan kiinnostunut samoista asioista (vaikken ihan samaa mieltä olekaan). Tähänkin taas kokemuksen pohjalta sanoisin etteivät yhteiset mielenkiinon kohteet tarkoita välttämättä kiinnostavia ja hedelmällisiä keskusteluja. Vaikka molemmat olisivat kiinnostuneita samantyylisistä asioista, kiinnostuksen kohteeseen liittyvät asenteet ja mielipiteet voivat olla hyvinkin toisistaan poikkeavia > keskustelu on enemmänkin sapeleiden kalistelua.
Itse arvostan kovasti sitä että puoliso hyväksyy harrasteeni ja mielenkiinnon kohteeni ja suostuu toisinan kuuntelemaan ja joskus kommentoimaankin kun paasaan näistä jutuista. Se että hän tietää "minun jutuistani" vähemän kuin minä, ei haittaa. Hänellä on omat erikoisalansa. :)Ei se ole nyt siitä ulkonäöstä kiinni vaan siitä itsenäisyydestä. Siitä että ei tarvitse miestä neuvomaan joka asiassa, että ei ole avuton. Jos tarvitsee vaihtaa uuniin polttimo niin osaa sen tehdä ilman että tarvitsee siihen naapurin Jormaa. Tämä menee vähän tälläiseksi turhaksi vänkäämiseksi, jos pitää käydä läpi kaikki kauhuskenaariot mikä on pahinta mitä jonkun uranaisen kanssa voi käydä. Varmasti kuitenkin tuli tuo perusidea selväksi, eli itsenäinen ja vahva nainen ei ole avuton vaan pärjää arjessa ilman miestäkin.
- itsenäinen nainen
ei taida olla se, joka tuohon Sinun kuvioosi sopii, jos kerran lapsia tahdot.. Tai riippuu tietysti siitä, kuinka vahvaa ja itsenäistä naista etsit. - Tässä sinulle vuorostaan pitkä teksti:
Eräs vahvaksi ja itsenäiseksi kuvattu nainen:
- Naimisissa, kaksi lasta. - Kun lapset olivat 1- ja 3-vuotiaat, tämä nainen kutsuttiin politiikkaan, jossa hän vaikuttikin kaupunginvaltuutettuna kahdeksan vuotta. - Näistä viimeiset viisi vuotta 14-jäsenisen valtuustoryhmänsä puheenjohtajana sekä 4 vuotta kaupunginhallituksen jäsenenä. Noste oli kova ja luottamustehtäviä satoi ovista ja ikkunoista. - Samanaikaisesti nainen hoiti päivätyön ja osansa kodin rutiineista. - Töistä kokoukseen, kokouksesta ruokakaupan kautta kotiin, lapset nukkumaan, jonka jälkeen tiskit, pyykit ja silitykset sekä seuraavan päivän ruoat. Kummatkin lapset olivat korvatulehduskierteessä, josta syystä useita öitä valvottiin läpeensä. - Siinä sivussa aviomies pidettiin "tyytyväisenä", jotta tämä jaksoi oman vuorotyönsä jälkeen pitää huolen lasten hakemisesta hoitopaikasta, ruoasta ja kuljetuksista harrastuksiin. Toki lastenhoitoapua tarvittiin myös satunnaisesti vanhempien päällekkäisten töiden ajaksi. - Nainen hoiti siis työnsä ja kaikki luottamustehtävät kiitettävästi; perehtyi asioihin ja sai ryhmälleen positiivista näkyvyyttä kotikaupungissaan. - Toimi mm. päiväkodin vanhempainyhdistyksen-, kyläyhdistyksen- ja koulun johtokunnan puheenjohtajana sekä luonnollisesti puolueen kautta tulleissa piirin tehtävissä, naistoimikunnissa jne. Naista arvostettiin näkyvästi ja miesvoittoisissa ympyröissäkin hänen pitämiään puheita kuunneltiin tarkkaan ja niiden sanoma sai myös usein asiat etenemään. - Asioihin perehtyminen tapahtui aina yöllä, koska muulloin siihen ei ollut mahdollisuutta. - Yöunet jäivät ehkä kolmeen tuntiin ja "aviolliset velvoitteet" alkoivat tuntua turhan raskailta. - Unen saaminen ei onnistunut enää kuin lääkkeillä ja stressi alkoi näkyä myös fyysisenä huonovointisuutena. - Molemmilla lapsilla ilmeni ongelmia, joita hoidettiin erilaisilla leikkauksilla ja terapialla. - Töissä nainen sai lisää vastuuta, koska osoitti hoitavansa työnsä hyvin. - Työ edellytti entistä enemmän ylitöitä, jota varten työpäivät alkoivat usein klo 06 aamulla, jotta nainen pääsi lähtemään iltapäivällä ajoissa kokouksiin. - Kahdeksan vuoden aikana nainen väsyi. - Lopulta hän halusi ottaa aikaa enemmän sekä itselleen että perheelle. - Ympäristön paineista ja painostuksestakin huolimatta hän teki itsenäisen päätöksen ja jätti kaikki aikaa vievät harrastukset sekä siirtyi elämään, jossa päivätyön jälkeen tultiin aina suoraan kotiin. - Tuolloin nainen näki selvemmin sen, kuinka puutteellisin perustein hänen avioliittonsa oli aikanaan tullut solmittua. - Liitto ei perustunutkaan rakkauteen vaan ihan muuhun, joka ei tähän kertomukseen liity. Tuli avioero. - Ehkä nainen ei sitten ollutkaan riittävän vahva, mutta joka tapauksessa itsenäinen...
Pointtini on siis se, että pohdipa poika tarkoin mitkä ovat intressisi löytää vahva ja itsenäinen nainen. - Kuinka paljon Sinulla on antaa resursseja siihen, että naisen on mahdollista pysyä vahvana ja itsenäisenä ? Sellaisenahan hän sinua kiinnostaa ! - Olisiko Sinusta ollut tuon naisen puolisoksi ? Veikkaan, että ei. - Jos pääasiallinen tarkoituksesi on vain löytää joku, joka jakaa kanssasi asumiskustannukset, mutta ei häiritse villiä ja vapaata muusikonelämääsi, niin harkitsepa kaksi kertaa kannattaako siihen suhteeseen edes haaveilla lapsista. - Niistä täytyy myös kantaa vastuu, joka onnistuu joko kotiäidiltä tai yhteisvastuullisilta vanhemmilta !
Eli kulje rauhassa heppisi viitoittamaa tietä kohti niitä pullantuoksuisia kotiäitejä ja jätä haaveet vahvoista ja itsenäisistä naisista ! Järkevät sellaiset taitaisivat tajuta itsekin, että suhteenne olisi tuhoon tuomittu jo alkumetreillään..
Kiitos mielenkiinnosta, jos luit tänne asti ;)- muusikko mies
Tuo oli taas selvä ääripään tapaus eikä kuullostanut kovinkaan älykkäältä toiminnalta. Vaikka olisi itsenäinen ja itsensä elättävä niin ei tarvitse kuitenkaan yli ampua. Tottakai tuollainen hölmöily johtaa eroon, on haitallista lapselle jo muutenkin.
- itsenäinen nainen
muusikko mies kirjoitti:
Tuo oli taas selvä ääripään tapaus eikä kuullostanut kovinkaan älykkäältä toiminnalta. Vaikka olisi itsenäinen ja itsensä elättävä niin ei tarvitse kuitenkaan yli ampua. Tottakai tuollainen hölmöily johtaa eroon, on haitallista lapselle jo muutenkin.
Usein vahvat ja itsenäiset naiset eivät tunne rajojaan ennen kuin ne iskevät vastaan. - Erityisesti hyvin koulutettuina he jotuvat taistelemaan riittävän haasteellisista työpaikoista ehkä huonommin koulutettujen miesten kanssa. - Saavutettuaan haluamansa naisen täytyy tehdä moninverroin miestä enemmän töitä, jotta hän voi osoittaa olleensa luottamuksen arvoinen. - Sellaiset naiset tarvitsevat rinnalleen miehen, joka kertoo heille ajoissa, että vahvankin on lupa olla heikko joskus. - Onko sinusta siihen ?
- muusikko mies
itsenäinen nainen kirjoitti:
Usein vahvat ja itsenäiset naiset eivät tunne rajojaan ennen kuin ne iskevät vastaan. - Erityisesti hyvin koulutettuina he jotuvat taistelemaan riittävän haasteellisista työpaikoista ehkä huonommin koulutettujen miesten kanssa. - Saavutettuaan haluamansa naisen täytyy tehdä moninverroin miestä enemmän töitä, jotta hän voi osoittaa olleensa luottamuksen arvoinen. - Sellaiset naiset tarvitsevat rinnalleen miehen, joka kertoo heille ajoissa, että vahvankin on lupa olla heikko joskus. - Onko sinusta siihen ?
"Onko sinusta siihen ?"
On. - itsenäinen nainen
muusikko mies kirjoitti:
"Onko sinusta siihen ?"
On.”Muusikkona joutuu olemaan välillä pitkiäkin jaksoja pois kotoa.” – Miten tuet sillä aikaa sitä vahvaa ja itsenäistä naistasi, joka hoitaa hyvän koulutuksensa ansiosta saavuttamansa työn todennäköisine ylitöineen, jotka ylemmillä toimihenkilöillä kuuluvat normaaliin työaikaan ? Palkkaatko kenties muusikon tienesteilläsi lastenhoitajan, siivoojan ja hierojan rentouttamaan naisen stressaantunutta kroppaa vai saako nainen hoitaa ne itse, kun kerran on hyväpalkkainen ?
”Sekin on varmasti lapsen kannalta parempi ettei perheen arki ole sitä harmaata.” – Tiedoksesi, että nykyajan lapsilla on aivan riittävästi ellei liikaakin ulkopuolisia virikkeitä ja heillä on suurempi tarve kodin rutiineihin säännöllisine ruokailu- ja nukkumaanmenoaikoineen sekä perheen yhteisiin harrastuksiin.
”Varmaankin tarvitsen naisen jota musiikki kiinnostaa normaalia enemmän.” – Katsastapa siis naisia, jotka työskentelevät levy-yhtiöissä tai paikallisradioasemilla ! - muusikko mies
”Muusikkona joutuu olemaan välillä pitkiäkin jaksoja pois kotoa.” – Miten tuet sillä aikaa sitä vahvaa ja itsenäistä naistasi, joka hoitaa hyvän koulutuksensa ansiosta saavuttamansa työn todennäköisine ylitöineen, jotka ylemmillä toimihenkilöillä kuuluvat normaaliin työaikaan ? Palkkaatko kenties muusikon tienesteilläsi lastenhoitajan, siivoojan ja hierojan rentouttamaan naisen stressaantunutta kroppaa vai saako nainen hoitaa ne itse, kun kerran on hyväpalkkainen ?
”Sekin on varmasti lapsen kannalta parempi ettei perheen arki ole sitä harmaata.” – Tiedoksesi, että nykyajan lapsilla on aivan riittävästi ellei liikaakin ulkopuolisia virikkeitä ja heillä on suurempi tarve kodin rutiineihin säännöllisine ruokailu- ja nukkumaanmenoaikoineen sekä perheen yhteisiin harrastuksiin.
”Varmaankin tarvitsen naisen jota musiikki kiinnostaa normaalia enemmän.” – Katsastapa siis naisia, jotka työskentelevät levy-yhtiöissä tai paikallisradioasemilla !Ei tuosta nyt oikein voi noin vain lainailla tekstiä ja ottaa sitä pois asiayhteydestä. Ellei sitten halua nähdä asioita jollain tietyllä tavalla. Kotoa voi olla pitkiä aikoja poissa mutta sen voi tietysti itse itsensä työllistävänä täysin itse päättää milloin tämä pitkä aika tulee olemaan. Sen voi sopia perheen kanssa.
Kuvailitpa hyvin tuon harmaan arjen. Kuullostaa kamalalta tuollainen armeijamainen säännöllisyys. Perheen arki pitäisi olla spontaania. - itsenäinen nainen
muusikko mies kirjoitti:
Ei tuosta nyt oikein voi noin vain lainailla tekstiä ja ottaa sitä pois asiayhteydestä. Ellei sitten halua nähdä asioita jollain tietyllä tavalla. Kotoa voi olla pitkiä aikoja poissa mutta sen voi tietysti itse itsensä työllistävänä täysin itse päättää milloin tämä pitkä aika tulee olemaan. Sen voi sopia perheen kanssa.
Kuvailitpa hyvin tuon harmaan arjen. Kuullostaa kamalalta tuollainen armeijamainen säännöllisyys. Perheen arki pitäisi olla spontaania.En epäilekään etteikö niitä poissaoloja voi sovitella. Niin sitä tehtiin tuolla esimerkkiperheessäkin. - Mutta entäpä jos sen sinun itsenäisen vaimosi toimenkuvaan kuuluu matkustaminen ja ehkä nopeallakin aikataululla ? Ilmoitatko ohjelmatoimistosi kautta keikan tilanneelle, että sori, en juuri nyt saa lastenhoitoa järjestymään, että varmaan saatte buukattua jonkun toisen tilalleni huomiseksi.
- Vai joustaako vaimo ja jättää oman työasiansa hoitamatta ? Vai onko isovanhempia tai muuta turvaverkkoa lähettyvillä ?
Säännölliset nukkumaanmeno- ja ruokailuajat eivät ole pelkästään armeijamaista säännöllisyyttä. - Jos lapsella on ADHD kuten esimerkkiperheessä, on säännöllisyys välttämätöntä, mutta kysyt keneltä tahansa kasvatusalan ammattilaiselta, niin he vakuuttavat sinulle, että säännöllisyys on hyväksi jokaisen, myös "terveen" lapsen tasapainoiselle kasvulle ! Spontaanius kuuluu murkkuikään, mutta siihen asti "harmaa arki" luo turvallisuutta !
Kyllä sitä varmaan kaikenmaailman juppihippipunkkareittenkin kodeissa saattaa kasvaa tasapainoisia lapsia, koska ihmiset ovat yksilöitä. - Mutta jos TV, Pleikkari ja netti toimivat lastenhoitajina kun äiti on töissä ja isi keikalla, niin saattaapi jäädä matikan tehtävät tarkistamatta ja enkun kokeeseen harjoittelematta. Liian vähäisten yöunien takia lapset myöhästelevät koulusta tai mättävät itsensä täyteen karkkia, jolla verensokeri kohoaa nopeasti. - "Terveelliset" välipalat saa tietysti vaikka Mäkkäriltä, jos kotona ei ole ketään huolehtimassa niistäkään. -
Henkilön, jolla ei ole lapsia, voi olla tietenkin vaikea käsittää tällaista todeksi, mutta aikuisena ehkä tajuat, mistä täti sulle joskus kertoi... - muusikko mies
En epäilekään etteikö niitä poissaoloja voi sovitella. Niin sitä tehtiin tuolla esimerkkiperheessäkin. - Mutta entäpä jos sen sinun itsenäisen vaimosi toimenkuvaan kuuluu matkustaminen ja ehkä nopeallakin aikataululla ? Ilmoitatko ohjelmatoimistosi kautta keikan tilanneelle, että sori, en juuri nyt saa lastenhoitoa järjestymään, että varmaan saatte buukattua jonkun toisen tilalleni huomiseksi.
- Vai joustaako vaimo ja jättää oman työasiansa hoitamatta ? Vai onko isovanhempia tai muuta turvaverkkoa lähettyvillä ?
Säännölliset nukkumaanmeno- ja ruokailuajat eivät ole pelkästään armeijamaista säännöllisyyttä. - Jos lapsella on ADHD kuten esimerkkiperheessä, on säännöllisyys välttämätöntä, mutta kysyt keneltä tahansa kasvatusalan ammattilaiselta, niin he vakuuttavat sinulle, että säännöllisyys on hyväksi jokaisen, myös "terveen" lapsen tasapainoiselle kasvulle ! Spontaanius kuuluu murkkuikään, mutta siihen asti "harmaa arki" luo turvallisuutta !
Kyllä sitä varmaan kaikenmaailman juppihippipunkkareittenkin kodeissa saattaa kasvaa tasapainoisia lapsia, koska ihmiset ovat yksilöitä. - Mutta jos TV, Pleikkari ja netti toimivat lastenhoitajina kun äiti on töissä ja isi keikalla, niin saattaapi jäädä matikan tehtävät tarkistamatta ja enkun kokeeseen harjoittelematta. Liian vähäisten yöunien takia lapset myöhästelevät koulusta tai mättävät itsensä täyteen karkkia, jolla verensokeri kohoaa nopeasti. - "Terveelliset" välipalat saa tietysti vaikka Mäkkäriltä, jos kotona ei ole ketään huolehtimassa niistäkään. -
Henkilön, jolla ei ole lapsia, voi olla tietenkin vaikea käsittää tällaista todeksi, mutta aikuisena ehkä tajuat, mistä täti sulle joskus kertoi...Täditkin voivat olla joskus väärässä. Jokainen kasvattakoon muksunsa tyylillään. Se on kuitenkin sanottava ettei se kasvattaminen mitään ydinfysiikkaa voi olla jos olemme kivikaudelta tänne asti selvitty, toinen toistaan oudommissa kulttuureissa. Se on nykyajan höpötystä tuo että lapsien kasvattamiseen pitää lukea sata ohjekirjaa vähintäänkin. Normaali maalaisjärki riittää ihan varmasti.
Noista poissaoloista sen verran että jos tämä sovittu aika ei viimehetkellä vaimolle käykään niin se on lähinnä hänen päänsärkynsä järjestää asiat. Juuri tuollaisen tilanteen takia haluankin naiselta sitä itsenäisyyttä, ettei se ole täysin avuton yllättävissä tilanteissa. - itsenäinen nainen
muusikko mies kirjoitti:
Täditkin voivat olla joskus väärässä. Jokainen kasvattakoon muksunsa tyylillään. Se on kuitenkin sanottava ettei se kasvattaminen mitään ydinfysiikkaa voi olla jos olemme kivikaudelta tänne asti selvitty, toinen toistaan oudommissa kulttuureissa. Se on nykyajan höpötystä tuo että lapsien kasvattamiseen pitää lukea sata ohjekirjaa vähintäänkin. Normaali maalaisjärki riittää ihan varmasti.
Noista poissaoloista sen verran että jos tämä sovittu aika ei viimehetkellä vaimolle käykään niin se on lähinnä hänen päänsärkynsä järjestää asiat. Juuri tuollaisen tilanteen takia haluankin naiselta sitä itsenäisyyttä, ettei se ole täysin avuton yllättävissä tilanteissa.sitä aina lapsetkin sairastuvat... Ja varmasti juuri sillä hetkellä, jolloin sitä vähiten toivoisi. - Eli naisen päänsärky; OK...
Mutta elä sinä poika vain omassa mielikuvitusmaailmassasi ja onnea kumppanin etsintään ! Toivottavasti tuo lapsenuskosi auvoisesta avioliitosta, johon saa ympättyä vahvan & itsenäisen naisen, lapsen / lapsia ja muusikkominäsi säilyy mahdollisimman pitkään :) - muusikko mies
sitä aina lapsetkin sairastuvat... Ja varmasti juuri sillä hetkellä, jolloin sitä vähiten toivoisi. - Eli naisen päänsärky; OK...
Mutta elä sinä poika vain omassa mielikuvitusmaailmassasi ja onnea kumppanin etsintään ! Toivottavasti tuo lapsenuskosi auvoisesta avioliitosta, johon saa ympättyä vahvan & itsenäisen naisen, lapsen / lapsia ja muusikkominäsi säilyy mahdollisimman pitkään :)Vedät täysin satunnaisesti mitä sattuu johtopäätöksiä kaikesta mitä sanon. Tälläinen keskustelu ei ole kovinkaan hedelmällistä, voisin sanoa että täysin turhaa. Itsenäinen nainen ei pelkää hoitaa tuollaista tilannetta yksin, jos siihen on tarvetta. Miten luulet yksinhuoltajien pärjäävän kun lapset yllättäen sairastuvat? Johtuuko se siitä että on vaan pakko tehdä asiat itse, vai siitä että yksinhuoltajat ovat yksinhuoltajia siksi koska ovat itsenäisiä eivätkä tarvitse miestä auttamaan?
- itsenäinen nainen
muusikko mies kirjoitti:
Vedät täysin satunnaisesti mitä sattuu johtopäätöksiä kaikesta mitä sanon. Tälläinen keskustelu ei ole kovinkaan hedelmällistä, voisin sanoa että täysin turhaa. Itsenäinen nainen ei pelkää hoitaa tuollaista tilannetta yksin, jos siihen on tarvetta. Miten luulet yksinhuoltajien pärjäävän kun lapset yllättäen sairastuvat? Johtuuko se siitä että on vaan pakko tehdä asiat itse, vai siitä että yksinhuoltajat ovat yksinhuoltajia siksi koska ovat itsenäisiä eivätkä tarvitse miestä auttamaan?
ihmetyttääkin, ja suoraan sanottuna harmittaa jo etukäteen kyseisen naisen puolesta. - Tottakai nainen tai mies, siis yksinhuoltaja, selviää tuollaisista tilanteista yksin. - Siitä ei ole kysymys. - Vaan siitä, että mitä Sinä aiot antaa sellaiseen suhteeseen muuta kuin siemenesi ?
- muusikko mies
ihmetyttääkin, ja suoraan sanottuna harmittaa jo etukäteen kyseisen naisen puolesta. - Tottakai nainen tai mies, siis yksinhuoltaja, selviää tuollaisista tilanteista yksin. - Siitä ei ole kysymys. - Vaan siitä, että mitä Sinä aiot antaa sellaiseen suhteeseen muuta kuin siemenesi ?
"Vaan siitä, että mitä Sinä aiot antaa sellaiseen suhteeseen muuta kuin siemenesi ?"
Jälleen yksi sammakko alitajunnan syövereistä? Kaikki muusikot ovat renttuja jotka eivät kanna vastuuta mistään? - itsenäinen nainen
muusikko mies kirjoitti:
"Vaan siitä, että mitä Sinä aiot antaa sellaiseen suhteeseen muuta kuin siemenesi ?"
Jälleen yksi sammakko alitajunnan syövereistä? Kaikki muusikot ovat renttuja jotka eivät kanna vastuuta mistään?Ja siellä jälleen yksi loistoesimerkki osoittaa esittämäsi väitteen todeksi... ;)
- muusikko mies
Ja siellä jälleen yksi loistoesimerkki osoittaa esittämäsi väitteen todeksi... ;)
Kirjoitat nimimerkillä "itsenäinen nainen" mutta kirjoituksista saa helposti sen kuvan että mielelläsi sysäät kaikki ongelmat, jopa omat työasiasi, miehen hoidettavaksi? Vaikutat juuri sellaiselta hyysättävältä ja holtittomalta naiselta jota yritän vältellä. Miehen vastuu ei tarkoita naisen jatkuvaa hyysäämistä ja palvelemista, paitsi ehkä raskausaikana. Itsenäinen tarkoittaa naista joka kantaa vastuunsa, eikä laita miestä huolehtimaan asioistaan.
- muusikko mies
sitä aina lapsetkin sairastuvat... Ja varmasti juuri sillä hetkellä, jolloin sitä vähiten toivoisi. - Eli naisen päänsärky; OK...
Mutta elä sinä poika vain omassa mielikuvitusmaailmassasi ja onnea kumppanin etsintään ! Toivottavasti tuo lapsenuskosi auvoisesta avioliitosta, johon saa ympättyä vahvan & itsenäisen naisen, lapsen / lapsia ja muusikkominäsi säilyy mahdollisimman pitkään :)Ollaan yhdessä jo hyvissä ajoin sovittu että nainen lähtee muutaman viikon työmatkalle ja mies jää kotiin hoitamaan lapsia. Viime hetkellä mies sanoo ettei voikaan jäädä kun pitää lähteä keikkailemaan. Mies ei myöskään järjestä korvaavaa hoitajaa, vaan sysää koko paskan naisen harteille. Kylläpä nainen on renttu kun sanoo ettei asian järjestäminen ole hänen päänsärkynsä.
- itsenäinen nainen
muusikko mies kirjoitti:
Kirjoitat nimimerkillä "itsenäinen nainen" mutta kirjoituksista saa helposti sen kuvan että mielelläsi sysäät kaikki ongelmat, jopa omat työasiasi, miehen hoidettavaksi? Vaikutat juuri sellaiselta hyysättävältä ja holtittomalta naiselta jota yritän vältellä. Miehen vastuu ei tarkoita naisen jatkuvaa hyysäämistä ja palvelemista, paitsi ehkä raskausaikana. Itsenäinen tarkoittaa naista joka kantaa vastuunsa, eikä laita miestä huolehtimaan asioistaan.
Miksi alkaisin todistelemaan Sinulle yhtään mitään ? En ole miehen tarpeessa ja sitäpaitsi Sinullahan se ongelma oli, jota tässä on yritetty pohtia... Nainen ei tarvitse hyysäämistä muutoin kuin korkeintaan sairaana ollessaan. - Raskaus ei ole sairaus !
"Itsenäinen tarkoittaa naista joka kantaa vastuunsa, eikä laita miestä huolehtimaan asioistaan." - Juuri näin ! - Lapsella nukkumaanmenoaika - > nainen hoitaa; Lapsella nälkä -> nainen hoitaa; Lapsi sairastuu ja vanhemman täytyy jäädä kotiin hoitamaan -> nainen hoitaa. - Siltä tuo sinun esittämäsi valitettavasti vain kuullostaa. - Mutta mihin se itsenäinen nainen tarvitsee miestä, joka ei edes aio kantaa yhteisvastuuta siittämistään lapsista ? Oliko se vain niin, että sinä soittelet keikkojasi ja nainen voi sitten halutessaan tulla sinua katsomaan ja näyttää lapsellenne ylpeänä, että katsopas kuinka isi tuolla esiintyy... ? - itsenäinen nainen
muusikko mies kirjoitti:
Ollaan yhdessä jo hyvissä ajoin sovittu että nainen lähtee muutaman viikon työmatkalle ja mies jää kotiin hoitamaan lapsia. Viime hetkellä mies sanoo ettei voikaan jäädä kun pitää lähteä keikkailemaan. Mies ei myöskään järjestä korvaavaa hoitajaa, vaan sysää koko paskan naisen harteille. Kylläpä nainen on renttu kun sanoo ettei asian järjestäminen ole hänen päänsärkynsä.
että minulla saattaa olla ennakkoluuloja muusikoita kohtaan. - Ja siksi en pidä muusikon ammattia yhtä vakavasti otettavana kuin ehkä jotain toista. - Lisäksi tiedän, että huomattavalla osalla keikoilla käyvistä ammattimuusikoista on jonkinasteinen alkoholiongelma. - Mutta tuosta esittämästäsi asiasta totean, että se joka lähtee työmatkalle ensin, lähtee ensin. - Se joka jää kotiin hoitamaan lasta joko järjestää lapsen hoidon tai jättää lapsen heitteille. - Uskon, että nainen järjestäisi hoitajan, mutta muusikkomiehestä en olisi niinkään varma.
- muusikko mies
Miksi alkaisin todistelemaan Sinulle yhtään mitään ? En ole miehen tarpeessa ja sitäpaitsi Sinullahan se ongelma oli, jota tässä on yritetty pohtia... Nainen ei tarvitse hyysäämistä muutoin kuin korkeintaan sairaana ollessaan. - Raskaus ei ole sairaus !
"Itsenäinen tarkoittaa naista joka kantaa vastuunsa, eikä laita miestä huolehtimaan asioistaan." - Juuri näin ! - Lapsella nukkumaanmenoaika - > nainen hoitaa; Lapsella nälkä -> nainen hoitaa; Lapsi sairastuu ja vanhemman täytyy jäädä kotiin hoitamaan -> nainen hoitaa. - Siltä tuo sinun esittämäsi valitettavasti vain kuullostaa. - Mutta mihin se itsenäinen nainen tarvitsee miestä, joka ei edes aio kantaa yhteisvastuuta siittämistään lapsista ? Oliko se vain niin, että sinä soittelet keikkojasi ja nainen voi sitten halutessaan tulla sinua katsomaan ja näyttää lapsellenne ylpeänä, että katsopas kuinka isi tuolla esiintyy... ?Kun naisen kuullen sanoo olevansa muusikko, niin sen jälkeen fiilis on vähän niin kuin mustalaisella kaupassa.
- itsenäinen nainen
muusikko mies kirjoitti:
Kun naisen kuullen sanoo olevansa muusikko, niin sen jälkeen fiilis on vähän niin kuin mustalaisella kaupassa.
naisesta tuntuu, kun hän sanoo, ettei itsenäinen nainen tarvitse vastuutonta miestä elämäänsä, jolloin hänestä itsestään sanotaan, että "mielelläsi sysäät kaikki ongelmat, jopa omat työasiasi, miehen hoidettavaksi. Vaikutat hyysättävältä ja holtittomalta naiselta." ?
Sellaiselta Sinusta varmaan tuntuu, joo...
- nainen.
ei kuule sinua kattele.
Ensinnäkään: jos sinun ainut antisi on kasa siittiöitä (sinua ei näy ... oot "keikalla" ikuisesti) ... niin mitä sinulla tekee? Sitten enää?
Ja toiseksi: korkeasti koulutetut fiksut naiset haluaa fiksun ja älykkään miehen.... sorry.- muusikko mies
Kyllä taas patoutumia muusikoita kohtaan riittää. Muusikkopiireissä tiedetty fakta että jos joku muusikko tekee jotain tyhmää niin siitä painetaan iltalehteen iso lööppi jossa korostetaan joka toisella sanalla että tyyppi oli muuten muusikko. Johtuu jostain kateellisuudesta tai vastaavasta, mitään järkiperäistä siinä ei ole. Jos joku maalari tai rakennusmies tekee jotain tyhmää niin se ei lehteen asti pääse ja jos pääsee niin ammatista ei mainita sanallakaan. Vähän sama tässäkin, ei vaikuta haittaavan yksikään raksamies jonka anti on ollut vain kasa siittiöitä ja on "duunissa" ikuisesti.
No, jos korkeasti koulutetut fiksut naiset ei minua kattele niin mitäs tässä sitten voi. Pitää kai tyytyä itse elättämään koko helvetin perhe äitiä myöden. Se ainakin pitää huolen siitä että joutuu olemaan aina keikalla (koska muusikothan eivät voi olla korkeasti koulutettuja eikä tehdä tavallista työtä), ja lähiön miehet käy tavallista useammin kylässä. Mikäs sen kivempaa lapsille kun on monta isää. - silmät päässä
muusikko mies kirjoitti:
Kyllä taas patoutumia muusikoita kohtaan riittää. Muusikkopiireissä tiedetty fakta että jos joku muusikko tekee jotain tyhmää niin siitä painetaan iltalehteen iso lööppi jossa korostetaan joka toisella sanalla että tyyppi oli muuten muusikko. Johtuu jostain kateellisuudesta tai vastaavasta, mitään järkiperäistä siinä ei ole. Jos joku maalari tai rakennusmies tekee jotain tyhmää niin se ei lehteen asti pääse ja jos pääsee niin ammatista ei mainita sanallakaan. Vähän sama tässäkin, ei vaikuta haittaavan yksikään raksamies jonka anti on ollut vain kasa siittiöitä ja on "duunissa" ikuisesti.
No, jos korkeasti koulutetut fiksut naiset ei minua kattele niin mitäs tässä sitten voi. Pitää kai tyytyä itse elättämään koko helvetin perhe äitiä myöden. Se ainakin pitää huolen siitä että joutuu olemaan aina keikalla (koska muusikothan eivät voi olla korkeasti koulutettuja eikä tehdä tavallista työtä), ja lähiön miehet käy tavallista useammin kylässä. Mikäs sen kivempaa lapsille kun on monta isää.Toki katsella voi.
Sinulla niitä patoumia näyttää piisaavan?
Itsehän aloituksessa sanot, että et ole kotona yhtään - nainen saisi yksin pesueen ja kodin hoitaa. Kuka itsenäinen nainen enää sinua siihen sitten huolisi? Niiden siementen jälkeen, eli kun lapsi on tehty. Nainen vaatii mieheltä yhtä suuren panoksen perheen huoltoon/hoitoon. Läsnäolon.
Ja missä kohdin olen puhunut muusikoiden yleensä älykkyydestä? Tai koulutuksesta? Ymmärsin, että tässä on kyse sinun tavoitteistasi. - muusikko mies
silmät päässä kirjoitti:
Toki katsella voi.
Sinulla niitä patoumia näyttää piisaavan?
Itsehän aloituksessa sanot, että et ole kotona yhtään - nainen saisi yksin pesueen ja kodin hoitaa. Kuka itsenäinen nainen enää sinua siihen sitten huolisi? Niiden siementen jälkeen, eli kun lapsi on tehty. Nainen vaatii mieheltä yhtä suuren panoksen perheen huoltoon/hoitoon. Läsnäolon.
Ja missä kohdin olen puhunut muusikoiden yleensä älykkyydestä? Tai koulutuksesta? Ymmärsin, että tässä on kyse sinun tavoitteistasi.En sanonut missään kohdassa etten ole kotona yhtään ja nimenomaan EN halua mitään kotiäitiä joka "yksin pesueen ja kodin hoitaa" vaan sellaisen joka siihen tasapuolisesti osallistuu. Myös taloudellisesti, eli KÄY TÖISSÄ.
Mutta kerro toki, miksi korkeakoulutettu, itsenäinen, älykäs, vahva nainen ei minua ottaisi? Minkä kohdan noissa tavoitteissani näet ongelmana?
- ......
En ajattele miestä katsoessani lapsen hankintaa, että se siitä. Korkeintaan toki ominaisuuksia mutta ihan muussa mielessä ensisijaisesti...
Itsenäinen voi olla muuallakin kuin korkeakoulupuolen ammatissa!!- totta,
mutta minusta nainen ei säily "vahvana ja itsenäisenä", ellei hän ole tienestiensä suhteen omavarainen. - Jos jatkuvasti joutuu pyytämään puolisolta rahaa vaippapakettien ja lasten vaatteiden hankintaan, niin kyllä siinä itsenäisyys rapistuu, ellei pysty pätemään jonkun muun, esim. harrastuksen parissa. - Ja kertokaahan muuten naiset sellaisia hyväpalkkaisia naisten töitä, joissa pärjää 7,5 tunnin tai jopa lyhyemmällä työpäivällä ja sitten hanskat putoo ? Itselle ei tule mieleen kuin yksi, ja jostakin syystä tuntui tuon aloituksen perusteella, että muusikko ei varsinaisesti etsi tuon maailman vanhimman ammatin harjoittajaa neljän lapsensa äidiksi...
- vink vink
Monesti on niin, että me itsenäiset naiset rakastamme itsenäisyyttämme ihan oikeasti. Näin ollen perheen perustaminen ei ole ihan päälimmäisenä ajatuksissa. Lisääntymismielessä sinun kannattaisi katsella naista, joka jo valmiiksi on yh ja siis tottunut pyörittämään perhettä yksin.
- muusikko mies
Sanoin että jos vähänkin lapsia haluaa. Jos ei lapsia halua niin sehän käytännössä tarkoittaa sitä ettei pahemmin kiinnosta seksikään. Seksin haluaminen on lisääntymisvietti.
- miax
muusikko mies kirjoitti:
Sanoin että jos vähänkin lapsia haluaa. Jos ei lapsia halua niin sehän käytännössä tarkoittaa sitä ettei pahemmin kiinnosta seksikään. Seksin haluaminen on lisääntymisvietti.
"Jos ei lapsia halua niin sehän käytännössä tarkoittaa sitä ettei pahemmin kiinnosta seksikään. Seksin haluaminen on lisääntymisvietti."
En usko että uskot tuohon itsekään. Kyllä seksiä harrastetaan pääasiassa ihan muista syistä kuin pentujen tekemiseksi. - muusikko mies
miax kirjoitti:
"Jos ei lapsia halua niin sehän käytännössä tarkoittaa sitä ettei pahemmin kiinnosta seksikään. Seksin haluaminen on lisääntymisvietti."
En usko että uskot tuohon itsekään. Kyllä seksiä harrastetaan pääasiassa ihan muista syistä kuin pentujen tekemiseksi.Seksiä harrastetaan siksi koska se on ihmisen luontainen tarve. Lisääntymisvietti. Useimmat vahingossa raskaaksi tulevat naiset haluavat pitää lapsen. Eli jos väität ettet halua lapsia niin se tarkoittaa sitä että sellaisessa tilanteessa tekisit abortin.
Jos pelkkä nautinto on syynä seksiisi, siihen pitäisi kelvata kuka mies tahansa. Et olisi yhtään valikoiva miesten suhteen, koska tiedät ettet etsi isäehdokasta. Tämä kaikki on suurimmaksi osaksi tiedostamatonta toimintaa. - miksi et saa
muusikko mies kirjoitti:
Seksiä harrastetaan siksi koska se on ihmisen luontainen tarve. Lisääntymisvietti. Useimmat vahingossa raskaaksi tulevat naiset haluavat pitää lapsen. Eli jos väität ettet halua lapsia niin se tarkoittaa sitä että sellaisessa tilanteessa tekisit abortin.
Jos pelkkä nautinto on syynä seksiisi, siihen pitäisi kelvata kuka mies tahansa. Et olisi yhtään valikoiva miesten suhteen, koska tiedät ettet etsi isäehdokasta. Tämä kaikki on suurimmaksi osaksi tiedostamatonta toimintaa.korkeasti koulutettua, älykästä naista.
- sldkjfsldkjf
"Sekin on varmasti lapsen kannalta parempi ettei perheen arki ole sitä harmaata. Arki on vähemmän tylsää jos vanhemmilla on muutakin yhteistä kuin kotielämä, eli varmaankin tarvitsen naisen jota musiikki kiinnostaa normaalia enemmän."
Tätä en ymmärrä ollenkaan. Lapselle on tärkeintä turvallinen koti ja rutiinit, eli juuri se arki. Kaksi keikoilla kiertelevää muusikkovanhempaa ei varmaankaan ole lapselle se kaikkein paras vaihtoehto.
Tosi outoja sun perustelut muutenkin (mistä moni on jo aiemmin huomauttanut). Et ole vissiin ihan miettinyt loppuun asti.- muusikko mies
Mitäs kasvatusopasta siellä on taas luettu?
Ihmiset taas tulkitsevat tekstiä miten sattuu eivätkä keskity siihen olennaiseen. Jos vaivaudut vastaamaan viestiin niin voisitko vastata siihen tärkeimpään kysymykseen samalla?
Alunperin ajattelin että kysyn vain mistä löytää itsenäisiä vahvoja naisia ja sitä harkitsin varsin pitkään että jätän tuon nimimerkin pois enkä sano muusikkona olemisesta mitään. Tuli mietittyä vähän liiankin loppuun asti.
Ajattelin että jos en selitä, niin vastausten sijaan tulee vain kysymyksiä että mihin sellaista tarvitsen.
- lukematta
tuota pitkää tekstiä tai ketjua: Hyvin harva mies kestää vahvoja, itsenäisiä naisia! Miehillä on liian huono itsetunto siihen. Täällä yksi vahva ja itsenäinen joka ei löydä miehistä vastinetta, vahvaa ja itsenäistä miestä jonka itsetunto kestää vahvan, itsenäisen naisen.
- muusikko mies
Ja hyvä ettet lukenut sitä pitkää tekstiä. Sitä ei olisi pitänyt kirjoittaa ollenkaan. Mutta ironista on se ettet silti vastannut siihen kysymykseen.
- nuori nainem
"Mistä saa vahvoja, itsenäisiä naisia? Onko olemassa jotain tuntomerkkejä joista tälläisen tunnistaa? "
Ihminen kasvaa vahvuuteensa, ennalta ei voi sanoa kenestäkään, kun tuskin kukaan tietää tulevaa ja erillaisten ihmisten valintoja.
Esim. Olavi Virta ja Milan Misic:in äiti,en muista hänen nimeään nyt, toiset sanoo, että he olivat heikkoja,,,mutta jos sä olet vahva, niin pystytkö elämään samanlaisen elämän?
Todennäköisemmin voit löytää itsenäisen ja vahvan naisen tieteen maailmasta, tutkijoista jotka kyseenalaistavat vallitsevan todellisuuden, mutta jokaisella on oma akilleen kantapäänsä.
Jospa haluat vahvan ja itsenäisen naisen sen takia, että olet,,,olet mikä? - tunnistaa
pelkästä ulkonäöstä. Tai onhan noita "metallibabeja" mustine kaapuineen ja ketjuineen, mutta se saattaa olla vaan ohimenevä trendi. Sinun täytyy tutustua ihmiseen joka pitää musiikista tavallista enemmän, vaikka hän muuten näyttäisi tavikselta.
Minä näytän "kotirouvalta" mutta olen musiikinystävä ja kipakka tapaus muuten, vahva ja toisaalta tosi heikko/herkkä.
En usko koulutuksella olevan vaikututsta. Tai ehkä korkeakouluissa voi olla "vahvoja, bisnesnaisia", muttei se musiikkiin liity mitenkään. - Maslim
Oleksä niinku myysikkö taidat olla paskan jauhaja ja ripulihousu vauva.
...voi löytyä. Tai muista miesvaltaisiin aloihin kuuluvista kouluista tai työpaikoista.
- Kylli-tätsy
Aika erikoista... Täällä osa kirjoittajista esittää, että vahvaa ja itsenäistä naista pitäisi lähteä etsimään miehisiltä aloilta tai muuten joistakin tietyistä piireistä. Ikään kuin vahvat ja itsenäiset naiset olisivat "kasaantuneet" johonkin tiettyyn paikkaan ja muualta heitä olisi mahdotonta löytää.
Veikkaan, että suurin osa ihmisistä on vahvoja ja itsenäisiä, naiset yhtä lailla kuin miehetkin, viimeistään silloin kun on pakko. Elämäntilanteet muuttuvat ja vaikeuksista on mentävä yli miten parhaiten taitaa, jos ei mieluummin heittäydy maahan kuolemaan. Ihmiset kasvavat haasteiden myötä.
Suomalaiset naiset viipyvät kotiäiteinä useimmiten vain muutaman vuoden. Sen jälkeen palataan työelämään, opiskelemaan ja joskus tehdään molempia samanaikaisesti perhearjen pyörittämisen ohella. Vahvuus ja itsenäisyys on siellä arjessa eikä sitä välttämättä edes sen kummemmin ajatella. Kunhan eletään ja hoidetaan hommat.
Sanoisin, ettei vahvan ja itsenäisen naisen löytämiseen vaadita mitään aarrekarttaa tai salatieteiden harjoittamista. Ota se, joka sinua miellyttää ja joka mieltyy sinuun. Kunhan yhteistä elämää on takana jonkin verran ennen lasten hankkimista, nainen tietää mitä elämä on sinun kanssasi. Jos pystyy sen hyväksymään, pystyy todennäköisesti hoitamaan vastaan tulevat tilanteetkin. Oikeus hänellä on kuitenkin tukeutua sinuun yhtä lailla kuin sinulla häneen, että arki toimii. Itsenäisyys ja vahvuus eivät ole nimittäin synonyymejä sanoille "ilmainen piika ja lastenhoitaja".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1067492
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1045274Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253471Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3531515Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?571330