Minkä kokoinen oikeasti tarvitsee liivit?

ironing board

Olen siis n. kokoa 75-80 A enkä ikinä pidä rintaliivejä, mutta äitini (samaa kokoa) jaksaa aina valittaa että niitä kannattaisi pitää jos ei halua riippurintoja... En näe kyllä mitään syytä käyttää liivejä, koska liivit ei nosta mitään, ne vain on päällä. Tuntuu että naisilla vaan tuntuu olevan se ajatus, että rintaliivejä nyt vaan kuuluu pitää oli niistä hyötyä tai ei. Itse koen paremminkin että roikkuminen johtuu kudosten ikääntymisestä ja että tukevista liiveistä on ehkä apua jos on isot rinnat.

35

4788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin eikös

      Siis jos rinnassa on sen verran muotoa, että esim. liikkuessa sekin liikkuu, on liiveistä hyötyä rintoja tukemassa. Saa olla aika muodoton, jos mitään ei tapahdu. Ei liivit välttämättä nosta, vaan tukee rintaa, ettei se hölsky ympäriinsä. Mutta tehköön jokainen valintansa omien mieltymysten mukaan. Ei niitä "pakko" ole pitää, jos ahdistaa. Mutta ei se riippuminen vain ikääntymisestä johdu.

    • -Minäpävain-

      Minusta se on lähinnä hölmöä, jos naisella on erittäin pienet rinnat, ja silti hän käyttää rintaliivejä. Pienet rinnat eivät kuitenkaan ala roikkua niin helposti kuin suuret alkavat. Tuntuu, että jotkut pienirintaiset (nuoret) naiset käyttävät rintaliivejä lähinnä siksi, että näyttäisi edes vähän siltä, että "siellä olisi jotain". Mielestäni on kuitenkin ihan ok, jos käyttää rintaliivejä siksi, etteivät nännit paistaisi paitojen läpi.

      Itse nauttisin siitä, jos ei aina tarvitsisi käyttää rintaliivejä. Voisi pitää kaikkia mukavia olkaimittomia toppeja yms. täysin stressaamatta. Noh, itselläni on jo sen verran riippuvat rinnat (vaikka nuori olenkin), että ilman rintaliivejä en voi olla.

      Loppujen lopuksi rintaliiveissä on aina kysymys omasta mielipiteestä. Jos tuntuu inhottavalta/ärsyttävältä pitää rintaliivejä, niin ei kai ole mikään pakko pitää.

      • poikamaisen vartalon

        Itse käytän rintaliivejä siksi(kin), että ylä- ja alavartalossa on epäsuhtaa. Jos lantioni olisi yhtä littana kuin rinnanympärys, liivit saisivat jäädä. Sitä en niinkään yritä peitellä, että rinnat ovat pienet, sillä push upeista en välitä, mutta en halua, että ylä- ja alavartalon kokoero erityisesti vielä korostuu, onhan minulla alushousutkin. Ilman rintaliivejä olo myös aika alaston, jos ei ole toppia tai aluspaitaakaan.Jossain lääkärissä tuntuu tylsältä sydäntä kuunnellessa vetää paita pois ja olla sitten ylävartalo paljaana. Eihän se muuten haittaa, mutta tuntuu jotenkin oudolta. Sitten on tietenkin vielä esteettisyys: harvemmin naiset tarvitsevat koruja tai huivejakaan, mutta niillä on ihan esteettinen merkitys. Noista syistä käytän rintaliivejä, vaikka mitään, mikä voisi roikkua, ei ole. Pakkohan se ei ole ja monella tapaa esim. toppi ajaa saman asian mainiosti.


      • -mathilde-

        ei se nyt ole mikään pelkkä mielipidekysymys, vaan rintakudos voi kipeytyä ja jopa vaurioitua, jos ei saa tarpeeksi tukea, varsinkin liikkuessa.

        Sori vaan mutta nykyään tuntuu ettei monellakaan ole tuota tervettä järkeä - ei rinnat ala yhtäkkiä roikkua kun täytät 45 tai 55, vaan rinnan ihon venyminen johtuu osittain myös siitä miten rintojasi hoidat kaikkina vuosina ENNEN kuin täytät 45 jne...

        Lisäksi jos on kovin kapeaselkäinen ja huonot yläselän lihakset, niin ei tarvitse olla kovinkaan isot rinnat, kun voi alkaa kärsiä niskavaivoista, jos ei rintoja tueta. Rintojen kasvuiässä nuorille naisille voi tulla skolioosi, ja silloin rinnatkin tarvitset tukea.

        Liian nuorena ei kannata kuitenkaan ruveta käyttämään kaarituki- tai push-upliivejä, koska nehän voivat litistää rinnat ikävästi, jolloin ihon elastisuus vähenee. Eli jos on nuori (alle 20-v) ja AA-B -kokoa, niin kaarituettomat liivit, topit yms. hieman tukea antavat ajavat asian.

        Urheiluliivit voivat olla napakammat, niitähän ei käytetä kuin lyhyen aikaa kerrallaan.


      • -Minäpävain-
        -mathilde- kirjoitti:

        ei se nyt ole mikään pelkkä mielipidekysymys, vaan rintakudos voi kipeytyä ja jopa vaurioitua, jos ei saa tarpeeksi tukea, varsinkin liikkuessa.

        Sori vaan mutta nykyään tuntuu ettei monellakaan ole tuota tervettä järkeä - ei rinnat ala yhtäkkiä roikkua kun täytät 45 tai 55, vaan rinnan ihon venyminen johtuu osittain myös siitä miten rintojasi hoidat kaikkina vuosina ENNEN kuin täytät 45 jne...

        Lisäksi jos on kovin kapeaselkäinen ja huonot yläselän lihakset, niin ei tarvitse olla kovinkaan isot rinnat, kun voi alkaa kärsiä niskavaivoista, jos ei rintoja tueta. Rintojen kasvuiässä nuorille naisille voi tulla skolioosi, ja silloin rinnatkin tarvitset tukea.

        Liian nuorena ei kannata kuitenkaan ruveta käyttämään kaarituki- tai push-upliivejä, koska nehän voivat litistää rinnat ikävästi, jolloin ihon elastisuus vähenee. Eli jos on nuori (alle 20-v) ja AA-B -kokoa, niin kaarituettomat liivit, topit yms. hieman tukea antavat ajavat asian.

        Urheiluliivit voivat olla napakammat, niitähän ei käytetä kuin lyhyen aikaa kerrallaan.

        Selvennän nyt hieman omaa kommenttiani; mielestäni se on jokaisen omasta mielipiteestä kiinni, käyttääkö rintaliivejä ei. Itse tosin vastaa siten myös seurauksista (roikkuvista rinnoista yms) :)


      • Nimetön

        Keskustelua,"kiihkottoman antaumuksella".Näyttäis siltä,että aviomiehiä ilmeisesti tarvitaan,oman kortensa kekoon kantamaan...jatkuu.
        JK.kevät taas tuo asian ajankohtaiSeksi.(ei seksi).


    • yritystä?

      Tässä viimeaikoina on tullut mieleen että yritetäänkö nyt saada pienilläkin rinnoilla näyttävä tissivako. Kovasta yrityksestä saadaan aikaan V-vako. Ensimmäisenä sen huomasin American Idolin tuomarilla ja nyt tämän Suomen mallikilpailun tummalla tytöllä. Olisikohan kyseessä liian pienet rinnat joita rintaliiveillä tai korsetilla yritetään vetää yhteen saadakseen näyttävän rintavaon. Syynä voi olla myös mekon tiukka yläosa. Lopputuloksena on selvä V-kirjaimen muotoinen rintavaon irvikuva. Koska itselläni on vain C-kupin kiinteät rinnat, niistä ei saa kuin äärimmäisellä pakottamisella synnytetyksi rintavako, eikä se ainakaan minua kiinnosta.

      • apua tarvitseva

        minä täytän kohta 12 eikä mulla ole ihan oikeesti mitään rintoja =( autaisko se että mä laitaisin niihin rasvaa paljon niin kasvaisko ne? ihan totta auttakaaaaaaaa pliis


      • venya
        apua tarvitseva kirjoitti:

        minä täytän kohta 12 eikä mulla ole ihan oikeesti mitään rintoja =( autaisko se että mä laitaisin niihin rasvaa paljon niin kasvaisko ne? ihan totta auttakaaaaaaaa pliis

        apua tarvitseva: ei auta. Rinnat alkavat sitten kehittyä, kun murrosikä pääsee kunnolla käyntiin. Aino tapa, jolla pystyisit rintoja "suurentamaan", on itsensä lihottaminen. Tosin harmipuoli on siinä, ettei kaikki rasva mene näpsäkästi vain rintoihin, vaan koko kroppaan.

        Mutta hei, sä olet 12v, vielä lapsi. Ei silloin tarvitse edes olla vielä mitään rintoja.


      • Huijarit pois!
        venya kirjoitti:

        apua tarvitseva: ei auta. Rinnat alkavat sitten kehittyä, kun murrosikä pääsee kunnolla käyntiin. Aino tapa, jolla pystyisit rintoja "suurentamaan", on itsensä lihottaminen. Tosin harmipuoli on siinä, ettei kaikki rasva mene näpsäkästi vain rintoihin, vaan koko kroppaan.

        Mutta hei, sä olet 12v, vielä lapsi. Ei silloin tarvitse edes olla vielä mitään rintoja.

        Nyt kerroit valheen, toivottavasti vahingossa! Kenties nimittäin itsekin olet tietämätön, joten jaan viisauteni ja valistan myös sinua. Mikään tavallinen rasva ei rintoja kasvata, mutta kookosrasva toimii.


      • mmmmmmmmmmmmm.
        Huijarit pois! kirjoitti:

        Nyt kerroit valheen, toivottavasti vahingossa! Kenties nimittäin itsekin olet tietämätön, joten jaan viisauteni ja valistan myös sinua. Mikään tavallinen rasva ei rintoja kasvata, mutta kookosrasva toimii.

        ^ Voisin melkein uskoa tuohon :) Oon syöny nyt vuodenajan ruokiin sekoitettuna kookosrasvaa. ja on tosi hyvää parantaa haavat, finnit lähtee jnejne. en tiiä sit mitä auttaa tisseihi ku ite pienirintaisena en ole huomannu mitään sinänsä........


      • örkki..
        venya kirjoitti:

        apua tarvitseva: ei auta. Rinnat alkavat sitten kehittyä, kun murrosikä pääsee kunnolla käyntiin. Aino tapa, jolla pystyisit rintoja "suurentamaan", on itsensä lihottaminen. Tosin harmipuoli on siinä, ettei kaikki rasva mene näpsäkästi vain rintoihin, vaan koko kroppaan.

        Mutta hei, sä olet 12v, vielä lapsi. Ei silloin tarvitse edes olla vielä mitään rintoja.

        rinnat varmaan suht koht keskivertoo,mutta toisinaan eräs laittaa rinnat ns koholle,silloin sen silmät kiiluu ja vääntelee naamaansa mitä erikoisemmin.Silloin kun rinnat on ns tavallisesti ko käyttäytyy ihan normaalisti.ollaan porukalla kyseinen huomioitu.kyseessä on vähä ns jokapaikan "höylä",et tuli eteen kovaa niin siit vaan


      • Joku vaan
        venya kirjoitti:

        apua tarvitseva: ei auta. Rinnat alkavat sitten kehittyä, kun murrosikä pääsee kunnolla käyntiin. Aino tapa, jolla pystyisit rintoja "suurentamaan", on itsensä lihottaminen. Tosin harmipuoli on siinä, ettei kaikki rasva mene näpsäkästi vain rintoihin, vaan koko kroppaan.

        Mutta hei, sä olet 12v, vielä lapsi. Ei silloin tarvitse edes olla vielä mitään rintoja.

        Mun rinnat on noin 2-3cm isot, en tiiä pitäisikö alkaa käyttää rintsikoita, mutta käytän aina toppia paidan alla. Jotku mun luokkalaiset on sanonu sillee kiusotelle et hei eiks sun oo jo aika ostaa, sen jälkee ku käytii uimas. Mutta mun mielest en tarvii viel, mut ärsyttää ku muut sanoo noi...
        Tarviinko rintsikoita?


      • 13-v Selventäjä
        venya kirjoitti:

        apua tarvitseva: ei auta. Rinnat alkavat sitten kehittyä, kun murrosikä pääsee kunnolla käyntiin. Aino tapa, jolla pystyisit rintoja "suurentamaan", on itsensä lihottaminen. Tosin harmipuoli on siinä, ettei kaikki rasva mene näpsäkästi vain rintoihin, vaan koko kroppaan.

        Mutta hei, sä olet 12v, vielä lapsi. Ei silloin tarvitse edes olla vielä mitään rintoja.

        EI OLE!
        En suostu edes lukemaan tuollaista p*skaa kommentoimatta tuohon jotakin!
        Tunnen erään tytön, joka on 13v, ja hänellä on ihan ok kokoiset rinnat, ja hän ei todellakaan ollut läski! Hän harrasti urheilua joka päivä.
        Kyllä se on kuule ihan hormooneista kiinni, ei lihottamisesta!
        Varo, mitä päästelet!!


      • 13-v Selventäjä
        venya kirjoitti:

        apua tarvitseva: ei auta. Rinnat alkavat sitten kehittyä, kun murrosikä pääsee kunnolla käyntiin. Aino tapa, jolla pystyisit rintoja "suurentamaan", on itsensä lihottaminen. Tosin harmipuoli on siinä, ettei kaikki rasva mene näpsäkästi vain rintoihin, vaan koko kroppaan.

        Mutta hei, sä olet 12v, vielä lapsi. Ei silloin tarvitse edes olla vielä mitään rintoja.

        EI OLE!
        En suostu edes lukemaan tuollaista p*skaa kommentoimatta tuohon jotakin!
        Tunnen erään tytön, joka on 13v, ja hänellä on ihan ok kokoiset rinnat, ja hän ei todellakaan ollut läski! Hän harrasti urheilua joka päivä.
        Kyllä se on kuule ihan hormooneista kiinni, ei lihottamisesta!
        Varo, mitä päästelet!!


    • apua?

      Onko normaalia, kun olen 12v. ja käytän 75A kokoisia rintaliivejä, saman kokoisia kuin isosiskoni joka menee yhdeksännelle luokalle. Kaverini käyttävät 65A'ta.

    • abcdaa

      no voi tyttö kulta jos tuntuu ettet tarvi nii elä käytä. mut kyllä kannattaa ihan tosi kannattaa ne lörpsähtää ennen ku täytät 20 josset niinku tue niitä

    • 9

      Liikkuessa kannattaa käyttää tukevia liivejä vaikka rinnat eivät olisi suuret. Oikeankokoisten liivien ostaminen on hankalaa jopa aikuisille. Liian usein ostetaan turhan isolla ympärysmitalla ja vastaavasti liian pienellä kupilla varustettuja liivejä. Näin tein itsekin nuorena, eivätkä liivit tosiaankaan tukeneet.

    • jokuvaanplaplapla

      Kyllä ainakin tieteellinen tutkimus antaisi sellaisen käsityksen, että nimenomaan liian varhainen rintaliivien käyttö edesauttaa rintojen roikkumista, kun kehon ei itse tarvitse "oppia" kannattelemaan rintojen painoa. Siitä oli jokin aika sitten enemmänkin juttua.

      Tossa vielä linkki yhteen juttuun: http://www.iltalehti.fi/terveys/200804097490895_tr.shtml

    • EiLapsi EikäTeini

      Muistan sen ajan kun olin 11v. ja rinnat oli alkanu kasvaa. Tuon ikäisenä ei rintaliivit tullut kuuloonkaan, tarviihan niihin konkreettista sisältöä (jonka ikä tuo mukanaan) eikä 11vuotiaalla oo paljon mitään. Nännit erottui paidan läpi parin vuoden ajan. Laitoin helteelläkin kaksi paitaa päällekkäin kun en keksinyt miten ne peittäisi. Oli niin nolon näköstä.

      • nännien peitoksi

        Rintataskullinen farkkuliivi t-paidan päällä peittää kehittyvien rintojen nännit hyvin. Ostakaa äidit tytöllenne nännien peitoksi sellainen ettei tytön tarvitse kulkea nolona koulussa.


    • 16+2

      Rintojen kiinteys vaikuttaa liivien käytön tarpeellisuuteen. Tiedän naisia joilla rinnat ovat kokoa 80 b tai 75 c ja voivat aivan hyvin kulkea ilman rintsikoita, eroa ei huomaa. On myös samankokoisia joilla ilman liivejä rinnat roikkuvat eivätkä pysy liikkuessa paikoillaan. Itse olin jo selvästi b-kuppia jolloin aloitin käyttää rintsikoita. Aiemminkin olisi voinut aloittaa, sillä rinnat sattuivat liikkuessa ja olivat jo hieman alkaneet riippua. En usko, että liivittömyys olisi parantanut tilannetta mitenkään tai lisännyt kiinteyttä. Ne ovat alusta alkaen olleet sellaiset kuin ovat ja vaatineet tukea.

    • jasmin.tuomi

      HERRANJUMALA ! mä oon 11 ja musta tuntuu ihan vitun oudolta jos en pidä rintsikoita ja kokoni on 65aa ! suna alottaisin nyt ja välittömästi pitämään rintsikoita !!!!

    • Just joo

      siis mä oon 12w ja en käytä liivejä vaik niitä on kaapissa pilvin pimein ja kuppikoko on jotain 80A. Ja uin yhe jutun jossa kerro tiin rintsikoiden haitoista ja tällee.

    • justiinsa_joo_oh

      Ei liivei oo mikää pakko käyttää jos ei haluu! Ja yleesä pojat tykkää jos ei oo liivei.

    • Apua tarvitseva :|

      Moikka :) oon 12v tyttö, jolla on jo rinnat jonkin verran kasvaneet. Jos juoksen niin rinnat hölskyy mukavasti jne. Ainut ongelma on se, että en uskalla sanoa äidilleni että mä tarviisin liivit :/ mua alkaa kauheesti nolottaa yms.. Ja sitte pelkään että koulussa aletaa jotai vihjailee, ku meijä luokalta käyttää vaan 2 rintaliivejä.... Meen siis kutoselle. Onko liian aikasta? Auttakaa pliis :|

    • gfjköbgjdsö

      Julkisilla paikoilla on ihan hyvä pitää rintaliivejä, jos ei halua et nännit näkyy paidan läpi :D Ihan itsestähän se on kiinni tartteeko niitä sit muuten pitää. Itellä on 75 B tai C kokoiset, mutta tuntuvat näin pienelle ihmiselle painavan turhan paljon. Esim kävellessä hölskyvät inhottavasti ja melkeimpä ihan sama mitä tekee niin ovat painolastina, jos ei oo rintsikoita. Jos ei oo mitään ongelmia olla ilman rintsikoita niin voihan ne heittää kotona pois.

      Ja viimesimmälle kommentoijalle (Apua tarvitseva): rohkeesti vaan sanot äidilles, kyllä noi äidit ymmärtää :) Itselle tuli silloin joskus ala-asteella muistaakseni vitosluokalla jo rintaliivit kun alkoi murrosikä ja kuukautisetkin suht aikaisin.

    • SnoopDog

      Hei tuun vähän myöhäs tähä keskusteluun mut oon 12v ja hankittii noin puol vuot sitte ekat rintsikat. Koko on noin 75B... Tosin en ihmettele. Kuukautiset alko noin vuos sitte.Eli mulla kyl on aika isot rinnat verattuna muihin meijän luokkalaisiin. Meijän luokal on yks tyttö joka käyttää rintsikoita vaik se ei tarvis. Ja sit viel on yks 3 luokkalainen joka osti kai c kupin rintsikat ja sil ei oo ees rintoja viel. Huom! Pikkusiskon kaveri joten tiiän. Mut oon tämmöne yli kehittyny meijän luokal ja kaikki muut on viel semmosii niinku lapsen näkösii. Must on harmi et kehityin näin nopeesti ja jos oikeesti on viel semmoset pikkurinnat sanon vaa et ei kannata ees harkita viel rintsikoita. Mut se on kaikkien oma päätös.

    • PikkutyttöKohta14v

      Mun äiti osti mulle joululahjaks kolmet ihanat topatut rintsikat, mut ongelma on se, että mulla ei oo ollenkaan rintoja, vaikka täytän kohta 14.
      Menkatkaan ei oo vielä alkaneet ja oon 148cm pitkä, eikä mitään murrosiän merkkejä.
      Oon ihan pikkutytön näkönen ja kaikki luulee mua 9-10 vuotiaaks.
      Haluisin kysyy teiltä mielipidettä, että voisiks vaan ruveta käyttään niitä?
      Ne on ihan just sopivat ympärykseltään 75A, mut kuppiin jää paljon tyhjää tilaa.
      Haluisin käyttää ja laittaa vähän jotain lisätoppausta.
      Ne rintsikat näyttää mun päällä tosi hyvältää ja mun äiti on sanonu, että kyllä voi käyttää, vaikka ne onkin suuret.
      Mitämieltä ootte, voisinko?

      • ÄitiItsekkin

        Täällä on ilmeisesti kaikki kipsaantuneet tuon ilkeän ihmisen kirjoituksesta, eivätkä uskalla vastata rehelliseen ja tärkeään kysymykseen.


        Kyllä aivan varmasti voit käyttää niitä rintsikoita, joita hyväätarkoittava äiti on sinulle ostanut.
        Liivien kuppeihin voi toki laittaa toppauksia, se ei ole niin kauhea asia. Muistan omasta teiniajasta itsekkin laittaneeni liiveihini toppauksia.
        Ihan normaalijuttuahan se on.
        Tsemppiä sulle!


    • Catya

      Täällä taitaa taas sama tyyppi keskustella itsensä kanssa. Eikö nämä kommentit viittaa jo riittävästi rikollisen sairaaseen persoonaan?

      • Voikotyhmempääolla

        Ainoa rikollinen ja todella sairas persoona täällä on CATAYA.
        Ole ystävällinen ja katoa ikiajoiksi natsismisi riittää jo!


    • Anonyymi

      Meklá Maliilla isi osa ,9lk kauppis urheili kokonaan ilman

    • Anonyymi

      Iän myötä maanvetovoima voittaa !

    • Anonyymi

      Tykkäys 🥰

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe