Narsismi hengellisissä piireissä

VAROKAA!!!!

Narsismi

Narsistinen persoonallisuushäiriö eli narsistinen luonnehäiriö (narsismi) on sairaalloista ihastumista vääristyneeseen käsitykseen omasta itsestään. Se on myös itsekästä ja säälimätöntä oman mielihyvän, vallan ja kunnian tavoittelua. Narsistille ovat tyypillisiä itsetunnon häiriöt ja epätasapainoiset ihmissuhteet. Hän yliarvostaa itselleen hyödyllisiä ihmisiä ja aliarvostaa henkilöitä, joista ei ole hänelle hyötyä. Aluksi hyödyllinen ihminen voi muuttua hänen silmissään hyödyttömäksi silmänräpäyksessä. Narsistit ovat joko "älyllisiä" (saavat Narsistisen Lähteensä älykkyydestään tai akateemisista saavutuksistaan) - tai "ruumiillisia" (saavat Narsistisen Lähteensä fysiikastaan, harjoituksesta, fyysisestä tai seksuaalisesta kyvykkyydestään ja "valloituksistaan").

Tutkimuksien mukaan narsistinen persoonallisuushäiriö on enemmän kehityksellinen kuin synnynnäinen häiriö. Narsistille on yleensä jäänyt traumoista johtuvia persoonallisuuden vajeita jo hyvin nuorena. Hänen käsityksensä oikeasta ja väärästä ovat poikkeavia. Hänelle on tärkeää ulkopuolinen huomio (ihailu, kuuluisuus, julkisuus), jota hän käyttää säätelemään epävakaata omanarvontuntoaan.

Narsismi on oireyhtymä, johon sairastuu arvioiden mukaan yksi ihminen sadasta. Narsisti kykenee palautteeseen, jos hän saa osakseen ihailua, imartelua ja tunnustusta. Narsistia voi sietää, ja hänen kanssaan voi tulla toimeen, jos häntä osaa käsitellä. Hänen täytyy vain antaa tuntea olevansa ihailtu ja kunnioitettu. Narsistista persoonallisuushäiriötä voidaan yrittää hoitaa puheterapialla, mutta aikuisen narsistin paranemisennuste on usein huono. Lääkitystä käytetään toisinaan sivuilmiöiden - kuten mielialojen vaihtelun - hoitoon.

Psykopatia on vakavampi aste narsistisesta luonnehäiriöstä. Narsistilla on tunteet, mutta psykopaatti (luonnevikainen henkilö) on täysin tunnekylmä, ja hän on kyvytön minkäänlaiseen empatiaan. Psykopatiaan liittyy usein aggressiivisuutta ja väkivaltaista toimintaa. Psykopaatti käyttää toisia ihmisiä häikäilemättä hyväkseen. Hänelle muut ihmiset ovat vain pelinappuloita ihmissuhdeshakissa. Sekä narsisti että psykopaatti on useammin mies kuin nainen.

Narsisti:

- ei koe syyllisyyttä
- yrittää hyötyä muista
- ei ole empaattinen
- vaatii jatkuvaa ihailua
- loukkaantuu helposti

- vaatii etuoikeutettua kohtelua
- ei halua kuulla kritiikkiä
- nauttii vallan käyttämisestä
- tarvitsee ihmisiä ympärilleen
- uskoo olevansa aina oikeassa

- kuvittelee itsestään ja ominaisuuksistaan suuria
- elää "kaikki tai ei mitään" -maailmassa
- harjoittaa henkistä ja joskus ruumiillistakin väkivaltaa
- käyttää kanssaihmisiä omiin tarpeisiinsa
- ei ota huomioon muiden ihmisten tarpeita ja oikeuksia

- ei näe itsessään huonoja puolia
- yrittää nostaa sosiaalista arvoaan
- haluaa olla huomion keskipisteenä
- pystyy näyttelemään oikeita tunteita
- ei tunne olevansa hoidon tarpeessa

Edellämainittujen piirteiden lisäksi narsisti on usein myös älykäs, itsekäs, röyhkeä, hallitseva, vastuuton, ylimielinen, kateellinen, sosiaalinen, manipuloiva, epäluuloinen, impulsiivinen, itsekeskeinen, huomionkipeä, häikäilemätön, kostonhimoinen, mustasukkainen, lyhytjännitteinen ja tunteiltaan pinnallinen.

62

1493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän lopun ajan Saatanan raamattusanastoa:

      Pyhä Henki on narsismin henki
      Totuuden Henki on skitsofrenian henki
      Puolustaja on rökittäjä ja luihu
      Tämän Hengen saanut on psykoosissa
      Uudestisyntymien on Saulin syndrooma
      Yksi Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste on sunilaisuus
      Jumalan tahdon noudattaminen on hallusinaatiota
      Profeetta on
      liikaa riehuva, paisunut, harhaoppinen, perkeleen lapsi, pahapietari, Helvetin luukkujen lonksuttelija, kiroaja, Helvettiin ohjaaja, säälittävä, Teuvo-parka, soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies, tuomiokiihkoinen houkka, omissa mehuissaan teutaroiva, amok-juoksua juokseva uskonnollinen mies, herjaajahenki, höyryävä, valheprofeetta, röyhkeä, filistealainen syyttäjä, oppi-isä, kiroaja, sunilainen, mutapainija, katkera, palavia nuolia ammuskeleva, Jumalan vastustaja, perkeleen apuri, kaupustelija, luopunut, pimeä, villipeto, ihmisparka, kouristunut, mentaaliongelmainen, rehvastelija, omavanhurskas, teatraalinen, tuomitseva, mahtaileva, sumuttaja, mytologi, fanaattinen löylynlyöjä, ahtaan portin mestari, sielunviholliselle haiseva, vihaaja, aggressiivinen, epätoivoinen, kiroava, verenhimoinen, epätasapainoinen, epänormaali, sairaalloinen, orjuuttaja, täyskahjo, petollinen, ymmärrykseltään pimentynyt, äkseeraaja, elämäkertahorinansa kaupustelija, naurettava jankuttaja, julmuri, valehtelija, eksyttäjä, säälimätön, rakkaudeton, kastehitleristi, suni-evankelista, pahuudessa täysi-ikäinen, sanan ymmäryksessä sikiöasteella, vanhoissa rytkyissä kulkeva, mielivaltainen, ylpeä, tuomari, julkea pilkkaaja, maagikko, anekauppias, petkuttaja, haisevan ja oksettavan harhainen, makaaberi, porttisulkeisten pitäjä, höynäyttäjä, mafioso, remuaja, pilkkaaja, herhiläinen, nylkyri, vanha, äkäinen, raateleva susi, inkvisiittori, turhanpuhuja, niskuroija, poltinraudalla merkitty, tuhoon tuomittu, desperaado, ihmisraunio, valheveli, uhkarohkea, tökerö, kerskailija, pikku-Napoleon, sokea, miinoittaja, palstaterroristi, häirikkö, loruilija, huijari, paatunut, pääjehu, piruettimestari, Veljien syyttäjä, taikauskoinen, salakavala, pöyhkeilijä, egoisti, raakalainen, tyhjä, säälimätön, ruoskija, hirviö, loitsuja, juonija, itserakas, kiljuva jalopeura, sopankeittäjä, mellastaja, pikkunilkki, monotoninen, haaksirikkoutunut, kulttipomo, uhkapeluri, karmea, vastenmielinen, herodesmainen styränki, kajahtanut, vihainen rakkikoira, kireäpipoinen, näyttelijä, diktaattori, Teuvo-Il Sung, raivokas, megalomaaninen, porttifilosofi, väärämielinen, härkä, kärppä, kaappari, korppi, merkillinen mies, väärä todistaja, itsekehuja, vähäjärkinen, saastainen, alhainen, tökerö, egosentrinen, huijari, väärentäjä, taruilija, aseiden paukuttelija, omissa mehuissaan isottelija, massapostittaja, hirmuvaltias, Gestapon otteita käyttävä, ihmissusi, Napoleon-syndroomasta kärsivä, kuolemankankea, jumalan varamies, Jeremia II, kuoleman kalman levittäjä, puskapelle, Pol Potin hengenheimolainen, sunologi, säälittävä, petetty, sepittäjä, itsensä ylentäjä, jumalaton, kenttäoikeuden päätuomari, luikertelija, epäkristillinen, mustan magian harjoittaja, vanha mies, vihollisen orja, perkeleen saran kyntäjä, Baabelin profeetta, teutaroija, kylmä, hyytävä, raaka, kyseenalainen, mätä, koin syömä, korskea kuin Herodes, tunkion kukko, armon halveksuja, Suni&Co., aamukiroilija, kakkapuheinen, Hitleriin verrattava, toivoton, häviäjä, amatööritason sääprofeetta, teosofisen humpuukin levittäjä, Ruukin rohveetta, maakuntasarjan painija, huuhaa-mies, Ruukin Mooses, verikoira, pyöveli, vaarallinen, häikäilemätön, estoton, sielunsa myynyt, vauhtisokea, vertahyytävä solvaaja, Ruukin Jeremia, narsisti, marttyyria esittävä, tyrkyttäjä, moraaliton sotilas, vihollisen vanki, vihollisen äänitorvi, hapattaja, valheen kylväjä, petturi, viekoittelija, mystikko, ideologi, kapinen susi, vankeudessa viruva, torven töräyttäjä, sirkuspelle, pikku pelinappula, kirologi, valheen liemen litkijä, rappiolla, ilotulittaja, mönjän nakkaaja, porttisulkeisten pitäjä, paise, herhiläinen, runoilija, valhevärssyjen väsääjä, palstajulkimo, nujertaja, häpäisijä, halvaannuttaja, Ruukin karhu, julma, raateleva, kangastus, perkeleen perikuva, luhistuva persoona, uskonnollinen peluri, patologinen valehtelija, pelle-hermanni, sielunvihollisen apuri, porttivahti, empiristi, kiristäjä, fariseus, klovni, tyly, retostelija, lavertelija, satanisti, agitaattori, Havukka-ahon Teuvo, kireä, pakkosyöttäjä, mafioso, outo veikko, kaunainen, show-mies, säälittävä ikämies, oman kunnian etsijä, hörhö, horroksessa, tyrmääjä, römeä seireeni, tyrmäystippojen tarjoaja, väärä tuomari, kalifi, ylenkatseellinen, yliannostettu, ihmispolo, ruoskija, kavala, käärme, myrkynkylväjä, yleinen syyttäjä, näkyjen näkijä, kameleontin henki, saatanan siteissä, kukko, rymistelijä, nettisaarnaaja.

      • 1kor 13

        Oliko se niin, että "rakkaus muistelee kärsimäänsä pahaa ja kostaa tilaisuuden tullen"?


      • 1kor 13 kirjoitti:

        Oliko se niin, että "rakkaus muistelee kärsimäänsä pahaa ja kostaa tilaisuuden tullen"?

        silloin kun yritti vielä korinttilaisia miellyttää.

        Mutta vuoden kuluttua, kun Jumala antoi Saatanan häntä tuosta
        ihmisten miellyttämisestä hieman runnella, hän ei ei enää
        tuollaista tekstiä kirjeissään kirjoittanut.


      • teuvon ihmeelliset selityks...
        TeuvoSuni kirjoitti:

        silloin kun yritti vielä korinttilaisia miellyttää.

        Mutta vuoden kuluttua, kun Jumala antoi Saatanan häntä tuosta
        ihmisten miellyttämisestä hieman runnella, hän ei ei enää
        tuollaista tekstiä kirjeissään kirjoittanut.

        Sinä siis asetut raamatunkin yläpuolelle. Moni kohta sinua kuvottaakin.


      • varpusia2
        TeuvoSuni kirjoitti:

        silloin kun yritti vielä korinttilaisia miellyttää.

        Mutta vuoden kuluttua, kun Jumala antoi Saatanan häntä tuosta
        ihmisten miellyttämisestä hieman runnella, hän ei ei enää
        tuollaista tekstiä kirjeissään kirjoittanut.

        Voi sinua Suni taas ! Luitko edes tekstiä ennenkuin väitit sitä Paavalin kirjoittamaksi tekstiksi.

        Paavali ei ole koskaan kirjoittanut, että "rakkaus muistelee kärsimäänsä pahaa ja kostaa tilaisuuden tullen"

        Kyllä nyt laput ja hirret vapisee Ruukissa päin.


      • Kirjoitta on täysin pihalla,pyhähenki on ohjaava,se jakaa Jeesusen ominaisuutta opetuslapsille,on myös puolusta.


      • Anonyymi
        1kor 13 kirjoitti:

        Oliko se niin, että "rakkaus muistelee kärsimäänsä pahaa ja kostaa tilaisuuden tullen"?

        Niinpä! Teuvo ei kestä kritiikkiä lainkaan.


      • Anonyymi

        Tämä Teuvo Sunin kirjoitus vuodelta 2009 narsismiaiheiseen aloitukseen kertoo kaiken, mitä lukijan tarvitsee tietää.


      • kotikuus kirjoitti:

        Kirjoitta on täysin pihalla,pyhähenki on ohjaava,se jakaa Jeesusen ominaisuutta opetuslapsille,on myös puolusta.

        Saatanalla on ilmiömäinen taito saada jokainen,
        jonka on Jeesuksen verellä itselleen sovittanut,
        saada hänen lihan himonsa tyydytetyksi juuri sillä uskolla,
        mitä kukin ihminen pitää itselleen sopivana.

        Totuus on todella kaukana tältäkin Saatanan kotikuusessa piileskelevältä.

        "Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.


        Miksi sinulle ei riitä lähettäjäni todistus?

        Jonka hän ilmoitti, kun tämän maailman jätti:

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.

        Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

        Se olisi kyllä ollut suuri ihme, jos sinä olisit jättänyt vihaamatta.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatanalla on ilmiömäinen taito saada jokainen,
        jonka on Jeesuksen verellä itselleen sovittanut,
        saada hänen lihan himonsa tyydytetyksi juuri sillä uskolla,
        mitä kukin ihminen pitää itselleen sopivana.

        Totuus on todella kaukana tältäkin Saatanan kotikuusessa piileskelevältä.

        "Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.


        Miksi sinulle ei riitä lähettäjäni todistus?

        Jonka hän ilmoitti, kun tämän maailman jätti:

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.

        Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

        Se olisi kyllä ollut suuri ihme, jos sinä olisit jättänyt vihaamatta.

        Jeesus on sovittanut en ise jeeusken verellä,si ei voi ansaita se lahja,miksi pitää kääntää päälaeleen sitä mikä on kirjoitettu,paholaien ei sitä hyväksy että veri on sovittanut syntini, se on paettana kaikista uskovista jotka elävät ristin juurella,se ainut turvapaikka paholaista vastaan.
        Suni ei näytä ymmärtävä sitä lainkaa,jotain ain selittää siihen ylle,kait se sen tehtävä estää elämän yhteyteen pyrkiviä näilläkin palstoilla. Ei paalikaan välittänyt häneen kohtistuneesta painostukseta vieläpä vihasta,omat vejetkin moittivat aika ajoin.
        Pääasia on evankeljumi menee eteen päivä myös tätä kautta.


      • kotikuus kirjoitti:

        Jeesus on sovittanut en ise jeeusken verellä,si ei voi ansaita se lahja,miksi pitää kääntää päälaeleen sitä mikä on kirjoitettu,paholaien ei sitä hyväksy että veri on sovittanut syntini, se on paettana kaikista uskovista jotka elävät ristin juurella,se ainut turvapaikka paholaista vastaan.
        Suni ei näytä ymmärtävä sitä lainkaa,jotain ain selittää siihen ylle,kait se sen tehtävä estää elämän yhteyteen pyrkiviä näilläkin palstoilla. Ei paalikaan välittänyt häneen kohtistuneesta painostukseta vieläpä vihasta,omat vejetkin moittivat aika ajoin.
        Pääasia on evankeljumi menee eteen päivä myös tätä kautta.

        Saatana sinut sovitti Jeesuksesta vuodattamalla verellä itselleen sopivaksi, kuten on sovittanut kaikki maailman kristityt:

        KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS

        SEN laativat Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.

        "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

        Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

        Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."

        Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:

        "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
        Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
        Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
        Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
        Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
        Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Ja niin alkoi Kristinusko.  Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä,  ristiretket.

        Siksi Johannes tiesi tämän jo vuonna 90.
        "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."

        Johannes oli ainoa Jeesuksen opetuslapsi joka pysyi hänen todistajana elämänsä loppuun asti, eikä lähtenyt Paavalin perään perustamaan Saatanalle seurakuntia.

        Siksi Pyhä Henki saneli hänelle Ilmestyskirjan, tästä lopun ajan Rajusta Eksytyksestä.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatanalla on ilmiömäinen taito saada jokainen,
        jonka on Jeesuksen verellä itselleen sovittanut,
        saada hänen lihan himonsa tyydytetyksi juuri sillä uskolla,
        mitä kukin ihminen pitää itselleen sopivana.

        Totuus on todella kaukana tältäkin Saatanan kotikuusessa piileskelevältä.

        "Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.


        Miksi sinulle ei riitä lähettäjäni todistus?

        Jonka hän ilmoitti, kun tämän maailman jätti:

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia.
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.

        Pyhitä heidät totuudellasi. Sinun sanasi on totuus.

        Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

        Se olisi kyllä ollut suuri ihme, jos sinä olisit jättänyt vihaamatta.

        Jeesus on vain kopio Tammuksesta.
        Kuninkaita käytettiin inspiraation lähteenä kun luotiin uusia jumalia ja on paljon mahdollista, että Jeesuskin oli oikeasti Roomaa vastaan käyvä kuningas.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jeesus on vain kopio Tammuksesta.
        Kuninkaita käytettiin inspiraation lähteenä kun luotiin uusia jumalia ja on paljon mahdollista, että Jeesuskin oli oikeasti Roomaa vastaan käyvä kuningas.

        Montako kertaa tämäkin on sinulle sanottava:

        Saatanalla on ilmiömäinen taito saada jokainen,
        jonka on Jeesuksen verellä itselleen sovittanut,
        saada hänen lihan himonsa tyydytetyksi juuri sillä uskolla,
        mitä kukin ihminen pitää itselleen sopivana.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Montako kertaa tämäkin on sinulle sanottava:

        Saatanalla on ilmiömäinen taito saada jokainen,
        jonka on Jeesuksen verellä itselleen sovittanut,
        saada hänen lihan himonsa tyydytetyksi juuri sillä uskolla,
        mitä kukin ihminen pitää itselleen sopivana.

        Saatanaa ei ole olemassa eikä kukaan ole sovittanut kenenkään syntejä.
        Nuo ovat vanhoja taruja jos et tiennyt.
        Ja vanhaan taruun perustuu myös kristillisyys.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Saatanaa ei ole olemassa eikä kukaan ole sovittanut kenenkään syntejä.
        Nuo ovat vanhoja taruja jos et tiennyt.
        Ja vanhaan taruun perustuu myös kristillisyys.

        Saatanalla on ilmiömäinen taito tehdä pesänsä ihmisten sydämiin niin taitavasti, ettei yksikään hänen omansa siitä mitään tiedät. Vaikka sen on selvästi nähtävissä kunkin kirjoituksista:

        Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu, ja sormet näppäilevät sen kaikkien luettavaksi.

        Tähänkin on Raamatussa annettu selvä ohje:

        "Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
        Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatanalla on ilmiömäinen taito tehdä pesänsä ihmisten sydämiin niin taitavasti, ettei yksikään hänen omansa siitä mitään tiedät. Vaikka sen on selvästi nähtävissä kunkin kirjoituksista:

        Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu, ja sormet näppäilevät sen kaikkien luettavaksi.

        Tähänkin on Raamatussa annettu selvä ohje:

        "Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
        Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin."

        Jos haluat, niin voit toki hakata vaikka kaikki raajasi pois, mutta älä vastaa jos sinulla ei ole muuta kuin tuo yksi loru.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jos haluat, niin voit toki hakata vaikka kaikki raajasi pois, mutta älä vastaa jos sinulla ei ole muuta kuin tuo yksi loru.

        HINKU sinulla on jatkuvasti huudella sieltä riettauden virrasta herjojasi?

        Aloita itse keskustelusi, niin takaan, että pääset minusta eroon.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        HINKU sinulla on jatkuvasti huudella sieltä riettauden virrasta herjojasi?

        Aloita itse keskustelusi, niin takaan, että pääset minusta eroon.

        Ei kristillisyyden alkuperän tutkiminen ole riettautta, tai ehkä se sinusta on.
        Tammus, Osiris ja Esus kulkevat kaikki Jeesuksen edellä.
        Etkö ole koskaan viitsinyt kysyä jumalaltasi miksi Jeesus on näitten kopio jos hän on väittänyt sinulle, että Raamattu on totta? Onko myytti Tammuksestakin totta?


      • Ashera12 kirjoitti:

        Ei kristillisyyden alkuperän tutkiminen ole riettautta, tai ehkä se sinusta on.
        Tammus, Osiris ja Esus kulkevat kaikki Jeesuksen edellä.
        Etkö ole koskaan viitsinyt kysyä jumalaltasi miksi Jeesus on näitten kopio jos hän on väittänyt sinulle, että Raamattu on totta? Onko myytti Tammuksestakin totta?

        Saatanalla on ilmiömäinen taito antaa jokaiselle tutkijalle halut, joiden mukaan hän tutkimuksia tekee.

        Jumala on yksi.
        Usko totuuteen on yksi.
        Pyhän Hengen kaste on yksi.
        Tästä muodostuu valittujen usko.

        Ja kaikkien kaltaistesi viha.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatanalla on ilmiömäinen taito antaa jokaiselle tutkijalle halut, joiden mukaan hän tutkimuksia tekee.

        Jumala on yksi.
        Usko totuuteen on yksi.
        Pyhän Hengen kaste on yksi.
        Tästä muodostuu valittujen usko.

        Ja kaikkien kaltaistesi viha.

        Tiedonjano on siis sinun mielestäsi sammutettava?
        Jos olisimme aina toimineet niin, niin moniin sairauksiinkaan ei olisi keksitty vielä lääkkeitä.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Tiedonjano on siis sinun mielestäsi sammutettava?
        Jos olisimme aina toimineet niin, niin moniin sairauksiinkaan ei olisi keksitty vielä lääkkeitä.

        Ihmisten opeista saatu tiedonhalu on Saatanan haluja erilaisille uskoille ja ihmisille.
        Joista sinäkin olet erinomainen esimerkki.

        Minulla kävi toisenlainen tuuri:

        "Mutta henki ihmisen tekee viisaaksi, Kaikkivaltiaan henkäys.

        Jumalan Henki on minut tehnyt, Kaikkivaltiaan Henkäys antaa minulle elämän.

        "Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."


      • Anonyymi

        Hei, vanha äijänräkä, et jaksa enää, lopeta jo.


      • Anonyymi

        Valeprofeetta kuvailee itseään.


      • Anonyymi

        Tuohan sopii täysin siihen näillä palstoilla riehuvaan valehtelevaan rienaajaan, joka totesi itsestään, että hänelle on ihan sama mikä hihhuli, kunhan on valtaa ja asema. Tapaus on niin merkittävä, että takana on pakko olla korkeita satanistitahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valeprofeetta kuvailee itseään.

        Jep


      • Poiminto

        linkistä;"Suhtauduin aikanaan hyvin varauksellisesti erääseen ammattilaiseen, joka esitti, että kaikki ihmisen sisäiset ristiriidat aiheuttavat suuria vaikeuksia, jopa ruumiillista sairastumista. Tänä päivänä olen hyvin vakaasti tämän näkemyksen puolestapuhuja, etenkin nähdessäni ja kohdatessani yhä enemmän sielullisesti rikkinäisiä ihmisiä, erikoisesti seurakunnallisista piireistä. Tämä sielujen rikkonaisuus on paljon laajempaa ja yleisempää kuin kukaan meistä on halukas näkemään ja myöntämään. Kaikki on peitetty tietynlaisten naamioiden ja kulissien taakse, niin että usein itse uhritkaan eivät ole tietoisia omasta pahoinvoinnistaan, koska heille koko ajan vakuutetaan kaiken kuuluvan asiaan: Kärsi, kärsi vaan, kirkkaamman kruunun saat!

        Tämä on suorastaan jotakin raivostuttavaa, ja tuskin rohkenisin puuttua kaikkiin näihin asioihin, ellei sisimmässäni myllertäisi sellaisella tavalla pyhä viha kaikkea tätä väärää uskonnollisuutta vastaan. Meidät on suorastaan aivopesty näkemään vain tiettyjä asioita ja toisaalta sulkemaan silmämme mitä räikeimmiltäkin epäkohdilta. Meille on opetettu, että ristiriitaiset ja rikkovat asiat kuuluvat toimenkuvaan ja ovat meille vain koulutukseksi. Kuitenkin ihminen sisimmässään tietää totuuden, ja jälleen kohtaamme tuon tekijän: sisäinen ristiriita synnyttää lisää ristiriitaa, ja jossakin vaiheessa ruumis alkaa oireilla sisäisten ristiriitaisuuksien johdosta. Ehkä kaikkein rikkinäisimmät ihmiset löydämme juuri sieltä, missä tulisi olla vain entisiä rikkoutuneita, mutta nyt eheytyneitä persoonia: seurakunnasta!"

        Miettikää.

        Kääntykää ELÄVÄN JUMALAN PUOLEEN, kuolleitten kirjainten sijaan,
        VASTA silloin voivat kirjoitukset tulla ELÄVIKSI elämäksi.


    • Mielenkiintoista.

      Mielenkiintoista.

    • Tuohan on

      hyvä kuvaus tämän ajan itsekkäästä ihmisestä ilman Jumalanpelkoa.

    • Onko Raamatussa

      sanaa narsismi tai siihen viittaavaa. Tietysti Paavali on kirjoittanut näin:

      ´ Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. ´ (2. Tim. 3)

      Sopiiko nuo kuvaukset narsistiseen ihmiseen?

    • Jepulis jep.

      "Sopiiko nuo kuvaukset narsistiseen ihmiseen?"

      jep jep. Sopivat kyllä.

    • Nykyinen Laodikea ja

      Ilmestyskirjassa Isän Jumalan antamana Herran Jeesuksen kautta on tällainen, onkohan narsissinen, kuvaus: ´ Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! ´ ja edelleen: Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: ´Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse´; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. ´ (Ilm. 3:14)

      Valvotaan ja rukoilaan ja mielemme uudistetaan Herran Jeesuksen opetuksen ja tahdon mukaan ristimme kantaen, niinkuin Jeesus voitti maailman ja tahtoo että me hänessä olemme ristiinnaulitut maailmalle ja maailman meille. Rakastetaan Herraa Jeesusta palavasti eikä penseydestä ole mitään hyötyä hyvän hedelmän kantamisessa, sillä se on Isän Jumalan tahto lupauksen lapsille, amen.

      • Tietysti viittaan

        narsistisella ajatuksella Laodikean ajatukseen: ´Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse´, sillä Isän Jumalan totuudellinen mielipiden on seurakunnasta aivan toisenlainen ja parannus on välttämätön, sillä hapatus on huonoa hedelmää tuottava tai hyvää hedelmmää tuottamaton. Eikö narsistinen näe itsensä juuri valheellisesti eli pimeydestä käsin tilanteensa parammaksi kuin todellisuudessa on.

        Näkemyksiä tähän narsismi-asiantuntijoilta vaikka sanaa ´narsismi´ ei Raamatussa olisikaan. Onko Paha narsismin arkki-tyyppi?


    • ,.,.,.,.,.,.,.

      Täällä puidaan jotain narsismia, mutta ei halutakaan nähdä ns. uskonnolliselta kannalta suurempaa ihmetystä eli tätä lahkojen ja eriseurakuntien valtavaa määrää, mikä RAAMATUSTA katsoenkin on ihan vinksallaan, ja onhan tämä sentään Raamattu palsta, ja täällä peräänkuulutetaan aina raamattukeskustelua. Narsismi kai kuuluisi jonnekin mielenterveys palstalle.

      Miksi ette ennemminkin puhu näiden Jeesuksen sanojen pohjalta tästä suuresta erilaisten, eri oppeja omaavien seurakuntien määrästä:

      Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.

      • Ei sitä voida

        kun silmät on ummessa totuudelta.

        Se on vaan todellakin niin yksinkertainen asia, että Jumala EI avaa muiden silmiä kuin vain niiden, jotka KÄÄNTYVÄT sydämessään Hänen puoleensa.
        TÄMÄ on raamatun sanassakin selvästi ja selkeästi sanottu,
        "Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; 16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois."


      • Näistä ei puhuta, koska joka ainut seurakunta tässäkin maassa on Saatanan vallassa.

        Rajuun eksytykseen johdetut ihmisparat uskovat noissa omissa jumalanhuoneissaan palvelevansa Jumalaa ja Jeesusta Kristusta, mutta todellisuudessa palvelevatkin Saatanaa ja hänen poikaansa Antikristusta.


      • saletti juu
        Ei sitä voida kirjoitti:

        kun silmät on ummessa totuudelta.

        Se on vaan todellakin niin yksinkertainen asia, että Jumala EI avaa muiden silmiä kuin vain niiden, jotka KÄÄNTYVÄT sydämessään Hänen puoleensa.
        TÄMÄ on raamatun sanassakin selvästi ja selkeästi sanottu,
        "Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; 16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois."

        pidä Armi turpasi kiinni!


      • Olet synnintekijä
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Näistä ei puhuta, koska joka ainut seurakunta tässäkin maassa on Saatanan vallassa.

        Rajuun eksytykseen johdetut ihmisparat uskovat noissa omissa jumalanhuoneissaan palvelevansa Jumalaa ja Jeesusta Kristusta, mutta todellisuudessa palvelevatkin Saatanaa ja hänen poikaansa Antikristusta.

        Teuvo. Et pidä sanaasi, eli olet erittäin epäluotettava. Lupasit, ettet tule toisten aloituksiin. Valehtelit siis. Se on synti. Olet synnin tekijä.


      • Olet synnintekijä kirjoitti:

        Teuvo. Et pidä sanaasi, eli olet erittäin epäluotettava. Lupasit, ettet tule toisten aloituksiin. Valehtelit siis. Se on synti. Olet synnin tekijä.

        En olisi tullut, jos sen lupauksen olisi annettu olla kaikkien luettavissa.

        Kun se poistettiin, se ei enää sido minua.

        Voipi käydä niin, että jatkossa yhä useammin vastailen näiden totuudests luopuneiden aloituksiin, koska näitä ei täältä kukaan poistata.


      • tunnistusväline
        Ei sitä voida kirjoitti:

        kun silmät on ummessa totuudelta.

        Se on vaan todellakin niin yksinkertainen asia, että Jumala EI avaa muiden silmiä kuin vain niiden, jotka KÄÄNTYVÄT sydämessään Hänen puoleensa.
        TÄMÄ on raamatun sanassakin selvästi ja selkeästi sanottu,
        "Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; 16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois."

        Ai Hssuhan se siinä! En meinannut tunnistaa, mutta tunnistinpa kuitenkin!


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        En olisi tullut, jos sen lupauksen olisi annettu olla kaikkien luettavissa.

        Kun se poistettiin, se ei enää sido minua.

        Voipi käydä niin, että jatkossa yhä useammin vastailen näiden totuudests luopuneiden aloituksiin, koska näitä ei täältä kukaan poistata.

        Tyypillistä valeprofeetan kieroilua. Sinut tunnetaan, vanha mies, et enää pysty muuttumaan vaan Saatana vie sinut.


    • iten tämä liittyy narsismiin:

      5. Totuus Paavalilta

      Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."

      Tähän päättyi Saulin tie Jeesuksen opetuslapsena ahtaan portin eteen, kun hän ei pystynyt toteuttamaan tätä Jeesuksen käskyä, puhdistaa itsensä Jumalan paaduttamasta juutalaisuudesta. Ja alkoi Paavalin tie eksyttäjänä:

      "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

      Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni."

      Muutama vuosi ennen kuolemaansa, Rooman vankeuteen vietynä ei Paavali enää juutalaisten pelosta ylistänyt Jeesuksen verta eikä edes ristiä, vaan ihmetteli sitä miksi hänet on tänne tuotu:

      "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

      - - -

      Nämä Pyhän Hengen kehotukset; pois lähtemisestä väärämielisten joukoista, sydämen puhdistaminen kaikesta saastasta, ja omaisistaankin luopuminen, menettivät Paavalilla heti merkityksensä, kun Saatanalta tuli Paavalille sen ikioma pelastusoppinsa.

      "Olimmehan mekin ennen ymmättämättömiä ja tottelemattomia, olimme eksyksissä ja monenlaisten himojen ja nautintojen orjia, elimme pahuuden ja kateuden vallassa, vihattuina ja toisiamme vihaten.

      Mutta kun Jumalan, meidän pelastajamme hyvyys ja rakkaus ihmisiä kohtaan tuli näkyviin, hän pelasti meidät, ei hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät."

      Hyvyys, rakkaus ja armo ovat lipeväkielisen Saatanan mainiot valttikortit, joilla se saa jopa valitutkin pois Jeesuksen viitoittamalta kapelta tieltä, joka ahtaan portin ja ahtaan oven kautta veisi hänen puhdistettavaksi.

    • Varokaa pimeyden

      herran eksyttämien valheiden esilläpitämiseen. Jeesuksen opetuslapsina meidän tulee erottaa valheet totuudesta ja sudet lampaiden vaatteissa. Tietenkin ongelmaksi tulee se, että kaikki vaellamme enemmän tai vähemmän vajavaisina ja erehtyväisinä ja siksi on tärkeää ymmärtää että sota on avaruudessa olevia pimeyden henkivaltoja vastaan vaikka näkyvätkin eksyneiden ihmisten mielipiteissä ja valheiden esilläpitämisessä. Jumala on totuus ja armo kasvattaa, paha on valheen isä eikä voi totuudessa pysyä, eikä näin ollen armoonkaan tulla. helvetti on valmistettu Pahalle, mutta jokaisen eksyneen ihmisenkin Isä Jumala tahtoo pelasta eksymykseltään ja valheistaan, sillä salatuimpaan saakka Isä Jumala tahtoo totuutta ja siihen pyhittää.

      Älkää eksykö ja jos kuka on eksymyksessä niinkuin Raamatun opetus Totuuden Hengessä sen esille tuo, niin tehköön parannuksen ja on parasta sen ihmisen itsensä osalle, vaikka edellyttää nöyrtymisen ja syntiensä tunnustamisen ja hylkäämisen, mutta sitä varten Jeesus ristille meni Isän rakkaana ja ainosyntyisenä Poikana syntiemme anteeksiantamukseksi, amen.

      Hallelujah Jeesuksen nimessä, amen!

    • Anonyymi

      Narsismia esiintyy erityisesti armeijaa käymättömistä lastenkotien kasvateista,jotka ovat pitäneet itseään liian hyvinä sinne mennäkseen,heitä on nykyään paljon uskonnollisissa piireissä raatelemassa

    • Mistäs sitten johtuu se johtuu sintiinlankeemusen seurausta on hallita toista imistä mielin määrin,hyötyä toisen heikodesta,sitä voi myös vastustaa. Ei suostu kenenkään mielipiteit kahlittavaksi.

    • Anonyymi

      Raamatut roviolle, kirkot maan tasalle ja uskovaiset hirteen!

      • Anonyymi

        Eli haluat kieltää kirjoitustaidon? Luonnonlakien mukaisesti uusia pyhiä kirjoja tulee.


    • Anonyymi

      Tiedoksi on saatettu että tapaus T.S: luhistuminen ja romahdus lähestyy päivä päivältä.
      Suositus on, että kukin ottaa etäisyyttä. Sillä kun myrsky kaataa maahan jotakin, ei ole hyvä olla riskipaikassa.

    • Anonyymi

      Sopivat hyvin erääseen…

    • Anonyymi

      Valeprofeetan päivät ovat luetut, vaikka kuinka yrittää pyristellä. Valheita eisuvaaita.

    • Anonyymi

      Ja kuka vastasikaan heti?

      • Anonyymi

        Siiskuka vastasi heti aloitukseen? Oma palstanarsistimme.


    • Anonyymi

      Täyttä asiaa ja koettua faktaa!

    • Anonyymi

      aloituksen kaltaisia on esillä nykyisinkin !

    • Anonyymi

      Jatkavat kunnes uppoavat tulimereen.

    • Anonyymi

      Valhe siellä, valhe täällä, ylpeys on paha synti.

    • Anonyymi

      Aika kuluu, mutteivät valheet totuudeksi muutu. Valeprofeetta luhistuu valheidensa alle.

    • Anonyymi

      Tiedoksi on saatettu että tapaus T.S: luhistuminen ja romahdus lähestyy päivä päivältä.
      Suositus on, että kukin ottaa etäisyyttä. Sillä kun myrsky kaataa maahan jotakin, ei ole hyvä olla riskipaikassa.

    • Anonyymi

      Teuvo Suni on Jeesuksen lähettämä viisas mies, profeetta ja Raamatun totuuden julistaja tälle sukupolvelle todistukseksi ja sitten tulee loppu.
      Ei ihme, että väärämieliset ja hurmahenget häntä niin vihaavat ja parjaavat.

    • Anonyymi

      Surullista.

    • Anonyymi

      Narsismia voi ammentaa suoraan raamatusta - koska ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe