Oletko soittanut 112

miksi????

Oletko joutunut hälyyttämään apua koskaan, joko poiliisia tai ampulanssia?
Minä en ole ikinä soittanut 112.

29

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen.

Äitini sairaskohtauksen vuoksi.

• Kerran olen soittanut ambulanssin.

• random_N

En ole tilastoa tehnyt, mutta veikkaan että eniten on liikenteeseen ja/tai vanhuksiin liittyviä soittoja. Siis ihan peruskolareita ja pumpusta ottaa -tilanteita. Suurin osa soitoista 90-luvun alkupuolella, jolloin mulla oli autossa NMT-lecaharkko ja matkapuhelimet ei vielä olleet niin yleisiä.

Poliisille olen soittanut lukemattomia kertoja, mutta pääosin en siihen hätänumeroon. Myymälävarkaita kutsuin hakemaan kassantätinä ollessani...

• olla kassatäti

ja joutua toisinaan soitteleen apua. Siellähän saattaa mitä tahansa hulluja olla liikenteessä.

• olen. On tullut soiteltua palokuntaa ,poliisia ja ampulanssia.

Palokunnan hälytin viimeksi syksyllä kun menin kaverini kanssa laavulle makkaranpaistoon ja koko laavu roihusi kolmen metrin liekeissä kun saavuttiin paikalle, kauhee sytytysnesteen käry oli, joku teki tuhojaan.

Poliisia olen joutunut soittamaan myös muutaman kerran.

Ampulanssia on pitänyt hälytellä aina välillä viimeksi itselleni kun sain tuon vauvani ja se oli niin hoppunen että syntyi sitten lopulta ampulanssiin.

• gek-ko

soitin kerran että heippa vaan, tulin juuri asunnostani rappukäytävään ja täällä haisee savu. Olin peräti pihalla asti kun piipaa alkoi kuulua.

• potuttanut kun

sytytti laavapaikan tuleen. Mäkin kerran näin yhden latopalon mut en ite hälyttänyt kylläkään apua. Oon varmaan jossain pumpulissa kasvanut kun ei oo vaan sattunut mitään tilannetta eteen.

• tuosta kun

olen tehnyt sen muksun siellä ampulanssissa niin kuinka äkkiä se tilanne sitten tuli? Eikö lapsen tekemisessä kuitenkin mene aikaa useampi tunti? Hälytitkö vähän liian myöhään sen ampulanssin?

• tuosta kun kirjoitti:

olen tehnyt sen muksun siellä ampulanssissa niin kuinka äkkiä se tilanne sitten tuli? Eikö lapsen tekemisessä kuitenkin mene aikaa useampi tunti? Hälytitkö vähän liian myöhään sen ampulanssin?

mut tosiaan tilanne tuli kovin äkkiä, en ala kertomaan yksityiskohtia. :)

Mutta kaikenkaikkiaan hommassa meni aikaa 47 minuttia, en olisi millään ehtinyt sairaalaan. Hälytin ampulanssin kyllä heti kun lapsivesi yllättäen tuli lattialle. Kuvittelin myös itse että aikaa olisi useampi tunti, varasin etukäteen jo sairaalasta itselleni ilokaasua ja synnytysammeen.

Kun päästiin ampulansilla sairaalaan lääkäri vain sanoi että: " Saat maistaa ilokaasua jos tahdot mut kylpemään tulet sitten joku toinen kerta."

• lohkaspa se
        hunaja71 kirjoitti:

mut tosiaan tilanne tuli kovin äkkiä, en ala kertomaan yksityiskohtia. :)

Mutta kaikenkaikkiaan hommassa meni aikaa 47 minuttia, en olisi millään ehtinyt sairaalaan. Hälytin ampulanssin kyllä heti kun lapsivesi yllättäen tuli lattialle. Kuvittelin myös itse että aikaa olisi useampi tunti, varasin etukäteen jo sairaalasta itselleni ilokaasua ja synnytysammeen.

Kun päästiin ampulansilla sairaalaan lääkäri vain sanoi että: " Saat maistaa ilokaasua jos tahdot mut kylpemään tulet sitten joku toinen kerta."

hauskasti. Toi on sitä tilanne komiikkaa joka jälkeinpäin naurattaa ja tekee hetkestä hauskan.
        Onnee vaan siitä vauhti vauvasta.

• Soittelin lisäohjeet kun tyyppi sai mitä ilmeisimmin epilepsiakohtauksen kadulla. Oli sen verran raju kohtaus että ambulanssi kävi keräämässä miehen mukaan kun ei meinannu tulla tolkkuihinsa...

• varmaan itseäni

toimimaan siinä tilanteessa. Pitää olla aika kylmät hermot et sairaskohtauksessa osaa toimia.

• gek-ko

vaikka kuinka monesti.

Autot rysähtivät vastakkain kun olin viereisellä kadulla kävelemässä, olen ilmoittanut päin punaisia kaahanneesta autosta rekisterinumeroineen, ja sitten nämä klassiset kerrostaloelämään kuuluvat rettelöinnit keskellä yöllä.

• mahto olla

näky. Mä en ole ikuna edes nähnyt onnettomuutta. En kyllä haluakkaan. Tienvarsi ulosajoja tietenki oon nähnyt mut en mitään sen kummempaa.

• StippaS

Olen soittanut. Ambulanssin ja poliisin tarpeen vuoksi :) Eikä siinä mitään sen ihmeellisempää oikeastaan ole muuta kuin että joutui ottamaan homman hanskaansa ja laittamaan ihmiset järjestykseen ja oikeisiin osoitteisiinsa..?

Elämä on.

Metkaa

• Kaveri sai härtslaakin, piti olla hang on kunnes
      ambulanssi tulee.Tulikin NELJÄ ja nopeasti
      Lääkäri neuvoi puhelimella.
      Pariviikkoo sunnuntaina shit tuli oireita,että olis laskimoulppa pohkeessa ja soitin 112
      en saanuta edes numeroa, josta sais konsultaatiota.
      Kysyin, onks lekuri pilsnerillä ny vai?

• jkgkhj

Ja saanut sieltä siirron poliisille, ja heiltä taas tiedon, ettei yhtään yksikköä ole vapaana. Sanoin, että hoidan asian sitten itse. Kyse oli katutappelusta. Erotin tappelevat idiootit toisistaan väkisin ja uhkaamalla "hoidella" molemmat, jos eivät lähde eri teille. Näköjään toimi.

• voiko noinkin tehdä?

Et siellä sanotaan vaan et hoida ite? Entä jos ne olis tappanu toisensa tai sinut kun olisit mennyt väliin? Kuka olis silloin ollut vastuussa?

• en muuten olis
        voiko noinkin tehdä? kirjoitti:

Et siellä sanotaan vaan et hoida ite? Entä jos ne olis tappanu toisensa tai sinut kun olisit mennyt väliin? Kuka olis silloin ollut vastuussa?

mennyt väliin. aatteleppa jos sulla olis siinä rytäkässä vaikka etuhampaat katkenneet. Ite olisit joutunut maksaan viulut.

• hoomoilanen
        en muuten olis kirjoitti:

mennyt väliin. aatteleppa jos sulla olis siinä rytäkässä vaikka etuhampaat katkenneet. Ite olisit joutunut maksaan viulut.

kaksi kertaa olen keskeyttänyt hakkaamisen. Molemmat tilanteita, joissa useampi hakkaa ja potkii yhtä maassa olevaa. Olen naisihminen enkä kovin vahva edes, mutta sellaisesta tilanteesta ohi käveleminen ei ole vaihtoehto. Hakkaaminen on loppunut kuin seinään molemmilla kerroilla, kun olen kysynyt: "Mikäs täällä on hätänä" ja keskittynyt sen jälkeen auttamaan hakattua.

• toivottavasti ei tarviaskaan.

en soittanut silloinkaan kun eräs tyyppi odotti minua haulikon kanssa baarin nurkalla.

• siinä tapauksessa

jo soittanut poliisit. Pöljä saa olla muttei hullu.

• olin sytyttäny vahingossa tulipalon niin piti soittaa vähä apuvoimia. :> siinä samalla tuli sitte ambulanssit. toisilla kerroilla piti kysyä neuvoa ja kutsua poliisit paikalle väkivaltasen ihmisen takia tms.

• Kuis sä silleen??

Mitä sytytit palamaan? Paloko pitkään?

• almasty

Olen hätäkeskukseen soittanut.Ensimmäisellä kerralla se tapahtui kaupassa jossa mieshenkilö oli saanut kouristelukohtauksen.Ensihoitajien saapuessa paikalle selvisi että kyseessä oli viinakramppi jota lääkäri oli hoitanut tyyliin Aspiriinia ja kotiin.Mies siis oli jo saman päivän aikana kyyditty samasta syystä kertaalleen.

Toinen kerta oli kun kuulin naapurista lapsen huutoa joka tuntui huutavan että auttakaa.Tällä kertaa kyseessä oli onneksi väärä hälytys joka selvisi naapurin ovikelloa soittamalla.

• vaikka olenkin vasta19v-nai...

3kertaa Ambulanssin itelleni kun on sydän alkanu remppailla,ja siitä teholle.. Kerran poliisin kotiin,kun isä hakkas äitiä(olin lapsi). Kerran poliisin kun mies kävi päälle. Niin ja kerran ambulanssin pulsulle joka oli kaatunut ja lyönyt pään. Ja ite en soittanut:),mut maijan kyydis on tullut oltua lisäks parikertaa..

• ajettiin kerran myös

kolari.

• sininen_sitruuna

monta kertaa. Milloin on tarvittu poliisia, lähinnä vanhalle työpaikalle.. milloin on tarvittu ambulanssia sairaskohtauksen saaneelle.

• VastaajaX

Isäni yritettyä itsemurhaa.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe