Mistä tietää..

..millo erota?

Lupaan, että tämä on viimeinen kysymys multa täällä palstalla!

Mulla on tunteet jotenki aivan sekasin eli mistä tietää millon erota?
Kaikki sanoo et no rakastatko miestäs? en mä tiiä, mitä se on... En ole kiihkeän intohimoisesti hullaantunu ja ollaan niin erilaisia, mutta en tiä miten ilman sitäkää eläisin... Meillä on jotenkin vaa niin paljon paineita kun hän on jotenki et pakko tehä, pakko suorittaa ja varovainen kaikesta. Mä olin/olen enempi tuulen mukana kulkeva... Ja kummanki pitää tottua kumpaakin ja ei ole aikaa... Töitä ja pieni lapsi... Eli töitä, kotitöitä/lapsi ja nukkumaan... Hei mihin se muu elämä meni? Ei aikaa kavereille josta mieluusti syytän kumppaniani... nii-i... Ku tuntuu tämä jokapäivänen pyykinpesuki nii turhalta, mutta minkä toiselle voi ja itehä niitä osaksi laittaa ja konehan se pesee... jäiskai siitä aikaa... mut ei jaksa...

Nii tosiaa en mä tiä ite halusin pikana naimisiin ja nyt sitte mietitää et miksi... Mulla on joku ongelma vissii kai ahistus kuitenki vaikka perheen halusin... No yrittäkää ottaa selvää ja sanokaa et mikä mua vaivaa... (Muuta kun raskaus josta tänää eka neuvola so hormonit...?) Olenko vain huonosa parisuhteesa vai ittesänikö vika et roikun siinä omastatahostani et mitä toinen haluaa enkä mitä minä itse... Tai jotain, noni hei!

14

1165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää tietää....

millon mä eroan? Säälittävää, ja tommosilla sitten on mies....voi mies parkaa, kun se tietäis

• alku...

No mulla on hormoonit sekasin oikeasti, en ole itteäni ymmärtäny pariin viikkoon. Pelottaa kai tuleva taas turhaan.

• Seitsemäntuumaa

Ymmärsinkö oikein . Olet mennyt vähän hetken huumasta avioon. 1 pieni lapsi ,toinen tulossa.
      Kaikki tuntuu kaatuvan niskaan, et haluakkaan sitä mitä kuvittelit perhe-elämän olevan.
      Tuttu juttu useimmille. Itse menin avioon aika nuorena ja lapsenteko kyllä tapahtui vasta 8 vuotta myöhemmin ,mutta kyllä oli ongelmia silloinkin. Pinna kireällä molemmilla ja kai siinä erokin kävi mielessä ,mutta jotenkin vaan kestettiin. Nyt on kaikki hyvin ja yhdessä ollaan vieläkin , en tiedä siitä suuresta rakkaudesta ,onko sitä olemassakaan.
      Kaikki tuo mitä kuvailet tuntemuksiasi vaikuttaa sangen tutulta kun mietin meidän omaa kohtaamme aiemmin.
      Lapsia ei pidä tehdä lisää siksi että se muka pelastaisi avioliiton . Näin ei ole .
      Koeta kestää ,maailma nyt on tällainen.

• että...

nyt on lasten aika. Sun oma aikas tulee kyllä. Voisit jutella neuvolassa, siellä osataan ja tiedetään nää hormonijutut. Ja voisit lähteä johonkin harrastukseen tai vain lenkille, niin ajatuksetkin kirkastuvat. Jos tuntuu vähän vaikealta nyt, niin ensimmäinen ajatus ei todellakaan ole eroaminen. Piristä itseäsi ja juttele miehellesi näistä asioista, hän voi jopa alkaa ymmärtää sinua, kun kerrot ajatuksiasi hänelle. Mun sisko aina sanoi mulle, kun valitin jostain, että "voi,sulla on niin ihana koti, kiva ja komea mies ja reippaat lapset", niin mulle tuli siitä kehumisesta aina hyvä mieli kaikesta huolimatta. JOTEN koeta kestää! Nauti nyt pienestä lapsestasi - hän kasvaa tosi nopeasti, tulet sen huomaamaan!

• yksi lapsi?

Odotatko siis toista?

Eroamisen ajan tietää vähän samalla tavalla kuin sen, että nyt lapsi syntyy. Sen vain tietää, eikä siinä enää mieti mitään. Kaikki on selkeää ja ehdotonta.

Kuvauksesi sinällään ei kuulostanut siltä, että parisuhteenne olisi loppumaisillaan, lähinnä se kuulosti turhautumiselta arkeen. Tää kuulostaa tyhmältä, mutta.... Nykyään eletään nuoruus jotenkin niin vapaana, että parisuhteen ja lasten myötä tuleva vastuu arjesta voi tuntua elinkeutisvankeudelta. Loputtomalta työleiriltä. Mutta ei se ole sitä.

Suosittelen teille aikaa esim. perheasiain neuvottelukeskuksessa, tukiverkon rakentamista jne. Sinä otat vastuun itsestäsi ja merkkaat kalenteriin vaikka ensi viikon keskiviikko illan ja mente ystäväsi luo. Ei mitään selityksiä vaan mente vaan. Juotte kupilliset teetä, et purnaa arjestasi vaan puhutte kaikesta missä asiat on loksahtaneet kohdalleen. Kannattaa keskittyä ajattelemaan ja havainnoimaan positiivia asioita, koska se vaikuttaa yleiseen virkeyteen ja mielentilaan.

Onnea odotukselle!

• Ol Playa

Vastaus on helppo: ei koskaan pidä erota, ellei jokin tekijä ehdottomasti siihen terveyden uhalla pakota.

• Laura K

En ole alkuperäinen kirjoittaja. Mutta aivan pakko kommentoida, että huono ja kylmä avioliitto voi masentaa (vakavasti). Eli olla näin se terveydellinen syy liiton lopettamiselle.

• Nutturatäti

Sillä lailla. Lapsia pullautellaan maailmaan ja sitten kun arki ei olekaan niin ruusuista kun on kuviteltu niin pitäisi löytyä stop-nappula. Mutta ei sitä ole, eikä takaisinkelausta. Et voi niitä ipanoitasi tehdä tekemättömäksi etkä sysätä jonkun muun vastuulle. Olet nyt äiti ja pysyt lopun ikääsi.

Mitä sinä eroamalla kuvittelet saavuttavasi? Haluat hoitaa sen huushollisi ja kersasi sitten yksin, ilman miehesi apua? Tuollaiset bimbot pitäisi pakkosteriloida.

• alkujen alku

No en nyt ihan tarkottanut etten haluaisi olla äiti tai en haluaisi mun lapsia... Nehän on tärkeintä mun elämässä... Tarkoitin vain parisuhdettamme en etten haluaisi lapsiamme. Olen nimittäin itse yksinhuoltajan lapsi ja tiedän että niinkin pärjää, enkä ole tottunut passaukseen(niin kuin näemmä jotkut). Olen äiti lopun ikääni ja onnellinen siitä. Enkä tosiaan tarvi Stop nappulaa en kadu mitään mitä olen tehnyt, mietin vaan tulevaisuutta. enkä mä eroa, ollaan erilaisia mut so what mun aika tottua siihen eikä käyttäytyä ku pikkukakara. Ja Nutturatäti, en loukkaantunut kommentistasi musta on hyvä nähä kaikenlaiset kommentit ni hahmottuu mitä oikeasti ite ajattelen. Yritä sinäkin ottaa tuo kuori pois ja puhua avoimesti ongelmistasi (joita selvästi on).

• Nutturatäti
        alkujen alku kirjoitti:

No en nyt ihan tarkottanut etten haluaisi olla äiti tai en haluaisi mun lapsia... Nehän on tärkeintä mun elämässä... Tarkoitin vain parisuhdettamme en etten haluaisi lapsiamme. Olen nimittäin itse yksinhuoltajan lapsi ja tiedän että niinkin pärjää, enkä ole tottunut passaukseen(niin kuin näemmä jotkut). Olen äiti lopun ikääni ja onnellinen siitä. Enkä tosiaan tarvi Stop nappulaa en kadu mitään mitä olen tehnyt, mietin vaan tulevaisuutta. enkä mä eroa, ollaan erilaisia mut so what mun aika tottua siihen eikä käyttäytyä ku pikkukakara. Ja Nutturatäti, en loukkaantunut kommentistasi musta on hyvä nähä kaikenlaiset kommentit ni hahmottuu mitä oikeasti ite ajattelen. Yritä sinäkin ottaa tuo kuori pois ja puhua avoimesti ongelmistasi (joita selvästi on).

... että osaat ottaa kommentit rakentavasti, ja hyvä että sentään haluat lapsistasi huolehtia. Tuossa aloitusviestissäsi vaan vaikutit siltä, että ongelma olisi nimenomaan nuo arkirutiinit eikä parisuhde. Ethän sinä miehestäsi ja suhteestanne edes kirjoittanut mitään.

Kuulosti siltä että syytät miestäsi omista elämänvalinnoistasi, joita nyt kadut, vaikka mitään varsinaisia ongelmia et tuonutkaan esiin, ja luulet huoltesi ratkeavan eroamalla. Hyvä jos asiat ei sitten olekaan ihan näin huonosti.

Mutta mistäs sinä päättelit, että minulla olisi jotain ongelmia? Ja mikä kuori?

• taasen
        Nutturatäti kirjoitti:

... että osaat ottaa kommentit rakentavasti, ja hyvä että sentään haluat lapsistasi huolehtia. Tuossa aloitusviestissäsi vaan vaikutit siltä, että ongelma olisi nimenomaan nuo arkirutiinit eikä parisuhde. Ethän sinä miehestäsi ja suhteestanne edes kirjoittanut mitään.

Kuulosti siltä että syytät miestäsi omista elämänvalinnoistasi, joita nyt kadut, vaikka mitään varsinaisia ongelmia et tuonutkaan esiin, ja luulet huoltesi ratkeavan eroamalla. Hyvä jos asiat ei sitten olekaan ihan näin huonosti.

Mutta mistäs sinä päättelit, että minulla olisi jotain ongelmia? Ja mikä kuori?

Siitä vain ajattelin ku arvostelit noin rankasti ja pieleen meni. Ite ennen ku joku asia omassa elämässä vitutti ni annoin samanlaisia kommentteja muille. No mä olen tällänen puhe hössö harva musta selvän saa.

Mutta sen tiiän että lapsiani en kadu koskaan, parisuhde tuo ongelmia joskus mutta sellaista se on tiedän ja kyllä, arkirutiineihin ole tällä hetkellä sangen kyllästynyt, mutta se ei silti heti tarkota sitä että haluaisin paukasta lapset ojan pohjaan... Sellaista se elämä on.

Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille, tämä vaimo lähtee nyt töistä ja vie autonsa miehelleen ja hankkii itelleen kyyin sitten sieltä pois...mut joo, heipä hei!!!

• stoori

eli menin nuorena naimisiin ja kaikki piti saada heti. Talo,kesämökki jne.. töitä piti tehdä että sai kaikki maksettua ja se vei kaiken energian ja elämän ilon. Voin sanoa että pysähtykää yhdessä miettimään mitä elämältä jatkossa haluatte, koska se mitä jo olette saavuttaneet ei voi perua. Jos on velkaa (esim.) kesämökistä tai joku muu semmoinen asia mikä ahdistaa järjestäkää ne pois ja yrittäkää löytää uusi onni. Itselle tuli ero kun vaimo ei kestänyt enää omaa työsuoritustani ja en ollut ikinä kotona ja työ vei kaiken energian, eli en ollut myös läsnä kun piti. ns. vituiks meni koko elämä, mut turha enää ruikuttaa... äläkää tehkö samaa virhettä. erossa ja 3v. poika kärsimään aikuisten sijasta, ei ne ymmärrä ja syyttävät itseään, vaikka näin ei ole. nyt koetan taas saada elämäni järjestykseen ja en sorru enään samaan kuvioon, näyttää nyt hyvältä.

• oppeliini

Kuulehan nainen, nyt on liian myöhäistä hamuilla "Entä jos en sittenkään... mitä jos olisi toisin..."

Sinä olet huolellisesti harkiten valinnut tehdä lapsia valitsemasi miehen kanssa. Miksi et ole iloinen ja tyytyväinen mitä sinulla on? Terveys, koti, perhe, ei nälkää.

Tuo mielipuolinen "intohimo" on mitä halvat elokuvat, saippuaoopperat jne. yrittävät ja syytävät halukkaille katsojille, uskotellen että kaaaaaaaaikki muut elävät jokapäiväistä elämäänsä jatkuvan intohimon kourissa ja sitten ovat niin onnellisia!
      Miksi? Koska se myy! Aina on halukkaita uskojia ja katsojia. Ellei tuo roska myisi, luuletko että sitä jaksettaisi jauhaa viikosta viikkoon, vuodesta toiseen.

Sinun velvollisuutesi on pitää rakentava ja lämmin ilmapiiri kodissasi, ei typerien vouhotusten antaa tuhota ajatusmaailmaasi! Juuri tuo tietoisesti ja tarkoituksella suunnattu lämpö perheenjäseniisi saa rakkauden kukoistamaan. Se on paljon syvempää kuin roskaelokuvat ja halpojen naistenlehtien puskema vöyhötys.

Mitähän jos oikein tietoisesti keskittätyisit perheesi iloiseen hyvinvointiin. Suukko siipalle tullen mennen poistaa jo 90% negatiivisuudesta!

Te kumpikin selvästi haluatte lapsillenne ja itsellenne parasta, sinun on täydellisen tarpeetonta keskittää ajatuksesi noin ilkeän negatiiviseen. Tuulen mukana kulkeminen on lähes vastuuntunnotonta ja (taas) roskaelokuvien aikaansaamaa typeryyttä. Sinulle on annettu valtava lahja valita tekosi ja pitkälti.. ajatuksesi . Ihminen EI ole kuollut puun lehti jota tuuli kuljettaa. Ihmisille on annettu aivot joiden avulla tehdä itseä ja pehettä parhaiten hyödyttävät päätökset.

• saa erota

jos tuntuu siltä, ettei halua enää puolisonsa kanssa jatkaa.

Lasten takia ei kannata yhdessä jolla; sen on monet todennu.

Joutavaa puhetta sellainen, että "siitäs sait perhe-elämää kun kerran halusitkin. Elä nyt siinä niin, hä-hä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      140
      10506
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      40
      4070
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1428
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1386
    Aihe