jaskan pauhaminen vain naisten ylipainosta. Lähes jokaisella miehellä on menee pituus/painosuhde seuraavasti: pituus - 90 = normaali?
Esim 175cm mies painaa 85kg ja ilmoittaa ruumiinrakenteeksi normaalin, on jo kuitenkin ylipainoinen. Ja sekö on ihan ok? Vai onko kysy vain siitä että mies jolla on vatsaa pitää sitä ihan normaalina miehen kuvana?
Tuolla on paljo profiileita joissa mies on n.175cm ja painoa ilmoitetaan 90kg ja siitä ylöspäin, ja kuitenkin siellä lukee normaali ruumiinrakenne. Miksi ihmeessä kun se ei pidä paikkaansa? Miehillä on kumma oletus että naisen taas pitäisi painaa pituus - 110 = normaali?
Jos ihan oikeasti kulkee baarissakin vaaka povarissa ja etsii kumppania vain painon perusteella niin hyvin menee.
Mitä väliä sillä on onko edes aivoja kunhan perse on tiukka
Miehet ja paino?
57
11798
Vastaukset
- et sä ny tajua
- mitä haluaa
Tai mitä kykenee ymmärtämään ;-)
- haitari on leveä
175/85 voi joko olla tai olla olematta ylipainoinen sillä se riippuu puhtaasti miehen rotevuudesta.
Keskimääräisesti ajatellen 175/85 on kyllä ylipainoinen. Arvioisin että 175cm normaalipaino on välillä 75-80 kg. Jos on aktiivisesti käynyt salilla niin varmasti menee heittäen yli 80 kg. Ja jos on vielä leveät hartiat niin menee helposti yli 90 kg.- kuin naisillakaan
laske: http://ffp.uku.fi/kuntoneuvola/bmi.htm
Minä olen laskenut. Profiileissa on pajon miehiä, joiden painoindeksi on 27-33. Ja yli 30 on jo merkittävää lihavuutta, ei lihaksista johtuvaa ylipainoa.
Ja kyllä se sama pätee naisiinkin. On niitä naisiakin, joilla on lihaksia. Ja toisaalta miehiä, joiden lihakset on olemattomat, eikä ne saa niitä kasvamaan vaikka tekisi mitä. - Oletko tosissasi?
Että miehillä on haitari isopi, johtuen erilaisista ruumiinrakenteista, mutta naisilla pieni?
Eiköhän naisilla ihan samalla tavalla ruumiinrakenne ja lihasikkuus vaihtele!
Vai eikö urheilullinen nainen, jolla on lihaksia, ole sinun mielestä enää nainen?
Mitä tästä voi päätellä? Mies saa olla mitä vain. Naisen pitää olla sellainen kuin mies sen määrittelee... - Aika bodari saa olla,
jos normaalipaino alkaa 175cm pitkällä vasta 75 kg:sta. Oman kokemukseni mukaan normaalipainoinen, treenaava mies painaa 175cm ollessaan 70-80kg. Vain äärimmäisen harva on niin lihaksikas, että painaisi tuon 85kg ja olisi vielä normaalipainoinen!
Ja sitten naisista. Naisen normaalipaino on kaavaa pituus-100. Sen alle menevästä voi puhua jo hoikasta/laihasta. Myös naisilla on rakenteesta ja lihaksista johtuvat painoeronsa. - Setämies82
Oletko tosissasi? kirjoitti:
Että miehillä on haitari isopi, johtuen erilaisista ruumiinrakenteista, mutta naisilla pieni?
Vai eikö urheilullinen nainen, jolla on lihaksia, ole sinun mielestä enää nainen?
Mitä tästä voi päätellä? Mies saa olla mitä vain. Naisen pitää olla sellainen kuin mies sen määrittelee...Eli hohhoijaa. Meneppäs lukemaan asiasta ennenkuin sanot typeriä. Naisten rasva % lihaksessa on huomattavasti isompi kuin miehen. Lihas painaa enemmän kuin läski. Naisella myöskään lihas ei kasva kuin miehellä erilaisen hormonituotannon takia. Urheilullinen nainen, jolla on lihaksia ei ole painava nainen, sen tiedän kun niin monta tunnen. MUTTA MUTTA! Katsokaa kuitenkin sinne peiliin sitä ruumiinrakennetta arvioidessa, ei sitä BMI.
TUOLLA aikaisemmassa linkissäsikin sanotaan : "Mitä suurempi painoindeksi on, sitä suurempaan ylipainoon se viittaa.Tosin hyvin lihaksikkailla henkilöillä painoindeksi voi olla yli 25 ilman että on kysymys lihavuudesta. Mikäli painoindeksi on suuri, voidaan esimerkiksi vyötärön ympärys mittaamalla arvioida, miten ylimääräinen rasvakudos on jakautunut kehossa. Vyötärölihavavuus ja huono fyysinen kunto yhdessä saattavat olla terveysriski. " - Hyväkuntoinen
Oletko tosissasi? kirjoitti:
Mitä tästä voi päätellä? Mies saa olla mitä vain. Naisen pitää olla sellainen kuin mies sen määrittelee..."Että miehillä on haitari isopi, johtuen erilaisista ruumiinrakenteista, mutta naisilla pieni? "
Kyllä, haitari on suurempi ylöspäin, nimittäin se "hyväksyttävän painon haitari". Leveä ja lihaksikas nainen ei yleensä ole seksikäs, vaikka olisi kuinka rasvaprosentit kunnossa. Leveähartiainen nainen on tanttara, kun taas leveähartiainen mies on viehättävä ja turvallinen.
Naisilla taas hyväksytään alipainoa paljon enemmän kuin miehillä. Alipainoinen mies on aina altavastaajana normaaliin verrattuna, kun taas alipainoinen nainen voi hyvinkin olla monen mielestä viehättävämpi kuin normaalipainoinen. - ole isorakenteinen
Aika bodari saa olla, kirjoitti:
jos normaalipaino alkaa 175cm pitkällä vasta 75 kg:sta. Oman kokemukseni mukaan normaalipainoinen, treenaava mies painaa 175cm ollessaan 70-80kg. Vain äärimmäisen harva on niin lihaksikas, että painaisi tuon 85kg ja olisi vielä normaalipainoinen!
Ja sitten naisista. Naisen normaalipaino on kaavaa pituus-100. Sen alle menevästä voi puhua jo hoikasta/laihasta. Myös naisilla on rakenteesta ja lihaksista johtuvat painoeronsa.Sanoinkin että jos on leveä hartiat, eli sitä "portsariluokkaa".
"Vain äärimmäisen harva on niin lihaksikas, että painaisi tuon 85kg ja olisi vielä normaalipainoinen! "
Veikkaisin itse, että jotain yksi kymmenestä 175 cm pitkästä miehestä olisi noin roteva. Enemmän se on hartioista kuin lihaksista kiinni. - mies = yksisilmäinen
Setämies82 kirjoitti:
Eli hohhoijaa. Meneppäs lukemaan asiasta ennenkuin sanot typeriä. Naisten rasva % lihaksessa on huomattavasti isompi kuin miehen. Lihas painaa enemmän kuin läski. Naisella myöskään lihas ei kasva kuin miehellä erilaisen hormonituotannon takia. Urheilullinen nainen, jolla on lihaksia ei ole painava nainen, sen tiedän kun niin monta tunnen. MUTTA MUTTA! Katsokaa kuitenkin sinne peiliin sitä ruumiinrakennetta arvioidessa, ei sitä BMI.
TUOLLA aikaisemmassa linkissäsikin sanotaan : "Mitä suurempi painoindeksi on, sitä suurempaan ylipainoon se viittaa.Tosin hyvin lihaksikkailla henkilöillä painoindeksi voi olla yli 25 ilman että on kysymys lihavuudesta. Mikäli painoindeksi on suuri, voidaan esimerkiksi vyötärön ympärys mittaamalla arvioida, miten ylimääräinen rasvakudos on jakautunut kehossa. Vyötärölihavavuus ja huono fyysinen kunto yhdessä saattavat olla terveysriski. "Järkyttyneenä tuijotetaan profiilissa olevia lukuja. Kun miehet näkevät naisen, he arvioivat naisen painon 10-20 kiloa, pienemmäksi kuin mitä nainen oikeasti painaa. Kokemusta on.
Ainoa, joka on arvioinut minun painoni (75) oikein, oli ammatiltaan lihanleikkaaja, ja me tanssittiin.
Ja sit sekin oli ihan ihmeissään, että miten voin olla niin hoikka ja jäntevä ... Eli edelleen kummitteli se että "ihan 75 kiloa, hirveetä", vaikka silmä näki jotain mikä miellytti ja käsikin tunsi jotain. - miehet optikolle
Setämies82 kirjoitti:
Eli hohhoijaa. Meneppäs lukemaan asiasta ennenkuin sanot typeriä. Naisten rasva % lihaksessa on huomattavasti isompi kuin miehen. Lihas painaa enemmän kuin läski. Naisella myöskään lihas ei kasva kuin miehellä erilaisen hormonituotannon takia. Urheilullinen nainen, jolla on lihaksia ei ole painava nainen, sen tiedän kun niin monta tunnen. MUTTA MUTTA! Katsokaa kuitenkin sinne peiliin sitä ruumiinrakennetta arvioidessa, ei sitä BMI.
TUOLLA aikaisemmassa linkissäsikin sanotaan : "Mitä suurempi painoindeksi on, sitä suurempaan ylipainoon se viittaa.Tosin hyvin lihaksikkailla henkilöillä painoindeksi voi olla yli 25 ilman että on kysymys lihavuudesta. Mikäli painoindeksi on suuri, voidaan esimerkiksi vyötärön ympärys mittaamalla arvioida, miten ylimääräinen rasvakudos on jakautunut kehossa. Vyötärölihavavuus ja huono fyysinen kunto yhdessä saattavat olla terveysriski. ""Katsokaa kuitenkin sinne peiliin sitä ruumiinrakennetta arvioidessa"
Kyllä olen minä ihmetellyt kun treffeille tallustelee niitä "normaalivartaloisia" miehiä. Että laaja on tosiaa haitari. Ehkä siinä näössä on vikaa kun katsovat itseään peilistä.
Olenkin järjestänyt treffit liikunnan merkeissä, ja jos mies kieltäytyy ja mieluummin istuu kahvilla, niin en välitä minäkään tavata. - koskaan kuullut
mies = yksisilmäinen kirjoitti:
Järkyttyneenä tuijotetaan profiilissa olevia lukuja. Kun miehet näkevät naisen, he arvioivat naisen painon 10-20 kiloa, pienemmäksi kuin mitä nainen oikeasti painaa. Kokemusta on.
Ainoa, joka on arvioinut minun painoni (75) oikein, oli ammatiltaan lihanleikkaaja, ja me tanssittiin.
Ja sit sekin oli ihan ihmeissään, että miten voin olla niin hoikka ja jäntevä ... Eli edelleen kummitteli se että "ihan 75 kiloa, hirveetä", vaikka silmä näki jotain mikä miellytti ja käsikin tunsi jotain.sellaisesta ilmiöstä kuin kohteliaisuus? Siis siitä että varmuuden vuoksi arvioidaan naisen painoa alakanttiin, mikäli tämä yleensä lähtee itsetuntoaan pönkittämään sellaista arvuuttelemalla. Näytänhän mä kevyemmältä kuin olen, näytänhän...
jos ei nyt ihan ensimmäistä kertaa elämässään naista näe, siis jos omaa edes jonkinlaista vertailukohtaa, niin pystyy kyllä melko tarkkaan arvioimaan mitä nainen painaa.
Se on sitten toki yksilöllistä, onko jokin paino vähän vai paljon. Kun tuonne vertailukohtien joukkoon listautuu pääosin sellaisia 45-55 -kiloisia naisia, niin 75 kiloa alkaa olla niihin verrattuna kohtuullisen tuhti tyttö. - irtiottoa
koskaan kuullut kirjoitti:
sellaisesta ilmiöstä kuin kohteliaisuus? Siis siitä että varmuuden vuoksi arvioidaan naisen painoa alakanttiin, mikäli tämä yleensä lähtee itsetuntoaan pönkittämään sellaista arvuuttelemalla. Näytänhän mä kevyemmältä kuin olen, näytänhän...
jos ei nyt ihan ensimmäistä kertaa elämässään naista näe, siis jos omaa edes jonkinlaista vertailukohtaa, niin pystyy kyllä melko tarkkaan arvioimaan mitä nainen painaa.
Se on sitten toki yksilöllistä, onko jokin paino vähän vai paljon. Kun tuonne vertailukohtien joukkoon listautuu pääosin sellaisia 45-55 -kiloisia naisia, niin 75 kiloa alkaa olla niihin verrattuna kohtuullisen tuhti tyttö.Vedit tekstistä ihan omat johtopäätökset. Eli oman kokemusmaailman pohjalta. Kertoo enemmän siitä miten sinun maailmasi makaa.
Minä otan painoni puheeksi kun yritän päästä miehestä eroon, koska en ole itse innostunut, mutta mies vaikuttaa niin ihastuneelta näkemästään. Sanon, että emme vastaa toistemme kriteereitä, liiottelen painoani, sanon, että hän on liian laiha, lyhyt, pitkä, eri mieltymykset(ihan mitä tahansa) minun makuuni.
--- jotta hän voi ajatella, että ehkä emme kuitenkaan ole toisillemme sopivia, perääntyä kunnialla, ja ajatella mennessään että sehän olikin tyhjäpää läski, joka tuijottaa vain miehen pituutta tai painoa. ;-) - en tosiaan ole
koskaan kuullut kirjoitti:
sellaisesta ilmiöstä kuin kohteliaisuus? Siis siitä että varmuuden vuoksi arvioidaan naisen painoa alakanttiin, mikäli tämä yleensä lähtee itsetuntoaan pönkittämään sellaista arvuuttelemalla. Näytänhän mä kevyemmältä kuin olen, näytänhän...
Se on sitten toki yksilöllistä, onko jokin paino vähän vai paljon. Kun tuonne vertailukohtien joukkoon listautuu pääosin sellaisia 45-55 -kiloisia naisia, niin 75 kiloa alkaa olla niihin verrattuna kohtuullisen tuhti tyttö.niin tyhmä, että menisin säikyttämään miehen, josta olen kiinnostunut, ja joka vaikuttaa minusta kiinnostunelta, kertomalla että painan 75 kg.
- Älkää huijatko itseänne
kuin naisillakaan kirjoitti:
laske: http://ffp.uku.fi/kuntoneuvola/bmi.htm
Minä olen laskenut. Profiileissa on pajon miehiä, joiden painoindeksi on 27-33. Ja yli 30 on jo merkittävää lihavuutta, ei lihaksista johtuvaa ylipainoa.
Ja kyllä se sama pätee naisiinkin. On niitä naisiakin, joilla on lihaksia. Ja toisaalta miehiä, joiden lihakset on olemattomat, eikä ne saa niitä kasvamaan vaikka tekisi mitä."Ja kyllä se sama pätee naisiinkin. On niitä naisiakin, joilla on lihaksia."
Muistetaanpa nyt kuitenkin sellainen juttu, että naisen on ihan fyysisten
erojen vuoksi huomattavasti vaikeanpi kerätä suurta lihasmassaa kuin miesten.
Nainen siis saa treenata oikein tosissaan ennen kuin lihasten paino
alkaa kilokaupalla näkymään. Mieheltä lihasmassan kerääminen onnistuu helpommin.
Tietysti on myös miehiä joilla ei pahemmin lihasmassaa ole, mutta
naisten "ylipaino" johtuu todella harvoin lihasmassasta.
Ei kannata siis naisena huijata itseään ja väittää että ylimääräiset kilot ovat
kuntosalilta peräisin, kun ne tuskin ovat. - kuin mies
Älkää huijatko itseänne kirjoitti:
"Ja kyllä se sama pätee naisiinkin. On niitä naisiakin, joilla on lihaksia."
alkaa kilokaupalla näkymään. Mieheltä lihasmassan kerääminen onnistuu helpommin.
kuntosalilta peräisin, kun ne tuskin ovat.ja siksi BMI on paino per neliö.
Vai meneekö tämä ajattelukykysi yli?? - eikä ajatella vain omilla a...
Älkää huijatko itseänne kirjoitti:
"Ja kyllä se sama pätee naisiinkin. On niitä naisiakin, joilla on lihaksia."
kuntosalilta peräisin, kun ne tuskin ovat."Painoindeksiä on kritisoitu siitä, että se ei erota rasvaa lihaksesta. Lihaksikkaan ihmisen painoindeksi saattaa viitata ylipainoon, vaikka ulkonäkö kertoisi muuta. Lihavuustutkija ei ole tästä vakuuttunut.
- Sellaisia ihmisiä näkee todella harvoin. Jos painoindeksi on yli 30, myös vyötärölihavuuden raja yleensä ylittyy, toteaa dosentti Kirsi Pietiläinen Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin lihavuustutkimusyksiköstä."
Lähde:
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2008/07/679667 - Askel takaisin
eikä ajatella vain omilla a... kirjoitti:
"Painoindeksiä on kritisoitu siitä, että se ei erota rasvaa lihaksesta. Lihaksikkaan ihmisen painoindeksi saattaa viitata ylipainoon, vaikka ulkonäkö kertoisi muuta. Lihavuustutkija ei ole tästä vakuuttunut.
- Sellaisia ihmisiä näkee todella harvoin. Jos painoindeksi on yli 30, myös vyötärölihavuuden raja yleensä ylittyy, toteaa dosentti Kirsi Pietiläinen Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin lihavuustutkimusyksiköstä."
Lähde:
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2008/07/679667Missä vaiheessa puhuin yli 30:n painoindekseistä? Sehän on luokiteltu
jo luokkaan "Merkittävä lihavuus". Onhan se selvää, että tuota ei usein
enää pelkällä lihaksilla selitetä.
Ylipainoa on kuitenkin jo yli 25:n yli menevä osuus, jonka alkupäästä
voi löytyä lihaksikkaita, mutta kohtalaisen alhaisen rasvaprosentin omaavia. - Mitä itse sekoilet?
kuin mies kirjoitti:
ja siksi BMI on paino per neliö.
Vai meneekö tämä ajattelukykysi yli??No miksi ihmeessä menisi? Onhan se ihan selvä juttu, että suhteessa kookkaammalla
on yleensä lihasmassaakin enemmän.
Älä sinä ala vinoilemaan siitä jos en joka asiaa mainitse muutamien rivien tekstissä.
Muistatko itse aina mainita kaikki mahdolliset asiat jokaisessa kommentissasi,
vai loppuuko sinultakin ajattelukyky? - painoindeksistä
Askel takaisin kirjoitti:
Missä vaiheessa puhuin yli 30:n painoindekseistä? Sehän on luokiteltu
jo luokkaan "Merkittävä lihavuus". Onhan se selvää, että tuota ei usein
enää pelkällä lihaksilla selitetä.
Ylipainoa on kuitenkin jo yli 25:n yli menevä osuus, jonka alkupäästä
voi löytyä lihaksikkaita, mutta kohtalaisen alhaisen rasvaprosentin omaavia.nainen vain on suhteessa pienempi, lyhyempi ja ne lihaksetkin on pienempiä, painoindeksi voi silti olla sama.
Jos mies 180 ja 90 kiloa ja se on ok, painoindeksi on silloin 27,8.
Jos nainen on 170 ja 80 kiloa sekin on ok, painoindeksi on silloin 27,7. Naisellakin on lihaksia, mutta hän on 10 senttiä lyhyempi ja lihaksetkin on suhteessa pienempiä.
Väitit, että painoindeksissä on ihan eri rajat naisille ja miehille. Missä perustelut, muut kuin musta tuntuu, minun mielipide, koska miehillä on isommat lihakset. - leveä harteinen mies..
Itse en ole ikinä ollut mikään normi/tikku mies.
Inttiin mennessä -93 176/75 cm. Silloin olin 18v ja kyllä oli silloinkin rasvaa alavatsassa ainaskin 1cm kerros.
Mutta onhan se keho "kasvanut" noista ajoista muutenkin, ei pelkästään läski ole kasvanut vaan myös lihas massa!
Nyt tähän ikään mennessä painoa on kyllä yli 90 kiloo vaikka käyn kuin lenkillä. Eilenkin juoksin kepeesti 10 kilometrin lenkin tuntiin. Se ei joka läski juoksekkaan tuommoista matkaa tuntiin :)
Säännöllistä liikuntaa kolmas vuosi menossa. - hyväkuntoinen nainen
leveä harteinen mies.. kirjoitti:
Itse en ole ikinä ollut mikään normi/tikku mies.
Inttiin mennessä -93 176/75 cm. Silloin olin 18v ja kyllä oli silloinkin rasvaa alavatsassa ainaskin 1cm kerros.
Mutta onhan se keho "kasvanut" noista ajoista muutenkin, ei pelkästään läski ole kasvanut vaan myös lihas massa!
Nyt tähän ikään mennessä painoa on kyllä yli 90 kiloo vaikka käyn kuin lenkillä. Eilenkin juoksin kepeesti 10 kilometrin lenkin tuntiin. Se ei joka läski juoksekkaan tuommoista matkaa tuntiin :)
Säännöllistä liikuntaa kolmas vuosi menossa.Pituus on 168/80. Teen 10 kilometrin kävelylenkkejä, kesällä 20-40 km:n lenkkiä pyörällä. Cooperissa normaalia parempi tulos.
- muunlaisia johtopäätöksiä
irtiottoa kirjoitti:
Vedit tekstistä ihan omat johtopäätökset. Eli oman kokemusmaailman pohjalta. Kertoo enemmän siitä miten sinun maailmasi makaa.
Minä otan painoni puheeksi kun yritän päästä miehestä eroon, koska en ole itse innostunut, mutta mies vaikuttaa niin ihastuneelta näkemästään. Sanon, että emme vastaa toistemme kriteereitä, liiottelen painoani, sanon, että hän on liian laiha, lyhyt, pitkä, eri mieltymykset(ihan mitä tahansa) minun makuuni.
--- jotta hän voi ajatella, että ehkä emme kuitenkaan ole toisillemme sopivia, perääntyä kunnialla, ja ajatella mennessään että sehän olikin tyhjäpää läski, joka tuijottaa vain miehen pituutta tai painoa. ;-)juuri voi vetää, kun lähdet todistelemaan miten näytät 20 kiloa kevyemmältä kuin olet. Mitä merkitystä luulet sillä vaa'an lukemalla olevan, jos kerran ulkonäkö näyttää miellyttävän?
Kokemusmaailmaani viittasin ainostaan siinä, että eron 55 ja 75 -kiloisen naisen välillä kyllä näkee, ja selkeästi, jos on joskus elämässään naisen nähnyt. 75 kilolla ei ole mitään merkitystä, mutta "enkö mä näytäkin pienemmältä" -tyyppinen juttu kertoo hyvin, mitä on tulossa.
"sanon, että hän on liian laiha, lyhyt, pitkä, eri mieltymykset(ihan mitä tahansa) minun makuuni."
Miten olisi, jos vaikka koittaisit ihan vain reilusti kertoa että ei oikein natsaa, sen sijaan että "selittelet" ulkonäköön kohdistuvilla loukkauksilla? - loukkaamisesta
muunlaisia johtopäätöksiä kirjoitti:
juuri voi vetää, kun lähdet todistelemaan miten näytät 20 kiloa kevyemmältä kuin olet. Mitä merkitystä luulet sillä vaa'an lukemalla olevan, jos kerran ulkonäkö näyttää miellyttävän?
Kokemusmaailmaani viittasin ainostaan siinä, että eron 55 ja 75 -kiloisen naisen välillä kyllä näkee, ja selkeästi, jos on joskus elämässään naisen nähnyt. 75 kilolla ei ole mitään merkitystä, mutta "enkö mä näytäkin pienemmältä" -tyyppinen juttu kertoo hyvin, mitä on tulossa.
"sanon, että hän on liian laiha, lyhyt, pitkä, eri mieltymykset(ihan mitä tahansa) minun makuuni."
Miten olisi, jos vaikka koittaisit ihan vain reilusti kertoa että ei oikein natsaa, sen sijaan että "selittelet" ulkonäköön kohdistuvilla loukkauksilla?Jos sanon että en nyt vain oikein tykkää, ei innosta, se voi olla isku vastan kasvoja ihmiselle, jolla on jo liuta samanlaisia kokemuksia takana.
Jos sanon, että mä tykkään kyllä vähän tukevammista tai tummahiuksista, mies voi ajatella että hyvänen aika, onpa tyhmä.
Tämä on naisen logiikkaa.
Tulla torjutuksi vain sen takia, ettei ole ihmisenä kiinnostava - taaskaan - on masentavaa.
Tulla torjutuksi, sen takia ettei ollut oikean pituinen, värinen tai painoinen, kertoo ainoastaan puhujan kummallisuudesta. - ja kokevat
loukkaamisesta kirjoitti:
Jos sanon että en nyt vain oikein tykkää, ei innosta, se voi olla isku vastan kasvoja ihmiselle, jolla on jo liuta samanlaisia kokemuksia takana.
Jos sanon, että mä tykkään kyllä vähän tukevammista tai tummahiuksista, mies voi ajatella että hyvänen aika, onpa tyhmä.
Tämä on naisen logiikkaa.
Tulla torjutuksi vain sen takia, ettei ole ihmisenä kiinnostava - taaskaan - on masentavaa.
Tulla torjutuksi, sen takia ettei ollut oikean pituinen, värinen tai painoinen, kertoo ainoastaan puhujan kummallisuudesta.fyysisiin ominaisuuksiin tai ulottuvuuksiin liittyvät huomiot loukkauksina, ei niinkään sitä että ei tullut hyväksytyksi ylipäänsä ihmisenä, tyyppinä.
- miehet....
ja kokevat kirjoitti:
fyysisiin ominaisuuksiin tai ulottuvuuksiin liittyvät huomiot loukkauksina, ei niinkään sitä että ei tullut hyväksytyksi ylipäänsä ihmisenä, tyyppinä.
eivät uskalla olla "ulkonäköspekseiltään" epäkelvon naisen kanssa, pelkäävät ystäviensä pilkkaa... Vaikka välittäisivätkin naisesta.
- sillä stressata
Turha sun on päätäs tuolla asialla stressata.
24:n treffisaitiltahan ei seuraa löydy joten keskity nyt vaan ihan ittees.- dsgs
:) tää on ihan totta.
- Setämies82
Jospa sattuu niin, että on käynyt salilla vuosia niin miten vittua luulet, että itsekin 175 pitkänä voisin painaa alle 80kg? hä? Ei ois ku luuta lihaksia ja nahkaa, eikä kiinnosta olla ripped kuukaudesta toiseen, senverran heikon olon luo ainakin itselleni. 85kg on hyvä itselleni treenauspaino, pitäisi nostaa 90kg kunhan saa kunnon treenin taas käyntiin.
- eikös silloin
suomalaisen valkoisen valaan pitäisi olla tyytyväinen, kun on varaa valita sellaisista "miehenkokoisista" miehistä.
Muistelen tässä taannoista keskustelua, jossa prinsessat olivat kilpaa kertomassa miten alle 85-kiloinen mies on säälittävä vinttikoira, tai vastaavasti korkeintaan puutarhatontun mittainen. Siihen kun sitten huomautteli, että iki-ihana Markus Pöyhönen kulkee mitoissa 179/75 ja David Beckham 183/75, niin vastaukseksi tuli pelkkää mutku mutku -nassutusta. - piippiippiip
En nyt ole ihan varma, mikä oli ap.kirjoittajan pointti, enkä nyt edes muista, mitä kategorioita treffit-palstalla on kohtaan "ruumiinrakenne", mutta....
Ei kai normaaliin ruumiinrakenteeseen ole mitään ylä- tai alarajaa? Kuka normaali ihminen tuijottaa numeroita kovin tarkkaan? Ei kai kukaan hylkää kivaa ihmistä sen takia, että paino on 10 kg yli omasta ihannemiehen painosta??
Ja pitäisikö näitä ruumiinrakenteita kuvaavia luokkia sitten olla enemmän alakategorioineen? Tyyliin:
"hoikka, mutta kaljamaha"
"normaali, mutta paksuperseinen"
"ylipainoinen, mutta atleettinen"- jo riittää
lähinnä siinä että miksi se ylipaino on miehillä itsellään niin sallittavaa ja "normaalia" mutta naisilla ei?
Oisin tietty voinut vielä lisätä alunperin että otannassa on siis kuvalliset profiilit. Jos leukoja on useampi kuin 1 ja vatsaa roikkuu vyön päällä niin mielestäni ei kyse ole enää normaalista ruumiinrakenteesta. Onko miesten itsetunto niin heikko ettei voi reilusti ilmoittaa olevansa ylipainoinen?
Jos mun pitäisi valita niin ottaisin miehen pikku kummulla kuin hoikan. Mutta siitä ei ollutkaan kyse vaan siitä että miksi miehet eivät hyväksy omaa painoaan/vartalotyyppiään? - Hoikka mies
jo riittää kirjoitti:
lähinnä siinä että miksi se ylipaino on miehillä itsellään niin sallittavaa ja "normaalia" mutta naisilla ei?
Oisin tietty voinut vielä lisätä alunperin että otannassa on siis kuvalliset profiilit. Jos leukoja on useampi kuin 1 ja vatsaa roikkuu vyön päällä niin mielestäni ei kyse ole enää normaalista ruumiinrakenteesta. Onko miesten itsetunto niin heikko ettei voi reilusti ilmoittaa olevansa ylipainoinen?
Jos mun pitäisi valita niin ottaisin miehen pikku kummulla kuin hoikan. Mutta siitä ei ollutkaan kyse vaan siitä että miksi miehet eivät hyväksy omaa painoaan/vartalotyyppiään?Sama se taitaa olla molemmilla sukupuolilla. Itselle sallitaan kaikki ja normaaliksi/urheilulliseksi ilmoitetaan vaikka rasvaa olisi reilustikin, mutta vastapuolta katsotaan suurennuslasilla.
Itse ilmoitan olevani hoikka, ja se taitaa olla vielä pahempi rasite kuin ylipaino.
- Se aina menee..
Että suurin osa näistä "urheilullisen vartalon" omistamista miehistä on vatsakkaita ylipainoisia ja vain olettavat/valehtelevat itselleen omaavansa urheilullisen vartalon..
Olen käynyt treffeillä muutaman miehen kanssa, jotka olivat ruksanneet itsensä näihin urheilullisen vartalotyypin omaaviksi, ja kas kas.. vastassa oli möhömahaisen ylipainoiset pötkylät...
Mutta ehkä näillä Suomalaisilla miehillä on sellainen käsitys, että urheilullinen vartalo tarkoittaa läskimahaista pönäkkää... - kaukana normaalista
suomalaisen miehen mielestä tasapaksua ylipainosta jässikkää.
- 60 % miehistä
on ylipainoisia, niin siitä alkaa vähitellen tulla miesten omissa silmissä NORMAALIA.
Ei siinä auta enää peilikään. - fkgj
Näinhän tähän pitää vastata, eikö? Aina kun naisten ylipainosta halutaan puhua, alkaa "pikkumunaisten" huutelu, ihan kuin naisten kiloilla olisi jotain tekemistä miehen värkin kanssa ja ongelma on miehen, jos ei ole tarpeeksi isoa vehjettä?
- vain miehen ongelma
on, jos on pieni kulli. Harvemmin se naisen ongelma on, ellei sitten sellaista miestä erehdy siipakseen ottamaan.
- juuri niin
vain miehen ongelma kirjoitti:
on, jos on pieni kulli. Harvemmin se naisen ongelma on, ellei sitten sellaista miestä erehdy siipakseen ottamaan.
On myös fakta että mitä pienempi kulli miehellä on, sitä enemmän hän valittaa joka asiasta. (Esim. palstalla vähän väliä kiukutteleva viisikymppinen musapappara)
- dfghdfgh
vain miehen ongelma kirjoitti:
ja luetun ymmärtäminen on näköjään naisen ongelma. Pointti oli se, että NAISEN YLIPAINOSTA puhuttaessa nainen alkaa puhua miehen vehkeestä, vaikkei se liity asiaan mitenkään. Nainen tekee tämän, koska ei halua puhua NAISEN YLIPAINOSTA. Sitten jos halutaan puhua vehkeiden koosta niin se on aivan eri puheenaihe. Vehkeiden vetäminen painokeskusteluun on tyypillistä väistelytaktiikkaa ja puheeenaiheen vaihtamista, koska nainen ei kykene hermostumatta keskustelemaan NAISEN YLIPAINOSTA. Menikö perille?
- miesten ylipaino?
dfghdfgh kirjoitti:
ja luetun ymmärtäminen on näköjään naisen ongelma. Pointti oli se, että NAISEN YLIPAINOSTA puhuttaessa nainen alkaa puhua miehen vehkeestä, vaikkei se liity asiaan mitenkään. Nainen tekee tämän, koska ei halua puhua NAISEN YLIPAINOSTA. Sitten jos halutaan puhua vehkeiden koosta niin se on aivan eri puheenaihe. Vehkeiden vetäminen painokeskusteluun on tyypillistä väistelytaktiikkaa ja puheeenaiheen vaihtamista, koska nainen ei kykene hermostumatta keskustelemaan NAISEN YLIPAINOSTA. Menikö perille?
Että valtaosa miehistä on ylipainoisia, ja kuvittelevat olevansa normaalipainoisia, niin miten ihmeessä, keskustelu on viety naisten ylipainoon??
Eikö miehet kestä puhua omasta ylipainostaan, vaan alkavat heti puhua naisten painosta? Eikös se ole väistelyä? - takaisin
Hyvä, että joku ottaa tämän puheeksi! Olen huomannut ihan saman asian. Henkilö on aika heikoilla ja osoittaa keskustelutaidottomuutensa, kun on pokkaa alkaa arvostelemaan toisen sukupuolielimiä näkemättä edes niitä. Ymmärsin täysin, mitä ajoit takaa kirjoituksellasi.
- gfgf
miesten ylipaino? kirjoitti:
Että valtaosa miehistä on ylipainoisia, ja kuvittelevat olevansa normaalipainoisia, niin miten ihmeessä, keskustelu on viety naisten ylipainoon??
Eikö miehet kestä puhua omasta ylipainostaan, vaan alkavat heti puhua naisten painosta? Eikös se ole väistelyä?mutta etkö sinäkään hahmota sitä, mistä tämä lähti? Otin asian esille, koska tälläkin palstalla alempana on nähtävissä, mitä tapahtuu aina kun naisten ylipainosta aletaan puhua: naiset alkavat jostain kumman syystä puhua miesten vehkeiden koosta. Halusin vain osoittaa, miten typerää se on, mutta naiset joko tahallaan ymmärtävät pointtini väärin tai yrittävät vain peittää oman kykenemättömyytensä käsitellä negatiivisia asioita asiallisesti.
- heitot olikin
gfgf kirjoitti:
mutta etkö sinäkään hahmota sitä, mistä tämä lähti? Otin asian esille, koska tälläkin palstalla alempana on nähtävissä, mitä tapahtuu aina kun naisten ylipainosta aletaan puhua: naiset alkavat jostain kumman syystä puhua miesten vehkeiden koosta. Halusin vain osoittaa, miten typerää se on, mutta naiset joko tahallaan ymmärtävät pointtini väärin tai yrittävät vain peittää oman kykenemättömyytensä käsitellä negatiivisia asioita asiallisesti.
tarkoitettu vain ja ainoastaan yhdelle musapappalle joka fillaroi. Mutta et ehkä osannut lukea keskustelua siten kuin se eteni
- qwerty000
Olet oikeassa, että miehet ilmoittelevat painoaan ja ruumiinrakennettaan miten sattuu.Mutta olisi hyvä muistaa, että naisilla on huomattavasti korkeampi rasvaprosentti jo ihan luonnostaan.
Esim. 80kg keskiverto 175cm mies on YLEENSÄ hoikemman (pienemmän) näköinen kuin samanpainoinen ja pituinen keskiverto nainen.
Toki poikkeuksia on, mutta tuskin kaikki S24:n miehet. - Mies ja profiili
..ei tuo kaava pidä ihan paikkaansa kun mulla Pituus - 90 = Oma paino 15 kg , eli tuon perusteella vois pitää jo liiankin hoikkana mutta painoindeksi bmi kyllä ihan normaaliksi väittää ja itsestänikin on ihan passeli.
Kyllä on aika punkero jos tuolla kaavalla menee paino yli tuosta pituus- 90:nestä. Saahan sitä väittää että on lihaksia mutta kukaan ei niin suuria lihaksia nykymaailmassa tarvitse, varsinkaan vatsanseudulle :D- tollaset
pituus -90 tai pituus -110 on revitty? Jonkun mielikuvituksesta?
- jo riittää
tollaset kirjoitti:
pituus -90 tai pituus -110 on revitty? Jonkun mielikuvituksesta?
ihan alusta niin kys.numerot olivat mun avauksessa.
Kyssäri oli siitä että miksi mies jonka bmi on selvästi yli normaalin väittää olevansa normaalivartaloinen? Jos nyt katsoo kuvallisia ilmoja niin kyllä siellä "normaaleilla" on helttaleukaa ja vatsa vyön päällä. Pieni ylipaino miehellä on ok, mutta MIKSI SITÄ EI VOI MYÖNTÄÄ ETTÄ SITÄ ON?
- Mitä näen...
Viisi naista ja viisi miestä, itseni mukaanlukien.
Kaksi naisita törkeän lihavia, yksi "vain 10kg ylip. Miehet normaaleja.- miehelle
kun 60 % työssäkäyvistä miehistä on ylipainoisia. Sinunkin silmä on jo tottunut. Luin jostain että varmin on mittanauha, jos vatsanympärys on miehellä 100 cm tai yli, hän on lihava.
Ota seuraavalla kerralla mittanauha mukaan. Silmiin ei voi enää uskoa kun valtaosa on ylipainoisia. - sitten niissä
miehissä eläkä sekaannu ollenkaan naisiin, mehän voidaan lihoa xD
- pullukka tai ei
Koska käsitykset painosta tuntuvat olevan niin naisilla kuin miehilläkin kummallisia niin voi rehellisesti sanoa etsiväni mieluummin pullukkaa kumppania kuin laihaa tai hoikkaa. Itse olen normaali vaikka paino-indeksin mukaan kyllä on 2 ylimääräistä kiloa, mutta ei se kyllä tee minusta lihavaakaan. Ja toisaalta laihalla naisella ei ole luomuna isoja rintoja ;) kun ei ole materiaalia kropassa moiseen... jättäkää siis paino pois tai valehdelkaa sujuvasti, kuhan pysyy totuudessa edes suurin piirtein niin jokaiselle löytyy sopiva, ainakin koon mukaan
- joopalijoopali
Naisten tissit ovatkin pelkkää rasvaa
- rasvaa..
joopalijoopali kirjoitti:
Naisten tissit ovatkin pelkkää rasvaa
on siellä maitorauhasiakin
- Nainen jo 44vee
eilen ja laitoin viestin miehelle jonka pituus oli 173cm ja painoa 87kg, ruumiinrakenne normaali. Viesti kuului: Harrastatko mitään liikuntaa kun sulla on ylipainoa? No, torjutuksihan siitä tuli :)
- Mies ja profiili
..kuittailua, miksi? On minuakin joskus lähestyneet naiset jotka ovat ylipainoisia mutta eipä ole tarvinnut siihen syyhyn vedoten jättää tutustumatta kun on kohteliaampiakin tapoja ilmaista ettei nyt napannut.
Olisko kiva jos sua lähestyis mies joka kuittailis sun iästä tms. ei varmaankaan, itse en ainakaan haluis tutustua sun tyyppiseen ihmiseen.
- hmm...
"jaskan pauhaminen"
Perusasiat:
Ihannepaino, painoindeksi, rasvaprosentti jne. se on jotain. Lähinnä puritaanien meininkiä.
Terveellinen paino, vakuutusyhtiöiden ohjearvot / odotettavissa oleva elinikä, on taas jotain muuta. Ei niin trendikästä, koska tukevuus ei olekaan epäterveellistä..
"Vai onko kysy vain siitä että mies jolla on vatsaa pitää sitä ihan normaalina miehen kuvana?"
Tämä saattaa olla nykypäivänä normaalia.
Hyvä että otit asian esille. Hyvä kommentti. Ei henk. koht. mieleinen, mutta keskustelun kannalta hyvä.
Normaali? Sitä ei moni ymmärrä. On olemassa laskennallinen normaalijakauma. Jos kaikki keskimäärin lihovat, siitä tulee normaalia. Kansakunta on lihonut, niin miehet kuin naiset. Nykyään
on normaalia olla vähän lihava.
"ilmoittaa ruumiinrakenteeksi"
On syytä muistaa että ruumiinrakenne on vielä eri asia kuin lihavuu, tai laihuus. Tiedä sitten mitä sivuston suunnitteliat tarkoittavat. Jos joku lihoo tai laihtuu, ei ruumiinrakenne muutu. Onhan kysymys RAKENTEESTA eikä painosta (oikeammin massasta).
Arvasin että tästäkin tulee sanomista.
Itse ratkaisin asian niin että ilmoitan pituuden ja painon, mutta ruumiinrakennetta en. Repiköön siitä, kun paremmin tietävät rakenteeni kuitenkin kuin minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804073Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303139- 1502524
- 141825
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281472Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39953Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852