Tuli tuosta 112-ketjusta mieleen, että joskus kun on reissun päällä, niin ei ole mitään tarkkaa käsitystä missä on menossa. Tämä on varmaan arkea hätäkeskuksissa nykyään: jengi on autoilemassa "Vaasan ja Varkauden välillä" tai hiihtelemässä "kuuden tunnin etapin päässä Ylläksen mökeiltä alamäkeen". Veneilyssä sitten vielä enemmän sitä liikkumavaraa, tiedän tapauksen jossa veneilijä kutsui apua Päijänteelle, vaikka oli muutaman sulun verran ylempänä Keitele-järvessä.
Mutta kaipa niillä on keinonsa noita hoitaa, usein häläriautot lähtevät joka tapauksessa isosta taajamasta, eli keskuksen on varmaan vaan haarukoitava todennäköisesti lähin keskus jos on monta vaihtoehtoa. Siinä ehtii sitten tarkentaa sijaintia kun apu on jo matkalla.
Tien päällä ties missä
2
134
Vastaukset
- Ygg
kautta saatu sijainti vaan vie aikaa, ja se ei akuuttiin hätään ehdi. Nykyään on hyvä juttu se että yhä useammalla on kännykässä tai autossa/veneessä gps. Olen itse sitä mieltä että tätä pitäisi hyödyntää 112-soitoissa, varsinkin silloin kun se on puhelimessa. Esim. puhelin tunnistaa että soitat hätänumeroon ja lähettää 112 automaattisesti sijaintitiedot AHK:lle samalla kun puhelu aukeaa.
En usko että toteutuskaan olisi ylivoimaista, pitäisi vaan nokian suurimpana aloittaa yhteistyö AHK:n kanssa ja muut puhelinfirmat tulisivat sitten perässä.- .........................
Pirun hyvä idea muuten. Respect. Tuohan olisi myyntivalttikin puhelimelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872