Joudun miettimään sitä, onko mitään järkeä jatkaa parisuhdetta, jossa lähes kaikki seksuaalinen intohimo on kadonnut. Tämä on tietysti luonnollista, mikään suhde ei pysy ennallaan. Rakkauden pitäisi ratkaista. Mutta kertokaapa ihmiset, onko se jotenkin luonnollista elämää, ettei pysty seksuaalisesti toteutttamaan itseään?
Jokainen tietysti arvottaa eri asiat eri tavalla - toisille intohimolla ei ole niin väliä. Minua kammottaa ajatus siitä, etten enää koskaan saisi tuntea seksin jännitystä ja intohimoa. Rakastan miestäni ja haluan hänelle pelkkää hyvää... myös intohimon hetkiä,koska tiedän, että ne ovat olleet merkityksellisiä hänellekin. Yhdessä se ei onnistu, koska olemme siinä mielessä kyllästyneitä toisiimme... Sama kuvio on toistunut aiemmissa suhteissa... En voi uskoa, että tilanne voisi koskaan muuttua toisessa suhteessa. Se tunne vain ei kestä.
Ehkä kaikkia suhteita ei ole tarkoitettukaan kestämään ikuisesti, ehkä kaikkia ihmisiä ei kerta kaikkiaan ole tarkoitettukaan elämään suhteessa.
Luonnotontahan se yksiavioisuus on, meidän hassun kulttuurimme tuotos. Valinta on pakko tehdä, koska kaikkea ei voi saada. Avoin suhde ei tule kysymykseen, koska minä en pysty tuntemaan intohimoa ilman läheisyyttä, ne jotenkin kulkevat käsi kädessä. Mieheni ei kestä ajatusta siitä, että minulla olisi yhtä aikaa joku muu.
Niin, toivoton tilanne.
Intohimoton elämä??
14
2025
Vastaukset
- ,,,
Voitko kertoa mikä vei kiinnostuksesi seksiin? Onko toinen aktiivinen yhtään tai osaava?
- siinä
ole välttämättä kyse aina siitä toisesta. Kun ei p**eta nin ei, kirjoittajahan sanoi heidän molempien olevan kyllästyneitä toisiinsa. Se on ihan luonnollista, joskus niin vain käy.
- ...
siinä kirjoitti:
ole välttämättä kyse aina siitä toisesta. Kun ei p**eta nin ei, kirjoittajahan sanoi heidän molempien olevan kyllästyneitä toisiinsa. Se on ihan luonnollista, joskus niin vain käy.
Kysyinkin aloittajalta, en sinulta.
Minkälaisessa pitkässä suhteessa intohimo säilyy muuten. - ..........
Mua kans kiinnostais tietää mikä mahollisesti on johtanut intohimon loppumiseen. Mulla ja miehelläni on sama ongelma tai no oikeastaan minulla. En halua miestäni enää. Toinen on ihan raukka kun haluaa ja mua ei vois vähenpää kiinnostaa. En todellakaan haluais sitä loukata, mutta en voi antaa seksiä jos mieleni ei tee..Jotakin vain meidän suhteessa on muuttunut, tuntuu että aina vaan siitä löytyy enemmän ja enemmän syitä miks en haluu sitä enää (seksiä). Seksiä sinäänsä haluan, mutta en vain mieheni kans. Joskus saatan kuvitella itseni jonkun toisen kans esim. miehen kaverin..:-/ Jotenkin musta tuntuu että meidän suhde on lopussa että ei tästä enää voi mitään tulla. Harmi vaan kun mies ei halua erota, mutta en haluais jumittaa sitä tällasessa suhteessa kun se kärsii henkisesti kun torjun sen jatkuvasti. Enkä itsekkään henkisesti jaksa. Välillä tuntuu että oon umpikujassa, koska oon eläny koko nuoruuteni sen kans (7v. seurusteltu) ja vaikee ajatella elämää ilman sitä. Ainiin ja musta tuntuu että miehelle on tullut alkoholistakin jonkinlainen ongelma, se juo itsensä nykyään melko känniin. Pelkään että seki johtuu musta tai meidän ongelmasta..
- Silja19-
Vaikka mies olis komea ja hyväkin,niin sen vaan tietää toisenkaa et ei olla seksuaalisesti yhteensopivia. Ja vaikka olis ruman ja ärsyttävän miehenkaa,niin silti sexkemiat voi kohdata.
- tuntuu että
maagisen seksin tarvitseminen on meidän aikamme kulttuurin luoma mielikuva siitä mitä elämän pitäisi olla.
Ehkä ne ihmiset jotka eivät ole tunteneet todellista yksinäisyyttä eivät osaa arvostaa parisuhdetta sen kaikissa elementeissään.- Silja19-
Sä se et ole vaan kokenut orgasmia:Bheh.. Mut jos ei oikeasti ole kokenut sellasta kiimaa toiseen niin ei voi tietää asiasta.
- hopeless_case
Luulen, että "kiinnostuksen" lopahtaminen liittyy siihen, että seksi on yllätyksetöntä ja rutiininomaista. Jotenkin siihen vain on päädytty ja koko homma tuntuu työltä.
Minussa on selvästi vikana se, etten osaa oikein puhua siitä mistä pidän. Olen perusluonteeltani seksin suhteen aika ujo, vaikka kokemuksia onkin. Ymmärrän, että ratkaisu voisi olla puhuminen, mutta se tuntuu jotenkin ylivoimaiselta. En ole pitänyt asioiden yksityiskohtaista läpikäymistä koskaan ennen tarpeellisena,koska hyvää seksiä olen kokenut ilmankin, että olisi tarvinnut puhua yhtään mitään. Toisin sanoen, olen ollut siinä ajatuksessa, että hyvä seksi tulee luonnostaan jos on tullakseen.
Keskustelu lienee avain tämän ongelman ratkaisemiseen. Suhteessa on niin paljon hyvää, etten aio tällä kertaa luovuttaa, vaan yrittää päästä "seuraavalle asteelle" :)
Sekin on kyllä totta, että ympäristö luo paineita tyyliin "kaikilla pitäisi olla läpi elämän fantastinen seksielämä"... :/
Miten sitä oppisikaan puhumaan näistä asioista, miten päästä yli omasta ujoudesta...?!- Silja19-
liikut ja vaihdat asentoa.
- Silja19-
sairaita pervoilu haaveita? Niistä kannataa puhua,ennen kun käyt toimeen:B..
- tiina toivoton..
Miten voin koskaan ikinä haluta puolisoani joka ei pese hampaitaan, käy valehtelematta kerran viikossa suihkussa!! olen asiasta hänelle sievästi monta kertaa huomauttanut...Ja peiliin ei vilkaista jos ihmisten ilmoille ollaan menossa.. Itse olen aika tarkka ulkonäöstäni jo työnikin vuoksi joten en voi mitenkään ymmärtää moista käyttäytymistä, ja ällöttää niin perk ettei vain enää voi haluta mitään tältä henkilöltä YÄK!! onko kenelläkään vastaavia tapauksia??
- Silja19-
Ihmettelen lähinnä miks ihmeessä oot sellasseen ees mennyt ottamaan??
- Silja19-
samaa toisinpäin,tästlähtien haet vaatteet likakopasta,ja peseydyt ainoastaan jouluna. Jos mies alkaa valittaan,niin kehut vaan kovaan ääneen miten joulusta onkin jo puol.vuotta aikaa:B..
- 45v.
Oli joskus samanlainen ongelma. Ratkaisin sen ihan kylmästi ottamalla rakastajan, varatun miehen, josta ei tulisi liian vaativaa ja hankalaa. Kun levy on kunnolla lämmitetty, hehkuu se vielä kotonakin... Tuli samalla pidettyä laihdutuskuuri ja uusittua hepenet. Tuli vipinää makuuhuoneeseen kotonakin. Suhde loppui, mutta kotiseksi jostain syystä virkistyi. Eli ei ollut keneltäkään poissa, eikä ketään loukattu. Mutta älä jää kiinni!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928