Olen 65-vuotias mies, terve, enkä missään säännöllisessä lääkityksessä.
Oikeassa polvessani on viitisen vuotta ollut silloin tällöin lieviä tuntemuksia. Kävin vuonna 2004 näyttämässä jalkaa terveyskeskuksessa. Lääkäri paineli, puristeli ja taivutteli polvea aikansa, ei mitään erityistä havainnut ja määräsi kuurin lieviä tulehduskipulääkettä, johon asia sitten jäi.
Maanantain ja tiistain välisenä yönä heräsin samassa polvessa tuntuvaan kipuun tai ankaraan jomotukseen, jota voisi ehkä kuvata hammassäryn kaltaiseksi. Mitään erillistä kipupistettä en oudolle tuntemukselleni kyennyt määrittämään, mutta nyt tuntemus oli niin piinaavaa etten saanut koko yönä unta. Oletin, että kyseessä on jonkinasteinen nivelrikko ja ostin apteekista IBUMAX 400 mg itsehoitotabletteja.
Nämä eivät poistaneet kahtena seuraavana yönä kipuja, jotka edelleen olivat sen kaltaisia, etten kyennyt esimerkiksi olemaan paikallani, vaan oli noustava välillä jaloittelemaan. Vastoin ohjetta otin viime yönä yhden ylimääräisen tabletin Ibumaxia, jolla ei kuitenkaan ollut havaittavia vaikutuksia. Nukkumisesta ei tullut mitään.
Menin tänä aamuna terveyskeskuslääkärille. Lääkäri paineli, puristeli ja taivutteli polvea aikansa, ei mitään erityistä havainnut ja määräsi kuurin vahvempia tulehduskipulääkkeitä, IBUMERTIN 600 mg ja PANACOD poretabletteja. Hänen mielestään kivut ja oireet eivät sopineet nivelrikkoon. Ilmoitti polveni tilan määrittelyn olevan hyvin vaikeaa ja määräsi minut muutaman viikon, korkeintaan kuukauden seurantaan.
Olen näissä asioissa ummikko, "ensikertalainen", joten ilahtuisin kovasti, jos kokeneemmat ja tietävämmät kertoisivat näkemyksiään tapauksestani.
Määrittelemättömiä kipuja
2
162
Vastaukset
- voisi kokeilla.
Se auttaa usein myös risaan polveen. Ystäväni kuoli keuhkosyöpään, joka oireili epämääräisillä kivuilla mm polvessa. Röntgenissä ei näkynyt mitään, kun kasvain oli sydämen takana. Siinä vaiheessa kun syöpä löytyi ei ollut muuta tehtävissä kuin saattohoito morfiinilla. Toivottavasti et pelästy tästä pahasti, mutta ainakin itse tutkituttaisin vaikka omaan piikkiin kehoni.
- pohtija
Ymmärtääkseni akupunktio peittää kiputuntemuksen, alkuperäinen vika tai sairaus ei häviä minnekään ja pahimmillaan pahenee huomaamatta. No akupunktion puolestapuhujat voivat esittää todistuksensa päinvastaisesta. Kokemukseni perustuu puolisoni akupunktiohoitoihin iskiakseen. Eihän se sairaus siitä parantunut, mutta kipu väheni siksi ajaksi kunnes olo helpottui muuten ajan kanssa.
Itselläni on polven nivelrikko ja aikamoiset kivut polvessa. Röntgentutkimuksilla ei löydetty muuta kuin kulumaan, mikä oli itsellekin selviö. Magneettikuvassa löydettiin repeytynyt nivelkierukka ja irtopala joka nivelen väliin joutuessaan lukitsee sen kivuliaasti. Nyt sitten jonottelen Jorviin puhdistusleikkaukseen (5 kk kulunut) ja syön Panadolia ja Panacodia kuin kalkkitabletteja (ei mitään apua).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1445548Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313962No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452490Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan02350Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv392107Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv292012- 241953
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h201884- 421745
- 111654