valtapeliä

mitä tehdä?

Vaimoni kiukuttelee, heti kun asiat eivät mene niin kuin haluaa. Hänen mielestään meidän pitäisi ajatella asioista samalla tavalla, eli niin kuin hän ajattelee. Siis minun pitää muuttua ja unohtaa omat tarpeeni, koska hänen tarpeensa tärkeämmät. Mitä tehdä, voinko muuttaa vaimoani vähemmän itsekkääksi?

20

1442

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-narsissos

..mutta jos toimit kuten hän haluaa, hän ei opi huomioimaan toista. Lisäksi vahvistat toimintamallia, että muiden tulee joustaa hänen vuokseen.

Jotkut ovat itsekkäitä vahingossa, mutta jotkut perusluonteeltaan.

• :((

Vanha viisaus kuuluu: Et voi muuttaa ketään muuta kuin itseäsi.

Älä kuitenkaan muuta itseäsi toisen pillin mukaan hyppiväksi pelleksi. Pidä kiinni omista oikeuksistasi. Jos elämänne menee täysin mahdottomaksi sen takia ettet suostu kynnysmatoksi: eroa.

• <3 <3

lainaa hänelle kirjastosta John Grayn: Miehet ovat marsista, naiset venuksesta :) Hyödyt sen lukemisesta itsekin ;) Sitä lukiessa alkaa ymmärtää niin toista kuin itseäänkin, suosittelen kaikille Aviopareille!

• Juliett09

Entinen pitkäaikainen avokkini käyttäytyi samantapaisesti, tosin hänellä se koski kaikkia asioita varpaidenväleistä seksiin... Aina kun herra halusi tiettyä ruokaa, mennä johonkin, jotain erikoista seksissä niin vetosi siihen että kun HÄN haluaa, ja minähän siihen että minä en tahdo. Mikään kompromissi ei kelvannut, piti tehdä juuri niin kuin hän halusi. Jos en tehnyt, alkoi huuto/kiukuttelu/valitus että en välitä hänestä. Kysyinpä kerran että etkö välitä minusta kun yrität pakottaa siihen mistä minä en pidä?

Muista vaan pitää pintas ja omat mielipitees. Sinun ei tarvitse unohtaa omia tarpeitasi vaan vaimosi pitäisi oppia ne ottamaan huomioon ja kuten tiedät, sopivasti molempien tahtoa noudattaen. =)

• voi hyvinkin onnistua

"Mitä tehdä, voinko muuttaa vaimoani vähemmän itsekkääksi? "

Nainen näyttää haluavan, että taivut hänet tahtoonsa, mutta sisimmässään hän ei kuitenkaan sitä halua. Sun pitää olla mies eikä mikään tohvelisankari. Keinot tämän päämäärän saavuttamiseksi riippuvat ihmisten luonteesta.

Itse en anna vaimolle kaikessa periksi vaan joissakin (minulle tärkeissä) asioissa sanon suoraan, että minä määrään ja voit sanoa mielipiteesi ja se voidaan ottaa huomioon jos perustelut ovat hyvät, mutta minä teen lopullisen päätöksen. Jos vaimo haluaa jotain (kannaltani vähäpätöistä) tehdä eri lailla kuin minä näen järkeväksi, muistan kyllä jälkikäteen muistella kuinka tapa ei toiminutkaan.

Minunkin vaimo käyttäytyy välillä melkoisen hankalasti, mutta kun välillä tarpeen tullen tiukennan ja välillä myös höllään suitsia, niin kaikki menee hyvin. Vaimokin on sanonut usein että parempi vain etten anna kaikessa periksi, vaan pidän pääni.

• vielä yksi juttu

Minulla on tapana sanoa suoraan, jos vaimo alkaa kiukuttelemaan, että tässä asiassa kiukuttelu ei auta. Sanon myös että puolestani voi hyppiä vaikka tasajalkaa jos siltä tuntuu. JOs mielenosoittelu jatkuu, sanon että selevä, minäpä pelaan seuraavat viisi tuntia nettipokeria ja katsotaan jos höyryt olisivat sillä aikaa jo vähän haihtuneet.

Eli otan heti puheeksi tuon yrityksen käyttää valtaa ja kerron ettei onnistu. Ääritilanteessa olen kyllä uhannut suhteen myös katkaisemisella, jolloin yleensä muuttuu ääni kellossa. Jotkut asiat nyt vain ovat sellaisia, että se on joko neuvottelutulos tai sitten kokonaan ulos. Jos uhkaa erolla niin riita-asian tulee myös olla sellainen jonka takia olisi valmis eroamaan. Suhteen ydinpommia ei tule käyttää lämpimikseen.

• kommentti.
        vielä yksi juttu kirjoitti:

Minulla on tapana sanoa suoraan, jos vaimo alkaa kiukuttelemaan, että tässä asiassa kiukuttelu ei auta. Sanon myös että puolestani voi hyppiä vaikka tasajalkaa jos siltä tuntuu. JOs mielenosoittelu jatkuu, sanon että selevä, minäpä pelaan seuraavat viisi tuntia nettipokeria ja katsotaan jos höyryt olisivat sillä aikaa jo vähän haihtuneet.

Eli otan heti puheeksi tuon yrityksen käyttää valtaa ja kerron ettei onnistu. Ääritilanteessa olen kyllä uhannut suhteen myös katkaisemisella, jolloin yleensä muuttuu ääni kellossa. Jotkut asiat nyt vain ovat sellaisia, että se on joko neuvottelutulos tai sitten kokonaan ulos. Jos uhkaa erolla niin riita-asian tulee myös olla sellainen jonka takia olisi valmis eroamaan. Suhteen ydinpommia ei tule käyttää lämpimikseen.

1. ja viimeisen kerran kun mies sen tekisi, niin samantien tekisin avioerohakemuksen enkä keskustelisi enää miehen kanssa mistään sen jälkeen.

Tosin en kyllä noin alistavien miesten kanssa ikinä menisi naimisiinkaan, joten kommenttini on sinänsä turha.

• alkup.

Meillä saattaa vaimo vihjailla, että olisi ehkä parempi erota. Hän tekee näin kun ei saa tahtoaan läpi. Itse yritän pitää suhdetta kasassa ja sanon usein, että selvä mennään ja ostetaan se vaikka meillä ei olisikaan varaa.
        Vaimo on sitä mieltä, että hänen asiansa ovat taloudellisest tosi huonosti, koska hän on minun kanssa naimisissa. Sinänsä aika erikoista, koska tienaan kuitenkin yli 4000 kuussa ja vaimoni jotain tonnin luokkaa. Jos mainitsen tämän faktan niin vaimoni toteaa, että hänellä olisi ilman minua elämä niin paljon paremmin hallinnassa, että saisi ilman minua kaiken tarvitsemansa.

• minä olisin jo eronnut
        kommentti. kirjoitti:

1. ja viimeisen kerran kun mies sen tekisi, niin samantien tekisin avioerohakemuksen enkä keskustelisi enää miehen kanssa mistään sen jälkeen.

Tosin en kyllä noin alistavien miesten kanssa ikinä menisi naimisiinkaan, joten kommenttini on sinänsä turha.

"1. ja viimeisen kerran kun mies sen tekisi, niin samantien tekisin avioerohakemuksen enkä keskustelisi enää miehen kanssa mistään sen jälkeen. "

Sinun kanssani olisin siis jo eronnut.

Jotkut asiat ovat sellaisia että niistä ei jousteta. Jos tämä ei kelpaa vaimolle, sitten erotaan ja sillä selvä.

"Tosin en kyllä noin alistavien miesten kanssa ikinä menisi naimisiinkaan, joten kommenttini on sinänsä turha. "

Vali vali mäkä mäkä. Vaikutat kyllä sellaiselta pirttihirmulta, joten en kyllä koe menettäneeni yhtään mitään.

• tiukkana
        alkup. kirjoitti:

Meillä saattaa vaimo vihjailla, että olisi ehkä parempi erota. Hän tekee näin kun ei saa tahtoaan läpi. Itse yritän pitää suhdetta kasassa ja sanon usein, että selvä mennään ja ostetaan se vaikka meillä ei olisikaan varaa.
        Vaimo on sitä mieltä, että hänen asiansa ovat taloudellisest tosi huonosti, koska hän on minun kanssa naimisissa. Sinänsä aika erikoista, koska tienaan kuitenkin yli 4000 kuussa ja vaimoni jotain tonnin luokkaa. Jos mainitsen tämän faktan niin vaimoni toteaa, että hänellä olisi ilman minua elämä niin paljon paremmin hallinnassa, että saisi ilman minua kaiken tarvitsemansa.

"Meillä saattaa vaimo vihjailla, että olisi ehkä parempi erota. Hän tekee näin kun ei saa tahtoaan läpi. "

Minä toteaisin että jos siltä tuntuu niin erotaan vain. Erolla uhkaamista ei siis tosiaan saa käyttää kevein mielin, vaan riidan on oltava sellainen että oikeasti voisi erota. Itse kyllä saattaisin uhata erolla, jos toinen uhkailisi kokoajan erolla ;)

"Vaimo on sitä mieltä, että hänen asiansa ovat taloudellisest tosi huonosti, koska hän on minun kanssa naimisissa. Sinänsä aika erikoista, koska tienaan kuitenkin yli 4000 kuussa ja vaimoni jotain tonnin luokkaa. "

Sinä et vissiinkään osaa argumentoida kovinkaan uskottavasti. Opettele olemaan mies. Kunnon raivokohtaus sillon tällöin voisi olla vaimon kouluttamisessa paikoillaan.

• ;.;.;

>>>Jotkut asiat nyt vain ovat sellaisia, että se on joko neuvottelutulos tai sitten kokonaan ulos.>>>

Laittaisitko jotain esimerkkitapauksia, millaisista asioista olette riidelleet ja miten lopulta kävi?

• :-:-:-:
        alkup. kirjoitti:

Minulla oli joskus nuorena poikaystävä, joka ihan pienenkin erimielisyyden sattuessa lähti jalat tömisten ulko-ovea kohti. Ei kuitenkaan mennytkään ulos, vaan tuli takaisin sanomaan vielä jotain. Kun kysyin etkö lähtenytkään, oli ihan hämillään. Mies oli ilmeisesti edellisessä suhteessaan tottunut siihen, että nainen hysteerisenä huusi perään "Ei, kulta, älä mene!" ja suostui tekemään miehen mielen mukaisesti, oli se mitä tahansa. Mies oli sitten ihan ihmeissään kun sama ei toiminutkaan minun kanssani.

Tätä sattui muutamia kertoja, vaikka minua joka kerta nauratti hänen tyhjä bluffauksensa. Erään kerran odotin autossa kun hän kävi hoitamassa jonkun oman asiansa, jonka piti kestää muutaman minuutin. Asia kestikin tunnin, ja kun hän palasi, moitin häntä siitä että hän viipyi noin paljon kauemmin kuin oli puhe ja minulla olisi muutakin tekemistä kuin istua autossa odottelemassa. Tähän hän kommentoi, että ehkä meidän olisi sitten paras lopettaa seurustelu. Minä totesin, että se on hyvä idea, lopetetaan, mutta saat silti viedä minut lähemmäs kotiovea ettei tarvitse kävellä 10 km. No mies vei minut kotiovelle ja yritti olla kuin äskeistä keskustelua ei olisi käytykään, ja oli ihan puulla päähän lyöty kun vihdoin tajusi että me emme enää seurustelleet. Yritti vielä myöhemmin kaupungilla sattumalta tavatessamme ehdotella että jatkaisimme seurustelua.

Meni vähän ohi aiheesta. Mutta siis aloittajalle: jos vaimosi tosiaan kehtaa väittää että hän pärjäisi paremmin omillaan, niin sano ihmeessä että siitä vaan, kokeillaan vaikka puoli vuotta eri huusholleissa. Ja toteuttakaa se myös.

• edellisen kirjoittaja
        ;.;.; kirjoitti:

>>>Jotkut asiat nyt vain ovat sellaisia, että se on joko neuvottelutulos tai sitten kokonaan ulos.>>>

Laittaisitko jotain esimerkkitapauksia, millaisista asioista olette riidelleet ja miten lopulta kävi?

Vaimo kiukutteli ihan muuten vain. Sanoin että jos käytös ei ala muuttumaan, en näe meidän suhteelle minkäänlaista tulevaisuutta. Tarkoitin myös sitä, sillä olen mielummin vapaana kuin epätyydyttävässä suhteessa.

• kysymys.
        edellisen kirjoittaja kirjoitti:

Vaimo kiukutteli ihan muuten vain. Sanoin että jos käytös ei ala muuttumaan, en näe meidän suhteelle minkäänlaista tulevaisuutta. Tarkoitin myös sitä, sillä olen mielummin vapaana kuin epätyydyttävässä suhteessa.

Siis puhuiko hän jostain epäkohdista vai tulkitsetko kaiken ei-mairittelevan puheen kiukutteluksi. Sellaisiakin miehiä nimittäin on joiden mielestä asioista sanominen on nalkuttamista ja kiukuttelua. Siis tyyliin laita nyt lapselle pipo päähän kun menette ulos pakkaseen. Jonkun mielestä tuo on nalkuttamista ja kiukuttelua.

Eli paha sanoa kun ei tiedä mistä kysymys.
        joillekin miehille kun ei saa puhua mitään neg. sävytteistä vaikka he itse tekevät sitä. Eli kaikki mitä nainen sanoo ärsyttää, sellaistakin voi olla. Eli ei saa käskeä menemään kauppaan kun itse hoitaa lasta vaan pitää mielistellä ja liehitellä miestä ja anella, jotta hän suostuisi menemään kauppaan jne.

• aika usein.

Aina voit yrittää ja itsekkyydestä kyllä kannattaa muistuttaa jos se alkaa menemään yli hilseen. Lähes kaikilla naisilla on taipumus kiukutella vähintään joka toinen päivä jostain kun se ei mene ihan heidän mielensä mukaan. Tämä kiukuttelu kohdistuu lähes poikkeuksettä heidän omaan mieheensä.

Jos annat hänelle aina periksi niin olet ennen pitkään enemmän tai vähemmän kusessa. Ihan järkevää on ilmaista asiallisesti että sinullakin miehenä on tunteet, ajatukset ja mielipiteet (jotka eivät emuloi naisen vastaavia, ei vaikka kuinka nainen kiukuttelisi).

Oma vaimoni kiukuttelee tuon tuosta, mutta en ota sitä niin vakavasti. Tarvittaessa huomautan asiasta ja myöhemmin hän sitten ymmärtää pyytää anteeksi. Lapsellista kiukuttelua hän tuskin koskaan pystyy lopettamaan, mutta minulle riittää että hän tajuaa sen edes joskus hetkellisesti.

• kiukuttelua?

Ettet vaan olisi niitä miehiä, jotka itse kiukuttelevat joka asiasta eivätkä salli naisen puhuvan mistään epäkohdista.

En tiedä mitä tarkoitat tuolla kiukuttelulla?
        Miehet kiukuttelevat ja valittavat koko ajan, kuten sinäkin tuossa näytät tekevän. Miehillä syy on yleensä jatkuva seksin haluaminen, mutta heti saatuaan seksiä miehet yleensä lopettavat kiukuttelun ja maailma näyttää taas hieman valoisammalta.

Seksuaalisesti tyydytetty nainen ei nimittäin kiukuttele! Enkä tarkoita määrää vaan laatua. Kokeile!

• mielenkiintoisinta

on se, etteivä miehet osaa määritellä, mitä tämä naisten kiukuttelu käytännössä tarkoittaa, siis emme käytännössä tiedä, mistä me puhumme. Mutta puhumme kuitenkin. Kuulun naisena todennäköisesti (siis jos 99% naisista kuuluu) tähän ryhmään, jotka kiukuttelevat. Siis mikäli uskon äskeistä puhujaa.

En tunnista itseäni kiukuttelijaksi, sillä puhun miehelleni kunnioittavaan sävyyn asiallisista asioista, hän samoin minulle. Puhumme tunteistamme avoimesti. Emme puhu lusikan paikasta pöydällä, verhojen väristä, rahasta tai muusta naurettavan vähäpätöisestä (= materia ylipäätään), koska sellainen menee farssin puolelle.

• Kiukuttelua.
        mielenkiintoisinta kirjoitti:

on se, etteivä miehet osaa määritellä, mitä tämä naisten kiukuttelu käytännössä tarkoittaa, siis emme käytännössä tiedä, mistä me puhumme. Mutta puhumme kuitenkin. Kuulun naisena todennäköisesti (siis jos 99% naisista kuuluu) tähän ryhmään, jotka kiukuttelevat. Siis mikäli uskon äskeistä puhujaa.

En tunnista itseäni kiukuttelijaksi, sillä puhun miehelleni kunnioittavaan sävyyn asiallisista asioista, hän samoin minulle. Puhumme tunteistamme avoimesti. Emme puhu lusikan paikasta pöydällä, verhojen väristä, rahasta tai muusta naurettavan vähäpätöisestä (= materia ylipäätään), koska sellainen menee farssin puolelle.

Siis joidenkin miesten mielestä nainen kiukuttelee ja nalkuttaa jos hän pyytää miestä osallistumaan kotitöihin.

En ymmärrä miksi naisen pitäisi yksipuolisesti tehdä kaikki kotityöt ja hoitaa lapset ja vielä kerjätä miestä auttamaan ja pyytää samaa asiaa monta kertaa jolloin mies syyttää nalkuttamisesta.

Tuntuu siltä, että perhe-elämä ei sovi kaikille miehille, jos kokee normaaleista arkiaskareista ja työnjaosta puhumisen kiukuttelemisena tai nalkuttamisena.

Lupausten pitäminen näyttää myös olevan joillekin miehille vaikeaa. Jos nainen huomauttaa siitä, että mies on luvannut esim. olla viikonloppuna kotona ja mies meneekin kalastamaan kavereiden kanssa niin jonkun miehen mielestä nainen kiukuttelee ja nalkuttaa jos mies siis pettää lupauksen.

On surullista, että Suomessa niin moni kärsii huonovointisuudesta parisuhteessa.

• Tilanteesta.
        Kiukuttelua. kirjoitti:

Siis joidenkin miesten mielestä nainen kiukuttelee ja nalkuttaa jos hän pyytää miestä osallistumaan kotitöihin.

En ymmärrä miksi naisen pitäisi yksipuolisesti tehdä kaikki kotityöt ja hoitaa lapset ja vielä kerjätä miestä auttamaan ja pyytää samaa asiaa monta kertaa jolloin mies syyttää nalkuttamisesta.

Tuntuu siltä, että perhe-elämä ei sovi kaikille miehille, jos kokee normaaleista arkiaskareista ja työnjaosta puhumisen kiukuttelemisena tai nalkuttamisena.

Lupausten pitäminen näyttää myös olevan joillekin miehille vaikeaa. Jos nainen huomauttaa siitä, että mies on luvannut esim. olla viikonloppuna kotona ja mies meneekin kalastamaan kavereiden kanssa niin jonkun miehen mielestä nainen kiukuttelee ja nalkuttaa jos mies siis pettää lupauksen.

On surullista, että Suomessa niin moni kärsii huonovointisuudesta parisuhteessa.

Kiitos selvennyksestäsi. Ongelma on varmasti parisuhteiden sisälläkin se, ettei tiedetä, mistä puhutaan, kun puhutaan jostakin asiasta.

Sitä asiaa nimitetään nalkuttamiseksi tai kiukutteluksi, mutta tällä vain verhotaan todellista ristiriidan aiheuttajaa, siis paetaan tilannetta, jossa sanottaisiin ääneen totuus. On tosissaan sääli, että Suomessa niin moni valitsee parisuhteen vain, koska "niin on tapana tehdä", ilman minkäänlaista omaa motivaatiota.

• Sinä...
        kiukuttelua? kirjoitti:

Ettet vaan olisi niitä miehiä, jotka itse kiukuttelevat joka asiasta eivätkä salli naisen puhuvan mistään epäkohdista.

En tiedä mitä tarkoitat tuolla kiukuttelulla?
        Miehet kiukuttelevat ja valittavat koko ajan, kuten sinäkin tuossa näytät tekevän. Miehillä syy on yleensä jatkuva seksin haluaminen, mutta heti saatuaan seksiä miehet yleensä lopettavat kiukuttelun ja maailma näyttää taas hieman valoisammalta.

Seksuaalisesti tyydytetty nainen ei nimittäin kiukuttele! Enkä tarkoita määrää vaan laatua. Kokeile!

Kärsit orkunsaanti vaikeuksista se on erittäin ikävää :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe