Yhteinen tili vai erikseen

avioliitossa

tai avoliitossa? Niin? Miksi?

11

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HooVee

luota naisiin raha-asioissa eivätkö raha-asiani kuulu naiselle.

• missään nimessä. Mua ei huvita selitellä, että miksi jotkut kengät maksoi mitä maksoi, eikä ollutkaan "puoli-ilmainen löytö" niinkuin vähän narrasin:P

• Jurppis68

Yks yhteinen tili johon molemmat tallettavat tietyn summan rahaa joka kuukausi. Tililtä maksetaan sit kaikki laskut sekä jotain hankintoja myös riippuen tilin sen hetkisestä saldosta.

Muut juoksevat menot maksaa se kumpi ehtii.

• zisel

olen naimisissa niin miehen tili on yhteinen ja mun tili on mun oma :)

• MichikoXX

Mies on säästeliäämpi. Joskus olen siirtänyt esim. opintolainoja väliaikaisesti hänen tililleen, etteivät lopu kesken.

• uk-ko

ihan ymmärtänyt niitä erillisiä tilejä. Kun oon asunut jonkun kanssa, niin tilikin on ollut yhteinen, kuten sänky, jääkaappi ja kasvatusvastuu.

Onhan siitä joskus tullut sanomista puolin ja toisin, mutta vähemmän kuin monista muista asioista. Välillä toinen on tienannut enemmän, välillä toinen. Kulutus on silti pysynyt aina suht vakiona.

• ja eri

pankeissa, jos sattuu tulemaan katkoksia (esimerkiksi Sampon nettipankkisotku)

• tilit.

on idiootteja varten!

• Kyllähän avioliitossa molemmilla mielestäni täytyy sama elintaso olla, mutta ei se yhteistä tiliä vaadi.

• En usko, että parisuhteesta voisi muuten toimia pitkällä tähtäimellä. Toinen lomailee ympäri maailmaa ja toinen säätää puoli vuotta kylpyläviikonloppua varten......ei toimi.

• random_N

Yhteinen tili johon molemmilla kortti, sieltä asuminen, ruoat, yhteiset reissut ja lahjat jne.

Kummankin tulot omille tileille, joilta sinne yhteiselle siirretään mitä siirretään ja loppu on kummankin omaa eikä kuulu toiselle.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      532
      1736
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      843
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      677
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      598
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe