Karavaanarimies tulee pitkäksi venyneeltä saunareissulta pientä isommassa saunaoluthöyryssä takaisin vaunulle, jonka ovella vaimo odottaa luuta kädessä.
Mies kysyy: oletkosh shiivoamassa vai lähdösshä lentämään?
Hahhahhahhahhah...
Pääsiäistä odotellessa
19
1453
Vastaukset
- häädän
Munivia kukkoja ulos.
- Maunuvatkailija
.... siis siellä vainussa on ollut joku muniva kukko sillä aikaa kun isäntä oli "saunomassa"...? Just juu.
Palataan kuitenkin tuohon saunomiseen vielä.
Poikain saunoessa pari karavaanarirouvaa tapaa pitkästä aikaa ja kyselevät kuulumisia toisiltaan. toinen sanoo: "Mikä säteily, mikä iloinen hymy, mikä mahtava vartalo, mitkä ihanat kasvot ja unohtumattomat silmät, mikä äly. No, se minusta mutta mitä sinulle kuuluu?"
Semmosta. Saunassa käydään kuitenkin vakavaa keskustelua kaustosta. Matti tietää kertoa, että kitinän asuntoautosta saa parhaiten pois ottamalla avioeron. Loppuu kitinä kerralla. Pöytätavatkin ovat hallussa: karavaanari pitää tiukasti kiinni etiketistä - ja juo pullon suusta. Näin siitä huolimatta että Matti muistaa viimekesän hengellisiltä treffeiltä saarnamiehen nuhtelut: On viinan syy, että lapsenne näkevät nälkää. On viinan syy, että lyötte aviopuolisoitanne. On viinan syy, että ammutte anoppejanne. Ja on viinan syy, että ammutte ohi...
Karavaanri osaa kuitenkin pysy aina kohtuudessa ja soveltavat vanhaa kansanperinteessä kulkevaa tietoa kausipaikkalaiselle: Jos heinäkuussa kurki laulaa kuusenlatvassa, on aika lopettaa se ryyppääminen. Tämä kirjataan myös pöytäkirjaan heinäkuun saunailtoja ajatellen.
Lopuksi kerrotaan vitsejä. Matti alottaa:
"Mitä eroa on karavaanarin vaimolla ja lokilla? No, toinen rääkyy ja räkättää, sekaantuu kaikkeen, vie kamat ja nokkii....Ja toinen on lintu.".
Lopuksi hiljennytään muistamaan poisnukkunutta karavaanaritoveria. Joku tietää kertoa, hänen viimeisistä vaiheistaan: Vaimonsa yritti vietellä häntä riisuutumalla TV:n edessä, johon mies oli tokaissut "Lajittele pyykkisi muualla."
- Maunuvatkailija
Että mua ottaa pattiin!
Ensinnäkin nämä ilmat on ihan perseestä.
Saatanan aurinko paistaa silmiin ja häikäsee.
Ei voi katsoa edes alas kun lumikin häikäsee. Sulais sekin nyt jo.
Jostain se helvetin lumi on sulanut ja tilalla pelkkää kuravelliä.
Yhtä paskaa ympäriinsä. Autokin on ihan kurassa.
Sitte on vielä niin julmetun kylmäkin. Ei voi ulos mennä.
Ja jos menee, niin auringossa tulee kuitenkin hiki.
Mä sitten vihaan sitä, että tulee hiki.
Olen sitten sisällä. Saatana.
Miksei täällä palstallakaan kukaan kirjoita.
Ihme porukkaa. Vaikka on systeemit luotu eikä kirjoiteta.
Ovat tietysti menneet ulos.
Sitä ollaan tietysti siellä kausipaikalla muka paikkoja laittamassa.
Paskat, ovat vaan muille näyttämässä. Tavan auringonpalvojat.
Ne mitään karavaanareista ole vaan jotain siirtolapuutarhureita
Kukaan ei kirjoita mitään. Hemmetin tylsää. Kaikki on tylsää.
Luen sitten vanhoja kirjoituksia. Niitäkin on niin helvetin paljon.
Kuka niitäkin on tänne jaksanut suoltaa.
Eikö ihmisillä parempaa tekemistä ole kuin kirjoitella nettipalstoilla!
Roikkuvat sitten täällä jopa keskellä päivää.
Olisivat edes siivoamassa niitä kausipaikkojaan. Edes jotain järkeä.
Joku kirjoitti jostain etelästä. Mitä sekin tänne kirjoittelee.
Semmonen ketään kiinnosta. Syövätkin jotain ihme sotkuja.
Olis vaan siellä etelässä ja pysyiskin siellä. Tarvi tulla kehuskelemaan.
Ottaa päähän noi jotka koko ajan ovat reissussa. Ei mitään järkee.
Siellä vaan ajellaan eikä mitään niistä kerrota täällä palstalla.
Omana tietonaan pitävät kaikki hyvät paikat siellä. Ahneita paskiaisia.
Jossain puskaparkeissa lymytään. Evät annan alueille edes mahdollisuutta.
Että ovat ihmiset itsekkäitä, nytkään kukaan ei kirjoita tänne mitään asiallista.
Kerrankin kysyin, että miksi ei velipojan tekemä jatkojohto enää toimi.
Kukaan ei vastannut! Kuvitelkaa.Ei auteta kaveria.
Pelkkää paskan jauhantaa päivästä toiseen nämä puheet täällä.
Kaikesta muusta turhasta kyllä puhutaan, mutta asiallista keskustelua ei synny.
Minunko se pitäisi aloittaa, mitä? Mikä minä olen mitään keskusteluja aloittamaan.
Onhan täällä muitakin. HE voisivat alkaa kirjoittamaan jotain asiallista.
Ja ulos en kyllä mene. Viitti semmosta kattella. tekoiloisia ihmisiä.
Muka ihanaa kun tulee kevät. Kävellään sitte niin muka ilmasta nauttien.Vitut mistään keväästä.
Just tollanen tekopirteys todella ottaa päähän. Varsinkin jos menet vaunulle.
Sinne kun menet, ni heti joku kysyy, että Hei! Kiva nähdä, mitä sinulle kuuluu?
Niinku muka kiinnostas. Ja mitä se sitä paitsi sille kuuluu. Pysyis vaan omissa asioissaan.
Ja sitte noi nokka pystyssä ylpeet ja itsekkäät muka matkustavat karavaanarit.
Niitä ei yhtään kiinnosta mitä muille kuuluu.
Ei olla koskaan ennen nähty eikä sen vertaa vaivauduta,
että tulis edes tervehtimään ja kysyis mitä kuulu. Ei niitä kiinnosta toisten hyvnvointi
Ei. Siinä vaan touhutaan muka grilliä kasaten. Niinku mulla olis koko päivä aikaa niitä odotella.
Että mua ottaa päähän kaikki tämmmönen!- Tom...
PIERESKELEVÄTKIN! - hähhähhää ;-)))
- maunuvatkailija
tänne noin mukavia ja hauskoja myös asiallisia juttuja heittelemään. Loistavaa ja kiitos.
Itse en juurikaan täällä kirjoittele, mutta silloin tällöin käväisen täällä lueksimassa. - Vaunumatkailija
maunuvatkailija kirjoitti:
tänne noin mukavia ja hauskoja myös asiallisia juttuja heittelemään. Loistavaa ja kiitos.
Itse en juurikaan täällä kirjoittele, mutta silloin tällöin käväisen täällä lueksimassa.Maunuvatkailija on sama kaveri kuin vaunumatkailija eli MINÄ!
Älä kirjoittele nimimerkeilläni - keksi oma;-)
Tässä on kysymys näistä Jekyl ja Hyde puolistani. - nimimerkithän
Vaunumatkailija kirjoitti:
Maunuvatkailija on sama kaveri kuin vaunumatkailija eli MINÄ!
Tässä on kysymys näistä Jekyl ja Hyde puolistani.ovat vapaata riistaa niin kauan jos et niitä rekisteröi!
- Jerry-Cotton
nimimerkithän kirjoitti:
ovat vapaata riistaa niin kauan jos et niitä rekisteröi!
Kuitenkin avoimen ympäristön netietiketti edellyttää, että selkeästi tunnistettava ja foorumilla esiintyvä kirjoittajatunnus on vakiintunut sen käytön aloittaneen tunnukseksi - kuten "Vaunumatkailija/Maunuvatkailija". Onko tuo tosiaan sinulle ja yllättävän monelle muullekin niin vaikeasti tajuttava asia?
G-m@n - se niinkin
Jerry-Cotton kirjoitti:
Kuitenkin avoimen ympäristön netietiketti edellyttää, että selkeästi tunnistettava ja foorumilla esiintyvä kirjoittajatunnus on vakiintunut sen käytön aloittaneen tunnukseksi - kuten "Vaunumatkailija/Maunuvatkailija". Onko tuo tosiaan sinulle ja yllättävän monelle muullekin niin vaikeasti tajuttava asia?
G-m@nrakas Jerry, vaan ken sen voi tietää mikä nimimerkki on vakiintunut jos ei ole " aktiivi kirjoittelija! " Pusi,pusi!
- toisella nimimerkillä
Maunuvatkailija on sama kaveri kuin vaunumatkailija eli MINÄ!
Tässä on kysymys näistä Jekyl ja Hyde puolistani.kirjoittava. Sorry! Se sinun nimimerkkisi tuli vahingossa, koska automaattisesti jatkoin lausetta seuraavaan tyhjään kenttään ja toki arvasin, että sama veijari olet kuin vaunumatkailija.
- sä näitä juttujas vetelet?
Jerry-Cotton kirjoitti:
G-m@nMikä helvetin nettietiketti, onks se samaa alkuperää kuin sun laintulkintasi?
Nimimerkin varaamiseen on olemassa perin yksinkertainen menetelmä, rekisteröi se itsellesi ja jos sattuu vielä rohkeus riittämään ja on puhtaat jauhot pussukassa, siitä voi tehdä julkisen ja vaikkapa omalla kuvalla, kuten esim. Jesse kunnon kansalaisena on tehnyt. On myös reppanoita, jotka rekisteröivät nimimerkin, mutta pitävät sen takana olevat tiedot salaisina, miksiköhän? - Vaunumatkailija
toisella nimimerkillä kirjoitti:
kirjoittava. Sorry! Se sinun nimimerkkisi tuli vahingossa, koska automaattisesti jatkoin lausetta seuraavaan tyhjään kenttään ja toki arvasin, että sama veijari olet kuin vaunumatkailija.
Kiitos, kiitos Sorryistä! Niinhän kyllä arvelin asian olevankin ja siksi oli "kehoituksessani" "keksi oma;-)" tuo hymiö perässä. Ei ole minulla minkään viherkasvin osia nenässä ollenkaan - älä, ystäväni, sellaista murehdi. Kiitos myös siitä viestistäsi "Mistäs on ilmestynyt".
Kun aamutuimaan pikapikaa vilkaisee mitä arvon nettikansa on yön tunteina saanut aikaan ja sitten yhtä pikapikaa jotain joukkoon kirjoittelee, niin siinä hosutessa saattaa teksti saada ihan toisen sävyn kuin oli tarkoitus. Niin vähän kävi minulle tässäkin.
Varmaan huomasit minkä räksyttämisen se muuten sai aikaan - eikö ole ihmeellistä:-(
Mutta jatketaan me vain tätä herrasmiesten (naisten, jos olet tyttö) linjaa ja pidetään Jerry mukana ja annetaan noiden rakkikoirin räksyttää sormensa ruvelle niin saadaan sitten sillekin naureskella. - Jerry-Cotton
sä näitä juttujas vetelet? kirjoitti:
Mikä helvetin nettietiketti, onks se samaa alkuperää kuin sun laintulkintasi?
Nimimerkin varaamiseen on olemassa perin yksinkertainen menetelmä, rekisteröi se itsellesi ja jos sattuu vielä rohkeus riittämään ja on puhtaat jauhot pussukassa, siitä voi tehdä julkisen ja vaikkapa omalla kuvalla, kuten esim. Jesse kunnon kansalaisena on tehnyt. On myös reppanoita, jotka rekisteröivät nimimerkin, mutta pitävät sen takana olevat tiedot salaisina, miksiköhän?Sitä on ihan nokko tuossa rekisteröidyssä nikissä. sinunkin helppo räkyttää sen perään ilman huolta nettiketistä. Piruparka säihkätäisit vain kuvani nähdessäsi. Eihän sitä auta räkänokkaisia kakaroita ehdointahdoin säikytellä ; )
G-m@n - vaanari mm
Kiitos, kiitos Sorryistä! Niinhän kyllä arvelin asian olevankin ja siksi oli "kehoituksessani" "keksi oma;-)" tuo hymiö perässä. Ei ole minulla minkään viherkasvin osia nenässä ollenkaan - älä, ystäväni, sellaista murehdi. Kiitos myös siitä viestistäsi "Mistäs on ilmestynyt".
Kun aamutuimaan pikapikaa vilkaisee mitä arvon nettikansa on yön tunteina saanut aikaan ja sitten yhtä pikapikaa jotain joukkoon kirjoittelee, niin siinä hosutessa saattaa teksti saada ihan toisen sävyn kuin oli tarkoitus. Niin vähän kävi minulle tässäkin.
Varmaan huomasit minkä räksyttämisen se muuten sai aikaan - eikö ole ihmeellistä:-(
Mutta jatketaan me vain tätä herrasmiesten (naisten, jos olet tyttö) linjaa ja pidetään Jerry mukana ja annetaan noiden rakkikoirin räksyttää sormensa ruvelle niin saadaan sitten sillekin naureskella.turhaa jupista, rekisteröikää nikinne, niin ei propleemaa sen jlkeen. turha puida kuka on kuka , paisti jos siitä haluuaa.
Mullakin on nikki, jota kmuut ei lainaa, niinkku tieätte.
- SAMMUITTE
Kun kukaan ei ole herännyt,päivä kauneimmillaan eikun ulos hiihtämään.
- Maunuvatkailija
ja palataan asialliseen keskusteluun. Mua ei ainakaan kiinnosta toi puutarha/matkailu/leirintä -jankkaaminen. Samaten vois noi typerät muka vitsit jättää ihan toiselle palstalle.
Tässä on esimerkki asiallisesta keskustelusta:
- Kysymys: Saako kuljettaja painaa enemmän kuin auto?
- Vastauksia:
- Omien kokemusteni mukaan poliisi ei koskaan punnitse kuljettajaa. Eli ilman muuta saa.
- Sama täällä. Kukaan ei ole koskaan punninnut minua eikä autoa. Miksi yleensä pitää tulla tänne kyselemään tollasia.
- Ei pidä paikkaansa! Mun työkaverin miehen eno, oli kerran saunassa kuullut yhdeltä Tammisaaresta kotoisin olevalta entiseltä rekkakuskilta, että yksi hänen työkaverinsa oli nähnyt Saksassa partion, joka ilmeisesti punnitsi autoa. Tää työkaverin miehen eno ei kyllä ymmärrä ruotsia, mutta siellä oli yksi oululainen hiihtäjä joka tulkkasi. Hän oli kyllä umpihumalassa, muuta tämä tieto on ihan varma!
- Ei missään tapauksessa saa! Tämä on laissa ihan selvästi sanottu. Kuljettajan suurin sallittu paino on 70kg. eikä niin kevyttä autoa edes ole. Kts. kohdasta ”Ajoneuvon kantavuus” http://www.satakola.fi/verkko_opiskelu/autoalan_yleistaidot/oppimateriaalit/3_ajoneuvojen_luokitukset_ja_mitat.htm#kokonaismassat. Opettelisit sinäkin käyttämään hakukoneita, etkä olisi täällä suuta soittamassa.
- Jos rekisteriote ei ole mukana niin tietysti saa. Poliisilla ei ole oikeutta sakottaa jos ei ole rekisteriotetta mukana. Mä en pidä koskaan rekisteriotetta mukana, eikä mua ole koskaan kaasutettu saksassa autoon. Sitä ei yksikertaisesti tapahdu.
- Minua ei ole koskaan punnittu, eikä kielletty ajamasta autoa vaikka mulla on A -kortti. Ne ei koskaan pysäytä niitä, joilla on A –kortti. Sen tietää siitäkin, että mun kaveriaakaan ei ole koskaan pysäytetty. Eikä ketää muutakaan, jonka tunnen jolla on A –kortti ja ajaa autoa.
- Katso rekisteriotteesta senkin vitun luku taidoton aasi. Etkä sä osaa lukea. Menisit takasin kouluun.
- Kuka täällä oikein on aasi! Ethän sä osaa edes kirjoittaa yhdyssanoja – se on lukutaidoton! Tarkista sinä itse lääkityksesi.
- Kuljettaja saa painaa enemmän kuin auto vain sen ajan kun ei kuljeta autoa ja on humalassa, koska ei voi kuljettaa autoa, koska on humalassa, eikä silloin sakoteta, paitsi jos sitten kuitenkin ajaa humalassa, mutta silloinkin siitä, että on humalassa, eikä siitä, että ei paina ketään autossa, jota ei saakkaan tehdä, koska poliisi voi lulla ei että piana ketään autossa vaan ajaa sitä ja silloin tulee sakot. Kannattaa siis mielumin painaa paljon asuntovaunussa.
- Tarkistin asian oikein papereista: soitin kaverille, jonka isän äiti oli vuonna 1921 autokoulussa tuulilasin pesijänä, ja sillä on tallella silloin vahingossa varastamansa monistenippu. Niissä ei lainkaan mainintaa ajoneuvon suurimmasta sallitusta kuormasta. Autoon saat lastata niin paljon kuljettaija kuin haluat. Ei ole mitään painorajaa.
- Ajoneuvon kantavuus (siis käytännössä kuljettajan, matkustajien ja kuljetettavan kuorman suurin sallittu yhteispaino) on enintään kokonaismassan ja omamassa erotuksen verran.
- Minkä helvetin erotuksen! Ala sä sotke tähän jotain sun avioerojuttujas. Pidä vaan se ruma muijjas pois täältä saitilta. Eikä se massa sun omas ole. Ei ole mitään omamassaa. Tiivistemassoja on ainakin viittä eri sorttia.
- Se tarkoitti Verotuksen ei erotuksen! Jos on maksanut yli 13 vuotta painoaan suurempaa ajoneuvoveroa, niin silloin kuljettaja saa salaa painaa toisen kuljettajan vaimoa, vaikka olisi kuinka ruma. Siis se kuljettaja.
- Katso vaikka mitä Koivoston Manu on blokissaan kirjoittanut http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1988/19880972
- Älä kuule vedä tähän politiikkaa! Minä olen aina äänestänyt sitä vastaan että joku olisi erilainen kuin toinen. Se ei ole tasa-arvoa jos joku painaa enemmän kuin auto. Sellaiset on niitä samoja riistäjiä jotka eivät ole koskaan olleet talkoissa missään sellaisessa yhdistyksessä jonka jäseniä eivät ole. Poimivat vaan rusinat eivätkä edes käy alueilla. Vievät nekin rahat riistäjäleirintäyrittäjille, jotka eivät yhtään välitä siitä mitä auto ja kuljettaja painavat.- vaikeata tekstiä
itse en ymmärtänyt kuin ehkä sen rusinapoimintaosion, mielelläni minä poimin rusinat naapurin vaimon rinnoilta, NAM!
Ekä myös paina enempää kuin jaksaa, siis se naapurin vaimo. Vai miten se nyt oli? - Tom...
Hengästyttävän hyviä ja kuvaavia kirjoitusotteita ;-))))
- Vaunumatkailija
1) Mene kirpputorille ja osta miesten käytetyt saappaat - mahdollisimman iso pari.
2) Laita saappaat vaunun oven eteen "Metsästys ja kalastus" -lehden päälle.
3) Laita koirankuppi saappaiden viereen. Oikein iso kuppi.
4) Kirjoita oveen lappu jossa lukee suunnilleen näin: "Jaska, ollaan Kaken kanssa kaupassa hakemassa Karjalaa ja haulikon panoksia. Tullaan puolen tunnin sisällä. Älä häiritse rottweilereita, ne ovat juuri saaneet matokuurin ja ovat hermona."
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla823077Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "642643SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past1322571Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.911527Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy51464Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,341326Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1021053Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o1961013Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m86984Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä82945