Money, money, money

eikö mikään

muu enää merkitse mitään.
Pidän tärkeämpänä asiana "hyvän ilmapiirin" työpaikoilla.
Juuri palkankorotukset tai niitten puuttumiset lisäävät "kitkaa".

3

2613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanompahan vain

Väitätkö, että ei voi olla hyvä ilmapiiri ja korkea palkka yhtä aikaa?

Voit toki ottaa palkanalennuksen, jos se on parempi, mutta kyllä keskimääräinen työläinen tekee työtänsä ainakin osittain rahan takia. Toki ilmapiiri on hyvin tärkeää myös, mutta kyllä minä sitli miluusti kinun koko ajan myös lisää liksaa.

• massiimassii

On töitä joita tehdään lähes kokonaan rahan takia. Ovat niin epämiellyttäviä, tympeitä tai vaarallisia että harva niitä tekee mielellään.

Raha ratkaisee koska kaikki pyörii taloudessa sen ympärillä. Työ on osa taloutta, niin yrityksen kuin työntekijänkin. Ja kyllä palkka on tärkein osa työtä jos olet jonkun palkkalistalla. Yrittäjillä voi olla joskus vähän toinen asia mutta kyllä tuloja pitää tulla muuten ei kannata.

Ilmapiiri on toiseksi tärkeintä. Mutta ilmapiirikin on huono jos palkat eivät ole kohdallaan tai nouse. Ilmapiiriin vaikuttaa positiivisesti progressiivinen palkkakehitys, eli pientä nostoa jatkuvasti. Ihminen on erikoinen otus, mieluummin otamme jatkuvasti mutta hitaasti nousevan palkan kuin kaikki heti mutta nousua ei tapahdu vaikka tulot olisivat jo alussa hyvät.

Ihmisen luonteeseen(ja biologiaan) kuuluukin eteenpäinmeno, tai kehitys hyvin olennaisesti.

Tärkeimpiä ovat mielestäni:
      (ei järjestyksessä, kaikki hyvin tärkeitä)
      palkka, työilmapiiri, liian stressin välttäminen, työnmenettämisen pelon välttäminen

Itse olen onnellinen juuri nyt vaikka palkka ei olekaan vielä tarpeeksi suuri, se on nousussa pikkuhiljaa. 3 vuoden aikana tällä alalla(ja uralla) olen saanut 12%, 7% ja 6% korotukset vuosittain, tosin seuraava voi olla 0%, ken tietää.
      Ilmapiiri on hyvä, stressiä ei ole liikaa ja työ jää pois mielestäkin kun töistä lähtee. Työn menetyksen pelko on tällä hetkellä pieni vaikka alalla jolla työskentelen ei mene nyt kovin hyvin.
      Yrityksessä on luvattu olla koskematta palkkoihin vaikka muuten on säästetty jokapuolelta.
      Jos oikein kusiset paikat tulee, ken tietää mutta ei sellaista voi alkaa pelkäämään.

• ......................

Sulla on varmaan hyvä palkka jo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2034
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1845
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1649
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1504
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1182
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      81
      1118
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      53
      1105
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1056
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1013
    Aihe