Money, money, money

eikö mikään

muu enää merkitse mitään.
Pidän tärkeämpänä asiana "hyvän ilmapiirin" työpaikoilla.
Juuri palkankorotukset tai niitten puuttumiset lisäävät "kitkaa".

3

2465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanompahan vain

      Väitätkö, että ei voi olla hyvä ilmapiiri ja korkea palkka yhtä aikaa?

      Voit toki ottaa palkanalennuksen, jos se on parempi, mutta kyllä keskimääräinen työläinen tekee työtänsä ainakin osittain rahan takia. Toki ilmapiiri on hyvin tärkeää myös, mutta kyllä minä sitli miluusti kinun koko ajan myös lisää liksaa.

    • massiimassii

      On töitä joita tehdään lähes kokonaan rahan takia. Ovat niin epämiellyttäviä, tympeitä tai vaarallisia että harva niitä tekee mielellään.

      Raha ratkaisee koska kaikki pyörii taloudessa sen ympärillä. Työ on osa taloutta, niin yrityksen kuin työntekijänkin. Ja kyllä palkka on tärkein osa työtä jos olet jonkun palkkalistalla. Yrittäjillä voi olla joskus vähän toinen asia mutta kyllä tuloja pitää tulla muuten ei kannata.

      Ilmapiiri on toiseksi tärkeintä. Mutta ilmapiirikin on huono jos palkat eivät ole kohdallaan tai nouse. Ilmapiiriin vaikuttaa positiivisesti progressiivinen palkkakehitys, eli pientä nostoa jatkuvasti. Ihminen on erikoinen otus, mieluummin otamme jatkuvasti mutta hitaasti nousevan palkan kuin kaikki heti mutta nousua ei tapahdu vaikka tulot olisivat jo alussa hyvät.

      Ihmisen luonteeseen(ja biologiaan) kuuluukin eteenpäinmeno, tai kehitys hyvin olennaisesti.

      Tärkeimpiä ovat mielestäni:
      (ei järjestyksessä, kaikki hyvin tärkeitä)
      palkka, työilmapiiri, liian stressin välttäminen, työnmenettämisen pelon välttäminen

      Itse olen onnellinen juuri nyt vaikka palkka ei olekaan vielä tarpeeksi suuri, se on nousussa pikkuhiljaa. 3 vuoden aikana tällä alalla(ja uralla) olen saanut 12%, 7% ja 6% korotukset vuosittain, tosin seuraava voi olla 0%, ken tietää.
      Ilmapiiri on hyvä, stressiä ei ole liikaa ja työ jää pois mielestäkin kun töistä lähtee. Työn menetyksen pelko on tällä hetkellä pieni vaikka alalla jolla työskentelen ei mene nyt kovin hyvin.
      Yrityksessä on luvattu olla koskematta palkkoihin vaikka muuten on säästetty jokapuolelta.
      Jos oikein kusiset paikat tulee, ken tietää mutta ei sellaista voi alkaa pelkäämään.

    • ......................

      Sulla on varmaan hyvä palkka jo?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe