Moi.Oon -93 syntynyt poika ja melko isokokoinen(115kg).Olen kaksi vuotta nostellut puntteja ihan harrastemielessä,mutta vuoden aikana vähän enemmän panostanu.Mutta Miten saisin kasvatettuu lihaksia enemmän niin että paikat ei särjy.Tuntuu kauhean hitaalta. Teenkö oikein kun teen viikossa 2 kertaa kahdelle päivälle jaetut lihasryhmät. Elikkä esim.
Maanantaina: ojentajat,selkä,hauis
Tiistaina : Olkapäät,epäkkäät ja jalat
sitten pidän kahden päivän tauon ja samalla tavalla.
En käytä mitään proteiinia, koska sitä saa tavallisesta ruuasta yms. Tein ennen paljon kovempia sarjoja,ja useammin, mutta sitten fysioterapeutti sanoi että kannattaa nostella ihan rauhallisesti etten ole 25 vuotiaana selkä ja jalat paskana.
Auttaako punnerrukset enää lisäämään lihasmassaa jos niitä jaksaa tehdä 20? miten penkki tehoaa parhaiten? vinkkejä. KIITOS!
Nopeammin lihasta?
22
1720
Vastaukset
- KERRON
toi sun reenimenetelmä on kumma.
teet siis 2kertaa noi samat liikket? siis viikossa
mites toi paino, kuinka pitkä olet? luulen ettö sulla on ylipainoo jonkun verran??
lihas tule kovalla reenillä ja ainakin 4krt/vk pitää salilla olla. parhaiten saat lihaa kun teet sellaisia 8-12toiston sarjoja ja sellaisilla painoilla että et joudu repimään ittees tajuttomaksi asti. olettaen että ylipainoo on niin suosittelen ehdottomasti että ainakin 3-4 vk käyt ainakin tunnin kävely/juoksu lenkin ottamassa, vähän painoo pois ja terveellistä safkaa ja kovaa reeniä ni lihaa tulee.
Mulla on 15v kokemus reeneistä ja itse olen parhaaksi havainnut sen perinteisen tyylin, että joka lihasryhmä 1 krt vk eli vaikka näin:
1pv: penkki, rinnat, ojentajat
2pv:jalat
3pv:lepo
4pv:olkapäät ja hauis
5pv:selkäliikkeet taljassa ja maastaveto HUOM: maastaveto vain 2vk välein.
toihan vois olla vaiika niin, että ma:penkki ti:jalat ke:lepo to:olkapää haba pe.selkä la ja su lepoo ja lenkkeilyy ja sitten taas maanantaina taikka tiistaina alkas uusi kierros aillä penkki päivällä.
Miltäs tälläinen vaikuttas??
noita välipäiviä kannattaa m uokata sen mukaan miltä lihakset tuntuu, ei kannata reenata kipeää palautumisvaiheessa olevaa lihasta, tuloo pian vammoja.
KOMMENTOIPPA!!- nuori 115 kg
Kiitos neuvoista,pitää kokeilla! Päällisin puolin kuulostaaa hyvältä. Joo ja ylipainoa on,mutta ei kannata kuulemma olla huolissaan kun oon 187 cm ja risat ja lihastakin on sen verran jo että hauis 41 cm. Käyn 6 kertaa viikossa 4-5 km ripeän kävely lenkin.
Mutta joo kiitoksia,pistän ylös ja kokeilen miltä tuntuu!
Kerrohan kanssa jos tiedät miten kuntoa voi kohentaa. Onko vain kävely hölkkä riittävä 6 kertaa viikossa vai siinä välissä jotain nopeusharjoittelujakin? Ja onko pohkeitten kasvamiseen jotain hyvää harjoittelu muotoja ilman laitteita koska salilla jossa käyn ei ole minkäännäkösiä laitteita pohkeille! tiedän kyllä et niitä on, mutta eipä ole tuolla! - KERRON
nuori 115 kg kirjoitti:
Kiitos neuvoista,pitää kokeilla! Päällisin puolin kuulostaaa hyvältä. Joo ja ylipainoa on,mutta ei kannata kuulemma olla huolissaan kun oon 187 cm ja risat ja lihastakin on sen verran jo että hauis 41 cm. Käyn 6 kertaa viikossa 4-5 km ripeän kävely lenkin.
Kerrohan kanssa jos tiedät miten kuntoa voi kohentaa. Onko vain kävely hölkkä riittävä 6 kertaa viikossa vai siinä välissä jotain nopeusharjoittelujakin? Ja onko pohkeitten kasvamiseen jotain hyvää harjoittelu muotoja ilman laitteita koska salilla jossa käyn ei ole minkäännäkösiä laitteita pohkeille! tiedän kyllä et niitä on, mutta eipä ole tuolla!juu tosta kunnon kohottamisesta sen verran, että jos reenaat esim.4-5krt punttii viikoss ni ehkä ei ihan 6 kertaa kannata käydä lenkillä viikossa.
tai ainakaan kovin raskaita lenkkejä tehdä, mun mielestä paras kunnonkohottaja on just juoksu tai reipas kävely, ja toisekseen siinä kehittyy hapenottokyky ja se taas auttaa lihaksia palautumaan ja sitä myöten kehittymään paremmin. mitä parempi on fyysinen kunto sen parempi on reenata punttiikin, jos on muuten rapakunnossa ettei jaksa 100m juosta ni silloin se puntin nostokin on työlästä.
mää en oikeestaan koskaan tehnyt erikseen pohkeita, ne kasvaa mitä kasvaa kun kyykkää tai juoksee, ainakin mä huomasin että syvältä kyykättäessä pohkeet kasvoi aika kivasti.
mutt jos tahdot tehdä niitä erikseen ni kokeileppa niin, että panet tangon kyykkytelineisiin ja otat kyykkyasennon ,mutta teetkin sen niin ett panet vaikka lankun jalkojen alle ja nostat ittee päkiöillä ylös, se on ehkä paras pohje liike.
ja tosiaan kun olet noinkin pitkä niin ehkä toi paino ei ole ongelma, mä olen 177cm ja painan saman verran!! tosin olen jo 30v, mutta silti. ja jos jaksat itsees hyvin liikuttaa ja muuten tuntuu että jaksaa ni eikait painolla oo välii.
Kuntopuolesta vielä, mulla on tapana salilla ennen reeniä polkasta kuntopyörää esim.15-30min sillain kevellä vastuksella, niin ett lämpee ja hiki tulee. kaikkihan nostaa kuntoo jossa alat hengästyyn ja hikoileen, esim. nussiminen on oikein hyvä, hommaat kiihkeän tytön ja kohta olet kunnossa, noh menipä taas.
Ja ei missään tapauksessa kannata reenata liikaa, mielummin liian vähän! tärkee juttu muuten. ite nuoruuden innossa reenasin aivan liikaa ja kävikin n iin että reenasin itteni aivan ylikuntoon ja meni monta kuukautta ett palauduin takas kuntoon, joka paikka oli aivan jumissa ja mikään ei kulkenu, olin muist. joka päivä salilla ja joskus 2kertaa, noh, opin kyllä sen jälkeen kuunteleen kehoani, jos tuntui joskus että nyt on paskapäivä ja tuntuu väsyltä ni jätin reenin väliin ja menin seur.päivänä uudestaan.
tällästa tällä kertaa, - nuori 115 kg
KERRON kirjoitti:
juu tosta kunnon kohottamisesta sen verran, että jos reenaat esim.4-5krt punttii viikoss ni ehkä ei ihan 6 kertaa kannata käydä lenkillä viikossa.
tai ainakaan kovin raskaita lenkkejä tehdä, mun mielestä paras kunnonkohottaja on just juoksu tai reipas kävely, ja toisekseen siinä kehittyy hapenottokyky ja se taas auttaa lihaksia palautumaan ja sitä myöten kehittymään paremmin. mitä parempi on fyysinen kunto sen parempi on reenata punttiikin, jos on muuten rapakunnossa ettei jaksa 100m juosta ni silloin se puntin nostokin on työlästä.
mää en oikeestaan koskaan tehnyt erikseen pohkeita, ne kasvaa mitä kasvaa kun kyykkää tai juoksee, ainakin mä huomasin että syvältä kyykättäessä pohkeet kasvoi aika kivasti.
mutt jos tahdot tehdä niitä erikseen ni kokeileppa niin, että panet tangon kyykkytelineisiin ja otat kyykkyasennon ,mutta teetkin sen niin ett panet vaikka lankun jalkojen alle ja nostat ittee päkiöillä ylös, se on ehkä paras pohje liike.
ja tosiaan kun olet noinkin pitkä niin ehkä toi paino ei ole ongelma, mä olen 177cm ja painan saman verran!! tosin olen jo 30v, mutta silti. ja jos jaksat itsees hyvin liikuttaa ja muuten tuntuu että jaksaa ni eikait painolla oo välii.
Kuntopuolesta vielä, mulla on tapana salilla ennen reeniä polkasta kuntopyörää esim.15-30min sillain kevellä vastuksella, niin ett lämpee ja hiki tulee. kaikkihan nostaa kuntoo jossa alat hengästyyn ja hikoileen, esim. nussiminen on oikein hyvä, hommaat kiihkeän tytön ja kohta olet kunnossa, noh menipä taas.
Ja ei missään tapauksessa kannata reenata liikaa, mielummin liian vähän! tärkee juttu muuten. ite nuoruuden innossa reenasin aivan liikaa ja kävikin n iin että reenasin itteni aivan ylikuntoon ja meni monta kuukautta ett palauduin takas kuntoon, joka paikka oli aivan jumissa ja mikään ei kulkenu, olin muist. joka päivä salilla ja joskus 2kertaa, noh, opin kyllä sen jälkeen kuunteleen kehoani, jos tuntui joskus että nyt on paskapäivä ja tuntuu väsyltä ni jätin reenin väliin ja menin seur.päivänä uudestaan.
tällästa tällä kertaa,Okei no pitää vähän rauhotella. Kyllä kunto on ihan hyvä, jaksan 2000 m juosta aikaan 10,12 min ja 15 vuotta vasta ooon ni ehkä toi seksuaalinen kanssakäyminen jää sitten muutaman vuoden päähän:D
Tota pohje liikettä kyllä kanssa kokeilen! Kiitoksia - teen...
nuori 115 kg kirjoitti:
Kerrohan kanssa jos tiedät miten kuntoa voi kohentaa. Onko vain kävely hölkkä riittävä 6 kertaa viikossa vai siinä välissä jotain nopeusharjoittelujakin? Ja onko pohkeitten kasvamiseen jotain hyvää harjoittelu muotoja ilman laitteita koska salilla jossa käyn ei ole minkäännäkösiä laitteita pohkeille! tiedän kyllä et niitä on, mutta eipä ole tuolla!tasajalkahyppyjä (naruhyppyjä ilman narua..)~1000krt! Eli itse teen ne 100:n hypyn sarjoissa ja parin minuutin palautuksilla. En saa millään muulla liikkeellä pohkeita kipeäksi kun tuolla, kokeilkaas!
- KERRON
nuori 115 kg kirjoitti:
Kerrohan kanssa jos tiedät miten kuntoa voi kohentaa. Onko vain kävely hölkkä riittävä 6 kertaa viikossa vai siinä välissä jotain nopeusharjoittelujakin? Ja onko pohkeitten kasvamiseen jotain hyvää harjoittelu muotoja ilman laitteita koska salilla jossa käyn ei ole minkäännäkösiä laitteita pohkeille! tiedän kyllä et niitä on, mutta eipä ole tuolla!No ehkä toi pohkeisiin keskittyminen ei paljoo kannata, kyykky, kävely ja ne naruhyppelyt ottaa niihin aivan tarpeeks, en näe mitään syytä siihen, että pohkeitten pitäs olla valtavat, paitsi tietysti jos ihan tosissaan kehonrakennusta ajattelee. en mäkään tosiaan juuri koskaan niitä tehnyt, ja kuitenkin mulla on aika kookkaat pohkeet, sellaset että kumisaapas ei meinaa mennä jalkaan ku varsi kiristää.
pikemminkin tekee niin, että tekee niitä sillon tällön jalkapäivänä, mulla on joskus tullut pohkeisiin ns.penikkatauti, tulee niin kipeeks pohkeet ettei pysty kunnolla käveleen jaa ei meinaa millään asettua, ja se johtuu just siitä, että ne on rasittunu liikaa.
Mites muuten reenaat jalkoja?? toivottavasti kyykkäät, jos et niin alappa kyykkäämään niin jo alkoi jalat kasvaan, syvältä kyykättäessä kehittää perzettä myöten jalat,ei mitään yleisurheilu kyykkyjä joissa vähän niiataan ja sitten puhistaan kun oli kova sarja, ja polvisiteet on ihan must juttu! - ehdottanut
KERRON kirjoitti:
No ehkä toi pohkeisiin keskittyminen ei paljoo kannata, kyykky, kävely ja ne naruhyppelyt ottaa niihin aivan tarpeeks, en näe mitään syytä siihen, että pohkeitten pitäs olla valtavat, paitsi tietysti jos ihan tosissaan kehonrakennusta ajattelee. en mäkään tosiaan juuri koskaan niitä tehnyt, ja kuitenkin mulla on aika kookkaat pohkeet, sellaset että kumisaapas ei meinaa mennä jalkaan ku varsi kiristää.
pikemminkin tekee niin, että tekee niitä sillon tällön jalkapäivänä, mulla on joskus tullut pohkeisiin ns.penikkatauti, tulee niin kipeeks pohkeet ettei pysty kunnolla käveleen jaa ei meinaa millään asettua, ja se johtuu just siitä, että ne on rasittunu liikaa.
Mites muuten reenaat jalkoja?? toivottavasti kyykkäät, jos et niin alappa kyykkäämään niin jo alkoi jalat kasvaan, syvältä kyykättäessä kehittää perzettä myöten jalat,ei mitään yleisurheilu kyykkyjä joissa vähän niiataan ja sitten puhistaan kun oli kova sarja, ja polvisiteet on ihan must juttu!Jos näkisit mun pohkeet, repeäisit... N A U R U U N !!! koska ei ole mitään pohkeita vaikka kuinka ja kauan olen niitä treenannut (20v!) Eli pohkeet jos mitkä on sellaiset kun luonto on sulle suonut ja mulle niitä ei ole suotu! Vaikka tekisin syväkyykkyä 6 päivää yhtäkyytiä ei pohkeet ole millänsäkään siis niissä ei huomaa yhtään mitään jälkeen päin, ne ei edes kipeydy! Ainoastaan kun aloitan taas hyppytreenit ne alussa kipeytyy mutta että ei kumisaappaat mahtuis... Voin sanoa että jos laitan mun kokoa Nokialaiset (47) niin en varmasti paljoa valehtele jos sanon että kummatkin pohkeet mahtuvat samaan saappaaseen, PISTE!
Ps. ..tuttaa itteänikin! - nuori 115 kg
Miten selkätuki auttaa? onko kokemuksia? Entä miten parantaa nopeutta?
- KERRON
nuori 115 kg kirjoitti:
Miten selkätuki auttaa? onko kokemuksia? Entä miten parantaa nopeutta?
Siis tarkoitatko vyötä vai jotain muuta tukee?
- nuori 115 kg
KERRON kirjoitti:
Siis tarkoitatko vyötä vai jotain muuta tukee?
Ihan normaali vyötä. Miten parantaa muuten nopeutta parhaiten,spurtteja lenkillä (100-200m)?
- KERRON
nuori 115 kg kirjoitti:
Ihan normaali vyötä. Miten parantaa muuten nopeutta parhaiten,spurtteja lenkillä (100-200m)?
Mihkä voimailija tarvii nopeutta?
Mää tekisin ainakin niin, että ottaisin pienehköillä painoilla kyykystä räjähtäviä nostoja eli ihan normaali lasku ja sitten alhaalta kunnon polkaisu ylös, ja tässä painojen pitää olla sellasia, että polvet ei huuda hoosiannaa eli ihan jotan 50-60kg.
ja sitten just siellä lenkillä on hyvä ottaa spurtteja jos tahtoo, mutta ehkä 200m on hiukka liian pitkä, meinaan että olet varmaan aika sippi kun revität 200m täyttä ja sitten se ei enää vastaa tarkoitusta. Myöskin erilaiset pallopelit on oikein kehittäviä siinä mielessä, että pysyy liikkuvuus hyvänä, määkin olen kyykännyt silloin nuorena poikana syvältä 255kg ja silti hyppäsin pituutta 5,5m ja tein spagaatit ja spiraalit mennen tullen, ja kuitenkin painoin jotain 100kg. eli ei tosiaan hidas ja kankee voimanostaja, niinhän jengi luulee, että riski mies on hidas ja kankee.
Sulla on asenne ihan kohdallaan, kun olet huomioinut noi juoksu ynnä muut aerobiset jutut. loppupeleissä fyysisellä kunnolla on helvetin suuri merkitys, vaikka ois kuinka kova nostamaan, mutta ei jaksas kunnolla 100m kävellä ni se on paska juttu se. määki pelasin lätkää ja futista aina kun reenasin aktiivisesti, ja tein kunnon juoksulenkkejä, ja kunto kun on kova niin puntin nostokin helpottaa huomattavasti
Vaikuttaa ystäväiseni siltä, että sulla on aika paljon toimintaa? - nuori 115 kg
KERRON kirjoitti:
Mihkä voimailija tarvii nopeutta?
Mää tekisin ainakin niin, että ottaisin pienehköillä painoilla kyykystä räjähtäviä nostoja eli ihan normaali lasku ja sitten alhaalta kunnon polkaisu ylös, ja tässä painojen pitää olla sellasia, että polvet ei huuda hoosiannaa eli ihan jotan 50-60kg.
ja sitten just siellä lenkillä on hyvä ottaa spurtteja jos tahtoo, mutta ehkä 200m on hiukka liian pitkä, meinaan että olet varmaan aika sippi kun revität 200m täyttä ja sitten se ei enää vastaa tarkoitusta. Myöskin erilaiset pallopelit on oikein kehittäviä siinä mielessä, että pysyy liikkuvuus hyvänä, määkin olen kyykännyt silloin nuorena poikana syvältä 255kg ja silti hyppäsin pituutta 5,5m ja tein spagaatit ja spiraalit mennen tullen, ja kuitenkin painoin jotain 100kg. eli ei tosiaan hidas ja kankee voimanostaja, niinhän jengi luulee, että riski mies on hidas ja kankee.
Sulla on asenne ihan kohdallaan, kun olet huomioinut noi juoksu ynnä muut aerobiset jutut. loppupeleissä fyysisellä kunnolla on helvetin suuri merkitys, vaikka ois kuinka kova nostamaan, mutta ei jaksas kunnolla 100m kävellä ni se on paska juttu se. määki pelasin lätkää ja futista aina kun reenasin aktiivisesti, ja tein kunnon juoksulenkkejä, ja kunto kun on kova niin puntin nostokin helpottaa huomattavasti
Vaikuttaa ystäväiseni siltä, että sulla on aika paljon toimintaa?Toi nopeusharjoittelu on varmasti juuri sopiva tarkoituksiini. Meinaan kesällä on kuulakisat joihin aion osallistua. Olin viime vuonna vuoden vanhemmissa toinen ja nyt aion olla kirkkaasti eka!
Siinähän on voima ja (lähtö)nopeus tärkeänä osana?
Joo pidän aerobista harjoittelu tärkeänä ja harjoittelen myös venytyksiä päivittäin 10-15 min!
Sama juttu mullakin kun olen 15 vuotta 115 kg ihmiset luulee et oon hidas ja kankee mutta kyllä ihmettelee kun saan suorilta jaloilta kämmenelt lattiaan ja juoksen 2000 m vähä päälle 10 min!
Onko kehitys hyvää kohtalaista vai huonoa jos hauikseen on tullut lihasta puolen vuoden aikana 3 cm? Ja penkki parantunut 20 kiloa?
Pitää kohta kokeilla myös penkki maxia. Harmi kun ei ole kunnon ohjaajaa neuvomaan oikeaa tekniikkaa,joskus pitää mennä salille jossa on tietävä henkilö auttamaan tässäkin! - KERRON
nuori 115 kg kirjoitti:
Toi nopeusharjoittelu on varmasti juuri sopiva tarkoituksiini. Meinaan kesällä on kuulakisat joihin aion osallistua. Olin viime vuonna vuoden vanhemmissa toinen ja nyt aion olla kirkkaasti eka!
Joo pidän aerobista harjoittelu tärkeänä ja harjoittelen myös venytyksiä päivittäin 10-15 min!
Sama juttu mullakin kun olen 15 vuotta 115 kg ihmiset luulee et oon hidas ja kankee mutta kyllä ihmettelee kun saan suorilta jaloilta kämmenelt lattiaan ja juoksen 2000 m vähä päälle 10 min!
Onko kehitys hyvää kohtalaista vai huonoa jos hauikseen on tullut lihasta puolen vuoden aikana 3 cm? Ja penkki parantunut 20 kiloa?
Pitää kohta kokeilla myös penkki maxia. Harmi kun ei ole kunnon ohjaajaa neuvomaan oikeaa tekniikkaa,joskus pitää mennä salille jossa on tietävä henkilö auttamaan tässäkin!Missä päin valtakuntaa sää asut?
Kehitys riippuu vähän siitä, että onko tuo puoli vuotta sitä aikaa kun aloitit reenin?? että olitko ennen sitä reenannu.
onhan haban kehitys ihan ok. ja penakin, mutta se ois voinut olla ehkä vielä vähän enemmänkin mutta ihan ok. se 20kg on kuitenki.
kun mainitsit ton kuulantyönnön niin se muuttaakin reeni juttuja!!
ei sun kannata sitten reenata ehkä 4-5 krt vk punttia, jos teet työntöreeniäkin kuitenkin jonkun kerran viikkoon,, ja sitten pitäää yksinkertaistaa reenejä aika pirusti, sarjat pitää lyhentää aika lyhyiksi ja räjähtävämmiksi, ei ole kuulantyönnöösä hyötyy jos pumppaat pitkää sarjaa ja maitohapposet pääsee jylläämään, meinaan mulla on yks kamu joka just reenas kuulaa ja kisaskin, niin ei penkissäkään tehnyt kun max. 3 sarjaa ja niitäkään ei ollut vallan monta ja muist. salilla kävi 3 krt vk ja ne reenit kesti max.1h
kuulassahan ei ole tärkeää saada tiukkaa lihaa vaan räjähtävää voimaa, tietysti riippuu nyt siittä että mikä sulla on pää harrastus, jos se on puntti niin onko sitten kuula sellainen sivutuote joka ei oo niin tärkee vai toiste päin?? koska kumpaankin ei voi panostaa täysillä jos meinaa olla hyvä taikka jopa paras!
ja jos etelä suomessa asut niin kyllä mä sulle penkki ja kyykkytekniikat opetan. - TAAS...
nuori 115 kg kirjoitti:
Toi nopeusharjoittelu on varmasti juuri sopiva tarkoituksiini. Meinaan kesällä on kuulakisat joihin aion osallistua. Olin viime vuonna vuoden vanhemmissa toinen ja nyt aion olla kirkkaasti eka!
Pitää kohta kokeilla myös penkki maxia. Harmi kun ei ole kunnon ohjaajaa neuvomaan oikeaa tekniikkaa,joskus pitää mennä salille jossa on tietävä henkilö auttamaan tässäkin!JOS on v aan se yks kuulakisa ni sitten teet niin ,että vaikka kuukautta taikka reilua niin kevennät reenit totaalisesti, jätät kaikki apuliikkeet melkein pois ja ne sarjat 1-3 toistoo ja vielä sellasilla painoilla, että paukkuja jää jäljelle, meinaan ei varmaan kulje kuula jos olet reenannut bodaus tyylillä puoli vuotta ja lähet sitten kylmiltään työntään, kunnolla paikat irti ja nopeus kohilleen ni sitt pallo lentää. jotain 3 kertaa viikkoon siellä puntilla ja ne reenit vois sisältää 1 penkki, 2 kyykkyä ja 3 selkäpuolta. kisan jälkeen taas paluu tavanomaiseen reeniin jos se kuula tosiaan on vaan kerran vuodessa?
- nuori 115 kg
TAAS... kirjoitti:
JOS on v aan se yks kuulakisa ni sitten teet niin ,että vaikka kuukautta taikka reilua niin kevennät reenit totaalisesti, jätät kaikki apuliikkeet melkein pois ja ne sarjat 1-3 toistoo ja vielä sellasilla painoilla, että paukkuja jää jäljelle, meinaan ei varmaan kulje kuula jos olet reenannut bodaus tyylillä puoli vuotta ja lähet sitten kylmiltään työntään, kunnolla paikat irti ja nopeus kohilleen ni sitt pallo lentää. jotain 3 kertaa viikkoon siellä puntilla ja ne reenit vois sisältää 1 penkki, 2 kyykkyä ja 3 selkäpuolta. kisan jälkeen taas paluu tavanomaiseen reeniin jos se kuula tosiaan on vaan kerran vuodessa?
Joo ne on kerran vuodessa ja lähinnä huvin vuoksi osallistun että näkee miten pärjää siinäkin!
Joo otan tän kuun loppuun vähän kevyemmin ja enskuun sitten totaalisesti. Enskuussa sitten vaan harjoitellaan sitä räjähtävää voimaa.
Oishan se helvetin kiva näyttää vuoden vanhemmille että täältä tullaan! viimeks yllätin tosiaan aika hyvin sijoittumalla toiseksi..
Kerrohan tääkin kun kokemusta on , että miten kun kaveriporukassa pidetään aina joskus ( pari-kolme kertaa puolessa vuodessa) "kisoja" keskenämme.
Eli millon mitäkin.. Penkkiä,mavea,kyykkyy.. joskus ihan yleisurheilulajejakin kokeillaan, että miten voi parhaiten valmistautua siihen?
jättääkö reenit kokonaa väliin pari päivää ennen kisaa vai ottaako kevyemmin mutta silti treenaa vaiko ihan normaalisti loppuun asti? - TAAS,,,
nuori 115 kg kirjoitti:
Joo ne on kerran vuodessa ja lähinnä huvin vuoksi osallistun että näkee miten pärjää siinäkin!
Joo otan tän kuun loppuun vähän kevyemmin ja enskuun sitten totaalisesti. Enskuussa sitten vaan harjoitellaan sitä räjähtävää voimaa.
Oishan se helvetin kiva näyttää vuoden vanhemmille että täältä tullaan! viimeks yllätin tosiaan aika hyvin sijoittumalla toiseksi..
Kerrohan tääkin kun kokemusta on , että miten kun kaveriporukassa pidetään aina joskus ( pari-kolme kertaa puolessa vuodessa) "kisoja" keskenämme.
Eli millon mitäkin.. Penkkiä,mavea,kyykkyy.. joskus ihan yleisurheilulajejakin kokeillaan, että miten voi parhaiten valmistautua siihen?
jättääkö reenit kokonaa väliin pari päivää ennen kisaa vai ottaako kevyemmin mutta silti treenaa vaiko ihan normaalisti loppuun asti?Ehkä siinä kannattaa vaikka pari päivää jättää kokonaan reenaamatta, taikka ainakin 1.
vaikka viikko ennen "kisoja" tai 2viikkoo niin keventää reenit esim. niin, että käyt ihan vaan tekemässä just sellasia räjähtäviä voimaharjoituksia, ei tosiaan mtään pumppisarjaa jossa ne hapot alkaa jytään,
voi vaikka kokeilla ihan enkkaa jos tuntuu että paukkuja löytyy, mutta lähtökohta kuitenkin niin että voimia jäis seuraavaan reeniin. ennen sitä h-hetkee lihasten pitäs olla ns. irti ja herkät eikä tukossa ja kipeet.
ja jos te teette sen kisan yhtenä päivänä kuten oletan nniin sun kannattaa tehdä ne kaikki samana päivänä siis kyykky, penkki ja veto ja tossa järkässähän ne kuuluu tehdäkin jos ollaan tarkkoja, otat vaikka samaan tyyliin kuin kisoissa tehdään, eli lämmittelet normista ja otat jokaisetsa liikkeestä ne 3 nostoo, ja et kuitenkaan ota kaikkea paukkuja irti vaan jätät sen n-30% käyttämättä voimista ja sitten sä saat hyvän tuntuman nostoihin ja tiedät että ainakaan tekniikka ei petä!
Jos kyykky ois 150kg ni vaikka niin, että 90kg, 110kg ja vika 120-130kg ja jätät siihen sen ja muissa liikkeiss' samat tyylit ja vaikka niin että 5-7 päivää enen "kisaa"otat just tälläsen reenin ja kisaa edeltävänä päivänä korkeintaan tsngolla mietit liikerataa
tarkoitus olis niin, että kisa päivänä oisit kuin kiimainen minkki joka näkee naaraan , elikkä paikat on herkässä ja fiilis taivaassa!
tota kuulajuttuu ennen ei varmaan kantsi kun pari viikkoo ennen keventää punttireenit ja jättää kaikki apuliikkeet pois ja ottaa vaan niitä perusliikkeitä ja kuulareenejä, sää huomaat kyllä kuinka irtonaisuutta tulee hetkessä kun kevennät punttireenit ja otat tekniikka harjotuksia. - KEERON
nuori 115 kg kirjoitti:
jättääkö reenit kokonaa väliin pari päivää ennen kisaa vai ottaako kevyemmin mutta silti treenaa vaiko ihan normaalisti loppuun asti?Oletko sää muuten saanut apua näistä mun jutuista taikka kokeillut niitä kertomiani juttuja.
- nuori 115 kg
KEERON kirjoitti:
Oletko sää muuten saanut apua näistä mun jutuista taikka kokeillut niitä kertomiani juttuja.
Juu laitoit mulle alussa tän
Mulla on 15v kokemus reeneistä ja itse olen
parhaaksi havainnut sen perinteisen tyylin, että joka lihasryhmä 1 krt vk eli vaikka näin:
1pv: penkki, rinnat, ojentajat
2pv:jalat
3pv:lepo
4pv:olkapäät ja hauis
5pv:selkäliikkeet taljassa ja maastaveto HUOM: maastaveto vain 2vk välein.
niin toi on ainakin nyt menossa enkä varmaan pois vaihdakkaan. Noi äskeset vinkit auttavat varmasti myös parempiin tuloksiin! Kyllä kaikki luen tarkasti ja oppia otan! - Nimetön
nuori 115 kg kirjoitti:
jättääkö reenit kokonaa väliin pari päivää ennen kisaa vai ottaako kevyemmin mutta silti treenaa vaiko ihan normaalisti loppuun asti?JUUPS
- mmämämä
nuori 115 kg kirjoitti:
Kerrohan kanssa jos tiedät miten kuntoa voi kohentaa. Onko vain kävely hölkkä riittävä 6 kertaa viikossa vai siinä välissä jotain nopeusharjoittelujakin? Ja onko pohkeitten kasvamiseen jotain hyvää harjoittelu muotoja ilman laitteita koska salilla jossa käyn ei ole minkäännäkösiä laitteita pohkeille! tiedän kyllä et niitä on, mutta eipä ole tuolla!Pohkeita voi treenata helposti menemällä istuen penkille, laittamalla esim. lankku päkiöitten (varpaitten taive osa) alle ja laittamalla käsipainot polvien päälle ja ei muuta kun pumppaamaan! 20 toistoo on hyvä ja muutama/pari sarjaa kerran viikossa :) ja kyllä muuten tuntuu!
- HÖHÖÖ
ONKO KETJUN ALOTTAJA VIELÄ OLEMASSA??????????? T. SE KETÄ VINKKEJÄ KERTOI
- nuori 115 kg
Joo kyllä olen,ahkerasti treenaillu. Aika hyvin toimii,en enää ole 115 kg ,painoa kertyny lisää suht runsaasti ja vyötärö pysynyt samassa! eli iso kiitos!
Tästä eteenpäin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707