Itse aloitin viikko sitten näiden minipillereiden syönnin ja minulla olisi pitänyt alkaa keskiviikkona menkat, mutta ne alkoivatkin vasta perjantaina. Ehdin jo iloita että menkat olisivat poissa.
Siis, kuinka nopeasti teillä näkyi noiden pillereiden vaikutus siinä että menkat loppuivat? Mietin vain että onko minulla vielä mahdollisuuksia päästä niistä eroon.
Siis, kuinka nopeasti teillä näkyi noiden pillereiden vaikutus siinä että menkat loppuivat? Mietin vain että onko minulla vielä mahdollisuuksia päästä niistä eroon.
Vastaukset 17
Vanhimmat
ei ole menkkoja, ei kellään. Tyhjennysvuotoa sen sijaan on, kellä on, kellä ei.
Laita tuohon ylös hakuun tuo pillerimerkki, lue vanhoja viestejä
vuodon ensimmäisenä päivänä? Vai milloin? Aloitit viikko sitten....
Aloititko ne kesken kierron? Ei muuten, mutta e-teho on sitten mitä on, lue lisäehkäisyn tarve-kohta
suoraan yhdistelmäpilleriliuskan loputtua, eli ilman taukoa pillerien ottamisessa, kuten ohjeessa ja lääkärissä neuvottiin. En tiedä miksi täällä aina puhutaan, että ne pitäisi aloittaa silloin kun menkat alkavat, mulla kun taukoviikko alkoi aina maanantaina mutta menkat silti alkoivat vasta keskiviikkona.
Niin ja aiempaan vastaukseen, niin no en tiedä mitä se kuukausittainen vuoto sulla on mutta mulla ne on menkat. Ei tarvitse olla näsäviisas, tiedän kyllä että sitä voidaan myös tyhjennysvuodoksi kutsua (tosin sitä minipillereiden kohdalla ei ole).
Eli jos nyt joku voisi vielä vastata kysymykseeni. Eli milloin vuoto lakkasi teillä joilla se loppui näiden cerazettejen vaikutuksesta?
Tietenkin ne pillerit pitää aloittaa menkkojen ekana päivänä, jos aloittaa ne ENSIMMÄISTÄ kertaa. Sinä et aloittanut, koska vaihdoit merkkiä. Silloin toimitaan toisin, kuten ohje ja lääkäri neuvoo.
Et sanonut tuossa ekassa viestissä, että olit vaihtanut merkkiä, joten ihan oikeutetusti täällä ihmetellään, miksi olet aloittanut pillerit "väärin". Oletus on kuitenkin, että aloitit pillerit ensimmäistä kertaa, kun et toisin maininnut.
että jokainen osaa lukea ohjeet ja kuunnella lääkärin ohjeet myös kun sen reseptin saa kouraansa. Se että vaihdoin pillereitä ei mielestäni mitenkään liittynyt kysymykseeni, niin siksi en sitä maininnut.
Ja olisi kiva, jos myös varsinaiseen kysymykseeni vastattaisiin, eikä kaikkeen muuhun epäolennaiseen tartuttaisi. Tiedän ettei kysymykseeni ole varmastikaan yhtä vastausta mutta olisi kiva tietää joitain arvioita:)
Vastasinkin vain siihen, kun kysyit, että miksi käsketään aloittaa vuodon ekana päivänä ja ihmettelit, miksi edes kysellään sinulta koska pillerit aloitit. Ihan perusteltua minusta varmistaa kysymyksellä, että oletko aloittanut pillerit oikein, koska mistään ei käynyt selville, että olet merkkiä vaihtanut. Sinun parastasihan tuossa vaan joku ajatteli kysymällä asiasta.
Ei tarvii vetää hernettä nenään, jos joku kysyy sinulta omaan hyvinvointiisi liittyviä tarkentavia kysymyksiä. Kun katselet vähän tätä palstaa ja kysymysten tasoa, niin huomaat, että jokainen ei todellakaan osaa lukea ohjeita eikä kuunnella lääkärin ohjeita. Tämän palstan kysymysten tason perusteella on ihan perusteltua olettaa, että ihmiset ovat täysiä tumpeloita pillereiden kanssa. Valitettavaa tietysti niille, joilla pelaa omakin pää ja ymmärtävät lukea ohjeita.
Varsinaiseen kysymykseesi ei itsellänikään ole vastausta, koske ei ole kokemusta ko. pillerimerkistä. Satuinpa vaan lukaisemaan keskustelun silti läpi ja vastaamaan jatkokysymyksiin, jotka eivät enää liittyneet siihen alkuperäiseen kysymykseen.
kiitos sitten huolenpidostasi. Täällä on vain niin yleistä että otetaan kantaa kaikkeen muuhun kuin itse asiaan, myös epäasiallisesti, sen sijasta että vastattaisiin itse kysymykseen tai askarruttavaan asiaan (jos osataan siis).
Tulivat muutama päivä pillereiden Cerazetten syönnin aloitettuani. Kestivät sen normaalin viitisen päivää, kuin minulla yleensäkin (vaihdoin myös e-pillereistä suoraan minipillereihin).
Kuukauden puolitoista syötyäni ei enää menkkoja ole näkynyt ollenkaan.
Minipilleritkin ovat ehkäisypillereitä. Tarkoitit varmaankin, että vaihdoit yhdistelmäehkäisypillereistä minipillereihin.
Ainakin yksi rohkaiseva kokemus:) Kiitos että jaoit sen.
Hei, en malta olla korjaamatta ihan vähän... Tuolla aiemmassa keskustelussa sanoit, että sinulla on kuukautiset, joita voidaan tyhjennysvuodoksikin kutsua. Ihan virallisesti se ei ole niin, koska E-pillereitä käyttävillä sitä vuotoa tosiaan kutsutaan tyhjennysvuodoksi. Kuukautiset on silloin, kun tapahtuu ovulaatio, pillereiden kanssa sitä ei tapahdu. Sen sijaan kohdun limakalvon kasvu aiheuttaa sen, että silloin tällöin on hyvä pitää tyhjennysvuoto. Tämä ei ole tarkoitettu näsäviisaudeksi, ajattelin vain korjata. :)
no sitä en ole kyllä tullut ajatelleeksi, lääkärikin on niitä menkoiksi kutsunut tossa yhteydessä. Mutta hyvä tietää, vaikka kyllä jatkossakin menkoiksi niitä kutsuisin:)
Joo, aika monethan niitä menkoiksi kutsuu. Ehkä siinä on se, että kuukautisiksi ajatellaan vuoto, jota edeltää ovulaatio ja joka itsekseen tulee kuukausittain, kun taas tuo tyhjennysvuoto on sellainen, mikä tulee vähän keinotekoisesti hormonien takia. Joskus kysymyksiin liittyen tulee väärinkäsityksiä jos joku ei mainitse käyttävänsä pillereitä ja sitten puhuu menkoista. Silloin vaikuttaa siltä, että kyseinen henkilö ei käytä hormonaalista ehkäisyä. Mutta tämä ei siis koskenut sinun kysymystäsi. :)
Mulla loppui heti kun alkoi menkat ja aloitin syömään pillereitä niin ne menkat siis tuli mutta sen jälkeen ei ole tullut. Tästä on aikaa 8kk.
Haloo.
Minipillereiden käyttäjillä on kaikkein eniten ongelmia vuotojen kanssa. Itse opiskelen alaa ja luin juuri, että 35 % on tyytymätön minipillereihin ja just Cerazetteen.
Olen vaihtamassa yasminesta näihin minipillereihin viikon päästä. Pitää kuulema aloittaa vuodon ekana päivänä. Milloin alan odottelemaan menkkoja ettei tarvitse jatkuvaan kävellä se housussa =) Onko muilla kokemusta yasminesta siirtymisestä tähän merkkiin. Itsellä monen vuoden käyttö takana.
joo olen käyttänyt 1½ vuotta cerazettea ja aluksi vuoto muuttui erittäin epäsäännölliseksi ja runsaaksi, nyt viime lokakuun jälkeen menkoissa ei oo sit ollu taukoa ollenkaan vaan olen puoli vuotta vuotanut koko ajan. Gynellä kävin ja hemoglobiini ihmeenä alhaalla ja nyt yritetäänkin miettiä parempaa ehkäisykeinoa. mun gyne myös sanonut että suomessa tuntuu kaikilla olevan kamalat sivuvaikutukset cerazettesta.