Bikinit ja rintaliivit

14- vuotiaalle

Olen jo yli 14 enkä vieläkään käytä rintaliivejä. Minulla on vielä todella pienet rinnat (erotus n. 9cm) enkä tiedä tarvitsisinko liivejä. Juostessa (varsinkin jokin vähemmän tukeva toppi päällä) tunnen kyllä kuinka rinnat liikkuu.
Mikä on siis mielipiteenne että onko rintaliivien käyttö ajankohtaista? Ja onko edes olemassa kokoja näin pienille rinnoille?

Toinen kysymys on että onko bikinejä niin pienille rinnoille ja pysyvätkö ne edes päällä?

En halua olla topilla julkisesti kun nännit voivat näkyä topin alta, eikä se olisi mukavaa.. Muutenkaan en halua olla topilla kun kaikki muut luokkalaiseni käyttävät jo rintaliivejä.

Voisitteko antaa asiallisia vastauksia, kiitos! :)

12

2404

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaisi

jo ruveta käyttämään rintsikoita. Itse muistan ainakin, että oli mukavampaakin olla rintsikat päällä kuin ilman tuossa vaiheessa, kun rinnat ovat arat. Liivit tukevat mukavasti. Kyllä varmasti löytyy kokoja, AA tai A sopii varmaankin. Menet vain vaikka Lindexiin, KappAhliin, Seppälään tai H&M:n ja kokeilet siellä. Kannattaa ottaa asiasta tietävä kaveri/äiti mukaan, jotta tulee sitten oikea koko ympärysmitankin puolesta.
      Bikineissä varmaan yleisimmät ns. lappubikinit sopivat, käyvät vaikka rinnattomallekin.

• No mitä sitten?

Miehethän tykkäävät nöpöttävistä nänneistä :)

• oiskohan noin

Varmaan tosi jees, että miehet kattelee 14-vuotiaan nännejä. Juu-up, ei.

• jossain
        oiskohan noin kirjoitti:

tutkimuksessa kyllä luki että jopa vasta kakskytvuotiaalle ekat liivit. Mainittiin että jos käyttää liian aikaisin niin ei tule sitä luonnollista kimmoisuutta jos liian tukevat liivit ja sitten vanhempana voi vaarana alkaa roikkumaan. Joten etsi jostain tämä artikkeli, olisko ollut iltalehdessä ja sitten mieti tarvitko kuitenkaan vielä liivejä jos haluat kiinteät rinnat pitää pitempään !

• on kyllä ihan puppua
        jossain kirjoitti:

tutkimuksessa kyllä luki että jopa vasta kakskytvuotiaalle ekat liivit. Mainittiin että jos käyttää liian aikaisin niin ei tule sitä luonnollista kimmoisuutta jos liian tukevat liivit ja sitten vanhempana voi vaarana alkaa roikkumaan. Joten etsi jostain tämä artikkeli, olisko ollut iltalehdessä ja sitten mieti tarvitko kuitenkaan vielä liivejä jos haluat kiinteät rinnat pitää pitempään !

Uskon kyllä, että aiheesta on lehtijuttu, mutta itse pohjaan tietoni kyllä kokemukseen ja totean että hyvä liivejä on alkaa ajoissa käyttää. Itse en kehdannut nuorena liivejä käyttää kun olin kehityksessä aikaisessa ja kukaan muu ei silloin käyttänyt vielä niitä. Monesti olen harmitellut kun olin niin tyhmä. Nyt tuloksena on rinnat, jotka osoittavat alaspäin ja sellaiset ne alkoivat olla jo yläasteiässä (ikää nyt 40v). Olisi pitänyt heti kun rinnat alkoivat kasvaa, niin alkaa käyttää liivejä, niin ehkä jonkinlainen kimmoisuus olisi säilynyt.

• Kattele jos ne ei ole
        oiskohan noin kirjoitti:

Huomiota herättävän agressiiviset,ja "esille pano" sen mukaista.
        Hyvää Pääsiäistä!

• ei nyt ihan

ällöttävää se on jos nännit paistaa läpi!!:\

• mursu5
        jossain kirjoitti:

Tuo on vanha juttu ja ei ole edes totta! Itse olen kohta 12 ja käytän jo kaarituellisia, koska muuten rinnat paistavat läpi! Käyttäkää vaan siinä vaiheessa, mikä itestä tuntuu parhaimmalta! :D

• titta^

Suosittelen että alat käyttää rintaliivejä. Kaupoista löytyy aa-kokokin, niin voit käyttää toppia häpeilemättä.:)

• alustoppia

Hei! Jos rintaliivien käytön aloittamiselle ei ole juuri muuta syytä kuin tunne, että sinun iässäsi niitä pitäisi alkaa käyttää, niin kokeile alustoppia. Sellainenkin häivyttää nännien näkyvyyttä vaatteiden alta. Turha hankkia kaaritukia sun muita, jos ei ole juuri mitään tuettavaa.

• Kokenut näissä ongelmissa.

Oon 13 ja mullakin oli vähen aikaa sitten sama tilanne rinnat* näkyi sillai topin läpi.
      Ratkaisuksi keksein Seppälän lasten osastolta olevat rintaliivit :DEipähän ainaka näy nännit läpi ...
      Paitsi niis on yks vika:Paidan läpi näkyy sellaset viivat :(Auttaa kun käyttää 2 paitaa päällekkäin :D

*ei mulla kyl mitään rintoja oo enemmänki myhkyrät :D:D

• Tissineiti

Mun mielestä tuo 9cm erotus ei edes ole kovin pieni. Älä nyt ainakaan vaan missään nimessä sorru siihen, että menet yksin kauppaan ja ostat jotkut 80AA-liivit, joissa on liian iso ympärys. Jos olet hoikka, niin on todella epätodennäköistä, että tarvitset yhtään isomman kuin 70-ympäryksen, joka sekin tosin saattaa olla liian iso.

Tästä nyt on ollut erilaisia mielipiteitä, mutta mun mielestä myös ensiliivejä hankittaessa olisi hyvä mennä alusvaateliikkeeseen, ellei sitten ole äitiä tai siskoja avustamassa jotka ymmärtävät liivien kokojen päälle. Valitettavasti aika harvoin tilanne tuntuu olevan se, koska veikkaan että 80% suomalaisnaisista käyttää vääränkokoisia liivejä, ja heistä varmaan yli 90%:lla on liian iso ympärys liian pieni kuppi. Äidit sitten siirtävät perinteenä tuon mallin tyttärilleen, ellei kukaan hyvä liivimyyjä pääse sitä missään vaiheessa katkaisemaan. Liiviliikkeissä myydään kyllä myös kaarituettomia liivejä, jotka mielestäni sopivat parhaiten teineille, ja jos ei myydäkään niin ainakin saadaan se koko katsottua oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2749
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2537
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2258
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1861
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1535
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1528
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1463
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1148
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      23