Vastauksia,kiitos!
Sisällönanalyysissä litterointi kirjallisista,saaduista vastauksista?
23
620
Vastaukset
- Nysänderos
Litterointi puhtaaksikirjoittamista esim.haastattelunauhoista.Samaa kirjoitetusta materiaalista?
- on olemassa
kirjoja ihan erikseenkin. Ylipäätään tutkimusmenetelmäkirjallisuutta on runsain mitoin. Niistä vain etsimään, taatusti löytyy.
- Ystävätär pulassa
Mutta onko ketään,joka osaisi kertoa rautalankaversion ko.aiheesta ystävälleni?
- käsitykseni mukaan...
Sulla on väärä palsta. Oletan, että kenties varmaan(?) tältäkin foorumilta löytyisi parempia paikkoja kysyä. Sanon ihan vain siksi, koska saattaisit joltakin muulta palstalta kysymällä saada parempia vastauksia.
- Nysänderos
Tuolla perusteella tämä voisi olla oikea palsta?
- .......
sisällönanalyysi (litterointi tuossa on vähän turha sana tässä tapauksessa)
- Ystävätär pulassa
Mielestäni se on myös turha sana,siis litterointi,tässä tapauksessaa.Mutta ystävätär väittää tiukkaan,että opinnäytetyön ohjaaja vaatii litterointia sisällönanalyysiin,joka tehty kirjallisten vastausten perusteella.
- .......
Ystävätär pulassa kirjoitti:
Mielestäni se on myös turha sana,siis litterointi,tässä tapauksessaa.Mutta ystävätär väittää tiukkaan,että opinnäytetyön ohjaaja vaatii litterointia sisällönanalyysiin,joka tehty kirjallisten vastausten perusteella.
puolestaan voi vaatia, että hän selittää tarkemmin mitä hän vaatii. Ovatko vastaajat vastanneet käsin kirjoittaen? Yksi mahdollisuus on, että litterointi tässä tarkoittaisi enemmän tai vähemmän epäselvien räpellysten puhtaaksikirjoittamista.
- Ystävätär pulassa
....... kirjoitti:
puolestaan voi vaatia, että hän selittää tarkemmin mitä hän vaatii. Ovatko vastaajat vastanneet käsin kirjoittaen? Yksi mahdollisuus on, että litterointi tässä tarkoittaisi enemmän tai vähemmän epäselvien räpellysten puhtaaksikirjoittamista.
Miten litteroinnin pitää näkyä lopullisessa versiossa?Ei kai sinne tule mukaan kaikki saadut vastaukset puhtaaksikirjoitettuina versioina?
- .......
Miten litteroinnin pitää näkyä lopullisessa versiossa?Ei kai sinne tule mukaan kaikki saadut vastaukset puhtaaksikirjoitettuina versioina?
litterointi näkyy (paitsi tietona lähdeluettelossa, että litterointi on olemassa mikäli joku siihen haluaa tutustua) esimerkiksi siten, että poimitaan suoria lainauksia sopiviin kohtiin tukemaan tai valaisemaan omaa analyysia. Nämä sitaatit saattavat sikäli poiketa alkuperäisistä vastauksista, että litteroinnissa on voitu korjata vastaajien tekemiä kirjoitus- ja kielioppivirheitä (jos ne ovat epäolennaisia tutkielman kannalta).
Kyseisessä opinnäytetyössä ohjaaja varmastikin haluaa litteroinnin tehtäväksi periaatteellisesta syystä, jotta hän näkee että opiskelija ymmärtää litterointiin liittyviä juttuja (esimerkiksi kertoo, mikä litterointitarkkuus on valittu).
Litteroinnista enemmän vaikkapa tuolla:
http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/kvali/L7_2_1.html
(Ohjaajalta saa oikeat neuvot varsinkin menetelmäpulmissa, kunhan ottaa ensin itse sen verran asioista selvää, että osaa kysyä järkeviä kysymyksiä. Ymmärrän hyvin, miksi moni ohjaaja tuskastuu laiskuuttaan avuttomien opiskelijoiden kanssa.) - .......
....... kirjoitti:
litterointi näkyy (paitsi tietona lähdeluettelossa, että litterointi on olemassa mikäli joku siihen haluaa tutustua) esimerkiksi siten, että poimitaan suoria lainauksia sopiviin kohtiin tukemaan tai valaisemaan omaa analyysia. Nämä sitaatit saattavat sikäli poiketa alkuperäisistä vastauksista, että litteroinnissa on voitu korjata vastaajien tekemiä kirjoitus- ja kielioppivirheitä (jos ne ovat epäolennaisia tutkielman kannalta).
Kyseisessä opinnäytetyössä ohjaaja varmastikin haluaa litteroinnin tehtäväksi periaatteellisesta syystä, jotta hän näkee että opiskelija ymmärtää litterointiin liittyviä juttuja (esimerkiksi kertoo, mikä litterointitarkkuus on valittu).
(Ohjaajalta saa oikeat neuvot varsinkin menetelmäpulmissa, kunhan ottaa ensin itse sen verran asioista selvää, että osaa kysyä järkeviä kysymyksiä. Ymmärrän hyvin, miksi moni ohjaaja tuskastuu laiskuuttaan avuttomien opiskelijoiden kanssa.)pahoittelen lopun tarpeetonta saarnaa (sulkeissa).
- Ystävätär pulassa
....... kirjoitti:
(Ohjaajalta saa oikeat neuvot varsinkin menetelmäpulmissa, kunhan ottaa ensin itse sen verran asioista selvää, että osaa kysyä järkeviä kysymyksiä. Ymmärrän hyvin, miksi moni ohjaaja tuskastuu laiskuuttaan avuttomien opiskelijoiden kanssa.)Juuri tässä tuli se vastaus,jota en osannut itse antaa!
- Roosakissa ilmottautuu
....... kirjoitti:
(Ohjaajalta saa oikeat neuvot varsinkin menetelmäpulmissa, kunhan ottaa ensin itse sen verran asioista selvää, että osaa kysyä järkeviä kysymyksiä. Ymmärrän hyvin, miksi moni ohjaaja tuskastuu laiskuuttaan avuttomien opiskelijoiden kanssa.)Olen siis se kyseisen tutkimustyön tekijä. Analyysitapa on sisällönanalyysi. Vastaajat ovat kirjoittaneet kokemuksistaan esseekirjoitelman tekstinkäsittelyohjelmalla. Työssäni olen lainannut osia heidän tekstistään, olen googlettanut tuon "litteroinnin" ja eikös se juuri sitä tarkoita??? Ohjaaja väittää että en ole pahus soikoon litteroinut (inhoan koko sanaa). Vedän tästä sen johtopäätöksen, että ohjaajani ei ole lukenut työtäni ollenkaan. Vai onko kellään vielä hyviä ajatuksia? Auttakaa!
- ......
Roosakissa ilmottautuu kirjoitti:
Olen siis se kyseisen tutkimustyön tekijä. Analyysitapa on sisällönanalyysi. Vastaajat ovat kirjoittaneet kokemuksistaan esseekirjoitelman tekstinkäsittelyohjelmalla. Työssäni olen lainannut osia heidän tekstistään, olen googlettanut tuon "litteroinnin" ja eikös se juuri sitä tarkoita??? Ohjaaja väittää että en ole pahus soikoon litteroinut (inhoan koko sanaa). Vedän tästä sen johtopäätöksen, että ohjaajani ei ole lukenut työtäni ollenkaan. Vai onko kellään vielä hyviä ajatuksia? Auttakaa!
on se, joka saa palkkaa ohjaamisesta (muun työn ohessa), joten edelleen suosittelen kysymään häneltä mitä ihmettä hän mahtaa tarkoittaa.
Tuleeko alussa tarpeeksi selvästi esille se, että aineisto on tekstipohjaista, eikä viitata epämääräisesti kyselyyn tai varsinkaan haastatteluun? Onko vastaukset koottu yhteen (yhdeksi tiedostoksi) siten, että ne voitaisiin periaatteessa vaikkapa julkaista netissä? - Nysänderos
Roosakissa ilmottautuu kirjoitti:
Olen siis se kyseisen tutkimustyön tekijä. Analyysitapa on sisällönanalyysi. Vastaajat ovat kirjoittaneet kokemuksistaan esseekirjoitelman tekstinkäsittelyohjelmalla. Työssäni olen lainannut osia heidän tekstistään, olen googlettanut tuon "litteroinnin" ja eikös se juuri sitä tarkoita??? Ohjaaja väittää että en ole pahus soikoon litteroinut (inhoan koko sanaa). Vedän tästä sen johtopäätöksen, että ohjaajani ei ole lukenut työtäni ollenkaan. Vai onko kellään vielä hyviä ajatuksia? Auttakaa!
Rentoudu tai tuo stressi tarttuu kohta minuunkin!
- Nysänderos
Nysänderos kirjoitti:
Rentoudu tai tuo stressi tarttuu kohta minuunkin!
Soita illalla.
- Ystävätär pulassa
Ovatko saadut vastaukset helpottaneet tuskaasi?
(Rosa-kissa=sisällönanalyysin tekijä) - materiaalia
ei tarvi ääliö litteroida enää :-)))))))))))))))
- Ystävätär pulassa
Olen samaa mieltä kanssasi,mutta ystävättäreni väitti toista,siksi kysymykset.
- selville
Olen samaa mieltä kanssasi,mutta ystävättäreni väitti toista,siksi kysymykset.
joten olen ed. samaa mieltä
- random_N
Itselleni uusi ilmais on tuo käyttämäsi, mutta jos arvata pitää niin veikkaan seuraavaa:
ohjaaja haluaa, että kamusi esittää primäärin aineistonsa sellaisessa muodossa, että se välittyy myös esim työn nettiversiossa tekstinä. Siis että se on tallessa työssä ihan normitekstinä, ei esim skannattuina sivuina.
Mutta ainoa oikea etenemistapa on kysyä ohjaajalta.- Ystävätär pulassa
Vastaus vie taas ystäväni lopputyötä eteenpäin!
- kysykää
Vastaus vie taas ystäväni lopputyötä eteenpäin!
nyt herttinen aika siltä ohjaajalta!
Teidän... en sano mitä... voi olla, että ko. hlö on kuullut ja tujunnut koko homman ensinnäkin väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 522017
- 621932
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p121475- 611281
- 501239
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41845Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118707Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit88707Sotekeskus
Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit33678- 40643