Mitäs jos ei ole nännejä ollenkaan?

mirkku17.

On vaan nännipihat ja reijät,ei siis koskaan nipukoita,ja kyse on naisesta. Onko kellään samanlaisia/outoako? Muuten isot ja muodokkaat rinnat.

12

5008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr. Asiantuntija

Mukava, kun internet mahdollistaa nykyään tällaisten asioiden helpon pohtimisen anonyymisti.

Tila, jossa naisella ei ole nännejä on siinä mielessä normaalia, että siinä ei ole mitään vaarallista. Sitä kutsutaan "inverted nipple" eli sisäänpäinkääntynyt nänni.

Yleensä nänni kuitenkin nousee jonkin verran esiin, kun se jäykistyy esim. kylmässä tai kosketeltaessa. Käänteinen nänni on korjattavissa tarvittaessa leikkauksella, joita mm. plastiikkakirurgit tekevät.

Kysy asiaa gynekologilta tai lääkäriltä, kun seuraavan kerran käyt. Asiassa ei ainakaan ole mitään hävettävää tai epänormaalia!

Wikipedia kertoo:

http://en.wikipedia.org/wiki/Inverted_nipple

Oma mielipiteeni: Minulla on olut tyttöystävä, jolla oli sisäänpäinkääntyneet nännit. Minusta ne olivat nätit ja jollain tapaa seksikkäät.

• Siis kun mä olen niin häven...

etten enään vuosiin ole käynnyt yleisissä saunoissa,ym.. Tahdon todellakin leikkauttaa nämä, korvaako sen kela/ym.. Asia todella vaikeuttaa elämää,sillä mulla ei oikeasti ole YHTÄÄN nännejä missään tilanteessa.

• Dr. Asiantuntija
        Siis kun mä olen niin häven... kirjoitti:

etten enään vuosiin ole käynnyt yleisissä saunoissa,ym.. Tahdon todellakin leikkauttaa nämä, korvaako sen kela/ym.. Asia todella vaikeuttaa elämää,sillä mulla ei oikeasti ole YHTÄÄN nännejä missään tilanteessa.

Kiva kuulla, että olosi on nyt helpottunut.

Valitettavasti en tiedä suoralta kädeltä korvaako Kela hoitoa. Yleensä, jos toimenpide tehdään vain ulkonäöllisistä syistä, niin Kela ei korvaa toimenpidettä. Jos hoito kuitenkin tarvitaan jostain "oikeasta syystä", niin silloin Kela yleensä korvaa. Tällainen "todellinen tarve" voisi joissain tapauksissa tulla kyseeseen vaikkapa lapsen imettämiseen liittyvässä tilanteessa, jos nänni ei tule esiin.

Julkisella puolella tehtynä toimenpide tulisi sinulle halvimmaksi. Ainut tapa päästä hoitoon on kääntyä yleislääkärin puoleen ja saada lähete. Suosittelen varaamaan ajan asuinalueesi terveysasemalle tai jos olet opiskelija, niin sitten kouluterveudenhoitajalle tms. Kannattaa mainita siellä kokemasi nykytilan suuri haitta sekä se, että mahdolisesti tulevaisuudessa voi tulla ongelmia esim. imettämisen yhteydessä. He tietävät, onko sinun tilanteesi julkisella puolella hoidettavissa vai joudutko kääntymään yksityissektorille ja korvaako Kela hoitoa sinun tapauksessasi.

Yksityisellä leikkaus tietenkin onnistuu, mutta sen joutuu maksamaan itse. Jotain Kela saattaa silti korvata. Olen itse hoidattanut yksityisellä puolella kosmeettista haittaa, ja Kela korvasi siitä ainakin pienen osan. En nyt muista oliko se lääkärinpalkkiosta vai mistä, mutta Kela korvasi kuitenkin jonkin verran.

Toivottavasti saat apua vaivaasi, eikä kannata turhaan stressata asiaa. Jokainen ihminen on jostain kohtaa erilainen kuin muut.

Aurinkoista kevättä! :D

• N27+
        Siis kun mä olen niin häven... kirjoitti:

myös tuolta terveys-palstalta ja erityisesti plastiikkakirurgia-osasta. Siellä on varmasti joku, jolla on KÄYTÄNNÖN kokemusta asiasta ja sen hoidosta.

• löytyy

musta on taas kiva olla erilainen. En lähtisi leikkaukseen. Pitäisikö näyttää samasta muotista tulleelta..?

• imis nännit ulospäin.

Kannattaa kokeilla,mä ainakin haen erotiikkaliikkeestä ja kokeilen:).

• apua tuosta.
        imis nännit ulospäin. kirjoitti:

Kannattaa kokeilla,mä ainakin haen erotiikkaliikkeestä ja kokeilen:).

turhaa tuherrusta.

• nibblemaster
        apua tuosta. kirjoitti:

turhaa tuherrusta.

...mies imisi nännit ulospäin!?! Se kai auttaisi.

• vakavaa asiaa
        nibblemaster kirjoitti:

...mies imisi nännit ulospäin!?! Se kai auttaisi.

Ei todellakaan auttaisi. Turha luulo.

• haittaa imetykselle!

Tai tuppaavat laskemaan maidon vain läpi, kerryttämättä sitä rintoihin. Vähän niinkuin korkki puuttuisi.

Mutta en tiedä että toimiiko leikattu rinta sitten sen paremmin. Siitä ei ole kokemusta.

Imetys meni ketuilleen.

Muuta haittaa ei ole ollut.

• ...kannattaa odottaa.

Mulla oli sama ongelma pikkutytöstä päälle parikymppiseksi asti. Tosin mulla "törröttivät" sentään joskus harvoin kylmässä. Nykyään törröttävät ihan haitaksi asti, vaikka mitään muuta en ole asialle tehnyt kuin vanhentunut. Lapsia ei vielä ole.

Käsittääkseni tuo litteä nänni on tietty kehitysvaihe, joka voi jäädä päälle, vaikka rinnat muuten olisivat kasvaneet aikuiseen kokoon. Monella rinnat kehittyvät valmiiksi vasta ensimmäisen raskauden aikana. Eli en todellakaan suosittelisi leikkelemistä kovin nuorena.

• Anonyymi

Minä tarkoi tan miksi mulla ei ole nännejä kun minä olen katsonut että minulla ei ole nännejä olen mies mutta ei ole

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      85
      3270
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1869
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1703
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      141
      1552
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1423
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      94
      1345
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1341
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1284
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1247
    Aihe