mun basson kielet on alkanu jostai syystä särähtelemään, ilmeisesti osuu nauhoihin. Miten ton probleeman saa korjattua?
Mun basso on sit se Ibanez GSR190.
basson kielet särähtelee...
1
3239
Vastaukset
- arkipäivän basismia
Yleensä särinä alkaa kielten vaihdon jälkeen, varsinkin jos on vaihdettu aiempaa ohuempaan sarjaan. Ohuemmat kielet vetävät kieliä kaarelle vähemmän kuin paksut ja kielet soivat lähempänä otelautaa kaulan tukiraudan vetäessä kaulaa suoremmaksi.
Satulan takaa virityskoneiston luona pitäisi pilkistää (yleensä 5 mm) kuusiokolomutteri, jolla kaularaudan kireyttä säädetään. Joskus mutteri on piilossa muovilevyn takana. Tavallisesti rauta kiristyy ja kaartuu taaksepäin, kun mutteria kääntää virityskoneistosta päin katsoen myötäpäivään. Tällöin kielet kiristyvät ja siirtyvät lähemmäs otelautaa. Vastaavasti vastapäivään kääntämällä kaularauta löystyy ja kielet löystyvät sekä nousevat kauemmas otelaudasta.
Voit myös kokeilla tallan korkeussäädön vaikutusta. Aina ei tarvitse säätää kaularautaa, jos särinä poistuu koko tallaa tai yksittäisten kielien korkeussäätöä korottamalla. Jos homma vaikuttaa hankalalta, pyydä kokeneempaa ystävää avuksi. Kitarapajat säätävät instrumentteja maksusta, mutta tulevatpahan ainakin oikein säädetyiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652950
- 432569
Kela kelaa toimeentulotukia takaisin
Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii1852273Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?322252Kyllä sut varmaan
Aika moni haluaisi, miks sä et halua niitä jotka varmaan purkkiin sut pistäis ettet pääse karkuun311451Rakastan sua
Johonkin tämä piti saada purkautumaan, ehkä se jollain ihmeellä välittyy samalla sinun suuntaan ❤️151406- 171246
- 241228
Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua
Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p631202Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk111021